PDA

View Full Version : Hulp gevraagd voor een nieuw design



Speeddemon
15 december 2005, 23:04
Ik ben bezig met een custom pedaaltje voor iemand van dit forum (zie filename :wink: )

Mijn vraag aan jullie is:
welke nrs zijn gaaf, welke niet?

En als je een gave hebt gevonden, zou je er dan nog wat opties bij willen zien in die stijl? (als iedereen nou bijv. nr. 3 de vetste vind, dat ik dan een nieuwe file maak met letters die daar op lijken).

Voor de duidelijkheid; het is een foto van het pedaal, en de letters zijn er in de computer opgetypt. Ik heb dus niet een stuk of 7 van die krengen hier liggen. :wink:


http://img.photobucket.com/albums/v700/hotwireaudio/lennartboxes2.jpg

Harry
15 december 2005, 23:10
ik kies unaniem voor nummer 2














(wanneer is ie klaar? :-D )

Dude
15 december 2005, 23:15
1 is cool

amon
15 december 2005, 23:21
dat schuine van 2 klopt goed bij het HWA logo

Speeddemon
15 december 2005, 23:24
ik kies unaniem voor nummer 2


(wanneer is ie klaar? :-D )
Jij bent toch geen alter-ego van Lennart of wel?
Die vond 2 namelijk ook gelijk de beste.

Ik vind zelf 4 de leukste, maar snel gevolgd door 2.

Ik heb flink wat lettertypes die op 2 lijken, zal nog 'ns wat meer brouwen.

Random_hero
15 december 2005, 23:27
#2. bij 1 is het lettertype te onduidelijk, 2 is degelijk en strak. <3.

up-guitarman
16 december 2005, 00:14
Ik zou persoonlijk voor 1, 5 of 6 gaan

Speeddemon
16 december 2005, 00:18
Ik zou persoonlijk voor 1, 5 of 6 gaan
6 vind ik ook gaaf, maar 5 heeft een lettertype dat veel door MI Audio wordt gebruikt.
1 vind ik weliswaar mooi, alleen heeft wel een hoog Tiësto gehalte. :wink:

up-guitarman
16 december 2005, 00:31
Ik zou persoonlijk voor 1, 5 of 6 gaan
6 vind ik ook gaaf, maar 5 heeft een lettertype dat veel door MI Audio wordt gebruikt.
1 vind ik weliswaar mooi, alleen heeft wel een hoog Tiësto gehalte. :wink:

Dat Tiesto gehalte is wel lekker :P
Algemeen vind ik die trouwens wel de mooiste, maar 5 en vooral 6 blijven toch ook vetjes !!!

Ach ja, zolang het geen comic sans MS is :-D

Speeddemon
16 december 2005, 00:35
Ik zou persoonlijk voor 1, 5 of 6 gaan
6 vind ik ook gaaf, maar 5 heeft een lettertype dat veel door MI Audio wordt gebruikt.
1 vind ik weliswaar mooi, alleen heeft wel een hoog Tiësto gehalte. :wink:

Dat Tiesto gehalte is wel lekker :P
Algemeen vind ik die trouwens wel de mooiste, maar 5 en vooral 6 blijven toch ook vetjes !!!

Ach ja, zolang het geen comic sans MS is :-D
Dat is idd 1 van de ALLERERGSTE lettertypes ooit!

D'r is overigens een duur boutique merk (iets met Rock pedals ofzo, ze hebben een digitale KLOK als pedaal i.i.g.) die dat dus WEL gebruikt!
Bizar lelijk!

Quink
16 december 2005, 00:37
3, 5, 6 (volgorde: beste > ook mooi, maar net tikje minder)

dano
16 december 2005, 01:09
3!

Rutger
16 december 2005, 10:43
5 Is lekker strak, mar 2 is origineler.

