PDA

View Full Version : X-mas will be good.... (Lenders & Skrydstrup preview)



morris
15 december 2005, 21:39
Hey dudes...

Mijn 2006 racks zijn bijna klaar... Hier is alvast een voorproefje:

http://home.planet.nl/~adria308/test/RIMG0069.jpg


:razz: :razz:

Morris

Daniël_san
15 december 2005, 21:42
:o MOOI!! :wink:

jw009
15 december 2005, 21:56
DAMN ik begin nu al te kwijlen, laat staan als ik je racks zie...

:lol: :lol:

ruezzz
15 december 2005, 21:58
Heel gaaf! Die Lenders maakt strak werk!
Welke looper heb je erbij? Ook Skrydstrup lijkt me?
Waarom de extension voor je floorboard? Extra CC's / pedals?
In Nederland gekocht? Dealer?
Wat is dat 'krimpkous'-achtige spul dat om je 'multikabel zit'?

Vragen, vragen... (komt ik ben met de laatste hand aan mijn rack aan het leggen, maar ben er nog niet uit welke looper/floorboard, Skrydstrup, Switchblade of 'gewoon' Voodoolab/DMC looper + Groundcontrol)
In januari (als het wat rustig is qua gigs) wil ik het rack-project afronden.

robzilla
15 december 2005, 22:28
Waarom die tuner? Is die precies?

Mooi hoor, laat de rest maar zien!! :D

Rectifier
15 december 2005, 23:01
Jammer van't kleurverschil van de expander. :roll:

Ik zou hem terug sturen :razz:

Neej strak man.

bluegate
15 december 2005, 23:09
Wauw! 8-)

Weet je zeker dat je daar je voeten op durft te zetten? :lol:

De wah nog steeds je RMC1? (heb er ook nu ook 1)

Nou die racks nog! (en een beetje snel graag...) :wink:

BeeJee
16 december 2005, 02:03
PIMP MY RACK!

dickie
16 december 2005, 10:59
:D tja... hihi

morris
16 december 2005, 11:56
Thanks dudes..

ruezzz: De looper is idd ook SKrydstrup (MR9). De extension is erbij omdat ik anders niet genoeg CC's heb voor de pedals, kanalen en input mutes etc.

robzilla: De korg tuner is niet alleen heel goed, maar ook de enige tuner in dit formaat die het Buzz Feiten tuning system ondersteunt. Ik had ook de strobostomp kunnen nemen, maar die paste niet in het concept wat ik voor ogen heb. De korg is perfect.

bluegate: De RMC heb ik nog steeds, maar gebruik ik op mijn compacte pedalboard. Wat je hier ziet is de VCA remote voor de rackwah.

Ik zal eens kijken of ik nog wat picjes kan posten ;-)

Morris

morris
16 december 2005, 12:00
SC1 detail:

http://home.planet.nl/~adria308/test/SC1detail.jpg

morris
16 december 2005, 12:05
de custom PL power supply / rack interface:

http://home.planet.nl/~adria308/test/PSfront.jpg

morris
16 december 2005, 12:07
en een wiring detail achter in het rack:

http://home.planet.nl/~adria308/test/wiringdetail.jpg

Jimi Hendrix
16 december 2005, 12:14
Mooi hoor!
Die softfocus foto's of hoe dat effect heet van PL's foto's maken het nog gladder dan het al is, super!

Nocki
16 december 2005, 13:00
Erg mooie werk allemaal! makkelijk snel en pro!

die paul is echt een vakman! iets waar velen een hoop van kunnen leren!

gefeliciteerd!

Nocki

Harm
16 december 2005, 14:24
Paul Lenders levert superwerk! Zelfs mijn simpele rack zag er goed uit, als ik weer mijn GAS uitgeleefd heb dan ga ik weer naar hem toe... zeker omdat ik nog eens een mooi pedalboard wil... Hmmm...... GAS! :razz:

Pedalboard ziet er geweldig uit met skrydstrup! Die rackmixer LM 35 wil ik nog wel eens kopen, tenzij ik nog ergens de oude Bradshaw voorbij zie komen! 8-)

Harm
16 december 2005, 16:52
Paul Lenders levert superwerk! Zelfs mijn simpele rack zag er geweldig uit, als ik weer mijn GAS uitgeleefd heb dan ga ik weer naar hem toe... zeker omdat ik nog eens een mooi pedalboard wil... Hmmm...... GAS! :razz:

Dat Pedalboard ziet er geweldig uit met die skrydstrup fs! Die rackmixer LM 35 wil ik nog wel eens kopen, tenzij ik nog ergens de oude Bradshaw voorbij zie komen! 8-). Heel benieuwd naar het complete rack!

Harm
16 december 2005, 16:54
Sorry voor de vele posts... kreeg steeds time outs.... Excuses!!!

Riffcrusher
16 december 2005, 18:46
DAMN ! MOOI !!!

Have fun ! (Al twijfel ik daar niet aan !)

Lock en Load
16 december 2005, 18:57
Ziet er erg strak uit! Ik kan dan ook niet wachten op de review :P

vinni
17 december 2005, 04:08
Zeg Morris....

Fijn dat ook ik mijn steentje heb kunnen bijdragen!

Da's toch mijn oude DT-7? :cool: :razz:

Had toch wel minstens een strobostomp verwacht bij jou.

Vinni

Damage Inc.
17 december 2005, 09:44
Jaja, mooi spul, maar hoeveel kost zoiets nou bij elkaar, of de prijzen van de board en rack apart?

Trouwens, maakt die gene die dat ook heeft gemaakt ook boards voor losse pedalen?
Dus zeg maar de kist zelf zonder iets erin alleen dingen zoals verhoginkjes enzo?
Want ik heb nogal een simpel maar vrij moeilijk te maken ontwerp bedacht voor mijn board.
Wie was dat nou ook alweer... Paul Lenders?

GreetingZ
- Damage Inc.

ieme
17 december 2005, 09:49
Ey morris,

Ziet er erg mooi uit hoor! prettig weekend en ik kijk uit naar de rest van de foto's.

Groet,
ieme

BeeJee
17 december 2005, 12:12
Zoals wij echte Limburgers zeggen: SJIEK Morris!

robert-gitarist
17 december 2005, 12:14
Damn ziet er echt goed uit man!!
Ik wil ook eens contact met Paul op nemen voor een pedalboard te laten maken bij hem :)
Ziet er gelikt uit kerel ;)

Weet iemand een telefoon nummer ofzo waar ik Paul op kan bereiken?
Als ik email stuur komt ie 9 van de 10 keer niet aan :???: :-?
Wou de prijslijst bekijken op z'n site maar lukt me niet :???: :cry:

Chiel
17 december 2005, 12:32
Ziet er zeer veel belovend uit Mau! Erg vet.

Jammer wel dat Paul het zo onwijs druk heeft. Heb 'm al verschillende keren benaderd voor het Pimpen van mijn rack. Helaas heeft ie alleen nog steeds geen tijd :( .

El Bastardo
17 december 2005, 14:37
Hehe, PL business as usual. Er is niemand (buiten PC) die zulke mooie spulletjes kan maken.

El Bastardo
17 december 2005, 14:42
Jaja, mooi spul, maar hoeveel kost zoiets nou bij elkaar, of de prijzen van de board en rack apart?

Trouwens, maakt die gene die dat ook heeft gemaakt ook boards voor losse pedalen?
Dus zeg maar de kist zelf zonder iets erin alleen dingen zoals verhoginkjes enzo?
Want ik heb nogal een simpel maar vrij moeilijk te maken ontwerp bedacht voor mijn board.
Wie was dat nou ook alweer... Paul Lenders?

GreetingZ
- Damage Inc.

Nee, hij maakt alleen complete spullen. Dus geen losse plankjes, geen losse racks.
De emails komen altijd aan, maar hij heeft het heel erg druk. Dus het kan wat langer duren.
Mailtjes in de trant van 'kun je me tips geven', 'hoe doe je dit', 'hoe los je dit op', 'vet cool man, maar verkoop je ook snaren' etc heeft ie geen tijd en kan hij ook geen tijd maken.
Serieuze klanten komen altijd aan bod. Chiel, ik zou hem gewoon bellen voor een afspraak.

