PDA

View Full Version : Clapton Strato of Strato 70' ?



Kamicolo
17 december 2005, 16:22
Beste gitaaristen,

Ik ben nu ongeveer zo ver dat ik van me beginners gitaar afstap en een echte goede gitaar wil kopen. Ik heb nu nog een Yamaha RGX112P maar ik ben erg weg van de Fender Stratocaster ook omdat Eric Clapton daar op speelt en ik erg fan van ben en veel nummer's van hem speel (1juni ga ik naar concert van hem :razz: )

Nu twijfel ik tussen een nieuwe €750 Stratocaster '70
http://www.tonika.nl/shop/images/7002306.jpg

of een tweedehandse op gitaarmarkt €850 Fender Clapton Stratocaster
http://www.gitaarmarkt.nl/photos/p52839n1.jpg
Linkje: http://www.gitaarmarkt.nl/index.php?ct=elecgit&md=details&id=52839

Wat is nu de betere keus?

En maakt trouwens een U shaped neck of V shaped neck veel uit?

Ikzelf denk ik nog wat afdingen op die Clapton versie..

Dirk W
17 december 2005, 17:40
ik vind ze allebij spuuglelijk! zwarte strats met witte slagplaat is toch niet leuk? die heeft de halve wereld al. Dan lijkt het net of je een squier hebt ofzo.
En was de fender strat niet met lace sensors :???:

Orpheo
17 december 2005, 17:47
neej, geen lace sensors. nooit gezien ook, op een clapton strat.

@ topicstarter: als je die 850 NU hebt, zou ik voro de clapton gaan. boeie dat ie zwart is met witte slagplaat!!! tis een customshop strat zo even snel uit mijn hoofd, en hij is iig stukken beter dan die 70ies RI die je anders postte. ik zou t wel weten.

Aca Ilic
17 december 2005, 17:52
ik vind ze allebij spuuglelijk! zwarte strats met witte slagplaat is toch niet leuk? die heeft de halve wereld al. Dan lijkt het net of je een squier hebt ofzo.
En was de fender strat niet met lace sensors :???:


Beste Orpheo en Dirk wagenaar,
voordat jullie aan een topic mee doen, is het best zinnig om iets over de gitaar te weten waar jullie het over hebben. :wink:

Dit is nieuwe model EC signature met Noiseless elementen. Vroege strats hadden Lace sensors. By the way, ik heb een EC en ik zou zeggen, Kamikolo koop de EC signature daar heb je meer aan. :-D

Kamicolo
17 december 2005, 17:54
Ik hoef geen reacties over de kleur ofzo, ieder zijn eigen mening ikzelf vind deze combinatie mooi! :wink:

Maaruhh wat zijn lace sensors? :oops:

Kamicolo
17 december 2005, 17:58
ik vind ze allebij spuuglelijk! zwarte strats met witte slagplaat is toch niet leuk? die heeft de halve wereld al. Dan lijkt het net of je een squier hebt ofzo.
En was de fender strat niet met lace sensors :???:


Beste Orpheo en Dirk wagenaar,
voordat jullie aan een topic mee doen, is het best zinnig om iets over de gitaar te weten waar jullie het over hebben. :wink:

Dit is nieuwe model EC signature met Noiseless elementen. Vroege strats hadden Lace sensors. By the way, ik heb een EC en ik zou zeggen, Kamikolo koop de EC signature daar heb je meer aan. :-D

Dank voor jullie reacties, maar als ik vragen maar Aca Ilic hoeveel heb jij voor jou EC signature betaald?

Orpheo
17 december 2005, 18:07
lace sensors zijn pickups. ik d8 van fender zelf, en ik vind ze KLOTE. droog, saai, geen warmte. t geeft niet de strat-schreeuw/jank die ik wil. maar volgens de fendersite heeft de ECsig noiseless pickups, en geen lace sensors.

edit: lace sensors worden wel eens vergeleken met emg's, maar daar doe je emg's zwaar tekort mee. emg's bulderen imo als een gek, en die leveren een betere strattone, dan lace sensors. maar das dus MIJN mening, geen waarheid. vele anderen vinden LS's te gek.

Aca Ilic
17 december 2005, 18:35
ik vind ze allebij spuuglelijk! zwarte strats met witte slagplaat is toch niet leuk? die heeft de halve wereld al. Dan lijkt het net of je een squier hebt ofzo.
En was de fender strat niet met lace sensors :???:


Beste Orpheo en Dirk wagenaar,
voordat jullie aan een topic mee doen, is het best zinnig om iets over de gitaar te weten waar jullie het over hebben. :wink:

Dit is nieuwe model EC signature met Noiseless elementen. Vroege strats hadden Lace sensors. By the way, ik heb een EC en ik zou zeggen, Kamikolo koop de EC signature daar heb je meer aan. :-D

Dank voor jullie reacties, maar als ik vragen maar Aca Ilic hoeveel heb jij voor jou EC signature betaald?