Ach, en als je niet kan kiezen bouw je ze toch allemaal. :)

Stitch
16 december 2005, 10:56
eigenlijk direct nummer 2

idno
16 december 2005, 10:58
2

btw, wat is het voor een pedaal, een combinatie van een mig*boost en een clean sanchez? lijkt me een coole combo 8-)

AlterEgo
16 december 2005, 11:02
2 (en 5 ook wel een beeeetje)

Speeddemon
16 december 2005, 11:38
2

btw, wat is het voor een pedaal, een combinatie van een mig*boost en een clean sanchez? lijkt me een coole combo 8-)
Vooralsnog wordt het een fuzz en een simpelere boost in één.
Er komt een 4PDT schakelaartje bij, zodat je de volgorde kan aanpassen; eerst fuzz en dan boost of eers boost en dan fuzz.

De MiG*Boost gaat misschien samen met een Shin-Ei sirene-kloon in 1 groter rood pedaal, en zou dan de Red Alert moeten heten.
Die sirene klinkt echt als zo'n 'air raid siren', maar je gitaarspel staat dan wel effe in 'de wacht'.

Maar het lijkt er dus op dat Nr. 2 de populairste is, en nr 5 dan volgt.

Nielsje
16 december 2005, 11:45
2 of 3.

2 is leuk lettertype, 3 lekker 'classic' 4 vind ik niets, 5 is te 'Zoom' achtig, 1 is gewoon te vaag, en 6 eigenlijk ook niet...

BeeJee
16 december 2005, 13:02
Ik ben het met Amon eens (zie bovenaan topic) dat 2 het beste past ook bij je eigen 'huisstijl'. Ziet er gewoon veruit het strakste uit. Wordt een lekker pedaaltje volgens mij!

Harry
16 december 2005, 13:06
Jij bent toch geen alter-ego van Lennart of wel?



hoe kom je daarbij mafketel!!!! :o

BeeJee
16 december 2005, 13:10
Ik ben het met Amon eens (zie bovenaan topic) dat 2 het beste past ook bij je eigen 'huisstijl'. Ziet er gewoon veruit het strakste uit. Wordt een lekker pedaaltje volgens mij!

BeeJee
16 december 2005, 13:10
Ik ben het met Amon eens (zie bovenaan topic) dat 2 het beste past ook bij je eigen 'huisstijl'. Ziet er gewoon veruit het strakste uit. Wordt een lekker pedaaltje volgens mij!

Vonk
16 december 2005, 14:26
---

Vonk
16 december 2005, 14:28
Wat ga je nou doen met de antwoorden? Allemaal tellen en degene met de meeste stemmen wordt het nieuwe pedaal?

Nooit meer zeiken als iemand een onzinnig topic opent mensen :roll:

Robbert
16 december 2005, 14:39
Wat ga je nou doen met de antwoorden? Allemaal tellen en degene met de meeste stemmen wordt het nieuwe pedaal?

Nooit meer zeiken als iemand een onzinnig topic opent mensen :roll:

Iedereen krijgt speciale korting van Speedy. Behalve jij. :razz:

gvink
16 december 2005, 15:41
Wat ga je nou doen met de antwoorden? Allemaal tellen en degene met de meeste stemmen wordt het nieuwe pedaal?

Nooit meer zeiken als iemand een onzinnig topic opent mensen :roll:

Iedereen krijgt speciale korting van Speedy. Behalve jij. :razz:

:lol:

nr 2... :)

Nielsvdam
16 december 2005, 15:44
Ik zou voor 4 gaan

marc_o
16 december 2005, 16:07
Ik zou gaan solderen voor Marc!!!!!!! :x :x

almarvk
16 december 2005, 17:05
Nummero 6

Speeddemon
16 december 2005, 22:00
Wat ga je nou doen met de antwoorden? Allemaal tellen en degene met de meeste stemmen wordt het nieuwe pedaal?

Nooit meer zeiken als iemand een onzinnig topic opent mensen :roll:
Well, Mr Grumpy,

ik DACHT dat mogelijke eindgebruikers het wel leuk zouden vinden om inspraak te hebben in een ontwerp! :-?

@BeeJee: afgezien van 't HWA logo heb ik niet een vaste 'huis-stijl'.
Ieder apart effectpedaal (de custom made switchboxes hebben WEL een vaste stijl) heeft z'n eigen look, die meestal aansluit bij de naam.
De MiG*Boost heeft een Soviet-look & naam en krijgt dus Russisch uitziende letters (en knop-benamingen).
De Clean Sanchez doet meer Mexicaans aan, en krijgt een soort Western/Mexican lettertype.

