PDA

View Full Version : fender japan!!!



woogie
5 oktober 2002, 08:32
hey
ik ben niet de zoveelste die komt vragen over wat het verschil is tss japan en usa (ik heb de zoekfunctie al gebruikt, ja).

Ik zag onlangs een Fender Jap Strat met brugelement veranderd in een seymour duncan humbucker. Lijkt jullie dat een goede (goedkopere) oplossing??
Begin aub niet over het feit dat Amerikaanse veel beter en duurzamer zijn, niet iedereen heeft het geld...

Thx
cheers
ps: iemand goede/slechte ervaringen met fender jap?

Bouke
5 oktober 2002, 13:06
Hey,

Ik heb een hele goede japanse Fender Strat '70 reissue uit '91. Deze heeft een stabiele 3-punts neckbevestiging, daar moet je bij dat type wel goed op letten.

Heerlijke gitaar met een fijne hals met jumbo-frets. Absoluut geen problemen mee. In mijn gitaarkeuze heb ik vele strats geprobeerd, eerst alleen amerikanen maar later ter vergelijk ook mexen en jappen. En wat denk je? Deze japanner was het voor mij.

Proberen dus en veel vergelijken en zo filteren tot jou gitaar overblijft.

Bouke

Ic3gl0vE
5 oktober 2002, 20:11
maken ze tegenwoordig nog wel japanse fenders?

Moonchild
5 oktober 2002, 22:59
jaguar en jazzmaster heb je ook in jap versie.
Maar verder, het prijsverschil tussen USA en Jap is toch niet zo groot? (bij jag en jazz trouwens wel)
Jap ligt tussen mex en usa qua prijs dacht ik. Tele paisleys zijn toch 800 bij feedback?

Moonchild
5 oktober 2002, 22:59
Oja ik heb trouwens goede ervaringen met de paisley van een vriend van me :smile: