PDA

View Full Version : Frets vlakken



Dream Theater
4 oktober 2002, 00:52
Volgens de gitaarwinkel waar ik altijd kom zijn mn frets zo onregelmatig versleten dat ze allemaal op dezelfde hoogte moeten worden gestuurd.

Ik heb geen idee hoeveel dat kost?
Zijn er mensen dat doen hier bij mij in de buurt? (Kerkrade, Zuid-Limburg)

greetz Erik

Nocki
4 oktober 2002, 10:05
dat kan je in pincipe wel zelf maar ik zou gewoon naar en gitaar bouwer gaan en daar even laten kijken of het wel echt zo is want in sommige muziekl winkels lopen de verkopers wel zulke onzin uit te kramen... nie normaal.

Nocki

Raffel
4 oktober 2002, 15:18
ik zie er enorm tegenop om dat te laten doen... Toch heeft mijn KH-2 het wel bijna nodig :S

Fenisi
4 oktober 2002, 15:38
hoe zie je dat dat nodig is dan?

Dream Theater
4 oktober 2002, 16:15
Als de ene fret veel meer is versleten dan de andere, meestal begint het geluid van je gitaar dan ook op sommige plekken raar te doen. Bijvoorbeelde rond de 12e fret gaat bij mij de toon van de hoge E heel goor trillen en klinkt ie gewoon niet echt zuiver... heel erg vervelend!!
Terwijl de gitaar nog niet zo oud is (3 jaar) maar ik speel heel veel in de 12e positie omdat ik heel lang nix anders kon :razz:
Maar sinds ik fatsoenlijke gitaarles heb (Marcel Coenen) heb ik een beter hals overzicht en kan ik ook op steeds meer posities spelen :smile:

greetz erik

Guitarik
8 oktober 2002, 14:10
ik heb het laten doen bij een bouwer in Weurt (Gelderland). Koopman heette die. Ik was toen zo'n honderd gulden kwijt voor fretten vlakken en opnieuw afstelen.