Vooralsnog heeft dit pedaal geen 'thema' ofzo, het ging meer om wat hierbij er gewoon mooi uit zou zien. EN ik vind zelf nr. 2, 6, 4 en 1 de leukste (in die volgorde).

Ik sta altijd open voor ideeën trouwens, qua namen enzo.
Maar gezien Lennart's bier/drank-liefhebberij, kwam Boozz Fust wel leuk uit de hoek. De ontwikkeling ging als volgt:
Fuzz Boost. Buzz Foost. Foozz Bust. Boozz Fust. (waarbij ik Foozz Bust ook wel lekker vind 'bekken').

schizo910
16 december 2005, 22:22
Nr2...

Speeddemon
16 december 2005, 22:57
Ik zou gaan solderen voor Marc!!!!!!! :x :x
1) ik heb geen behuizingen
2) zeefdrukken mbv Goose is nog niet rond
3) de MiG*Boost PCB moet een revisie krijgen
4) als je een tone-control zou willen in de vorm van een potmeter, gaat dat helemaal lang duren, ivm re-design.

Ik zou je dus graag willen helpen, maar momenteel zou alleen maar een euro-print variant gemaakt kunnen worden, wel gepowdercoat (heb 1 rode behuizing, die textured is), maar met 'ouderwetse' decals.
En zo'n printje "PTP" solderen kost me heeeel veel tijd, in vergelijking met de boel in een PCB steken en vastsolderen.

Speeddemon
16 december 2005, 23:24
Hierbij trouwens de finalisten.

2 die Lennart zelf 't mooiste vind (waaronder 1 die jullie 't mooiste vinden), 1 die ik 't mooiste vind en 1 die jullie als 2e keus hadden (en toevalligerwijs :roll: de Italic-versie is van mijn eigen 1e keus).

http://img.photobucket.com/albums/v700/hotwireaudio/lennartboxes4.jpg

Hierbij 1tje die er uit springt/'t beste werkt/gewoon mooier is?

Quink
16 december 2005, 23:38
Nr. 6 godverdegodver...http://smile.smilies.nl/443.gif http://smile.smilies.nl/443.gif

Kan die prutser van een Lennart trouwens niet zelf kiezen.... :-?

Speeddemon
16 december 2005, 23:47
Nr. 6 godverdegodver...http://smile.smilies.nl/443.gif http://smile.smilies.nl/443.gif

Kan die prutser van een Lennart trouwens niet zelf kiezen.... :-?
De originele nr 6 is 't zelfde als nr. 4 van de nieuwe.

Da's mijn eigen favo.
In principe laat Lennart 't aan mij over, maar als ik een custom pedaal voor iemand bouw, wil ik niet iets geven, waar uiteindelijk nog een scheef gezicht van komt.

En verder houd ik met de consensus hier rekening, mocht ik er meer gaan maken. Voor zover ik weet (en ik weet helaas niet alles), bestaat zoiets nog niet; Fuzz en Boost in 1, die qua volgorde schakelbaar zijn.

GuitarMaster
17 december 2005, 13:57
Wordt er trouwens echt maar een gebouwd? Een pedaal als dit zou ik zelf nl ook erg goed kunnen gebruiken...

Ik vind nr 4 trouwens het beste design hebben.

Speeddemon
17 december 2005, 14:07
Wordt er trouwens echt maar een gebouwd? Een pedaal als dit zou ik zelf nl ook erg goed kunnen gebruiken...

Ik vind nr 4 trouwens het beste design hebben.
Nr 4 van het 2e plaatje? (waar er maar 4 op staan)

Misschien dat ik er meer bouw (al ga ik er van uit dat het dan wel een Silicium gebaseerde fuzz wordt, en geen Germanium fuzz. Misschien een paar...)

Dirk_Hendrik
17 december 2005, 14:10
Numero 2 in het nieuwe lijstje.

Ik heb daar nogal "space odessy" associaties mee.

Ten eerste de "60022" almede de grin knop. Leuk hoe fonts anders geintepreteerd kunnen worden :D

GuitarMaster
17 december 2005, 14:49
Wordt er trouwens echt maar een gebouwd? Een pedaal als dit zou ik zelf nl ook erg goed kunnen gebruiken...

