PDA

View Full Version : Kwaliteit koptelefoon op POD?



marc_o
16 december 2005, 15:55
Helaasch, het is zover, ik zal iets moeten gaan verzinnen om thuis nog flink te kunnen spelen en mijn dochtertje toch nog iets van slaap te gunnen.
Vanalles overwogen, zoals dochter wegdoen, oordopjes, buiten wegleggen, maar daar kon mijn anders zo lieve vrouw zich niet in vinden.
Ik kijk iedere dag even naar mijn collectie prachtgitaren en Rivera versterkers....zonder geluid.. :(

Dus dan maar wat anders...ik wil dus eens kijken of een POD iets is (moet bijna kotsen als ik het hardop voorlees, hahahaha!)

Serieus,

Wie heeft er een POD en plugt er wel eens een koptelefoon in, en belangrijker nog, klinkt het ergens naar?

Bouke
16 december 2005, 16:47
Dagelijks met PodXT, zelfde probleem maar dan met twee kids, koptelefoon=akg240. Ook leuk voor opnemen, best leuk geluid uit te halen, gewoon doen. Vox Tonelab kan ook, Korg Ampworks kan ook (f%$#n' goedkoop en werkt ook geinig).

Dus.

Bouke

Harm
16 december 2005, 16:59
Hoi,

Ik heb om ongeveer dezelfde reden een pod xt live gekocht! Klinkt geweldig als je je geluiden lekker afstelt en het is een compleet ding...
Versterkers, delays, chorus, galm extra distortion, fuzzz... Alles kan, veel gecombineerd ook. Ik gebruik de unit thuis echt met koptelefoon, gewoon een sennheisser en klinkt mooi!

Ik gebruik hem tegenwoordig ook zelfs in het oefenhoek omdat ik het slepen en slechte geluid moe ben, klinkt geweldig (via return effectloop)!

Natuurlijk niet vergelijkbaar met buizen maar dat hoor je thuis toch niet! Het verschil hoor je pas als je iemand met buizen er naast heb staan!

Tenminste, dit zijn mijn ervaringen!

Harm
16 december 2005, 16:59
Hoi,

Ik heb om ongeveer dezelfde reden een pod xt live gekocht! Klinkt geweldig als je je geluiden lekker afstelt en het is een compleet ding...
Versterkers, delays, chorus, galm extra distortion, fuzzz... Alles kan, veel gecombineerd ook. Ik gebruik de unit thuis echt met koptelefoon, gewoon een sennheisser en klinkt mooi!

Ik gebruik hem tegenwoordig ook zelfs in het oefenhoek omdat ik het slepen en slechte geluid moe ben, klinkt geweldig (via return effectloop)!

Natuurlijk niet vergelijkbaar met buizen maar dat hoor je thuis toch niet! Het verschil hoor je pas als je iemand met buizen er naast heb staan!

Tenminste, dit zijn mijn ervaringen!

patricia
18 december 2005, 16:05
ja hoor,
ik heb ook dat gezeik,hahahha maar dan met de buren,die heeft er een kleintje bij.leuk voor hun maar niet voor mij hahahaha daar ga ik met mijn mesa boogie.
nou ja s`avonds gaat mijn gitaar dus in mijn podxt live.
klinkt heerlijk met een roland koptelefoon.
enne ik kjik altijd ff of ze met die vleeswagen gaat wandelen...kan mijn mesa weer lekker aan!!!!

patricia

Speeddemon
18 december 2005, 16:29
kids suck. period. :razz:

Anyway, je moet je zelf afvragen of je een Open of Gesloten type koptelefoon wil. Open types klinken vaak wat getrouwer (Gesloten types hebben een beetje vertekend/geboost laag, vanwege de gesloten schelp), maar met een Open koptelefoon hoor je omgevingsgeluiden nog steeds een beetje en je omgeving hoort jou ook nog een heel klein beetje.

Uiteraard, als de baby een etage hoger ligt, wordt ie er niet wakker van ofzo, maar 't is wel een afweging.

Ik heb zelf een Beyer Dynamic DT990 Pro (Open type) die heel goed klinkt en heel lekker zit, maar soms zou ik wel weer een gesloten willen. En dan zou ik naar Sennheiser kijken. B.D. klinkt toch nog ietsjes te hi-fi.

Stitch
18 december 2005, 18:27
Ik gebruik zelf een Sennheiser HD202 en die voldoet prima icm podXT. Hij is ook gesloten vond ik wel belangrijk.

Er zullen ongetwijfeld betere zijn, maar deze heeft een goede prijs/kwaliteit verhouding. Rond de 26 euro ofzo geloof ik

Vampire
18 december 2005, 19:11
Ik gebruik zelf een Sennheiser HD202 en die voldoet prima icm podXT. Hij is ook gesloten vond ik wel belangrijk.

