PDA

View Full Version : geweldige gitarist



micheldownloading
4 oktober 2002, 22:53
luister eens naar camel(stationary traveler)
titelsong.
gitarist is andy latimer.
zooooooooooo mooooooooooi hoor je ze niet vaak. opbouw van de solo tot klymax is ongelooflijk.
laat me weten wat jullie hier van vinden
doeiiiiii

Herdjie
29 oktober 2002, 14:05
slecht

guitarmusicman
29 oktober 2002, 17:55
ook erg ondersteunende argumenten!! :grin:

Kitaarhiero
29 oktober 2002, 18:35
iedereen die in een solo meer dan 10 noten per seconde speelt is per definitie slecht :razz:

AJ
29 oktober 2002, 22:31
Da 's net zoiets als zeggen dat als met 180 km/u over de snlweg raast beweren dat je een slecht automobilist bent.
KUL dus...mijn mening:)

sebass
29 oktober 2002, 22:34
Op 2002-10-29 22:31, schreef AJ:
Da 's net zoiets als zeggen dat als met 180 km/u over de snlweg raast beweren dat je een slecht automobilist bent.
KUL dus...mijn mening:)


Nee je vat het verkeerd het zou betekenen dat die auto lelijk is :???:

Harry
30 oktober 2002, 10:00
Op 2002-10-29 22:31, schreef AJ:
Da 's net zoiets als zeggen dat als met 180 km/u over de snlweg raast beweren dat je een slecht automobilist bent.
KUL dus...mijn mening:)


de meeste automobilisten die zo hard rijden, rijden ook slecht, want ze moeten vaak voor anderen uitwijken (op het laatste nippertje, met gevaar voor mensen op de andere baan), bumperkleven en andere ongein...
Bij gitaristen KAN dit ook het geval zijn, het kan ten koste gaan van het luistergenot...

kul, mijn mening (ieder z'n meug)

moretel
30 oktober 2002, 12:19
Kijk gister was ik bij een optreden en daar was een gitarist die speelde snel maar met veel foutjes.

Als je de metronomm op 240 zet en je speelt triolen op de tel zit je op 12 noten per seconde. Als je dat soepel speelt, niet met van die verkrampte vingertjes die een kilometer omhoog komen (als hardloper ga je ook niet hoogspringen tijdens de sprint)kan je spelen, als je die soepelheid niet kan opbrengen (ook bij lagere snelheden) dan mag je als gitarist wel eens je eigen spel reflecteren. Die soepelheid komt uiteindelijk ook terug in je langzame spel, begint bij langzaam spel.
Eigenlijk onderscheid dat de amateur van de
prof.

Kijk amateur blijven is prima, ik heb geen professionele aspiraties maar wil wel veel meer leren en mijn spel professioneler maken.
Kijk je kan er ook van maken:
Als je nooit 12 noten per seconde soepel kan spelen (mogen er ook een paar minder zijn) wordt het nooit wat, wat ook nergens op slaat.
Het makkelijkst is als jezelf iets niet kan om dan maar te zeggen dat het onzin is.

Rutger
30 oktober 2002, 14:36
Mijn gitaarleraar zei altijd: de snelheid komt wel, eerst maar leren spelen.

guitarmusicman
30 oktober 2002, 15:56
De bedoeling is toch dat je goeie nummers maakt/speelt...en snelheid, daar heb je niet altijd heel veel aan. Ik bedoel die steve vai, en joey satriani muziek. Het is allemaal heel snel en verbluffend, niet dat ik het ooit zal kunnen. Maar ik vind het dus echt geen goede muziek.
greetz

Ibanez
30 oktober 2002, 16:05
Op 2002-10-30 15:56, schreef guitarmusicman:
De bedoeling is toch dat je goeie nummers maakt/speelt...en snelheid, daar heb je niet altijd heel veel aan. Ik bedoel die steve vai, en joey satriani muziek. Het is allemaal heel snel en verbluffend, niet dat ik het ooit zal kunnen. Maar ik vind het dus echt geen goede muziek.
greetz
fout fout fout fout. Joe satriani en steve vai muziek is geen snelheidsmuziek. Dat is een vooroordeel en ook gewoon totaal niet waar. Die gasten spelen niet alleen maar twintig noten per seconde, ze hebben heel erg veel afwisseling in hun nummers. Ik geef toe, ze zijn niet van die gitaristen als mark knopfler, bb king en eric clapton maar ze hebben zeker weten wel emotie in hun gitaarspel. En zij kunnen gewoon echt techniek combineren met snelheid. Er zijn veel gitaristen die alleen maar riedelen, maar zij zeker niet. Ga eerst maar eens goed naar de muziek luisteren voordat je met zo'n oordeel aankomt. En dit is niet alleen tegen jou gitaarmuziekman maar ook tegen anderen die zeggen dat js en sv alleen maar riedelen.

<font size=-1>[ Dit Bericht is bewerkt door: Ibanez op 2002-10-30 16:06 ]</font>

moretel
30 oktober 2002, 18:37
De variatie is zo groot, daarom is de gitaar ook zo populair.
Ik ken weinig sterpianisten en violisten e.d. en als ik zoek zal ik er maar een paar vinden, maar gitaristen teveel om op te noemen en allemaal even goed.

Waar het fout gaat is dat mensen zo snel willen spelen en dan ook na een jaar of zo, terwijl Satriani 40 jaar is, dat kan je niet bereiken als je 20 bent. Dan klinkt het soms nergens naar.
Net als Rutger zei eerst leren spelen , dan komt snelheid vanzelf.

Kitaarhiero
30 oktober 2002, 18:50
haphaphap :razz:

AJ
30 oktober 2002, 20:01
Op 2002-10-30 18:50, schreef Kitaarhiero:


Mooi, inderdaad dat dit onderwerp altijd veel bekijks trekt.
Wilde er nog aan toevoegen dat snelheid echt wel een aspect is van musiceren dus niet alleen voor gitaar. Saxofonisten kunnen erook wat van.
Feit is, voor mij, dat zonder hier en daar en fijn snel stukje het langzame doodsaai maar dan ook echt vermoeiend is.
Alleen maar snel is al helemaal geen optie.

Je vriendin alleen maar langzaam pakken zonder eens wat te versnellen is ook dodelijk voor je relatie om maar eens een andere vergelijking te geven.

AJ

guitarmusicman
30 oktober 2002, 20:09
Op 2002-10-30 16:05, schreef Ibanez:


Op 2002-10-30 15:56, schreef guitarmusicman:
De bedoeling is toch dat je goeie nummers maakt/speelt...en snelheid, daar heb je niet altijd heel veel aan. Ik bedoel die steve vai, en joey satriani muziek. Het is allemaal heel snel en verbluffend, niet dat ik het ooit zal kunnen. Maar ik vind het dus echt geen goede muziek.
greetz
fout fout fout fout. Joe satriani en steve vai muziek is geen snelheidsmuziek. Dat is een vooroordeel en ook gewoon totaal niet waar. Die gasten spelen niet alleen maar twintig noten per seconde, ze hebben heel erg veel afwisseling in hun nummers. Ik geef toe, ze zijn niet van die gitaristen als mark knopfler, bb king en eric clapton maar ze hebben zeker weten wel emotie in hun gitaarspel. En zij kunnen gewoon echt techniek combineren met snelheid. Er zijn veel gitaristen die alleen maar riedelen, maar zij zeker niet. Ga eerst maar eens goed naar de muziek luisteren voordat je met zo'n oordeel aankomt. En dit is niet alleen tegen jou gitaarmuziekman maar ook tegen anderen die zeggen dat js en sv alleen maar riedelen.

<font size=-1>[ Dit Bericht is bewerkt door: Ibanez op 2002-10-30 16:06 ]</font>
Haha, ik kan je vertellen dat ik er dus echt wel vaak naar luister, en toch vind ik sommige nummers wel ongelooflijk snel. Niet normaal. En ik blijf toch bij mijn mening dat het niet echt mij smaak is. En ik vind ook dat ze een super techniek hebben, en ze zijn ook ongelooflijk goed. Maar die solo gassies zijn gewoon niet echt mijn smaak; neemt het nie weg dat het super gitaristen zijn natuurlijk,

seeya

<font size=-1>[ Dit Bericht is bewerkt door: guitarmusicman op 2002-10-30 20:11 ]</font>

Ibanez
30 oktober 2002, 20:38
Dat kan dan wel zijn maar de meeste mensen weten dus helemaal niks van de muziek en praten alleen maar na of lullen gewoon wat. En volgens mij is er geen nummer van satriani waarin hij alleen maar snel speelt. Misschien reageerde ik een beetje overdreven maar ik zie de laatste tijd veel mensen een beetje zitten zeiken erover terwijl ze er dus niks over weten maar zo iemand ben jij dus niet.

