PDA

View Full Version : Advies n.a.v beschrijving



Jax
17 december 2005, 15:34
Test

Jax
17 december 2005, 15:35
Hee,

Ik speel nu al een tijd lang (tevreden) op een epiphone G-400. De gitaar bevalt me goed, maar is erg toegespitst op één sound, namelijk een lekkere sound voor cheesy rock-riffs :D

Nou ben ik dus (zoals altijd) op zoek naar een gitaar, voor naast mijn G-400, met als main goal een andere sound. De feel van de SG bevalt me wel, maar ik zoek eigenlijk voor ernaast dus een gitaar die wat meer hi-gain aankan. Lekkere strakke metalriffs, goed voor hi-gain solo's, etc.

Dit brengt mij tot de volgende beschrijving:

- small frets
- rosewood fretboard
- vorm niet echt van belang, maar liever niet zo'n BC-Rich moordwapen
- Hi-gain sound, strak voor riffs, en goedklinkend voor solo's/geshred/etc. Zoiezo dus een humbucker in de brug.
- vaste brug

Nou heb ik al de volgende mogelijkheden bedacht, waar ik graag wat meningen over zou willen horen:

- Nog een Epi SG/ Les Paul, en gooi er EMG's in of SD's.
- ESP/LTD Viper series.

Nog andere ideëen of suggesties? Laat het me weten!

thnx,
Jax

hoofd
17 december 2005, 15:38
Ik zou voor een LTD gaan, en dan niet eens zozeer de Viper. Er zit bij voorbaat al AMG's in, kwalitatief lijkt ie me beter dan een SG400, en ze zijn, imho, mooier dan epi's. Maar als je nou 's vertelt hoeveel je te besteden hebt :wink:

Jax
17 december 2005, 15:41
Ik denk dat e600 wel max is. En dan doel je op bv de EC serie van LTD? Want iets als de F-serie vind ik al teveel over de top. Ik zoek toch nogal een normaal model.

biels
17 december 2005, 15:56
ibanez sz wellicht?

Jax
17 december 2005, 16:31
ibanez sz wellicht?

Zijn wel geloof ik medium frets, maar ik zal zeker wat meer over de gitaar opzoeken.

idno
17 december 2005, 18:29
Er zit bij voorbaat al AMG's in

AMG, da's toch van Mercedes? :razz: