PDA

View Full Version : Mesa f-50



JacksonPlayer
4 oktober 2002, 14:23
Ik zag in de nieuwe Gitarist een artikel over de Mesa F-50, waarin deze erg goed werd besproken. Heeft iemand ervaring met deze versterker (of met de F-30/F-100). Zo ja, zit er voldoende 'metal' gain op

(Binnenkort ga ik 'm zelf testen in de winkel, maar ik wil graag ervaring van anderen horen...)

Iceman
4 oktober 2002, 16:49
Gewoon mijn Rectifier kopen....
Da's DE metalversterker.

habberdoedas
4 oktober 2002, 20:30
Ik heb het artikel ook gelezen in de "GITARIST" en volgens hun is het weer een van de beste amps die Boogie ooit heeft gebouwd. Het valt me de laatste tijd op als Boogie weer iets nieuws heeft dat het blad "GITARIST" ze de hemel in prijst. Zo was het ook met de Boogie Formula préamp, de Boogie Nomad serie, de Boogie Roadking, de Boogie triple rectifire etc. etc. OK ze bouwen mooie degelijke en goed klinkende versterkers. Maar ik ga toch liever eerst zelf luisteren en proberen en dan neem ik wel mijn eigen gitaren mee. Dus van de week ga ik ook even de F50 proberen bij mijn lokale muiziekboer. Jullie horen nog van me wat mijn ervaringen zijn met de F50. Hoi, hoi

signsofzodiac
6 oktober 2002, 12:41
Ben niet zo'n Boogie-fan, en die F-serie heeft dat niet veranderd. Goed clean ( zoals gewoonlijk) maar ik vind Boogie-scheur niet zo lekker. En qua mogelijkheden vind ik hem wel ERRUG duur.

marc_o
28 januari 2003, 22:54
Het zal best een prima ding zijn, maar vergeet niet dat boogie in Nederland door Serlui wordt gedealt en dat is vast een hele grote adverteerder in de vakbladen, zoals jullie vast weten doen die ook Ibanez en die lui pikken het heus niet als je hun product de grond in schrijft, kijk maar naar dat zielige GitaarPlus blaadje, loopt achter de feiten aan en prijsde het eerste jaar nog de goedkoopste brol de hemel in

Shay
28 januari 2003, 23:15
Mesa heeft ook shitzooi (prijs kwaliteit vehouding) .. bijvoorbeeld de Mesa Boogie Caliber 50 is dikke mik voor zo'n bedrag!

Braindead
29 januari 2003, 23:38
Als ik de recenties op Harmony central over de formula lees .....nou, dat liegt er niet om hoor!
Dan begin ik al snel te twijfelen.

Rectifier
29 januari 2003, 23:47
Je moet de meeste recensies met een korrel (1kg.) zout nemen.
Belangrijk is om te weten wat de user's aan vergelijkingsmateriaal hebben of hebben gehad.
Als iemand nog nooit wat anders heeft gespeeld dan een F16 of F30 en speelt net 2 jaar :grin: dan is ie zowiezo wat positiever dan iemand met 30 jaar ervaring die 't hele Boogie segment al heeft gehad bij wijze van spreken....

Sj03rd
30 januari 2003, 12:34
Inderdaad, alle positieve reacties daar zijn leuk maar je moet eigenlijk alleen de negatieve lezen, want kun je vaak wat mee.

Als je bijvoorbeeld bij een 10 watt Park versterker kijkt staan daar nog mensen die voor sound een 10 geven....:S tja, dan weet ik t ook niet hoor.

niels5150
30 januari 2003, 15:42
ik heb de top geprobeerd! Klonk erg mooi! Het clean is fantastisch, een van de beste die ik ooit gehoord heb. Maar scheurkanaal vind ik iets minder, en beetje neuzig, en doffig. Ik vind hem way overpriced! 1850 euro voor een simpele 2 kanaals top van een fabrieksmerk is belachelijk duur. koop liever een bogner ofzo.

vinni
2 februari 2003, 02:23
Hoi,

Vandaag mijn nieuwe Mesa Single Rectifier Combo opgehaald. Toevallig vanmorgen nog op een F100 combo gespeeld. Moah...Vond'm niet zo sterk als mijn eigen versterker.
Enne....je zet om op twee en je wordt compleet weggeblazen...tering! wat een bak "herry"!!!!
Wat ook meespeelde dat ik toch de rectifier combo herb genomen is de solofunctie die ontbreekt op de F100. Scheelt toch weer een boosterpedaal.....Wat ik niet zo handig vind...de parallele FX-loop....liever een seriele.....

Overigens, die 50Watt van de rectifier is meeeeeer dan zat!

Groet,
Vinni

BLOK182
2 februari 2003, 13:08
Yepz, 50 watt mesa is meer dan genoeg, als je iets te veel aan je volumeknop draait waai je weg :wink: