PDA

View Full Version : Kerst sfeertje :D [beethoven en die andere :D]



Bloodline
16 december 2005, 11:40
geniet er maar van :D

http://members.chello.nl/j.leijbijde/MendelChristmas.mp3

VHsologitarist
16 december 2005, 12:29
ey ik kende deze al ergens van, geloof dat ik m eerder van je gehoord heb.

Vind het leuk gedaan!! Leuke sweeps.
Alleen vind je gitaar sound iets minder, das mijn persoonlijke mening.


Keep up the good work 8-)

Grtz
ferreke

Bloodline
16 december 2005, 17:58
haha jah na dat hele stuk intrpokot die canon d :)!

en je vindt me gitaar sound minder :( jammer, heb er dagen om zitten tweaken :|! maar iederen zijn smaak !

gegroet mendel

VHsologitarist
16 december 2005, 21:17
en je vindt me gitaar sound minder :( jammer, heb er dagen om zitten

tja smaken verschillen he ;)

Nu ik hem hier thuis luister klinkt ie wel een stukkie beter dan over die pc-boxjes.
Je hebt een goede techniek waar veel uit te halen is.
Wat ik voornamelijk storend vind (misschien mierenneukerij, maja misschien kende er wel wat mee) is dat je nogal vibrato-loos speelt, dat maakt het stuk veel kouder.
Soms klinkt het als 1 grote brei van noten, beetje ongedefinieerd.
Sommige stukken wringen ook wat zoals bij 02:45.
En tja.. ik ben ook maar een amateurtje, die kritiek die ik geef is bedoeld als opbouwende kritiek die ik ge-analyseerd heb na het "kritisch" luisteren van je stukkie. deze heb ik dus beoordeeld op mijn smaak, sommige kritiek is dus niet relevant voor je.

Voor de rest! Super!!

8-)

Bloodline
17 december 2005, 00:35
en je vindt me gitaar sound minder :( jammer, heb er dagen om zitten

tja smaken verschillen he ;)

Nu ik hem hier thuis luister klinkt ie wel een stukkie beter dan over die pc-boxjes.
Je hebt een goede techniek waar veel uit te halen is.
Wat ik voornamelijk storend vind (misschien mierenneukerij, maja misschien kende er wel wat mee) is dat je nogal vibrato-loos speelt, dat maakt het stuk veel kouder.
Soms klinkt het als 1 grote brei van noten, beetje ongedefinieerd.
Sommige stukken wringen ook wat zoals bij 02:45.
En tja.. ik ben ook maar een amateurtje, die kritiek die ik geef is bedoeld als opbouwende kritiek die ik ge-analyseerd heb na het "kritisch" luisteren van je stukkie. deze heb ik dus beoordeeld op mijn smaak, sommige kritiek is dus niet relevant voor je.

Voor de rest! Super!!

8-)

ga weg man !! je hebt donders gelijk over me tremolo !! ben ik owk mee bezig. op het moment heb ik meestal het gevoel ( niet gevoel maar dat ik het ndan wil ) om vibrato alleen te doen bij lange noten maarjah. th for the comment !

Sonno
17 december 2005, 17:33
Afschuwelijk deuntje maar wel heel knap gespeeld, ik wou dat ik dat kon. Er zitten nog wel foutjes in. Verder vind ik je geluidje ook niet zo, er zit weinig gevoel in. Het lijkt net een synth, zeker met die synth er ook nog is achter...

Ik blijf erbij... je hebt wat weg van Macalpine, en beschouw dat als een compliment!

Thijs G
17 december 2005, 20:31
Aan het spel moet zeker nog gewerkt worden, heel wat slordigheden, soms gaat het gewoon te snel, ff gas terug nemen gast :wink:

WICKED
17 december 2005, 20:40
Ik vind je tune echt super mooi, het klinkt best digitaal ja.. dus? ik vind het super klinken!!

Bloodline
17 december 2005, 21:49
Aan het spel moet zeker nog gewerkt worden, heel wat slordigheden, soms gaat het gewoon te snel, ff gas terug nemen gast :wink:

ff gas terug nemen :D die vindt ik goewd !!

haha nee ok ik sap wat je bedoelt. maar ach !! ik houd eenmaal van snelheid :(!

Thijs G
17 december 2005, 22:02
dat snap ik haha

..maar wil je een virtuoos worden..

sprak hij weis/wijs?(je weet wat ik bedoel haha)

Scali
17 december 2005, 23:22
ga weg man !! je hebt donders gelijk over me tremolo !! ben ik owk mee bezig. op het moment heb ik meestal het gevoel ( niet gevoel maar dat ik het ndan wil ) om vibrato alleen te doen bij lange noten maarjah. th for the comment !

