PDA

View Full Version : Wazig Cubase-opstartprobleem...



Roy K.
16 december 2005, 18:14
De laatste week kan ik Cubase SX niet meer opstarten, heeft het voorheen altijd prima gedaan. Sinds een week geeft ie als ik 'm opstart de volgende melding:


http://members.home.nl/r.klappe/Cubasefout.JPG


Iemand een idee waar dit aan ligt en nog belangrijker: Hoe krijg ik Cubase weer werkend?

harrie-beton
17 december 2005, 10:41
Windows is een groot en complex besturingssteem. Het proberen op te lossen van dit soort fouten is langduriger dan de "kort door de bocht" oplossing.


KDDB

-zijn er updates van cubase?
-Cubase verwijderen en opnieuw installeren.
-Nog steeds problemen dan windows ook wissen en opnieuw installeren.

Misschieb heb je een ghost image gemaakt van een werkende windows... anders kun je die terugzetten.

Roy K.
17 december 2005, 13:17
Hey,

bedankt voor je reactie!

Cubase opnieuw installeren lijkt me geen (fijne) optie, dan ben ik al m'n instellingen qua effecten, drivers, etc. (en projecten) kwijt. Of ik Cubase kan updaten betwijfel ik, aangezien ik niet de volstrekt legale versie heb. Windows opnieuw installeren heb ik nog nooit gedaan (!!!! :o !!!!) en zie ik dus als laatste optie. Een ghost image is voor mij abacadabra.

Ik begrijp dat er geen gemakkelijke oplossing is om mij van het weekend nog aan de slag te krijgen? (ja, ik heb net met Cool Edit gekut, maar dat vond ik niks, wat de boer....)

bert k
17 december 2005, 13:18
Opnieuw installeren is wel de snelste optie. Heb je de afgelopen week soms andere progs geinstalleerd? Die kunnen ook aan het fucken zijn. Probeer anders ook eens System Restore tot een week geleden.

Roy K.
17 december 2005, 13:20
Heheh we posten tegelijk! :P Maar zoals ik dus net aangaf, installeer ik Cubase het liefst niet opnieuw i.v.m. instellingen. Hoe werkt system restore (ik ben echt een n00b in de ware zin des woords)...

Schilliebillie Rules!
17 december 2005, 14:20
aangezien ik niet de volstrekt legale versie heb.

Kan iemand me helpen? Ik heb deze auto gejat en weet niet hoe de ruitenwissers werken. :evil:

Roy K.
17 december 2005, 14:31
De achterlijk hoge prijs van een softwarepakket als Cubase doet IMO de niet volstrekt legale versie bemachtigen wel rechtvaardigen...

EDIT: Aangezien het hier aan de reacties te zien aan windows ligt, was het met de originele versie ook gebeurt...dus de vergelijking met de ruitenwissers gaat niet op...

hoofd
17 december 2005, 14:36
voor mij niet hoor...als je de volledige versie niet kan betalen koop je de SE of SL maar (die heel fair geprijst zijn). Of je speurt 't internet af naar freeware sequencers en recorders. In Cubase is, net als in andere instrumenten en producten, veel tijd en geld in development en research gaan zitten. Om dan de niet-legale versie te gaan gebruiken is dan ook gewoon diefstal.

Roy K.
17 december 2005, 14:40
Diefstal is EUR 800,- vragen voor recording-software!!


En nu on topic blijven mensen! :)

Les Paul
17 december 2005, 14:42
Waarom is het diefstal om 800 euro te vragen voor jarenlange research en development

Diefstal is niet betalen voor iets wat betaald hoort te worden! :evil:

Les Paul
17 december 2005, 14:43
Dubbel

Roy K.
17 december 2005, 14:56
Waarom is het diefstal om 800 euro te vragen voor jarenlange research en development

Diefstal is niet betalen voor iets wat betaald hoort te worden! :evil:

Als ze het goedkoper zouden aanbieden zouden meer mensen het kopen, en zou het alsnog uit kunnen. Trouwens, als ze zoveel aan research en development doen, kunnen ze dan geen betere beveiligingen verzinnen? :-D

Maar waarom gaat iedereen zich opeens roomser voordoen dan de p... eh, Han S?

Kom op mensen, met dit geflame is niemand geholpen!!

hoofd
17 december 2005, 15:06
Ach, het is je eigen stomme fout om te zeggen dat je een gekraakte versie hebt, en je bent er nog trots op ook... van mij kan je dan zeker geen hulp verwachten.

En ze bieden het ook goedkoper aan, zie de SE en SL versie, die respectievelijk 139 en 369 kosten bij Feedback.

Les Paul
17 december 2005, 15:07
Cubase SE is prima te betalen en je hebt nog support ook.

Ik heb inmiddels SL (legaal!) en heb nooit problemen. En als ik iets wil weten kan ik bij mijn reseller terecht. Ook bij problemen ben ik daar welkom. Dat zit allemaal bij de prijs.

Dit heeft niets te maken met roomser dan de paus, maar hoe eerlijk je bent. Jij wordt toch ook graag betaald voor je werk?

Roy K.
17 december 2005, 15:14
Uiteraard. Maar wou jij hier nu gaan beweren dat je nog nooit een mp3 gedownload hebt?

Btw ik wou dat jullie net zo fanatiek waren in oplossingen aandragen als in irritante replies posten! :razz: :D

Schilliebillie Rules!
17 december 2005, 15:56
:roll: You're on your own, boy!

Voor alle rechtmatige bezitters van Cubase: Steinberg heeft een geweldig forum voor dit soort problemen. Ik ben er al vaak (en snel) geholpen. Bij het registreren op het forum moet je je serienummer vermelden. Flauw he, Roy K? :wink:


(en ja, ik download MP3's legaal - ze klinken veel beter dan die illegale meuk)

By the way: iedere wakkere moderator zou dit onderwerp al lang gesloten hebben... gaap

harrie-beton
17 december 2005, 16:27
Toen hij topic opende wist ik niet dat het om een illegale kopie van sx ging. In de FAQ staat dat het niet mag.
Sorry.

Topic gesloten.