PDA

View Full Version : Welke 2*10 of 2*12?



marter544
17 december 2005, 14:20
Ik zoek een 2*10 of 2*12 combo, maar 1 probleem, mijn budget is ongeveer 300 euro. Ik heb nu een crappy 10 watt oefenversterker, een gammel ibanez-geval.
Ik zat zelf te denken aan een Fender FM212R, die kost in Duitsland ongeveer 270 euro, is dit wat? Ik wil spelen in de stijl van Alice in Chains, Marcy Playground, maar ook Metallica en Black Label Society.
Ik wil geen modelling amp, daar heb ik gewoon wat tegen. Ik koop er denk ik wel een distortion pedaal bij(DS-1 ofzo). Het liefst een transistor, omdat ik ook op normaal huiskamer volume wil oefenen. Moet wel minimaal 60 watt zijn, omdat ik anders niet boven de drummer uitkom :( . Mooi clean vind ik erg belangrijk, en in de versterker het liefst een lichte overdrive, zodat ik toch een smerig randje kan krijgen bij clean stukken. Zware vervorming doe ik wel met een pedaal.
Zijn er suggesties??

robert-gitarist
17 december 2005, 14:25
Pssstttt

Randall heeft zeer goeie combo's ;)
En ksoten een prikkie...
Zeker erg goed voor werk als Metallica enzo ;)

AART
17 december 2005, 14:41
Pssstttt

Randall heeft zeer goeie combo's ;)
En ksoten een prikkie...
Zeker erg goed voor werk als Metallica enzo ;)

+1

rg 75 ofzo.

marter544
17 december 2005, 15:07
Is een Peavy Bandit wat? Ik heb met search functie gezocht, en het meeste wat ik vind is positief. Is nu bij feedback in de aanbieding voor 299 euro 8-) .

prowler
17 december 2005, 15:38
ik kan de Fender FM 212R zeker aanbevelen. Zeker wat de clean met het smerig randje betreft is dit hiervoor de ideale versterker voor zwaardere distortions zou je er toch best een metal zone MT-2 ipv van een DS-1 kopen want het geluid dat je bekomt met een DS-1 krijg je perfect uit de versterker zelf je krijgt er toch een footswhitch bij :). deze versterker is 100 watt en je komt er zonder problemen mee boven een drumstel uit, heeft trouwens ook een nogal gevoelige volume knop (ik heb hem nog niet helemaal durven opendraaien) en een leuke reverb voor je solo's...

marter544
17 december 2005, 15:58
Als de distortion net zo is als een DS-1, dan gebruik ik geen pedaal, want als ik hier een beetje rondkijk vinden de meeste mensen de metalzone ruk.
Maar het duurt nog wel ff, ik ben op 2 januari jarig, en dan rijden we naar Duitsland om wat dingen uit te proberen.

EDIT: Waarom draai je hem niet gewoon een keer open?? Je buren kunnen toch wel 10 minuten last hebben?? Wij hebben een vrijstaant huis, hebben wij geen last van :razz:

prowler
17 december 2005, 16:20
Als de distortion net zo is als een DS-1, dan gebruik ik geen pedaal, want als ik hier een beetje rondkijk vinden de meeste mensen de metalzone ruk.
Maar het duurt nog wel ff, ik ben op 2 januari jarig, en dan rijden we naar Duitsland om wat dingen uit te proberen.

EDIT: Waarom draai je hem niet gewoon een keer open?? Je buren kunnen toch wel 10 minuten last hebben?? Wij hebben een vrijstaant huis, hebben wij geen last van :razz:

metal zone pedalen zijn echt niet zo slecht als iedereen wel zegt.. het is gewoon ze zijn goedkoop en daarom niet schitterend :).. maar je krijgt best een vet scheurend geluid eruit (ik zou bv. niet meer zonder die pedaal kunnen om dingen zoals master of puppets te spelen), voor mensen met een beperkt budget kunnen die pedalen er best door!

het is niet dat ik hem niet wil open draaien maar vanaf ik tot een bepaald volume (dat echt al heel luid is hoor ;)) kom krijgik een enorme feedback.. maar dat ligt puur aan mijn versterker-gitaar, niet aan de gemiddelde Fender 212.

marter544
17 december 2005, 17:07
Maar ik zit nu dus te twijfelen tussen een FM212R en een peavy bandit. De randall is misschien ook nog een optie, maar wat vinden jullie van de bandit?

andoni
17 december 2005, 18:57
Blijf zo ver mogelijk weg van die Fender combo als je dergelijke stijlen wil spelen. De Randall suggestie sta ik volledig achter, ondanks zijn prijs kan dat ding wel degelijk een strak en overtuigend geluid neerzetten (in tegenstelling tot de Fender).

marter544
17 december 2005, 19:02
Ik ben eruit, het word de Peavy Bandit. Waarom? Omdat ze hem hier bij de lokale gitaar winkel hebben staan voor 199 euro(2e hands welliswaar), en de randall 380 kost in Duitsland.