PDA

View Full Version : floyd rose voor mijn Ibanez Iceman



istari
15 december 2005, 23:37
Ik zou graag een floyd rose monteren op mijn Ibanez Iceman.
Kan iemand me daar advies voor geven? Wat kost zo'n transformatie ongeveer, en is die zeer ingrijpend? Ik woon in Gent (B), iemand een advies waar ik zo'n aanpassing best laat doen?

Mijn Iceman is ook wat uit ballans, zware hals, zou het monteren van de floyd rose de gitaar ook beter in ballans brengen?

thanx!!

robert-gitarist
15 december 2005, 23:42
Tis aardig ingrijpend ja :D
Men moet wel ff een routing freesen in de body..
En denk,weet dus niet zeker,maar ook je hals word iets aangepast voor de toplock.En ja veder moet er dus ook zooi veren aande achterkant bevestigt worden dus ja dat moet ook gevreest worden.
Kosten?geen idee..niet goedkoop dat weet ik wel.Probleem is dat er geen standaart prijzen voor zijn.De een vraagt dit en de ander dat.Afhankelijk van de tijd dat ze er mee bezig zijn etc.Floyd Rose van Schaller kost log in het chrome +/- 200 euro.
Kwa balans.Tsja het helpt wel :D bedoel floyd rose is niet echt heel lichies enzo dus denk dat de balans wel beter word.Dr is trouwens wel een Iceman model,een groene met zilver/witte sterren erop met floyd rose standaart erop ;).

Orpheo
15 december 2005, 23:59
ik zou dan een kahler erop zetten. hoef je VEEL minder te frezen, en in de kahlerunit zit al een freestemplate, kan je zelfs zelf doen, je hoeft niet door t body heen te frezen nl, je " mist" minder hout, hij is stabieler dan een OFR, gaat bij mijn weten langer mee, beter voor je tone ook...

kortom: kahler is the way to go.

qua toplock: die kan bij kahler bv achter je normale kam, maar ook ipv van de huidige kam.

Dirk W
16 december 2005, 08:24
hij wil het laten doen niet zelf doen. Dan kun je gerust een floyd nemen denk ik.
Dirk

Noid
16 december 2005, 09:05
Orpheo heeft wel een point: waarom een Floyd? Kahler's zijn zeker ook goed. Zelf zou ik eerder voor een Wilkinson of Hipshot gaan: kwalitatief goede en zeer stabiele tremolo's die het aangezicht van de gitaar veel minder aantasten (ze zijn minder lomp groot).

Je kunt je vraag ook in zelfbouw stellen, daar posten een paar mensen (o.a. Mattia, Fred Dons) die veel zelf tremolo's inbouwen en je goed kunnen adviseren.

Orpheo
16 december 2005, 12:05
Orpheo heeft wel een point: waarom een Floyd? Kahler's zijn zeker ook goed. Zelf zou ik eerder voor een Wilkinson of Hipshot gaan: kwalitatief goede en zeer stabiele tremolo's die het aangezicht van de gitaar veel minder aantasten (ze zijn minder lomp groot).

Je kunt je vraag ook in zelfbouw stellen, daar posten een paar mensen (o.a. Mattia, Fred Dons) die veel zelf tremolo's inbouwen en je goed kunnen adviseren.

maar met een wilkinson of hipshot kan je minder diep duiken, en je freest meer hout uit je gitaar. daarom ben ik ook dikke kahler-fan. je freest alleen wat van de top weg, je hebt niet zo'n onooglijk gat in je body voor de trem.

nadeel: kahler flyers (2300 etc etc) kosten nieuw heel veel. 2ehands stukken minder, maar die zijn imo ook veel minder in kwaliteit. de nieuwen zijn echt superb. stabiel, zwaar, stevig, weinig tonezuigend..... imo de beste trem.

Iceman
16 december 2005, 12:08
Als ie de IC300 heeft, kan ie beter op Ebay zoeken op de ic350. Dat is dezelfde gitaar met floyd.

istari
16 december 2005, 19:37
bedankt voor de reacties. Het is een IC400 dat ik heb, de reissue. Ik zou het willen inbouwen omdat ik wil expertimenteren met sommige solo's die me doen terugdenken aan begin jaren '90 death/thrash metalbands die toen heel veel hun tremelo gebruiketen (Obituary, oude Sepultura, Slayer, ..)

Ik had al van de Kahler gehoord. Zijn die tremelo's bij iedere goede gitaarshop beschikbaar?

Lord Abortion
16 december 2005, 20:10
Nog niet in elk geval. De nieuwe fabriek is nog maar pas opgestart dus dat zou nog even wachten zijn. Ik zit op kot in Gent, en ik denk niet dat je echt dichtbij iemand zal vinden die die conversie wil uitvoeren. Let ook goed op dat de kop van je gitaar het aankan, want de hellingshoek kan problemen opleveren. Ik denk wel dat je goedkoper uitkomt door gewoon een Iceman te zoeken met een trem erop, want die conversie zal je makkelijk 300 euro kosten. Voor 300 + het geld uit een eventuele verkoop van je Iceman moet je dat wel vinden.

Iceman
17 december 2005, 13:34
Ic400 heeft gelijmde hals, de ic350 niet. Sorry.

Of je koopt een ICJ100WZ (heb ik, niet voor verkoop), standaard Floyd en gelijmde hals. Je moet alleen wel van groen houden, hehe.

http://www.edromanguitars.com/avail/guitar/ibanez/images/IBA-PSGrStar.jpg

bentium
18 december 2005, 18:17
istari, als je je ic gaat verkopen, hier zit een potentiele koper :)

heb een hele lijst opgemaakt met welke uitvoeringen van ic's die ik wil :p
(binnen een maand komt de ichrg2 binnen, lekker emgtjes insteke^^)

istari
18 december 2005, 22:04
MOmenteel ben ik nog niet van plan om de IC te verkopen, hoewel, ik heb het beest al 3 maad en heb het nog maar 1 uur bespeeld op een repetitie, taht's it, ik gebruik het als backupgitaar vor optredens, normaal speel ik m'n optredens met m'n Les Paul classic