Heel goed dat je daar mee bezig bent. Ik kan je aanraden om naar gitaristen als Joe Satriani, Gary Moore, Slash etc te luisteren. Die hebben een mooi gecontroleerd vibrato, en gebruiken het als een actief deel van hun spel. Variatie in amplitude en tempo van het vibrato kunnen je spel een stuk expressiever en interessanter maken. Ik probeer dat ook altijd in mijn spel te leggen. Expressie staat bij mij voorop, snelheid vind ik minder belangrijk. Als jij jouw snelheid en techniek kan koppelen aan expressieve, melodieuze stukken, dan word je absoluut top. Je bent al een heel eind op weg. Ga zo door.

WICKED
18 december 2005, 00:06
Helemaal mee eens Scali!! daar ben ik nu ook echt druk mee bezig, naar gary moore en petrucci etc luisteren.. wat je ook kan doen is een solo van gary moore ofzo langzaam afspelen, dan kan je goed horen want hij met zijn vibrato doet (tot hoever hij bend enzo).

Scali
18 december 2005, 00:23
Zeker... Een van de nummers waar ik veel naar luisterde en veel op oefende is "Cryin'" van Joe Satriani. Die is best lastig om goed na te spelen, veel vibrato op bends, en noten die je moet benden met je wijsvinger bv.

Bloodline
18 december 2005, 00:27
jaah ik moet satriani weer een luistere klopt. Crystal Planet !

sneez0r
19 december 2005, 22:23
"Fast playing is slow playing played fast", volgens een van de grootste muzikanten van de vorige eeuw (die slogan zouden alle gitaristen op hun fretboard moeten branden). Die arpeggio's zijn wel grappig, maar er moet wel iets te luisteren overblijven. Een robot kan op een gitaar ook 20 noten per seconde halen, bedoel ik. Ik vind 0:56 - 1:10 het leukst om naar te luisteren, omdat ik het idee heb dat je daar nog wat van jezelf in legt. Denk ook eens na over de bends die je in het thema gebruikt. Die zijn wel leuk om te spelen, maar wat vind je van het resultaat?

Bloodline
19 december 2005, 23:37
"Fast playing is slow playing played fast", volgens een van de grootste muzikanten van de vorige eeuw (die slogan zouden alle gitaristen op hun fretboard moeten branden). Die arpeggio's zijn wel grappig, maar er moet wel iets te luisteren overblijven. Een robot kan op een gitaar ook 20 noten per seconde halen, bedoel ik. Ik vind 0:56 - 1:10 het leukst om naar te luisteren, omdat ik het idee heb dat je daar nog wat van jezelf in legt. Denk ook eens na over de bends die je in het thema gebruikt. Die zijn wel leuk om te spelen, maar wat vind je van het resultaat?

ok bedankt voor de tips !!

ik ben tevreden met het resultaat. :)!

Bloodline
20 december 2005, 11:01
"Fast playing is slow playing played fast", volgens een van de grootste muzikanten van de vorige eeuw (die slogan zouden alle gitaristen op hun fretboard moeten branden). Die arpeggio's zijn wel grappig, maar er moet wel iets te luisteren overblijven. Een robot kan op een gitaar ook 20 noten per seconde halen, bedoel ik. Ik vind 0:56 - 1:10 het leukst om naar te luisteren, omdat ik het idee heb dat je daar nog wat van jezelf in legt. Denk ook eens na over de bends die je in het thema gebruikt. Die zijn wel leuk om te spelen, maar wat vind je van het resultaat?

ik zal er over na denken. maar ik be opzich er wel tevreden mee. soms heb ik het gevoel van dat het er gewoon uit moe ::P! en dan krijg je meesta van die bloodline arpeggio's en laddertjes die je nromaal ook vaak hoort :P! maar zo ben ik gewoon eenmaal

Bloodline
20 december 2005, 11:02
"Fast playing is slow playing played fast", volgens een van de grootste muzikanten van de vorige eeuw (die slogan zouden alle gitaristen op hun fretboard moeten branden). Die arpeggio's zijn wel grappig, maar er moet wel iets te luisteren overblijven. Een robot kan op een gitaar ook 20 noten per seconde halen, bedoel ik. Ik vind 0:56 - 1:10 het leukst om naar te luisteren, omdat ik het idee heb dat je daar nog wat van jezelf in legt. Denk ook eens na over de bends die je in het thema gebruikt. Die zijn wel leuk om te spelen, maar wat vind je van het resultaat?

ik zal er over na denken. maar ik be opzich er wel tevreden mee. soms heb ik het gevoel van dat het er gewoon uit moe ::P! en dan krijg je meesta van die bloodline arpeggio's en laddertjes die je nromaal ook vaak hoort :P! maar zo ben ik gewoon eenmaal

