PDA

View Full Version : Miijn eerste zelfbouw, footswitch bling.. ( MET FOTO`S )



marcelca
17 december 2005, 12:48
komt zo

marcelca
17 december 2005, 12:53
Is mijn eerste zelfbouwprojectje....


een dubbele footswitch, linker schakelaar voor wisselen channel, rechter schakelaar is voor aan en uit zetten van effecten.....


ben het langste bezig geweest om het aluminium doosje te schuren en te polijsten.....

Ik wilde niet spuiten of verfen, en aangezien de voorkant van een VOX versterker ook bling.. bling.. is besloot ik het doosje ook maar te schuren en te polijsten....

In het echt spiegelt ie meer als op de foto ( is erg lastig zoiets goed op de foto te krijgen )


onderdelen :

http://carom.tweakdsl.nl/images/switch1.jpg


en klaar :

http://carom.tweakdsl.nl/images/switch2.jpg

Speeddemon
17 december 2005, 13:10
Ziet er heel strak uit!
Beetje jammer dat ie zo hoog is (125-B behuizing, neem ik aan).
Ik hou zelf juist van zo laag mogelijk OF van schuine behuizingen.

Wat voor switches zijn dat trouwens? Die geribbelde moeren heb ik nog niet eerder gezien; is ook erg mooi.

marcelca
17 december 2005, 13:24
Ziet er heel strak uit!
Beetje jammer dat ie zo hoog is (125-B behuizing, neem ik aan).
Ik hou zelf juist van zo laag mogelijk OF van schuine behuizingen.

Wat voor switches zijn dat trouwens? Die geribbelde moeren heb ik nog niet eerder gezien; is ook erg mooi.

Ik heb deze switches gekocht bij televersum in almere ( daar woon ik ook )

dit waren de enige aan/uit switches die die had...

Ook doosjes waren niet veel in voorraad, dit was de enige die ik wel netjes vond, achteraf moet ik ook zeggen dat ik niet lager had gekunt anders hadden de switches niet gepast of ik had ze aan de bovenkant verder uit moeten laten steken

outside
17 december 2005, 13:32
heb net hetzelfde bakje voor mijn dual footswitch gebruikt, alleen heeft mijn pa de gaten geboord toen ik niet thuis was en staan de 2 switchen nu nogal dicht bij elkaar. Is idd wel een grote behehuizing maar SUPER stevig!

marcelca
17 december 2005, 13:51
heb net hetzelfde bakje voor mijn dual footswitch gebruikt, alleen heeft mijn pa de gaten geboord toen ik niet thuis was en staan de 2 switchen nu nogal dicht bij elkaar. Is idd wel een grote behehuizing maar SUPER stevig!

ja ik heb er bewust voor gekozen om de switches nogal een eind uit elkaar te zetten anders zit met mijn grote klompen op 2 switches tegelijk.... ( kan misschien ook wel grappig zijn :D :D )

het bakje is idd super stevig en behoorlijk dik aluminium , zal er niet snel doorheen trappen

Geronimo
17 december 2005, 15:08
Goed gedaan gast! Ziet er nifty uit. Het is het zeker waard geweest, je hebt nu iets beters dan die standaard reut die bij de versterker hoort!
Ik heb zelf zo'n standaard marshall ding gekocht en binnen een week was de plug gaar, twee weken later het snoer.

marcelca
18 december 2005, 00:55
Goed gedaan gast! Ziet er nifty uit. Het is het zeker waard geweest, je hebt nu iets beters dan die standaard reut die bij de versterker hoort!
Ik heb zelf zo'n standaard marshall ding gekocht en binnen een week was de plug gaar, twee weken later het snoer.

dank je wel

Ik ben er zelf ook zeer tevreden over, misschien dat ik nu alles in elkaar zit een nog ga doormeten of het mogelijk is om een led te plaatsen zonder externe stroomvoorziening....

is even meten hoeveel volt zo`n aansluiting van de versterker geeft

maaar het belangrijkste is dat ie werkt, erg stevig is met goede materialen en hij ziet er nog stijlvol uit ook :D :D

Jorikjet
5 januari 2006, 19:47
ah ik heb ook ooit zoiets gemaakt voor me Vox AD30VT :) maar dan met 1 switch, alleen voor kanaal kiezen :)

marcelca
6 januari 2006, 06:29
ah ik heb ook ooit zoiets gemaakt voor me Vox AD30VT :) maar dan met 1 switch, alleen voor kanaal kiezen :)


daar twijfelde ik ook over, maar heb het maar in 1 moeitje doorgedaan, 1 of 2 switches is eigenlijk evenveel werk en absoluut niet moeilijker

Robbert
6 januari 2006, 09:00
Volgens mij zijn dat Japanse 3PDT's en volgens 3dot gaan die helaas niet erg lang mee.

Wel mooi zo'n gepolijst doosje zeg! :D

vinni
6 januari 2006, 18:50
Ben vandaag ook bezig geweest om een aluminium doosje zo mooi te krijgen.


