PDA

View Full Version : Beste allround 4x12



Nocki
17 december 2005, 08:26
Hoi.

Ik vraag me af wat nu een goede allround 4x12 is. dus een waar je een goed strak high gain kanaal uit haalt maar ook een mooie clean. zonder in te boeten aan attack en tone!

ik denk zelf aan de bogner maar er is meer. zo heb ik nooit VHT kasten gehoord bijvoorbeeld.

wat vinden jullie?

Daniël_san
17 december 2005, 11:47
Bijna iedereen gaat je waarschijnlijk Bogner aanraden. Maar weet je wat jij eens zou moeten doen? Naar Jukebox in boekel! :lol:
Die hebben (als het goed is) VHT, Bogner, Brunetti e.d. allemaal op voorraad. Dus als je je eigen amp meeneemt kan je ze goed testen.

Nocki
17 december 2005, 11:53
Dat is idd iets wat al een tijdje op het verlanglijstje staat. ik ben alleen de laatste tijd alleen aan het werken en het wordt iets voor volgend jaar.

ben al eens eerder naar boekel geweest en moet zeggen dat ik de meeste tijd heb besteedt aan koffie drinken nen ouwehoeren... :-)
erg gezellig.

voor dat ik er heen gaat ben ik wel erg benieuwd wat anderen vinden.

Nocki

ieme
17 december 2005, 12:53
Dat is idd iets wat al een tijdje op het verlanglijstje staat. ik ben alleen de laatste tijd alleen aan het werken en het wordt iets voor volgend jaar.

ben al eens eerder naar boekel geweest en moet zeggen dat ik de meeste tijd heb besteedt aan koffie drinken nen ouwehoeren... :-)
erg gezellig.

voor dat ik er heen gaat ben ik wel erg benieuwd wat anderen vinden.

Nocki

nock, ik denk dat jij genoeg kennis hebt en verstand hebt om gewoon zelf te gaan testen

Nocki
17 december 2005, 13:09
Wauw een compliment!

die komt in mn sig!!!

ieme
17 december 2005, 13:20
nock, ik denk dat jij genoeg kennis hebt en verstand hebt om gewoon zelf te gaan testen

Ik zal mezelf even toelichten:
Kennis, jij weet wat te koop is, je bent geen beginner!
Verstand, je kan toch zelf luisteren wat je goed vind?

morris
18 december 2005, 23:43
Even een open deur intrappen:
Ik vind de Bogner 4x12 met v30 de beste cab die ik ooit gehoord heb.
De Engl kasten met v30 zijn ook goed, maar ik werd een beetje moe van die meeresonerende grille.
Laatst had ik overigens een Marshall (TV geloof ik) met greenbacks in de studio, klonk heel anders maar zeker goed voor het wat zwaardere werk.

0,02...
Morris

Rectifier
19 december 2005, 02:10
Ik vind Rivera 4x12's (met V30) ook onwijs goed en allround.

Je moet gewoon gaan testen en niet teveel op de reviews afgaan.
En je eigen amp meenemen als't kan.

Daar word je geluid geproduceerd.

En doe alsjeblieft een blinddoek op met testen. Dat kan je veel schelen in je portemonee :wink:

Riffcrusher
19 december 2005, 19:35
Nòg een mogelijkheid met v30's is Mesa Boogie... Hehe...
Keuze genoeg zo te zien !

Succes !

Alain
20 december 2005, 00:32
Nòg een mogelijkheid met v30's is Mesa Boogie... Hehe...
Keuze genoeg zo te zien !

Succes !
niet echt als je naar de beste, en allround zoekt... de mesa's vind ik nogal metal gericht.

Riffcrusher
20 december 2005, 12:56
Hmm... Voor high gain is Mesa inderdaad wel geschikt...
Al moet ik zeggen dat de cleane stukken er ook wel deftig uitkomen.
Het is te zeggen, MIJN cleane stukken. Maar ik ben inderdaad een metalgitarist... Weet ik veel. Hehe...

Ibanez RuleZ
20 december 2005, 13:40
dan ben je niet echt een maatstaf he :razz:

ik heb verder ook geen ideeen, ik ben niet genoeg thuis op dit gebied... ik heb alleen wel een keer een gave bogner gehoord, maja, daar hing ook een Hook amp aan, dus dat zal ook wel helpen vrees ik

Harrald

Balthazar
20 december 2005, 20:26
check die fame 4x12. zitten ook vintage 30's in en is zeer goed betaalbaar - rond de 500 euro als ik me niet vergis. heb m nog niet gehoord maar ik ga m binnenkort beluisteren en kopen.

morris
20 december 2005, 22:44
check die fame 4x12. zitten ook vintage 30's in en is zeer goed betaalbaar - rond de 500 euro als ik me niet vergis. heb m nog niet gehoord maar ik ga m binnenkort beluisteren en kopen.

Ik wil je niet ontmoedigen, maar als ergens V'30's in zitten wil dat nog niet zeggen dat de cab goed is. Ik wandel wel eens bij MS binnen, maar eerlijk gezegd is fame schroot naar mijn mening. Als je 500 euro te besteden hebt is de tweedehands markt een veel betere optie. Ik heb regelmatig leuke dingen voorbij zien komen in die prijsklasse.

Morris

Nocki
20 december 2005, 23:21
Ik lees idd dat het een moeilijk topic is!

verder heb ik gehoord dat een mesa niet lekker klinkt met v30's is dat zo? het schijnt gauw te schel te zijn. en juist dat heb ik nu met de celestions en mn mark IV!

jw009
21 december 2005, 12:03
verder heb ik gehoord dat een mesa niet lekker klinkt met v30's is dat zo? het schijnt gauw te schel te zijn. en juist dat heb ik nu met de celestions en mn mark IV!

Tja... wat is schel en wat is helder.. dit is voor ieder natuurlijk weer anders. Ik gebruik bij me quad, een koch cab met V30's, en vind ik lekker klinken. Wel wat anders dan een Bogner natuurlijk maar voor mij werkt het.

Dus wederom het cliché: zelf testen.

Tubefreak
21 december 2005, 15:45
Heb nog nooit een betere cab gehoord dan een Bogner 4x12 met V30s.

Nocki
21 december 2005, 16:01
Tja.. maartens advies is voor mij bijna heilig geworden. een jaar of 4 geleden bezocht ik zijn zite haast elke dag en heb m al helemaal uitgeplozen en veel van zijn adviezen heb ik al opgevolgd dus het mag duidelijk zijn!!!

bedankt maarten

ik ga toch die kasten maar eens testen bij jukebox ofzo!

NOcki

Nocki
21 december 2005, 16:05
Tja.. maartens advies is voor mij bijna heilig geworden. een jaar of 4 geleden bezocht ik zijn zite haast elke dag en heb m al helemaal uitgeplozen en veel van zijn adviezen heb ik al opgevolgd dus het mag duidelijk zijn!!!

bedankt maarten

ik ga toch die kasten maar eens testen bij jukebox ofzo!

NOcki

Ibanez RuleZ
21 december 2005, 17:45
Ik lees idd dat het een moeilijk topic is!

verder heb ik gehoord dat een mesa niet lekker klinkt met v30's is dat zo? het schijnt gauw te schel te zijn. en juist dat heb ik nu met de celestions en mn mark IV!

te schel??? nou nee hoor, ze klinken wel direct, iig de mijne DEED dat wel voordat de soldeerverbinding losliet 8-) en heel strak, maar schel... dat is wel het laatste dat ik me kan voorstellen, ze zijn naar mijn gehoor wat minder scherp juist in het hoog, noem het wat vriendelijker op dat punt

Harrald

Rectifier
21 december 2005, 22:55
Je kan ook gewoon een Bogner 4x12 na bouwen en dan later weer verkopen voor 100 eur :lol:

Iedereen zegt Bogner dus gewoon kopen.... hehe

Tubefreak
22 december 2005, 17:39
Heb zelf de bogner bij Jukebox getest, naast een Diezel 4x12 met een Diezel VH4 en Bogner XTC. Die Bogner was echt waanzinnig. Voor de gemiddelde Nederlander maakt het niet uit of je over een knurft 4x12 speelt of een Bogner 4x12, maar het verschil voor mij was enorm.

Waarom klinkt ie beter??? Beter hout, dikkere kabels intern, betere constructie en goede (!) V30s. Dat maakt een enorm verschil over een Marshall 4x12 met V30s.

Tubefreak
22 december 2005, 17:39
Heb zelf de bogner bij Jukebox getest, naast een Diezel 4x12 met een Diezel VH4 en Bogner XTC. Die Bogner was echt waanzinnig. Voor de gemiddelde Nederlander maakt het niet uit of je over een knurft 4x12 speelt of een Bogner 4x12, maar het verschil voor mij was enorm.

Waarom klinkt ie beter??? Beter hout, dikkere kabels intern, betere constructie en goede (!) V30s. Dat maakt een enorm verschil over een Marshall 4x12 met V30s.

LordRiffenstein
22 december 2005, 18:06
goede (!) V30s.

Verklaar je nader!

Tubefreak
22 december 2005, 18:11
Er worden een hoop V30's gemaakt door celestion. Voor zover ik weet selecteren bedrijven als Mesa en het bedrijf dat de cabs maakt voor Bogner/VHT/CAE, enkele speakers uit de "grote" hoop, die voldoen aan hun selectie.

Het is niet onwaarschijnlijk dat de speakers een kwaliteitsnorm hebben van 10%, dan maakt het nogal een verschil waar binnen de grens de speaker valt.

Syman
6 januari 2006, 19:08
Ik heb zelf nu een Standard Recto-cab 4x12 van Mesa en die klinkt op alle fronten lekker!! :D
Maar voordat ik deze kocht heb ik bij Schreeven in Nijmegen eerst ook 2 andere cabs (van Koch en Engl) langs de Mesa gezet en mijn eigen set erop aangesloten en geluisterd... en toen ben ik er wel achter gekomen dat er heel veeeeeel verschil tussen alle drie zit..
Idd... het avies luidt dan ook: "ga naar een winkel en luister zelf!"

Greets, Sy

maestro_nl
11 januari 2006, 13:30
En weet je wat nog beter klinkt dan een Mesa/Boogie Recto 4x12?
Juist: 2 Recto 2x12s

Orpheo
16 februari 2006, 23:27
wat ik heel lekker vind voor een 412 is 2 v30's en 2 g12t75. is ideaal bij een am die van zichzelf schel of helder is. geeft t een lekker low end en ook lekker wat highs.