El Bastardo
17 december 2005, 14:54
Jaja, mooi spul, maar hoeveel kost zoiets nou bij elkaar, of de prijzen van de board en rack apart?

Trouwens, maakt die gene die dat ook heeft gemaakt ook boards voor losse pedalen?
Dus zeg maar de kist zelf zonder iets erin alleen dingen zoals verhoginkjes enzo?
Want ik heb nogal een simpel maar vrij moeilijk te maken ontwerp bedacht voor mijn board.
Wie was dat nou ook alweer... Paul Lenders?

GreetingZ
- Damage Inc.

BTW bedoel je zoiets voor je board?

http://www.paullenders.com/images/rigarchive_static/2005/009/01_large.jpg

srv-man
18 december 2005, 23:17
Dat wordt gezellig onder de kerstboom, ziet er erg goed uit Morris!

Misschien nog wel even wielen onder dat floorboard plaatsen, dan kun je het aan de trekhaak vervoeren, het lijkt me een flinke jetser.

morris
18 december 2005, 23:35
mwoaahh een metertje of zo... :D Het is inderdaad wel heel 'bling bling' !

Vwb Paul, ik sluit mij volledig aan bij Leon, hij krijgt per dag een tigtal mailtjes van mensen die hem via het internet weten te vinden. Je moest eens weten welke vragen hem allemaal bereiken, en het ontbreekt hem aan de tijd om alle vragen te beantwoorden. Per slot van rekening heeft hij een onderneming te runnen. Hierdoor kan het best eens zijn dat hij het kaf niet meer van het koren kan scheiden, en er een serieuze vraag tussendoor schiet. De mensen die hem nodig hebben kunnen hem het beste gewoon even bellen en eventueel een afspraak maken. Hij heeft het ontzettend druk, maar alles is te plannen en trust me, het is het allemaal dubbel en dik waard.

Morris

vester86
20 december 2005, 00:47
tering man, wat ziet dat er ongelofelijk strak en gelikt uit zeg, wauw, echt om van te kwijlen

vrolijk kerstfeest zullen we maar zeggen :razz:

Chiel
22 december 2005, 21:11
Volgende week ook maar eens een date met Paul gemaakt. Kan ie aan de slag met mijn boardje :) .

Rectifier
22 december 2005, 23:59
Wat is er mis met je huidige board?

Jouw bedrading ziet er al puik uit man.

Chiel
23 december 2005, 09:25
Sinds ik m’n spulletjes zelf niet meer vervoer en opbouw hebben ze een stuk meer te lijden. Half loszittende kabeltjes, vochtproblemen etc. Hoog tijd dus voor een ‘nieuwe’ verpakking voor mijn spulletjes met een wat hoger pleur en smijt gehalte 8-) .

Bovendien speel ik nu niet meer met EMG's, waardoor de behoefte is ontstaan aan een fatsoenlijke buffer in het pedalboard. Het ontbreek me nu aan tijd en zin om zelf het één en ander uit te zoeken, tja en dan is Paul the man :wink: .

morris
25 december 2005, 00:53
Ik heb Paul´s bufftool nog niet in den lijve getest, maar het moet de bom zijn. Volgens mij heeft El Bastardo het prototype en die is er ook lyrisch over.
En ja, Paul is the man, doordat hij zelf muzikant is, heeft hij een stel goede oren aan zijn harses zitten en bovendien weet hij wat je on the road nodig hebt. Ben vandaag nog even bij Paul geweest om de rest van mijn spulletjes af te leveren, over een weekje is alles klaar en heb ik meer pics! Hij heeft me ook pics laten zien van het bouwproces en slimmigheidjes die je nu niet meer ziet (intern) maar wel van levensbelang zijn.
Ik heb een jaar erover gedaan om mijn racks te ontwerpen zoals ze voor mij perfect zijn, en Paul doet daar nog een schepje bovenop door met dingen te komen waar ik helemaal niet bij stil had gestaan. Waanzinnig!