Ik vind nr 4 trouwens het beste design hebben.
Nr 4 van het 2e plaatje? (waar er maar 4 op staan)

Misschien dat ik er meer bouw (al ga ik er van uit dat het dan wel een Silicium gebaseerde fuzz wordt, en geen Germanium fuzz. Misschien een paar...)

Idd nr 4 van het 2e plaatje.
Als je er meer gaat bouwen, laat het me dan ff weten!

DREAMMACHINE
17 december 2005, 14:50
#4 van de 2e serie is het wel idd, rest (en vooral 2, zoals DH al zegt) is niet echt helemaal ergonomisch verantwoord....

ben wel benieuwd hoe dit uiteindelijk zal werken, suc6 er mee!

Speeddemon
17 december 2005, 14:59
Schizo gaat nog wat ideeën spuien, maar mocht daar niks tussen zitten, dan heeft het er nu alle schijn van dat het 'productie model' idd nr. 4 van serie 2 gaat worden. (en dat ik mogelijk/zeer waarschijnlijk een one-off voor Lennart maak met font 1 of 2).

Jeee
17 december 2005, 15:34
Schizo gaat nog wat ideeën spuien, maar mocht daar niks tussen zitten, dan heeft het er nu alle schijn van dat het 'productie model' idd nr. 4 van serie 2 gaat worden. (en dat ik mogelijk/zeer waarschijnlijk een one-off voor Lennart maak met font 1 of 2).

Ik vind 2 het mooiste.

O ja, ook hier interesse voor een productie-model. :)

Rutger
17 december 2005, 16:38
Waar is de chickenhead in het nieuwe design gebleven??

Vind ik persoonlijk erg kicke. :)

Speeddemon
17 december 2005, 17:17
Waar is de chickenhead in het nieuwe design gebleven??

Vind ik persoonlijk erg kicke. :)
komt er ook op, maar om die te tekenen is best veel werk.
Ik ben ondertussen wel enigzins bedreven in m'n bejaarde programmaatje (CorelXara, kan weinig, maar 't heeft een heel hoog WYSIWYG gehalte, een noodzaak voor ontwerpers), maar zo'n Chickenhead is gewoon complex qua ribbels, hoeken en schaduws.

schizo910
17 december 2005, 18:28
http://img520.imageshack.us/img520/4717/contactbladii0015ue.jpg (http://imageshack.us)

idno
17 december 2005, 18:37
wow vet schizo! :o

nr 3 en nr 5 vind ik persoonlijk de mooiste. dat 'wasted' lettertype past mooi bij het woord fuzz vind ik

Speeddemon
17 december 2005, 18:43
Ik vind 2 en 3 de mooiste, maar nr 2 is niet makkelijk haalbaar met decals, ivm streepjes rond de knoppen.

Vooralsnog knip ik decals altijd uit tot kleine rechthoekjes, ipv 1 decal over het hele oppervlak te doen.

schizo910
17 december 2005, 18:48
Ik vind 2 en 3 de mooiste, maar nr 2 is niet makkelijk haalbaar met decals, ivm streepjes rond de knoppen.

Vooralsnog knip ik decals altijd uit tot kleine rechthoekjes, ipv 1 decal over het hele oppervlak te doen.

dan haal ik de streepjes weg :D Zelf vind ik markerings streepjes altijd wel makkelijk.. maar geen noodzaak uiteraard.

http://img400.imageshack.us/img400/536/boozzfust24ex.jpg (http://imageshack.us)

DREAMMACHINE
17 december 2005, 18:49
die is wel erg vet!...pedaalnaam is ook veel strakker zo, met meer 'charisma'!...(ofzo..)....nice!

m^rton
17 december 2005, 19:20
Zeker Schizo-2

En bij de originele zou ik het woord In draaien.
Zodat je alles vanuit de rechteronderhoek kunt lezen, zoals het bij een technische tekening ook hoort.

vinni
17 december 2005, 20:01
Doe mai drie mar! :-D

Van Speedy that is.....


