PDA

View Full Version : BEHRINGER FCB 1010



sir_oinksalot
16 december 2005, 19:05
gegroet iedereen, ik ben vrij nieuw in de wereld van racks
maar nu ik recent mijn top buiten gegooit heb wil ik toch liever overschakelen naar een rack
welliswaar een vrij eenvoudig rack
nl: een podxt pro en een rocktron velocity poweramp
maar nu is mijn vraag (en ik heb al in de faq gekeken maar word er niet echt wijzer van) kan ik hier gewoon een BEHRINGER FCB 1010 board op aansluiten of moet daar nog een speciale unit voor tussen ofzo?

kokeleko
16 december 2005, 19:23
Kun je er gewoon op aansluiten, in de handleiding van je POD staat wel een appendix ofzo mbt CC 's om fx aan en uit te zetten, maar je kan ook gewoon met normale PC's werken.

Dus er hoeft behalve een midikabel niks tussen.

sir_oinksalot
16 december 2005, 19:49
k thanks
iemand misschien nog ervaring met dat floorbord?
ik weet dat beringher een nogal budget merk is en zou er normaal gezien niets van kopen, maar ergens denk ik van een floorboard dient toch maar om van patches te switchen, dusja in hoeverre kan zo iets dan "slecht" zijn?

Fvddungen
16 december 2005, 20:05
De FCB1010 is zeker een goed produkt. Ik heb er 1, die overigens te koop staat. Maar voor de PodXT Pro kan ik je eerder een FBV (Shortboard) aanbevelen. Die is er helemaal voor gemaakt. Ik heb zelf ook een FBV en die vind ik veel prettiger werken.

Fvddungen
16 december 2005, 20:09
Btw: die Rocktron is een buizenamp, toch? Je weet toch wel dat een Pod bedoeld is om rechtstreeks op monitors of pa aan te sluiten? Ik heb ook eerder de fout gemaakt om hem op een poweramp met cabinet aan te sluiten en dat klonk niet echt geweldig. Ik heb hem nu aan actieve monitors hangen (ook van Behringer overigens) en de sound is nu zelfs zonder tweaken al super.

sir_oinksalot
16 december 2005, 20:32
die rocktron is een transistor amp
maar hmm, dan zal ik er toch nog eens overnadenken
ik dacht dat het een relatief goede combinatie zou zijn (gezien het budget)
gezien de mogelijkheden van de pod xt pro

Fvddungen
16 december 2005, 20:36
Transistor amp is wel prima, hoor. Zolang je er maar gewone speakers aan hangt (zelfs hifi speakers zijn prima). Maar geen cab dus. Zelfs met cab simulatie uit en dan over een cabinet spelen vond ik niet geweldig. Of kijk gewoon eens naar een Behringer actieve monitor set. De Truth B2031A dus. Ik heb er zelfs nog een B2092A bij en dan klinkt het echt helemaal geweldig.

sir_oinksalot
16 december 2005, 22:22
mja dat was dus de bedoeling van wel over een cab te spelen
klinkt dit dan echt zo slecht met een pod xt pro?

kokeleko
17 december 2005, 08:20
Ik heb een POD PRO(kleine set) met een Velocity 100, en twee 2x12"s met V-30 , klinkt echt drukvol valt mij niks tegen.

Tis ook een kwestie van tweaken en proberen.

Fvddungen
17 december 2005, 09:39
Zoals Kokeleko al zegt: Het kan best prima klinken na veel tweaken. Maar het is er niet voor gemaakt. Modellers zijn er juist voor gemaakt om alle kleuring zelf te regelen en dan hoeft het signaal alleen nog maar lineair te worden versterkt met behulp van monitors of een pa. Het geluid komt op die manier gewoon beter tot zijn recht. Meningen kunnen verschillen. Maar zelf heb ik veel betere ervaringen toen ik mijn cab inwisselde voor een set actieve monitors.