Morris

wepp
25 december 2005, 12:53
ik moet toch ff wat kwijt.....

Paul maakt ECHT fantastisch spul, een vakman zoals je ze maar zelden tegenkomt. Altijd bereid om te helpen, zelfs een nitwit als mij. Doet daar helemaal niet moeilijk over. Dus alleen maar respect. Ik heb zelf een speakerkastje van hem en wordt weer helemaal week als ik eraan denk hoe dat ding klinkt.

Maar om nou zo enorm te gaan kwijlen bij een (overigens mooie) foto van een pedalboard.......terwijl je niet weet wat er allemaal achter en onder zit lijkt me enigszins overdreven.

Shoot me!

Wepp

@morris: veel plezier ermee :wink: , kweet zeker dat je er heeeeeel tevreden mee zult zijn

El Bastardo
27 december 2005, 12:04
Maar om nou zo enorm te gaan kwijlen bij een (overigens mooie) foto van een pedalboard.......terwijl je niet weet wat er allemaal achter en onder zit lijkt me enigszins overdreven.


Goed punt, maar wil je wel weten wat er allemaal in en onder steekt?
Als het maar robuust, ruisvrij (igv niet midi-pedalen :wink:), stabiel en betrouwbaar is, is het belangrijkste. En dat is nou precies de toegevoegde waarde van Paul.
En wat hij ook heeft wat alle andere bouwers niet hebben: het ziet er bij hem ook altijd gelikt uit!!

wepp
27 december 2005, 13:29
Goed punt, maar wil je wel weten wat er allemaal in en onder steekt?
Als het maar robuust, ruisvrij (igv niet midi-pedalen :wink:), stabiel en betrouwbaar is, is het belangrijkste. En dat is nou precies de toegevoegde waarde van Paul.
En wat hij ook heeft wat alle andere bouwers niet hebben: het ziet er bij hem ook altijd gelikt uit!!

Het was ook geen kritiek naar de poster van dit onderwerp of naar Paul, maar naar degene die beginnen te zweven bij het aanschouwen van een foto :lol:

ik kan iedereen laten kwijlen bij het aanschouwen van een foto van mijn moeder.......die is ook robuust, stabiel en betrouwbaar. En na een fotosjop beurt ziet ze er zelfs gelikt uit

srv-man
27 december 2005, 22:24
Goed punt, maar wil je wel weten wat er allemaal in en onder steekt?
Als het maar robuust, ruisvrij (igv niet midi-pedalen :wink:), stabiel en betrouwbaar is, is het belangrijkste. En dat is nou precies de toegevoegde waarde van Paul.
En wat hij ook heeft wat alle andere bouwers niet hebben: het ziet er bij hem ook altijd gelikt uit!!

Het was ook geen kritiek naar de poster van dit onderwerp of naar Paul, maar naar degene die beginnen te zweven bij het aanschouwen van een foto :lol:

ik kan iedereen laten kwijlen bij het aanschouwen van een foto van mijn moeder.......die is ook robuust, stabiel en betrouwbaar. En na een fotosjop beurt ziet ze er zelfs gelikt uit

Nou, laat maar eens zien dan zou ik haast zeggen :wink:

Maar ik begrijp wel wat je bedoelt....ik had een beetje hetzelfde gevoel, net als bij die paarse OD100 op HRI.

morris
28 december 2005, 18:36
jammer dat jullie er zo over denken jongens, net nu Paul overmorgen de rest van de racks komt afleveren.... :-D

Morris

wepp
28 december 2005, 20:03
jammer dat jullie er zo over denken jongens, net nu Paul morgen de rest van de racks komt afleveren.... :-D

Morris

Morris

begrijp me niet verkeerd, het is hardstikke tof spul dat je hebt. En dat meen ik! Ik vind het alleen overdreven als mensen bij het zien van een plaatje al gaan zweven, zonder dat ze weten wat dat ding allemaal kan.
Dus was géén commentaar op jou, of op het werk van Paul....

