PDA

View Full Version : optreden, maar dan anders :-s



Ibanez RuleZ
17 december 2005, 20:15
donderdag avond moest ik met mn band op een gala optreden. was best leuk, we hebben er een leuke band voor, leuk publiek (studenten) etc.

wist dat het een leuke zaal was en dat ik mn "nieuwe" mesa 20/20 eens leuk kon open draaien, mn "nieuwe" rocktron intellifex eens kon gebruiken en last but not least mijn eigenbouw speakerkast eens goed kon testen, hoe dat er door prikt... thuis klinkt het erg leuk, maja, optreden...

kom op locatie, laad mn zaak uit, sluit alles aan..... nix, nada, nul komma nul uit mn versterker, geen ruis, NIX. ik wist dat de preamp en de intellifex werkten, aldus, dat gaf de intellifex aan, dus konden OF mn eindtrap OF mn speakerkast zijn. na veel gepruts komen we er achter dat het mijn speakerkast is :evil: en ik had geen tweede kast bij me.

naja, hebben dat opgelost door mn Mesa Quad via de recording out de mix in te prikken, maar ik had totaal geen podium geluid, een monitor schiet niet op, en in de zaal, naja, laten we t dr maar op houden dat de geluidsman t goed onder controle had, maar dat was niet best.

thuis kwam ik dr achter dat er een draadje los zat in mn kast.

ik baalde stevig.

Harrald

AART
17 december 2005, 20:32
wat hebben we daarvan geleerd? juist, goed solderen :wink:

maar het is wel balen ja.

Ik heb met mijn eigenbouw 2x12 nog geen enkel probleem gehad, doet het prima, maar ik controleer hem wel 1 keer in het half jaar van binnen ff.

Bins
18 december 2005, 10:45
donderdag avond moest ik met mn band op een gala optreden. was best leuk, we hebben er een leuke band voor, leuk publiek (studenten) etc.

wist dat het een leuke zaal was en dat ik mn "nieuwe" mesa 20/20 eens leuk kon open draaien, mn "nieuwe" rocktron intellifex eens kon gebruiken en last but not least mijn eigenbouw speakerkast eens goed kon testen, hoe dat er door prikt... thuis klinkt het erg leuk, maja, optreden...

kom op locatie, laad mn zaak uit, sluit alles aan..... nix, nada, nul komma nul uit mn versterker, geen ruis, NIX. ik wist dat de preamp en de intellifex werkten, aldus, dat gaf de intellifex aan, dus konden OF mn eindtrap OF mn speakerkast zijn. na veel gepruts komen we er achter dat het mijn speakerkast is :evil: en ik had geen tweede kast bij me.

naja, hebben dat opgelost door mn Mesa Quad via de recording out de mix in te prikken, maar ik had totaal geen podium geluid, een monitor schiet niet op, en in de zaal, naja, laten we t dr maar op houden dat de geluidsman t goed onder controle had, maar dat was niet best.

thuis kwam ik dr achter dat er een draadje los zat in mn kast.

ik baalde stevig.

Harrald

Sucks man :(
Ik zat gister toevallig ook net te denken "wat als..". Geen reserve speaker, geen buizen/zekeringen bij me, zelfs geen extra speakersnoer... Als er wat kapotgaat ben ik echt zwaar f*cked. Moet ik toch eens wat aan gaan doen.
Je had in principe nog mazzel dat je je pre-amp kon gebruiken, ik kan met mn top niet de recoring out gebruiken in zo'n geval, er hangt dan immers geen load aan. Spelen met kutgeluid is nog altijd beter dan helemaal niet spelen right?
Toevallig vanavond een show waar er geen andere band bijstaat... Zal je net zien.. :)

nicoverduin
18 december 2005, 10:49
Nu al zenuwachtig :-D :-D :-D :-D :-D

1959SLP
18 december 2005, 12:03
Jah, de wet van Murphy ligt altijd op de loer. Denk je dat je alles goed geregeld hebt (na m`n 1e shit met 2 halfstacks gaan zeulen) en dan krijgt een medemuzikant wel ergens een probleem (blueswedstrijd Tegelen). Zooooo herkenbaar.

Baker
18 december 2005, 13:16
daarom neem ik mijn podje + foootswitch mee als we ver weg optreden.
POD is niet ideaal, maar dan heb je tenminste wat.

BLOK182
18 december 2005, 13:23
Wij hebben altijd de JCM900 top van onze zanger bij, als een van onze tops dermee kapt, hebben we nog iets reserves met clean en scheur om in te zetten.

Negative K3 fan
18 december 2005, 15:30
tja, maar nu ook met het risico dat je je eindtrap hebt opgeblazen omdat er geen load aan ging :o

Ibanez RuleZ
19 december 2005, 12:54
tja, maar nu ook met het risico dat je je eindtrap hebt opgeblazen omdat er geen load aan ging :o

dank je voor deze ongerustmaker :-P

ik heb het even gecheckt en dat is gelukkig niet het geval. hij heeft ook maar HEEL even aan gestaan zonder load, ik ben niet zo stom dat ik m laat blazen :wink:

Harrald