Hey kamikolo , ik heb een pewter EC van 1989 die heb ik 2e hands gekocht voor 1200 guldens in 1994 en mijn zwarte Blackie heb ik in 1996 nieuw gekocht en 3200 guldens betaald.

Sommige vinden Lace sensors kil en saai sommige vinden ze goed , tja het zal gelukkig alleen kwestie van smaak zijn, want ik heb ze liever in mijn straat dan EMG's maar aan de andere kant zal mij Steve Lukather ook een asshole vinden omdat ik EMG's niks aan vind.

groetjes
Alex

Eko
17 december 2005, 21:19
De EC strat zou m`n voorkeur hebben. Pick-ups kun je wisselen. De strat zelf is verder goed gebouwd. Altijd aan te bevelen boven een Mexicaanse strat.
De lace-sensors zijn goede elementen. Het was Fenders antwoord op allerlei merken die de markt op kwamen met stille p.u`s
De elementen waren in verschillende kleurcoderingen ( gold e.d.) te krijgen. Iedere kleur had eigen geluid. De Clapton strat is de meest bekende er mee.
Nieuwprijs is zo hoog dat hij gebruikt altijd z`n waarde zal houden.

Aca Ilic
17 december 2005, 21:44
De EC strat zou m`n voorkeur hebben. Pick-ups kun je wisselen. De strat zelf is verder goed gebouwd. Altijd aan te bevelen boven een Mexicaanse strat.
De lace-sensors zijn goede elementen. Het was Fenders antwoord op allerlei merken die de markt op kwamen met stille p.u`s
De elementen waren in verschillende kleurcoderingen ( gold e.d.) te krijgen. Iedere kleur had eigen geluid. De Clapton strat is de meest bekende er mee.
Nieuwprijs is zo hoog dat hij gebruikt altijd z`n waarde zal houden.

That's right Eko.

de hout die ze voor EC gebruiken is gewoon beter dan die van meeste andere strats. Ik heb tot nu toe zeker 6 verschillende EC's bespeeld, puur uit nieuwsgierigheid hoe ze zouden klinken ten opzichte van die van mij voordat ik mijne zwarte besteld had. Die klinken stuk voor stuk transparant, mooi helder, en dat is een mooi uitgangspunt bij een gitaar wat akoestiek betreft. Wat Eko zegt en veel andere mensen vergeten is :

-je kunt gitaar verder met andere set elementen "kleuren" ( maar ook niet iedere set elementen is geschikt voor EC, dus het wordt een beetje uitproberen).
-als je slecht akoestich klinkende gitaar hebt, dan heb je aan een set goede elementen geen klote aan.Die zullen slechte toonhout alleen maar nog versterken en slechte eigenschappen benadrukken.

Als je een EC koopt kijk voordat je al bij voorbaat beslist om andere set elementen aan te schaffen, of je gitaar qua klank toch bevalt. Als niet, dan kun je nog altijd andere "zooi" van elementen in gooien. Goeie hout houdt je voor altijd in iedere geval.

groenten
Alex

Nielsje
17 december 2005, 22:13
Gewoon voor de EC gaan...

en zeker geen gitaar kopen bij Tonika, vind ze een beetje 'drammerig'..

krijg er wat de kriebels van, van die zaak...

hansies
18 december 2005, 12:12
ik vind ze allebij spuuglelijk! zwarte strats met witte slagplaat is toch niet leuk? die heeft de halve wereld al. Dan lijkt het net of je een squier hebt ofzo.
En was de fender strat niet met lace sensors :???:

beter een goede spuuglelijke zwarte strat of squier dan een zéér mooie maar slecht klinkende rotgitaar .............................. :razz: :razz:
en of de halve wereld er een heeft maakt geen reet uit....het gaat om de muziek en het plezier toch !!!!! :razz: :razz:
smaken verschillen.....gelukkig :roll: :roll:

Kamicolo
18 december 2005, 16:07
Weer bedankt voor alle reacties, ben er stuk wijzer door geworden!

Maar aangezien ik nog nie zo professional ben dat ik zelf de pickups kan/ga veranderen neem ik dan wel eerst genoegen met de standaard wat erop zit en kan ik dat later eventueel nog wel veranderen. Dus daar neem ik nog wel ff genoegen mee:P

Maar is de prijs van die gitaar wel goed? En waar adviseren jullie mij op te letten bij het kopen van deze gitaar?:P

Punt
18 december 2005, 23:08
De EC heeft TBX (active) tooncontrol en een Mid boost.
Kun je lekker mee scheuren.
Er is een gewone EC en een Customshop EC Blackie.
Gezien de prijs vermoed ik dat dit NIET de Customshop Strat is.