Wepp

morris
28 december 2005, 20:21
I know Wepp, ik plaagde maar een beetje.
Ik weet dat bassisten dat niet snappen, ligt niet aan jou :-D :-D oeps doe ik het weer...

Alle gekheid op een stokje. Ik weet wat voor vakmanschap er voor nodig is om zoiets te bouwen en hoeveel moeite het me heeft gekost om het allemaal zo bij elkaar te krijgen. Bovendien is het werk van Paul van een zeldzaam hoog niveau (ook esthetisch gezien). Als ik dan ook nog weet dat het klinkt als een tiet en volledig ruis/brom vrij is, tja... dan heb ik ook effe een slabje nodig... :wink:

Anyway, meer pics volgen van het weekend, maar dan van het complete rack.

Morris

LordRiffenstein
29 december 2005, 08:25
Ik vind het alleen overdreven als mensen bij het zien van een plaatje al gaan zweven, zonder dat ze weten wat dat ding allemaal kan.

Ik denk dat de meeste hier op dit gedeelte van het forum echt wel weten wat dit spul kan en ook weten wat Paul doet en hoe goed hij is. Er zijn ook zat mensen die geilen op een Porsche of Lambo en die niks kennen van motoren, moet toch kunnen.

Robbert
29 december 2005, 10:59
Ik vind het alleen overdreven als mensen bij het zien van een plaatje al gaan zweven, zonder dat ze weten wat dat ding allemaal kan.

Ik denk dat de meeste hier op dit gedeelte van het forum echt wel weten wat dit spul kan en ook weten wat Paul doet en hoe goed hij is. Er zijn ook zat mensen die geilen op een Porsche of Lambo en die niks kennen van motoren, moet toch kunnen.

Precies. :)

Robbert
29 december 2005, 10:59
Ik vind het alleen overdreven als mensen bij het zien van een plaatje al gaan zweven, zonder dat ze weten wat dat ding allemaal kan.

Ik denk dat de meeste hier op dit gedeelte van het forum echt wel weten wat dit spul kan en ook weten wat Paul doet en hoe goed hij is. Er zijn ook zat mensen die geilen op een Porsche of Lambo en die niks kennen van motoren, moet toch kunnen.

Precies. :)

wepp
29 december 2005, 11:59
jammer dat mijn laatste bericht van gisteravond verwijderd is.....

kokeleko
29 december 2005, 12:23
jammer dat mijn laatste bericht van gisteravond verwijderd is.....

Dat is wel vaker het geval als het te bedreigend wordt :evil:

Robbert
29 december 2005, 13:19
jammer dat mijn laatste bericht van gisteravond verwijderd is.....

Dat is wel vaker het geval als het te bedreigend wordt :evil:

???

Forum heeft kuren. Ik kon bovenstaande post van mijzelf ook niet meer editten, time outs e.d. :)

Robbert
29 december 2005, 13:20
Wel godverdomme

wepp
29 december 2005, 13:33
jammer dat mijn laatste bericht van gisteravond verwijderd is.....

Dat is wel vaker het geval als het te bedreigend wordt :evil:

Ey, ik ben wel gek maar dreigen? Nee hoor, das niks voor mij..... :lol:
En gisteravond stond er nog gewoon een leuk berichtje, althans, zo was het bedoeld, maar nu is het verdwenen.....

Rectifier
29 december 2005, 15:01
Wel **********

Hou het even netjes hier. Wat jij doet is nergens voor nodig!

morris
29 december 2005, 18:50
For the record, ik heb niks verwijderd!
Ik weet wel dat ik gisteren een spelfout uit een van mijn eigen posts heb proberen te halen en dat het forum weer eens kuren had. Wellicht dat het daar aan ligt.
Dit forumprotocol is behoorlijk gedateerd, soms denk je dat je niks gepost hebt en staat je bericht er 10 keer, en soms denk je wat gepost te hebben en staat het er pas een dag later :-?
Moderaten is iets wat al helemaal niet te doen is, want het risico dat daar soms hele draadjes verloren gaan is groot (heb ik ook al eens gehad). Dat doe ik dus alleen als er dingen gebeuren die niet door de beugel kunnen. Alhoewel de bijdragen van sommige personen aan dit forum van een twijfelachtige toegevoegde waarde zijn, heb ik nog geen diongen ontdekt die niet door de beugel kunnen.

Dus, carry on!
(Nu wel OT graag)

Robbert
29 december 2005, 20:12
Wel **********

Hou het even netjes hier. Wat jij doet is nergens voor nodig!

WTF. Zout op man, wat denk je wel niet. Ga dit brakke forum maar eens fixen in plaats van mij de les te lezen :roll:

morris
29 december 2005, 20:59
ik denk dat Robbert zich even aan het ergeren was aan de kuren van het forum, zoals meerdere mensen (en ik ook) hebben ervaren.

Alle begrip mannen, maar kunnen we alle lange tenen even intrekken en overgaan tot de orde van de dag please???

Morris
(het lijkt wel of ik op m'n werk zit :-D :-D )

srv-man
29 december 2005, 21:37
:-D Dit is toch je werk Morris :wink:

En zo kabbelen we rustig voort naar de lang verwachte foto's, want natuurlijk vinden we het allemaal erg mooi en aangezien foto's geen geluid geven kunnen we er alleen maar lekker bij kwijlen. En daar doe ik uiteraard gewoon aan mee.

Want als ik het goed begrepen heb is het spul vandaag dus bij je afgeleverd 8-) . toch....

JeroenZ
29 december 2005, 22:18
Heel mooie set Morris, tja ik kan me er alleen maar bij aansluiten, Paul is een genie. We mogen blij zijn met iemand zoals hem hier in NL (limburg)

morris
29 december 2005, 23:20
Jullie hebben gelijk...
De set komt morgen, maar hier is alvast een voorproefje in NEWYEARSSTYLE!

(als we het toch over nietszeggende lampjes en kwijl hebben...)

http://home.planet.nl/~adria308/test/Happynewyearklein.jpg

Morris

srv-man
29 december 2005, 23:31
:o ooooh, aaaaah, jaaaa, prachtig.....even een Kleenex pakken.....

Damn, je voert spanning wel op, in ieder geval is het bling-bling gehalte hoog :wink:

morris
29 december 2005, 23:36
:o ooooh, aaaaah, jaaaa, prachtig.....even een Kleenex pakken.....

Damn, je voert spanning wel op, in ieder geval is het bling-bling gehalte hoog :wink:

Ha LOL ja, ik kan er ook niks aan doen, morgen komt alles definitief naar mij toe, en kunnen we meer picjes maken...

We kunnen een wedstijdje maken: "guess the gear" .... Alhoewel dit niet al te moeilijk zal zijn denk ik....

wepp
29 december 2005, 23:52
:o ooooh, aaaaah, jaaaa, prachtig.....even een Kleenex pakken.....



tttttttttlaaaaaaat! :nervous:

Damn! je hebt meer lampjes dan ik! das dan weer f*ck... :wink:

ruezzz
30 december 2005, 08:44
Morris, kun je die DT-7 tuner makkelijk gebruiken voor een halve-toon-lager-gestemde gitaar? (Zoals bij de Boss TU-2 bijvoorbeeld)

(Ben ook met mijn rack en pedalboard bezig en dit lijkt me wel een geschikte tuner, zodoende)

morris
30 december 2005, 10:36
Morris, kun je die DT-7 tuner makkelijk gebruiken voor een halve-toon-lager-gestemde gitaar? (Zoals bij de Boss TU-2 bijvoorbeeld)

(Ben ook met mijn rack en pedalboard bezig en dit lijkt me wel een geschikte tuner, zodoende)

Ruezz, de DT7 is chromatisch en derhalve ook prima te gebruiken voor alternatieve tunings. Bovendien is hij in het donker prima af te lezen door het bredere display.

