PDA

View Full Version : lelijke oostblokker



wietse
17 december 2005, 15:14
en dan bedoel ik niet sash :-D
een echte 70er jaren jolana disco uit tsjechoslowakije, vel oranje met één enorm element , en de kleur maakt het voor mij erg lelijk ik heb nu eenmaal een hekel aan oranje.
was erg goedkoop 20 euro en een paar nieuwe snaartjes er op gedaan en klaar voor de verkoop nadat ik de hals geshimd heb is de actie ook weer acceptabel alleen die vierkante frets zijn niet alles.
de lelijkste SG achtige die ik ooit heb gezien in ieder geval.
zien of ik het kreng morgen kwijtraak in het FEC op de rommelmarkt daar.
http://img.photobucket.com/albums/v497/wietse/jolanadisco.jpg

http://img.photobucket.com/albums/v497/wietse/jolanadiscobody.jpg

hoe meer ik er naar kijk des te lelijker hij wordt het enige pluspunt is de body, waarschijnlijk essen en een mooi afgeronde hiel, wat je bijna nooit op supergoedkope gitaartjes ziet.
dus in ieder geval een goede basis.

Jax
17 december 2005, 15:24
Hehe, grappig ding. Ik vind hem nog niet eens zo lelijk!! :)

Treeb
17 december 2005, 15:30
ARgh, mijn ogen! Wel een hele mooie naam trouwens; Jolana Disco :) Hoe laat is die rommelmarkt morgen dan in het fec, misschien dat ik even ga kijken.

vulvasonic
17 december 2005, 15:30
Best cooooool eigenlijk! :)

hoofd
17 december 2005, 15:36
ik vind die draaiknoppen wel erg gaaf eigenlijk, echt oude hifi-stijl :lol:

BamBuFan1
17 december 2005, 15:36
http://img.photobucket.com/albums/v497/wietse/jolanadiscobody.jpg


Oe... is dat een EMG daar op de body?? :razz:

wietse
17 december 2005, 15:43
ik vind die draaiknoppen wel erg gaaf eigenlijk, echt oude hifi-stijl :lol:

klopt want die knoppen misten en dit had ik nog liggen iets anders paste er niet op vreemd formaat potmeter as namelijk.

@treeb je kan al vanaf een uur of 7 de rommelmarkt binnen komen via de grote deuren waar ook de standhouders binnenkomen, vanaf 10 uur moet je via de kassa.

Jax
17 december 2005, 15:45
[quote=hoofd]ik vind die draaiknoppen wel erg gaaf eigenlijk, echt oude hifi-stijl :lol:

klopt want die knoppen misten en dit had ik nog liggen iets anders paste er niet op vreemd formaat potmeter as namelijk.
[quote]

:D

frekie
17 december 2005, 20:55
Shit Wietse, ik HAAT Kerstmarkten en er is morgen jamsessie bij mij in 't dorp maar je maakt het me nu wel moeilijk :-D Leuk WK gitaartje , "Wij houden van Oranje" 8-)

BLOK182
17 december 2005, 20:57
Damn, wat een bouwsel! Iig uniek :-D

wietse
17 december 2005, 21:20
Shit Wietse, ik HAAT Kerstmarkten en er is morgen jamsessie bij mij in 't dorp maar je maakt het me nu wel moeilijk :-D Leuk WK gitaartje , "Wij houden van Oranje" 8-)

het is geen kerstmarkt maar een gewone rommelmarkt en drie hallen vol (450+ standhouders) dus echt veel sneupplezier.
kerstmarkten wil ik dood nog niet gevonden worden.
en begint die jamsessie dan al zo vroeg?
voor de koopjes moet je er toch vroeg bij zijn, ik hoop alleen dat ik niet teveel last heb van de platenbeurs die zondag ook nog eens wordt gehouden in zalen schaaf.
heb namelijk nogal wat elpees en cd's in de handel.
maar de echte fanatiekelingen doen gewoon beide, eerst rommelmarkt en dan de platenbeurs .
en dan kan je smiddags altijd nog jammen.
als je al gaat zie je me daar wel, ik ben de enige daar met een stuk of wat electrische gitaren en een gitaarbanjo.

groovyB3
17 december 2005, 22:36
en dan bedoel ik niet sash :-D


Pffff, en dat van Atilla de Hun :razz: :D

JorienR
17 december 2005, 22:38
Crisis, wat lelijk.

Harry
18 december 2005, 13:33
Jorien, niet zo lullig doen tegen Sash hoor!





:razz:

BassAgent
18 december 2005, 14:09
Die gitaar is echt lelijk :o

Maar waarschijnlijk, als je de slagplaat en het element vervangt voor iets fatsoenlijks, kun je er nog wel wat aardigs van maken denk ik.

FrankS
19 december 2005, 16:22
Haha jezus.. kon zo bij de Bart Smit staan..

Op zich wel leuk om te hebben :D

Dirk W
19 december 2005, 16:31
ik zie hier echt mogelijkheden! hoeveel vraag je ervoor?
Het lijkt me wel leuk om het te refinishen. Als hij van essen is is het het misschien nog waard ook. De pot knoppen passen niet bij de gitaar die ik nu in gedachten had (zwart met rood). Nieuwe pots erin. En als het kan een nieuw element. Misschien nieuwe tuners.
Hoe speelt ie? en hoeveel kost ie? :-D
Dirk

Nickname
19 december 2005, 23:47
Kvind um stiekem wel gaaf :-D echt grappig machientje.. :razz:

vester86
20 december 2005, 01:06
tering wat een gedrocht, maar stiekem heeft ie daardoor wel wat :lol: veel plezier ermee wietse, en laat maar weten of je morgen weer iets gevangen hebt

wietse
20 december 2005, 08:16
ik zie hier echt mogelijkheden! hoeveel vraag je ervoor?
Het lijkt me wel leuk om het te refinishen. Als hij van essen is is het het misschien nog waard ook. De pot knoppen passen niet bij de gitaar die ik nu in gedachten had (zwart met rood). Nieuwe pots erin. En als het kan een nieuw element. Misschien nieuwe tuners.
Hoe speelt ie? en hoeveel kost ie? :-D
Dirk

tja ik heb hem op marktplaats gezet en daar is er tot mijn verbazing al 75 euro op geboden wacht dus nog even af wat er gebeurt, oostblok verzamelaars is een vreemd volk en aangezien die gitaren hier behoorlijk zeldzaam zijn doen ze soms gekke dingen.
en hoe hij speelt?
als een oude egmond alles behalve licht dus, ik heb door de hals te shimmen de actie acceptabel gekregen maar daar houdt het ook mee op.