PDA

View Full Version : Roland GP100 + 2 Externe Preamps



armageddon
16 december 2005, 23:14
Ik heb dus tweedehands een Roland GP100 gekocht en dat ding werkt wel toppie. De preampmodellen zijn wel erg slecht (vergeleke met de nu-te-verkrijgen modellers) en daarom heb ik ook mijn Engl in de loop staan. Nu heeft dit ding een stereo loop en ik weet dat het mogelijk is twee aparte preamps in de loop te zetten (stereo-loop van de GP100) en dan de A/B/A+B switchen tussen deze.
Nu heb ik alles goed (denk ik), aangesloten, zoals dit:


GP-Send L -> Engl In - Engl Send -> GP-Return L - GP-Output A Left -> Engl Return
Guitar->GP100-|
GP-Send R -> Sansamp In - Sansamp Out -> GP-Return R - GP-Output B Right -> Palmer Sp. Sim -> Computer


En nu zou het, theoretisch, goed moeten komen. Je kan Outputs selecteren per patch, dus dan kan je A, B of A+B kiezen.
Alleen lukt het wel bij de Engl, maar niet als ik enkel de Sansamp wil hebben. Daar gaat gewoon het geluid van de Engl Preamp doorheen :???:

Ik heb al vanalles geprobeerd, maar ik snap er echt geen drol van.....hoe kan het nou fout gaan? En dan vooral op deze manier...1tje werkt, de ander niet.

Rwin
19 december 2005, 12:27
Hey Armageddon :)

Kan zijn dat de engl een parallele loop heeft?

armageddon
19 december 2005, 13:47
Jup, parallele loop, maar dat maakt hier niet zoveel uit.
Ik ben er dus al uit. Ik had dus de Sansamp op Output A Left staan en als je iets alleen op Left aansluit is het dus Mono. Ik heb nu dus de Sansamp op Output A left en de Engl op Output A Right. Nu is het een mooi gescheiden geheel. Ik vraag me alleen af hoe je nu zou kunnen switchen tussen de twee preamps, want nu zijn ze constant allebei aan :razz:

pieter25
1 januari 2006, 12:28
staan die 2 loops van de GP100 niet in serie?

armageddon
2 januari 2006, 22:51
Je kan ze serie/parallel/stereo doen.

armageddon
2 januari 2006, 22:51
Je kan ze serie/parallel/stereo doen.