PDA

View Full Version : wie kan helpen



anoniem
27 oktober 2001, 00:52
Wie kan me helpen? Mijn zoon van 12 wil een electrische gitaar en op les. Ik kan echter geen dure gitaar betalen. Al op marktplaats gekeken en er staat wel het een en ander maar waar moet ik als leek op letten. Wat heeft hij als beginner minimaal nodig en wat kost dat ongeveer? Waar moet ik vooral naar vragen en hoe zie ik of er niets stuk aan is? Ik wil wel eerst wat informatie voordat ik een heel eind ervoor ga rijden (wij wonen midden limburg) Ik ben blij met elke bruikbare reactie. Groetjes

taylor
27 oktober 2001, 01:36
ja das moelijk te zeggen als je nie veel van gitaren weet.

je moet ieder geval op letten of de hals recht is(gewoon met je timmersmans oog er langs)

of alles werkt(de electronica)

je zou kunnen denken aan en kort mensuur(hals) voor je zoon omdat hij nog 12 is(dus en kortere hals dan normaal,maar die zijn duur.

veder de gitaar zou max zo'n 400,00 piek kunnen kosten versterker net zo.

Reinder
27 oktober 2001, 10:44
Het beste is gewoon naar een beetje muziek winkel gaan en daar een squier stratocaster te kopen, daar kan je alle soorten muziek mee spelen en is kwalitatief zeer goed. Versterkertje en andere accesoires zitten meestal in een pakketje erbij, ik weet dat ze bij meerder muziek winkels een starters pakketje met een strat + acc iets voor 500 piek kost. In Eindhoven zit een hele goeie gitaar winkel, Conijn muziek, http://www.conijnmuziek.nl. Ik zou het persoonlijk afraden om bij iemand 2e hands een goedkope gitaar te kopen, je weet nooit wat er mee gebeurd is en de slechtste gitaren worden als perfect vrekocht, en bovendien als je bij een winkel koopt heb je garantie en professionele hulp als er iets mis of te vragen is. Ik hoop dat u hier wat mee kan.

Groeten Reinder

Ibanez
27 oktober 2001, 12:19
Je moet gewoon eens naar een goede gitaarzaak gaan.(kijk in de gouden gids) Daar kun u ook informatie halen over gitaren en kunnen ze u goed advies geven. Een aanrader voor een gitaar is een ibanez grx 40 voor 400,- vind ik zelf mooier dan squier strat. Met versterker bijv. ook een ibanez tb 25 voor 300,-. Maar in ieder geval moet je eens naar een gitaarzaak gaan.
p.s. deze prijzen komen van de feedback in rotterdam.
groeten van Ibanez

anoniem
27 oktober 2001, 12:39
Waarom kijk je niet op http://www.gitaarnet.nl - je kunt ook op prijsindicatie zoeken...

levi.w
27 oktober 2001, 13:23
Dit tip van een squiersetje. Dat is een goede ! Voor een beginner is het belangrijk dat hij een comfortabele gitaar bespeelt. Anders is hij het zo zat. Squiermodellen zijn zeer bespeelbaar. Vaak zit in zo'n pakket een video en een leerboek. Daarmee kan hij direct aan de slag.

Reinder
27 oktober 2001, 15:10
gitaren.pagina.nl staan allerlei gitaarwinkels (20 ofzo) waar je naar toe kna bellen

ekkerman
2 november 2001, 09:57
bij twijfel probeer iemand met enige kennis van zaken mee te nemen !

gangsta
3 november 2001, 18:58
in de meeste winkels staan mensen (liefhebbers, maar nie altijd) die (meestal) graag vanalles willen vertellen. dus ga er gewoon heen en stap naar iemand toe