Vinni

Quink
17 december 2005, 23:01
Nr. 6 godverdegodver...http://smile.smilies.nl/443.gif http://smile.smilies.nl/443.gif

Kan die prutser van een Lennart trouwens niet zelf kiezen.... :-?
De originele nr 6 is 't zelfde als nr. 4 van de nieuwe.


Joh, echt?? Wat een verassing... :roll:


:razz:

Negative K3 fan
18 december 2005, 15:56
schizo 5!!!

Speeddemon
18 december 2005, 15:57
schizo 5!!!
Tja, nu heb ik al decals gemaakt met jouw favo. nr 2 (uit lijst 2). :oops: :(

Negative K3 fan
18 december 2005, 15:58
dat 'wasted' lettertype past mooi bij het woord fuzz vind ik

precies

3 heeft te veel verschilllende lettertypes, 4 is meer iets voor een univibe achtig effect en 5 is gewoon bruut!

Negative K3 fan
18 december 2005, 16:00
schizo 5!!!
Tja, nu heb ik al decals gemaakt met jouw favo. nr 2 (uit lijst 2). :oops: :(

die is natuurlijk ook nog steeds erg lijp

schizo910
18 december 2005, 16:01
Hoe maak je die decals eigenlijk?

Negative K3 fan
18 december 2005, 16:04
trouwens remco, was je deze al tegengekomen? http://www.analogman.com/sunlion.htm

Speeddemon
18 december 2005, 16:23
trouwens remco, was je deze al tegengekomen? http://www.analogman.com/sunlion.htm
nee dus. :o

That cheeky sneaky fuckin' bastard! :evil: :wink: :razz:

paar dingen; als je GOEIE NKT275's wil, zul je d'r misschien wel 30-40 moeten kopen om er 3-4 goeie uit te vinden.
-zijn statement dat 9V adapters 'detrimendal to tone' zijn vind ik nog al een boude bewering. Als je een NPN circuit gebruikt en een goede gestabiliseerde voeding, moet er niks aan de hand zijn.
Zeker niet als je ook nog eens een 'de-rippler' van 100uF tussen +9V en het circuit zet (wat mijn FA-1 clones ook hebben trouwens).

Oh well, die van Analogman kost $335 + $30 shipping. :cool:

Voor dat geld kom ik de mijne zelf brengen, met een krat Hertog Jan erbij. :D

Negative K3 fan
18 december 2005, 16:27
ik weet niet wat 100uF zegt bij pedaaltjes... wat is de R waarde in bijvoorbeeld zo'n fuzz??

Speeddemon
18 december 2005, 16:43
ik weet niet wat 100uF zegt bij pedaaltjes... wat is de R waarde in bijvoorbeeld zo'n fuzz??
R waarde?
die 100uF is puur om enige voedings-ruis/storing te verhelpen, en heeft verder geen invloed op de sound ofzo.

Negative K3 fan
18 december 2005, 16:54
R waarde van het RC filter dat wordt gevormd en de daarbijbehorende ontladingstijd.

Negative K3 fan
18 december 2005, 16:55
en bij buizenamps zijn de waardes van de filter caps juist wel van invloed op de t000ne :)

Speeddemon
18 december 2005, 16:58
en bij buizenamps zijn de waardes van de filter caps juist wel van invloed op de t000ne :)
ja maar toch niet die van 't voedingscircuit?

Deze gaat gelijk van +9V naar massa.

Quink
18 december 2005, 17:06
Oh well, die van Analogman kost $335 + $30 shipping. :cool:

Nog afgezien van:


The Sun Lion takes a long time to build, so they are backed up a bit.

Wat zou "a bit" inmiddels zijn, 7 a 8 maanden? Auw....

Negative K3 fan
18 december 2005, 17:19
en bij buizenamps zijn de waardes van de filter caps juist wel van invloed op de t000ne :)
ja maar toch niet die van 't voedingscircuit?

jewel!