Er zullen ongetwijfeld betere zijn, maar deze heeft een goede prijs/kwaliteit verhouding. Rond de 26 euro ofzo geloof ik

Voor een Sennheiser is dat niks... !

marc_o
18 december 2005, 19:45
Thanks allemaal, ik ga er snel eens wat proberen.

Speeddemon
18 december 2005, 20:29
Ik gebruik zelf een Sennheiser HD202 en die voldoet prima icm podXT. Hij is ook gesloten vond ik wel belangrijk.

Er zullen ongetwijfeld betere zijn, maar deze heeft een goede prijs/kwaliteit verhouding. Rond de 26 euro ofzo geloof ik

Voor een Sennheiser is dat niks... !
Idd, m'n Beyer kostte rond de 150, en de Sennheiser HD265 Lineair die ik daarvoor had was nog iets duurder.

Fumi SG
18 december 2005, 20:46
Ik gebruik zelf een Sennheiser HD202 en die voldoet prima icm podXT. Hij is ook gesloten vond ik wel belangrijk.

Er zullen ongetwijfeld betere zijn, maar deze heeft een goede prijs/kwaliteit verhouding. Rond de 26 euro ofzo geloof ik

Ik zoek ook nog een nieuwe hoofdtelefoon. Is het geluid gewoon goed?? Heldere 'eerlijke' toon met goede bass??

Heeft iemand trouwens nog ervaring met de HD212 Pro??

Stitch
18 december 2005, 22:25
Ik moet eerlijk zeggen ik heb er niet veel geprobeerd. Wel vond ik de open sennheisers iets 'eerlijker' maar wel met minder basweergave.


Maargoed als zelfs de feedback de hd202 verkoopt MOET ie wel goed zijn :razz:

http://www.feedback.nl/?id=55&b=111009203


E 25,- dus

Who
19 december 2005, 09:34
Hoi,

Ik gebruik momenteel een PODxt samen met een OPen Koptelefoon AKG K-401 en dit gaat prima samen. De eenigste klacht die ik van mijn kinderen krijg als ze gaan slapen is het voetgestamp zonder gitaar klank (1234,1234.....).

harrie-beton
19 december 2005, 15:15
hier ook baby aan boord maar daarvoor had ik al podxt, sennheiser open koptelefoon, die dichte gaan zo zweten vind ik.

Prima geluid, niet te hard zetten!!

Het is ook beter voor je relatie hoor, een koptelefoon hoewel ik mijn vrouw weer niet zo ver krijg om Lingo met een koptelefoon te gaan kijken :o

dejohan
19 december 2005, 15:51
Gewoon effe de ouwe zagevent uithangen, maar let op met volumes. Je zou niet de eerste zijn die met de combinatie koptelefoon en gitaar doof wordt of permanente oorsuizingen krijgt. Komt omdat je gehoor het met een koptelefoon niet snel 'door' heeft dat ie te luid staat.

Vraag maar aan Pete Townsend.

X-Rated
19 december 2005, 16:31
Ik ga onderhand ook een POD XT kopen en ik heb een Sennheiser HD477 :P Is dat ook een goede combinatie?

Nocki
19 december 2005, 17:03
Ik moet ook altijd kotsen door die pods enzo maar het enige goede geluid wat ik eruit heb gahaald was aan een koptelefoon. dan is het leuk! dus dat gaat zeker lukken mark!

NOcki

Ic3gl0vE
19 december 2005, 19:42
als je de koptelefoon inplugt is het wel zo dat de 'your amp' settings automatisch worden verstelt en niet meer veranderd kunnen worden zolang de koptelefoon erin zin. Je zou er dus een mengpaneeltje (biv. een behringer ub502 van 39 euro) tussen kunnen zetten. Ik heb zelf een sennheiser HD500 en die is al zo'n 7 jaar prima! Heb alleen de oorkussens moeten vervangen want die waren versleten door al het gebruik. Deze koptelefoon kost tegenwoordig zo'n 100 euro

Stitch
19 december 2005, 20:11
HUH wattes? Volgens gaat alleen de speelmodus op Studio Direct en wordt er verder niks aangepast?

vester86
19 december 2005, 23:41
@ X-rated: prima ding ervoor. mooi geluid en vrij strak laag, maar wel warm. heb um zelf ook al een jaar of 7, en afgezien van kapotte draad nog niks aan kapot, echt zn geld (toen 120 guldens) MEER dan waard. als ik er nu een nieuwe moet kopen zou ik zo weer een even doorsparen voor een goeie (en dan waarschijnlijk sennheiser ja)

harrie-beton
20 december 2005, 10:07
HUH wattes? Volgens gaat alleen de speelmodus op Studio Direct en wordt er verder niks aangepast?

Het is wel waar.
Hier is een eerder topic over geweest, mijn oren zeggen ook dat de koptelefoon uitgang van de podxt anders klinkt dan de line out van de pod.
Om die reden, (plus om makkelijk met cd's mee te spelen) heb ik een mini mengtafeltje!