Bloodline
20 december 2005, 11:03
"Fast playing is slow playing played fast", volgens een van de grootste muzikanten van de vorige eeuw (die slogan zouden alle gitaristen op hun fretboard moeten branden). Die arpeggio's zijn wel grappig, maar er moet wel iets te luisteren overblijven. Een robot kan op een gitaar ook 20 noten per seconde halen, bedoel ik. Ik vind 0:56 - 1:10 het leukst om naar te luisteren, omdat ik het idee heb dat je daar nog wat van jezelf in legt. Denk ook eens na over de bends die je in het thema gebruikt. Die zijn wel leuk om te spelen, maar wat vind je van het resultaat?

ik zal er over na denken. maar ik be opzich er wel tevreden mee. soms heb ik het gevoel van dat het er gewoon uit moe ::P! en dan krijg je meesta van die bloodline arpeggio's en laddertjes die je nromaal ook vaak hoort :P! maar zo ben ik gewoon eenmaal

Aron Maiden
22 december 2005, 17:48
haha die intro zit op ook het keyboard van me vader :razz:
maar netjes gedaan!

Vampire
22 december 2005, 19:00
Oh die drum *kreun*. En je geluid is inderdaad net even een beetje te synth-achtig. Kun je die drum niet net even een miliseconde minder strak zetten? Daar zijn wel programma's voor, dan klinkt dat ook nog net even wat lekkerder, ipv een basloze TE strakke drum :razz:

Verder klinkt het echt wel lekker, ik ga hem nog een keer luisteren! 8-)

Bloodline
22 december 2005, 23:20
Oh die drum *kreun*. En je geluid is inderdaad net even een beetje te synth-achtig. Kun je die drum niet net even een miliseconde minder strak zetten? Daar zijn wel programma's voor, dan klinkt dat ook nog net even wat lekkerder, ipv een basloze TE strakke drum :razz:

Verder klinkt het echt wel lekker, ik ga hem nog een keer luisteren! 8-)

hahah . die hele backing is gewoon standaard de midi van guitar pro :D en de reden dat mijn gitaar mischien te synth zou kunnen klinken. is omdat er een viool en eenharspichord meespeelt. maarjah :P!.

ik zal we op me tone letten ! bedankt

Vampire
23 december 2005, 10:49
I gotta hand it to ya: hoe vaker ik hem luister, hoe vetter ik hem vind 8-) :razz:

Bloodline
23 december 2005, 15:04
I gotta hand it to ya: hoe vaker ik hem luister, hoe vetter ik hem vind 8-) :razz:

aaw^^

Arjan D.
23 december 2005, 18:37
Hey,
Ik vind dit dus echt wel supergaaf klinken :D
Ik speel/schrijf zelf ook van die foute deuntjes, vind ik juist wel lachen.
(niet dat ik mezelf nu de nieuwe beethoven wil noemen ofzo :wink: )

En had jij nou de guitar awards gewonnen in zwols popfront?
(charlotte (zit bij mij in de klas) zat in de jury > had het over ene mendel die had gewonnen)

Bloodline
24 december 2005, 00:49
Hey,
Ik vind dit dus echt wel supergaaf klinken :D
Ik speel/schrijf zelf ook van die foute deuntjes, vind ik juist wel lachen.
(niet dat ik mezelf nu de nieuwe beethoven wil noemen ofzo :wink: )

En had jij nou de guitar awards gewonnen in zwols popfront?
(charlotte (zit bij mij in de klas) zat in de jury > had het over ene mendel die had gewonnen)

ahaha thx man dat je het gaaf vindt.
hahahhhahah en jah :D dat ben ik, charlotte was ? die met die acoustische gitaar ?

Bloodline
24 december 2005, 00:49
Hey,
Ik vind dit dus echt wel supergaaf klinken :D
Ik speel/schrijf zelf ook van die foute deuntjes, vind ik juist wel lachen.
(niet dat ik mezelf nu de nieuwe beethoven wil noemen ofzo :wink: )

En had jij nou de guitar awards gewonnen in zwols popfront?
(charlotte (zit bij mij in de klas) zat in de jury > had het over ene mendel die had gewonnen)

ahaha thx man dat je het gaaf vindt.
hahahhhahah en jah :D dat ben ik, charlotte was ? die met die acoustische gitaar ?

Bloodline
24 december 2005, 00:50
Hey,
Ik vind dit dus echt wel supergaaf klinken :D
Ik speel/schrijf zelf ook van die foute deuntjes, vind ik juist wel lachen.
(niet dat ik mezelf nu de nieuwe beethoven wil noemen ofzo :wink: )

En had jij nou de guitar awards gewonnen in zwols popfront?
(charlotte (zit bij mij in de klas) zat in de jury > had het over ene mendel die had gewonnen)

ahaha thx man dat je het gaaf vindt.
hahahhhahah en jah :D dat ben ik, charlotte was ? die met die acoustische gitaar ?