Nielsje
18 december 2005, 17:23
Voor dat geld kom ik de mijne zelf brengen, met een krat Hertog Jan erbij. :D

en DAT noem ik nou service :wink:

Dirk_Hendrik
18 december 2005, 20:32
en bij buizenamps zijn de waardes van de filter caps juist wel van invloed op de t000ne :)

Klopt als een bus. Daar zit dus ook meteen een enorm verschil tussen buizenappatuur en halfgeleiderapparatuur. Die invloed van je filtercaps en de bijbehorende R-en resulteerd in het inzakken van je voedingspanning op signaalpieken (meer vraag naar vermogen) waardoor het geheel zo lekker smooth gaat klinken. Daar je bij buizen met enorme marges in de hoogte van voedingsspanning kunt werken zal een dip van enkele 10-tallen volts de werking van de versterker niet in gevaar brengen. Je hoort het (in positieve vorm) dus wel. Op het moment dat je dat met halfgeleiders gaat doen met zelfde percentages van inzakkende voedingsspanning is het enorm afhankelijk van het ontwerp wat er gaat gebeuren, laat staan of het goed klinkt. Bij een transistorversterkingstrap is er een goede kans de je op een minder lineaire plek van de transistorcurve terecht komt met als gevolg meer vervorming. Iets waar torren sowieso al niet zo goed in zijn, laat staan als het ongecontroleerd gebeurd. Met een opampschakeling (die een lineair systeem bevat) zal de opamp trachten lineair te blijven werken terwijl die verminderde voedingsspanning dat niet meer toelaat. Nog meer kans op ongecontroleerde vervorming en oscillaties. Sowieso is die 9 volt waar wij gitaristen mee werken al een ondergrens waar de meeste opamps voor 30 volt (+/- 15) bedacht zijn.

Dat neemt niet weg dat je er een beetje mee kunt spelen. De Flat battery setting op bijvoorbeeld die Burkey (Burkley, or whatever,... Robbert??) Doet dat (d.m.v. een relatief lage weerstand). Een Ibanez SM-9 doet het ook door elke opamp van een 100 ohm weerstandje te voorzien in de voedingslijn (met weer een eigen voedingselco (het correcte woord voor filtercap imho). Een Ibanez CS-9 doet het voor de opamp van z'n LFO om die LFO wat luier te maken.

Speeddemon
19 december 2005, 18:57
Ik kwam vandaag overigens op een ander tof idee;
2 versies van de Boozz-Fust;
1 "vintage" versie, met een ouderwets klinkende Fuzz Face kant en een Rangemaster boost (met schakelbare input cap)

1 moderne versie, met een zwaar overstuurde Si Fuzz en een Clean Sanchez/SHO achtige boost.
Die "vintage" versie zou dan hammerite grey/silver worden (om in de trant van de pedalen uit de 60's te blijven) en die moderne wordt dan de witte met een blits (Schizo's?) font.

Ach ja, mocht er geen animo naar de moderne zijn (Fuzz Faces en Rangemasters doen 't toch beter meestal), blijf ik bij de vintage versie, en heeft Lennart een unieke. :wink:

Negative K3 fan
19 december 2005, 19:08
ik denk dat je meer kans maakt met de vintage versie... ook al klinkt die moderne zo goed; modern, fuzz, boutique etc. gaat marketingtechnisch gezien niet goed samen.

Negative K3 fan
19 december 2005, 19:09
ik denk dat je meer kans maakt met de vintage versie... ook al klinkt die moderne zo goed; modern, fuzz, boutique etc. gaat marketingtechnisch gezien niet goed samen.

Speeddemon
19 december 2005, 20:54
Ik ga sowieso nog een beetje stoeien met verschillende condensatoren en voor 't zelfde geld vind ik die Range master helemaal niks.

Aangezien ik nog wat potmeters nodig had (snel), heb ik ze maar bij Newtone gekocht, en toen heb ik gelijk de benodigdheden voor The Range (Rangemaster clone) aangeschaft. Ik ben benieuwd in hoeverre dat circuit cleaner en harder te maken is...

Speeddemon
21 december 2005, 16:38
Ten eerste de "60022" almede de grin knop. Leuk hoe fonts anders geintepreteerd kunnen worden :D
't kostte me 4 dagen, maar 't muntje is gevallen! :lol:

FU22 6005T :cool:

Dirk_Hendrik
21 december 2005, 20:22
:roll:

Niets zo vervelend als een trage muntautomaat :wink: