PDA

View Full Version : Buzz Feiten: hoe, wat en kan ik het (laten) installeren



Harm
16 december 2005, 16:50
Buzz Feiten Systeem,

Ik heb er over gelezen en verschillende sites bezocht waar iedereen
hetzelfde zegt over dit systeem.

Mijn vragen zijn dan:
- Als het zo geweldig is waarom heeft niet iedereen dit systeem?
- Werkt het echt zoveel beter in de hoge registers met accoorden en losse snaren?
- Kan ik het laten installeren op bijvoorbeeld mijn JS 90 ham zonder rare
aanpassingen (met top lock dus)?
- Bij welke winkels kun je het installeren, ik zie er niemand reclame mee
maken dit in combinaite met dat je een opleiding gehad zou moeten hebben om dit te mogen installeren.
- Een keer geinstalleerd, kan ik het zelf intoneren of werkt dit anders dan met een conservatieve afstelling?

Veel vragen maar ik ben erg nieuwsgierig met de ervaringen van mensen die het systeem hebben, bij voorbaat dank!!!!

Philippe
16 december 2005, 21:35
Zou je willen uitleggen wat dat "buzz" is?

zjanke
17 december 2005, 08:25
http://www.buzzfeiten.com/

Het verhaal klinkt goed, maar wat kost het? Is het beter dan fretwave?

Negative K3 fan
19 december 2005, 18:42
je hebt ook nog earvana, lijkt me een stuk interessanter dan buzz feiten.

maargoed ik heb er niet voor gekozen voor mn custom gitaar omdat mij werd verteld dat het op zich wel goed klinkt, maar in een band context (met bassist en andere gitaristen) klinkt het vals omdat jij dan de enige bent die perfect is gestemd.

Nicci
27 december 2005, 23:10
maar in een band context (met bassist en andere gitaristen) klinkt het vals omdat jij dan de enige bent die perfect is gestemd.

tsja, en wat als je met blazers, toetsen, strijkers of wat dan ook speelt? raar verhaal.

fred dons
28 december 2005, 09:15
earvana werkt voor mij beter omdat het geen "niet terug in originele staat te brengen aanpassingen" met zich mee brengt
daarnaast heb je geen speciale tuner nodig om je gitaar te stemmen en wordt alleen de intonatie van de snaren aangepast die het nodig hebben
terwijl bij Buzz Feiten de gehele topkam 2 m naar voren wordt gebracht

o/a de Brug in monnickendam installeert earvana nuts