PDA

View Full Version : Dean 79 Vintage (?)



Thom TK
16 december 2005, 12:52
test

Thom TK
16 december 2005, 12:53
De Dean 79 serie is lefty te krijgen (dus wat voor mij), en ik hoor altijd erg goede verhalen over Dean, in elke prijsklasse.

Maar ik speel nu op een MIJ Ibanez RG470...ik neem aan dat ik er kwalitatief op vooruit ga als ik dit type Dean aanschaf?
En zijn ze echt goed mbt prijs/kwaliteit verhouding?

Of kan ik beter doorgaan voor een USA Dean (1100 euro zoeits)...volgens mij zijn die alleen niet lefty te krijgen.

Ganjaman
16 december 2005, 12:56
de 79's zijn wel goed, maar natuurlijk geen usa, wel ietsje beter dan een japanse ibanes RG4xx denk ik, maar sowieso niet erg vergelijkbaar, omdat het een heel andere gitaar is

Thom TK
16 december 2005, 14:01
Hmm oke...is het verschil t.o.v. een USA zo groot dat het de prijsverschil rechtvaardigd dan?

Wabbie
16 december 2005, 14:17
tja ach. Ik heb op een usa ml gespeelt en op een 79 ml. En jah idd, die usa is een stuk beter, maar die 79 is echt een topgitaar voor de prijs ( rond de 500 euri geloof ik). Ik heb nog niet iets bespeelt dat beter speelde in dezelfde prijsklasse.Bij mij staat nu een dean 79 ml bovenaan mijn verlanglijstje

Thom TK
16 december 2005, 14:25
tja ach. Ik heb op een usa ml gespeelt en op een 79 ml. En jah idd, die usa is een stuk beter, maar die 79 is echt een topgitaar voor de prijs ( rond de 500 euri geloof ik). Ik heb nog niet iets bespeelt dat beter speelde in dezelfde prijsklasse.Bij mij staat nu een dean 79 ml bovenaan mijn verlanglijstje

Ah dat is goed nieuws, bedankt Wabbie!
Wist niet dat jij hier nog zat btw :)

Baco
16 december 2005, 15:11
De 79 series zijn topgitaren in hun klasse. Sommigen verkiezen zelfs de 79 series boven Time Capsules (andere neck shape). Je zal er alleszins geen spijt van krijgen, dat kan ik je beloven :)

Orpheo
16 december 2005, 15:25
Ik vind de 79 serie een hype. ik heb erop gespeeld, en ik vond er geen kloot aan. ik vond ze wellekker spelen, maar veel te schel, rommelig, niet lekker strak, terwijl mijn les paul dat weer wel is.

wellicht maakte ik de fout de '79 te vergelijken met mijn ouwe custom....

Orpheo
16 december 2005, 15:26
Ik vind de 79 serie een hype. ik heb erop gespeeld, en ik vond er geen kloot aan. ik vond ze wellekker spelen, maar veel te schel, rommelig, niet lekker strak, terwijl mijn les paul dat weer wel is.

wellicht maakte ik de fout de '79 te vergelijken met mijn ouwe custom....

Wabbie
16 december 2005, 15:54
tja ach. Ik heb op een usa ml gespeelt en op een 79 ml. En jah idd, die usa is een stuk beter, maar die 79 is echt een topgitaar voor de prijs ( rond de 500 euri geloof ik). Ik heb nog niet iets bespeelt dat beter speelde in dezelfde prijsklasse.Bij mij staat nu een dean 79 ml bovenaan mijn verlanglijstje

Ah dat is goed nieuws, bedankt Wabbie!
Wist niet dat jij hier nog zat btw :)

onkruid en niet vergaan he ;). Maargoed, ik moet nog even wachten op mijn dean, eerst maar weer wat geld bijelkaar krijgen nadat ik een nieuwe buizenversterker heb gehaald :P

gerrekat
16 december 2005, 18:51
Vergeet niet dat een USA TC ML over de € 2000 kost! een USA Professional kost misschien € 1200 ofzo....

de 79 zijn niet vergelijkbaar met USA's maar in de prijsklasse dik OK, zou alleen ten alle tijden de PU's vervangen, dat is het enige waar ik niet zo over te spreken was maar dat geldt voor bijna elke willekeurige Koreaanse PU!

Ik heb overigens een USA TC ML in de aanbieding mocht je budget het toelaten.


Dity is bijv een 79 series Fireburst ML met Floyd....wel een limited edition maar ziet er erg goed uit voor een import!

http://carlinoguitars.com/images/Picture_4984.jpg

Thom TK
16 december 2005, 19:08
Hai Gerrekat, ik bedoel natuurlijk de USA professional ;)
En ik ben linkshandig he, dus...helaas voor je aanbod. :)

En de PU's vervang ik sowieso.

gerrekat
16 december 2005, 19:24
Tja linkshandig is heel oeilijk heb nog maar enkele USA TC's linkshandig gezien mara ze zijn er wel.....

Maar dan zou ik lekker voor een 79 gaan!

Sicky61
17 december 2005, 11:56
goed genoeg voor mij iig......heb ook geen behoefte om een duurdere USA dean te proberen.
De elementen vind ik wel een zwak punt,maar das meestal in deze prijsklasse.
Las een stukje terug dan iemand het geluid mager en niet strak vond.
Dat heb ik nog niet kunnen ontdekken.
Een goeie gitaar voor "weinig"http://www.geoexpat.com/forum/images/avatar/0021.gif

Sicky61
17 december 2005, 13:07
Ik vind de 79 serie een hype. ik heb erop gespeeld, en ik vond er geen kloot aan. ik vond ze wellekker spelen, maar veel te schel, rommelig, niet lekker strak, terwijl mijn les paul dat weer wel is.

wellicht maakte ik de fout de '79 te vergelijken met mijn ouwe custom....
ouwe customs :roll: over een een hype gesproken

Ganjaman
17 december 2005, 13:08
Ik vind de 79 serie een hype. ik heb erop gespeeld, en ik vond er geen kloot aan. ik vond ze wellekker spelen, maar veel te schel, rommelig, niet lekker strak, terwijl mijn les paul dat weer wel is.

wellicht maakte ik de fout de '79 te vergelijken met mijn ouwe custom....
ouwe customs :roll: over een een hype gesproken
idd, snap ook niet waarom ie het post als ie aan het eind van zn post al de conclusie trekt dat het niet echt ergens op slaat :???:

Ralph Nuis
17 december 2005, 14:32
Erg mooie gitaar, komt die V ook met floyd ?

Toch die ML met floyd maar eens proberen. :P

SDMF_Lispel
17 december 2005, 18:47
een 79 V is zonder floyd !

http://i7.photobucket.com/albums/y253/SDMF-PalJas/DEAN%2079%20V/PB260012.jpg


:cool:

Thom TK
18 december 2005, 22:52
Hmm ik kom er erg laat achter, maar jammer van die 24,75 scale length...ik test hem nogmaals wel ff uit...maar toch jammer

Wabbie
18 december 2005, 23:23
tja, das idd het enige nadeel van de 79' serie. maargoed 24, 75 scale length is voor mij overkomenlijk, dus dat moet bij jou dan toch ook wel goed gaan :cool:

RS-Rik
19 december 2005, 00:30
Ik geilde eerst ook op 79's maarr toen ik er eens een probeerde (goedkope) knapte ik totaal af op de plastic feel van dat ding

gerrekat
19 december 2005, 09:43
Tja hij hefet geen nitro lak, maar dat heeft bijna geen enkele gitara meer tegenwoordig, verder zijn het hele goeie gitaren!