Niet echt gelukt! :cry:

Kan je me het proces step-by-step eens uitleggen?

Alvast mijn verpletterende dank.

Vinni

Nielsje
6 januari 2006, 18:58
Ben vandaag ook bezig geweest om een aluminium doosje zo mooi te krijgen.


Niet echt gelukt! :cry:

Kan je me het proces step-by-step eens uitleggen?

Alvast mijn verpletterende dank.

Vinni

polijstschijfje op je slijptol of boormachine, beetje polijstmiddel op het behuizingje smeren en gaan..

Robbert
6 januari 2006, 21:31
Gladde doosjes http://img3.harmony-central.com/acapella/ubb/love.gif


:D

marcelca
7 januari 2006, 07:40
Ben vandaag ook bezig geweest om een aluminium doosje zo mooi te krijgen.


Niet echt gelukt! :cry:

Kan je me het proces step-by-step eens uitleggen?

Alvast mijn verpletterende dank.

Vinni


is niet zo heel moeilijk maar je moet wel geduld hebben

dit zijn de stappen :

- schuren met korrel 400 waterproof ( alle oneffenheden weghalen, word wel glad maar niet glimmend )

- schuren met korrel 2500 waterproof ( dit is heel fijne korrel, kan je meestal alleen bij auto materialen handels halen, bouwmarkten hebben niet zo fijn )

- beetje raar maar het werkt wel, een prop aluminiumfolie met cola, dit is een heel fijn polijstmiddel ( wel goed wassen daarna , gaat anders plakken :-D :-D )

- polijstspons op boormachine en polijsten met polijstpasta ( ik heb de vloeibaren vorm, je hebt dit ook in harde stukken die je tegen de draaiende spons moet houden

- uitpoetsen met vacht of lappenschijf op boormachine

- polijstspons met polisch ( dit is iets fijner dan polijstpasta )

- uitpoetsen met vacht of lappenschijf op boormachine

eventueel in de was zetten ( auto was ) en weer uitpoetsen


wat erg belanrijk is, ga niet eerder polijsten als dat ie echt 100% glad geschuurt is, ( kijk er schuin overheen ) elke oneffenheid die je dan nog ziet zie je 2 x zo goed als ie gepolijst is




lijkt erg veel maar valt echt mee...


succes ermee

vinni
9 januari 2006, 18:44
Ben vandaag ook bezig geweest om een aluminium doosje zo mooi te krijgen.


Niet echt gelukt! :cry:

Kan je me het proces step-by-step eens uitleggen?

Alvast mijn verpletterende dank.

Vinni


is niet zo heel moeilijk maar je moet wel geduld hebben

dit zijn de stappen :

- schuren met korrel 400 waterproof ( alle oneffenheden weghalen, word wel glad maar niet glimmend )

- schuren met korrel 2500 waterproof ( dit is heel fijne korrel, kan je meestal alleen bij auto materialen handels halen, bouwmarkten hebben niet zo fijn )

- beetje raar maar het werkt wel, een prop aluminiumfolie met cola, dit is een heel fijn polijstmiddel ( wel goed wassen daarna , gaat anders plakken :-D :-D )

- polijstspons op boormachine en polijsten met polijstpasta ( ik heb de vloeibaren vorm, je hebt dit ook in harde stukken die je tegen de draaiende spons moet houden

- uitpoetsen met vacht of lappenschijf op boormachine

- polijstspons met polisch ( dit is iets fijner dan polijstpasta )

- uitpoetsen met vacht of lappenschijf op boormachine

eventueel in de was zetten ( auto was ) en weer uitpoetsen


wat erg belanrijk is, ga niet eerder polijsten als dat ie echt 100% glad geschuurt is, ( kijk er schuin overheen ) elke oneffenheid die je dan nog ziet zie je 2 x zo goed als ie gepolijst is




lijkt erg veel maar valt echt mee...


succes ermee



Thankx,

Zal ik zeker eens gaan doen.

Net een alu-doosje gekocht dat standaard al mooit wit was gespoten! :razz:


Ga ook maar weer eens wat bouwen.....Die SHO dat moet ook mij lukken.
Heb wel ervaring hoor alleen een beetje roestig....echt roestig dus.
Heb ooit eens de elektuur formant synthesizer gebouwd.
Heb vandaag eindelijk eens een echt goeie striptang en nog wat dingen gekocht.

Nou.....

Resultaten zal ik t.z.t. wel publiceren.

Vinni

dejohan
10 januari 2006, 18:01
- uitpoetsen met vacht of lappenschijf op boormachine


Een probleem: mijn hond wil niet op m'n boormachine. :D

marcelca
10 januari 2006, 18:42
- uitpoetsen met vacht of lappenschijf op boormachine


Een probleem: mijn hond wil niet op m'n boormachine. :D

dat hoeft ook niet

je moet gewoon de hond heel snel rondjes laten kopen en je baje er tegenaan houden :-D :)