<font size=-1>[ Dit Bericht is bewerkt door: Ibanez op 2002-10-30 20:39 ]</font>

Anders Destium
3 november 2002, 11:26
Veel mensen die afgeven op snelle gitaristen zijn gewoon JALOERS

Makkelijk iets af te kraken wat je zelf niet kan als zijnde lelijk. Hoe beter je zelf kan spelen hoe meer respect je zal gaan opbrengen voor gitaarhelden.
180 op de snelweg is onverantwoordelijk, maar met 180 over je fretboard kan alleen jijzelf gewond raken :smile:

CN
3 november 2002, 16:55
Op 2002-10-29 18:35, schreef Kitaarhiero:
iedereen die in een solo meer dan 10 noten per seconde speelt is per definitie slecht &lt;IMG SRC="/phpBB/images/smiles/icon_razz.gif">

Gitaar spelen heeft m.i. totaal niets met een tijdseenheid te maken laten we dat voorop stellen.
Het is een kwestie van gevoel, wat echt niet aan te leren is.
Iedereen die een beetje aanleg heeft kan zowat elk nummer naspelen met wat oefening.
Ook snelheid is door veel oefenen op te voeren.
Maar zonder talent wordt je nooit een echt goede gitarist ook al oefen je je leven lang.

vulvasonic
5 november 2002, 16:28
och, kijk....

Al is de solo nog zo snel
Steve Vai die achterhaalt hem wel
;}

moretel
5 november 2002, 16:53
Gitaar spelen heeft m.i. totaal niets met een tijdseenheid te maken laten we dat voorop stellen.


Ik heb altijd tijd te kort om te spelen :smile:

Rutger
5 november 2002, 17:00
De seconde is gewoon te klein om alle noten erin kwijt te kunnen die ik wil spelen. :smile:

Ach, dat stomme gezeik altijd over snelheid en gevoel, ieder z'n ding. En ik wil het allebei. :smile:

Harry
5 november 2002, 17:01
Op 2002-11-05 16:53, schreef moretel:


Gitaar spelen heeft m.i. totaal niets met een tijdseenheid te maken laten we dat voorop stellen.


Ik heb altijd tijd te kort om te spelen &lt;IMG SRC="/phpBB/images/smiles/icon_smile.gif">




en daarom wil jij natuurlijk snel spelen...

moretel
5 november 2002, 18:45
Nee hoor ,maar ik wil op een avond de volgende dingen:
Standaardoefeningen/workout
Jazz/Blues schema's
Techniek en toonladders
Nieuw nummertje o.i.d. of wat uitzoeken op eigen nummers
Beetje jammen op tracks waarop ik mijn "need for speed" bevredig.
Repertoire bijhouden.

Tja en dan kom ik weleens tijd tekort.

CN
6 november 2002, 18:42
[quote]
Op 2002-11-03 11:26, schreef Anders Destium:
Veel mensen die afgeven op snelle gitaristen zijn gewoon JALOERS

Er heerst mijns inziens toch te veel jaloezie op de forums, jammer...............

Harry
7 november 2002, 09:22
snel spelen mag van mij wel, maar meestal gaat het (voor mij!!!!!) ten koste van het luistergenot. Iemand die wel snel speelt en me daar mee raakt (en die jullie waarschijnlijk niet kennen) is Jaap Castricum. Verder kan ik er niet veel noemen (behalve Dany Lademacher)

Lacrymosa
7 november 2002, 11:16
Luister is naar john petrucci (dream theater, liquid tension, 2de G3 tour)

Das pas een gitarist, ik vin em persoonlijk beter dan de andere van de G3.
Een super songwriter en nog een gitaar virtuoos ook, perfecte blend tussen snel en langzaam.

CheerS!!

lynyrd
9 november 2002, 14:56
lady fantasy