Bloodline
24 december 2005, 00:53
ow w8 ik lees nu pas dat ze in de jury zat. hmm ff denken, heb je een foto van haar ? kan ik het me michien herinneren

Roy K.
24 december 2005, 02:12
Zeg lolbroek in je vorige topic wist je zelf de foto's van haar wel te vinden:




http://www.delain.nl/gallery/behind_the_scene/charlottemetgitaar.jpg

(links)
http://www.infernorama.com/gallery/behind_the_scene/charlotte_eline.jpg


http://www.infernorama.com/gallery/behind_the_scene/mark_charlotte.jpg

Wat betreft je nummer: lekker kerstsfeertje :D neergezet, mooi gedaan, je zou wel wat aan je vibrato kunnen werken maar voor de rest top! 8)

Bloodline
24 december 2005, 10:41
Zeg lolbroek in je vorige topic wist je zelf de foto's van haar wel te vinden:




http://www.delain.nl/gallery/behind_the_scene/charlottemetgitaar.jpg

(links)
http://www.infernorama.com/gallery/behind_the_scene/charlotte_eline.jpg


http://www.infernorama.com/gallery/behind_the_scene/mark_charlotte.jpg

Wat betreft je nummer: lekker kerstsfeertje :D neergezet, mooi gedaan, je zou wel wat aan je vibrato kunnen werken maar voor de rest top! 8)

OOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOW DIE.. charlotte. jah die ga ik nooit meer vergeten :D :P!

je hebt gelijk zoals iemand al eerder zij in dit topic, aan me vibrator werken. bedant (Y)

Azrael
26 december 2005, 01:44
Tja , qua gitaarspel vind ik het nogal erg gevoelloos. Maar het klinkt zo computer achtig dat ik het juist weer onwijs lollig vind. Alsof ik mijn nintendo uit de kast heb gehaald :-D

Overgens...Ik vind je gitaartone juist wel erg gaaf. Het klinkt lekker smooth , daar hou ik wel van :)

Bloodline
26 december 2005, 11:52
Tja , qua gitaarspel vind ik het nogal erg gevoelloos. Maar het klinkt zo computer achtig dat ik het juist weer onwijs lollig vind. Alsof ik mijn nintendo uit de kast heb gehaald :-D

Overgens...Ik vind je gitaartone juist wel erg gaaf. Het klinkt lekker smooth , daar hou ik wel van :)

dankje wel voor het smooth ^^

Bloodline
26 december 2005, 11:52
Tja , qua gitaarspel vind ik het nogal erg gevoelloos. Maar het klinkt zo computer achtig dat ik het juist weer onwijs lollig vind. Alsof ik mijn nintendo uit de kast heb gehaald :-D

Overgens...Ik vind je gitaartone juist wel erg gaaf. Het klinkt lekker smooth , daar hou ik wel van :)

dankje wel voor het smooth ^^

Bloodline
26 december 2005, 11:53
Tja , qua gitaarspel vind ik het nogal erg gevoelloos. Maar het klinkt zo computer achtig dat ik het juist weer onwijs lollig vind. Alsof ik mijn nintendo uit de kast heb gehaald :-D

Overgens...Ik vind je gitaartone juist wel erg gaaf. Het klinkt lekker smooth , daar hou ik wel van :)

dankje wel voor het smooth ^^

Bloodline
26 december 2005, 11:53
Tja , qua gitaarspel vind ik het nogal erg gevoelloos. Maar het klinkt zo computer achtig dat ik het juist weer onwijs lollig vind. Alsof ik mijn nintendo uit de kast heb gehaald :-D

Overgens...Ik vind je gitaartone juist wel erg gaaf. Het klinkt lekker smooth , daar hou ik wel van :)

dankje wel voor het smooth ^^

Bloodline
26 december 2005, 11:54
Tja , qua gitaarspel vind ik het nogal erg gevoelloos. Maar het klinkt zo computer achtig dat ik het juist weer onwijs lollig vind. Alsof ik mijn nintendo uit de kast heb gehaald :-D

Overgens...Ik vind je gitaartone juist wel erg gaaf. Het klinkt lekker smooth , daar hou ik wel van :)

dankje wel voor het smooth ^^

Azrael
26 december 2005, 23:37
1 keer was genoeg hoor!!!! :-D

Bloodline
28 december 2005, 00:35
1 keer was genoeg hoor!!!! :-D

hahh jah sorry :D

Azrael
28 december 2005, 20:02
Aghja , het blijft een wonder dat het forum nogsteeds zo'n ramp is :-D
Ben hier echt verrerkte lang niet wezen posten namelijk en nogsteeds is het zo'n teringzooi :razz:

Maargoe . post jij maar lekker verder dan hou ik mijn bek wel weer met mijn off-topic gelul! :-D