Morris

JeroenZ
30 december 2005, 13:20
Die DT7 rouleert zeker, ik zou hem een ieder adviseren zonder flauwekul.

morris
31 december 2005, 01:46
Ok gaan we dan, knallend het jaar uit!


http://home.planet.nl/~adria308/HRI/Front.jpg

wiring en interfaces van het pre-gain rack:
http://home.planet.nl/~adria308/HRI/backside_1.jpg

de custom powersupply / rack interface:

http://home.planet.nl/~adria308/HRI/PSback.jpg

de AC power supply voor de RL8, mixer en het kleine pedalboard met de Axess MFC-5 (nog geen pics):
http://home.planet.nl/~adria308/HRI/leftside%201.jpg

en daar staat dat dan in je huiskamer...
http://home.planet.nl/~adria308/HRI/rack_1.jpg

meet the family:
http://home.planet.nl/~adria308/HRI/rack_complete.jpg


Jullie begrijpen als ik de komende tijd wat minder op het forum te vinden ben ;-)

Morris

(zal toch wel meevallen :wink: )

robzilla
31 december 2005, 02:49
nice, ziet er keurig uit!

LordRiffenstein
31 december 2005, 11:03
Tieteeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeuh :o

LordRiffenstein
31 december 2005, 11:04
Tieteeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeuh :o

jw009
31 december 2005, 11:18
MOOOOOII !!!!!!!!! :o :o :o

JeroenZ
31 december 2005, 11:29
Geil :P

Rectifier
31 december 2005, 12:39
Lekker hoorrrrr.

Ziet er weer ongelofelijk strak uit.

Wat moet je toch met al die spullen als je tegenwoordig toch alleen nog maar in de studio bent te vinden? :lol:

Als ik jou was zou ik 3 extra letters op je speakerkast plakken voor Bogner.

Watdan? Nou ik zou er "Lim" voor zetten en een 'r' na de 'o'.

"LIMBORGNER"

:D

Michael AE
31 december 2005, 12:47
Wat? Geen 2290? Ga je schamen! :razz:


ps. Schitterend rack. Ik ben jaloers...

El Bastardo
31 december 2005, 13:00
Jaaaa, erg mooi Morris!!!!!

Maar ga noooooit iemands 2290 luisteren, anders moet er weer een nieuw postgain rack komen :wink:

morris
31 december 2005, 13:36
Jaaaa, erg mooi Morris!!!!!

Maar ga noooooit iemands 2290 luisteren, anders moet er weer een nieuw postgain rack komen :wink:

mmm... het kan nog wel... als ik daar nu ook een 7 he rack voor neem, past het wel mooi erin.. En met de 1210, 2290 en eclipse heb eigenlijk alles wat ik me maar zou kunnen wensen. En mooi afgerond 20 units :D

mmm...
Morris

2290 klinkt niet...2290 klinkt niet...2290 klinkt niet...2290 klinkt niet...2290 klinkt niet...2290 klinkt niet...2290 klinkt niet...2290 klinkt niet...2290 klinkt niet.......
(zelfhypnose)

morris
31 december 2005, 13:41
Lekker hoorrrrr.

Ziet er weer ongelofelijk strak uit.

Wat moet je toch met al die spullen als je tegenwoordig toch alleen nog maar in de studio bent te vinden? :lol:

Als ik jou was zou ik 3 extra letters op je speakerkast plakken voor Bogner.

Watdan? Nou ik zou er "Lim" voor zetten en een 'r' na de 'o'.

"LIMBORGNER"

:D

ik wilde eigenlijk gewoon de (zachte) G weghalen...
(Boner)

Morris
;-)

Rectifier
31 december 2005, 13:50
Hehe :D

'Girl, you really got me nohowwwww'

Jij hebt een zachte Gee en ik heb een harde EL...... :lol: :lol:

Back on topic, je 7HE rack maakt toch geen deel uit van je grote w/d/w setup ofwel?

JeroenZ
31 december 2005, 13:51
Al het goede komt uit limburg ....nogmaals een hele strakke set morris, ready to rock straight into 2006 !

wepp
31 december 2005, 14:18
coel,

maar nu ff het belangrijkste: klinkt het ook zoals je gehoopt/verwacht had? Of denk je : hum, dat zou eigenlijk nog iets meer of minder moeten zijn.

Ik vraag dit alleen maar omdat mijn ervaring is dat er altijd wel weer iets is dat ze graag willen veranderen. Ook al roep je de eerste weken dat het helemaal af is....(he Epp?)

In ieder geval veel plezier ermee!

Wepp

Jimi Hendrix
31 december 2005, 15:01
super morris!
Hoe lang mag 'ie in de huiskamer blijven staan? haha

morris
31 december 2005, 15:22
Hehe :D

'Girl, you really got me nohowwwww'

Jij hebt een zachte Gee en ik heb een harde EL...... :lol: :lol:

Back on topic, je 7HE rack maakt toch geen deel uit van je grote w/d/w setup ofwel?

in principe niet nee. Het zou wel kunnen, met de cae als preamp en de gforce met VHT als wet-end, maar in principe kan het wet rack met de brunetti dat ook.

Eigenlijk kan het als volgt:
Rack 1 + Rack 2 (stereo) met sc1
Rack 2 (stereo) met klein pedalboard (MFC5+ Skrydstrup buffer en pedals)
Rack 1 + Rack 3 (WDW) met Engl SE
Rack 3 + klein pedalboard (WDW of Mono) met Engl SE

ALs de geldboom weer wat gegroeid is, komen er nog twee Bogner 1x12's bij die ik in principe alleen voor WDW gebruik. De Bagends kunnen dan standaard dienst doen als buhnesletjes.
:P

Morris

morris
31 december 2005, 15:33
coel,

maar nu ff het belangrijkste: klinkt het ook zoals je gehoopt/verwacht had? Of denk je : hum, dat zou eigenlijk nog iets meer of minder moeten zijn.

Ik vraag dit alleen maar omdat mijn ervaring is dat er altijd wel weer iets is dat ze graag willen veranderen. Ook al roep je de eerste weken dat het helemaal af is....(he Epp?)

In ieder geval veel plezier ermee!

Wepp

Thanks Wepp,

Weet je, het klinkt absoluut nog beter dan ik gehoopt had. In principe is mijn geluid heel simpel. Een 3+ in een VHT is mijn sound. Doordat je vanalles qua pedalen en effecten bijvoegt wordt het signaal in principe alleen maar slechter. Met dit rack is mijn signaal dermate direct dat ik het voel alsof ik direct zonder effecten in een amp prik. Alleen heb ik er wel 9 effecten voor hangen en het nodige erachter. En de toon blijft! Het geluid wordt er 200% beter door...

Ik heb er een jaar over gedaan om het zo gepland te krijgen en om de spullen bij elkaar te zoeken. Sommige dingen zijn niet of moeilijk te krijgen, of tering duur. maar nu is het toch echt wel af. Wel komt in 2006 nog iets in het wet rack erbij (pcm70 of heel misschien een 2290.... maar daarna ga ik SRV man een van zijn Tylers afhandig maken ;-)

Morris

morris
31 december 2005, 15:36
super morris!
Hoe lang mag 'ie in de huiskamer blijven staan? haha

ik krijg nu al af een toe wat verwensingen naar mijn hoofd geslingerd, dus ik denk dat ik het spul maar naar de studio ga verhuizen en daar verder ga met programmeren. (wat overigens nog effe tegenvalt ;-))

bluegate
31 december 2005, 15:44
Die wijven ook altijd!!!

Misschien kan je ze inruilen voor een TC 2290?
:wink:

ruezzz
31 december 2005, 15:58
Ik heb sinds kort een 2290, te gek ding!
Maar ik zie dat je een Eclipse in je rack hebt en daar kun je behoorlijk natuurgetrouwe 2290 algoritmes uithalen.

Hier een stukje je van het U2soundforum:

There are 4 clips on this link. All 4 are of the song Bad. The clips that use the "modern delay" are the TC ones, and the clips using the "vintage delay" are the SDD ones.

Dit is de link met de vier soundclips:
http://psionicmedia.net/lyle/music/Eclipse/mp3s.zip

Jimi Hendrix
31 december 2005, 17:21
Alleen heb ik er wel 9 effecten voor hangen en het nodige erachter. En de toon blijft! Het geluid wordt er 200% beter door...

Morris

Hoe heb jij het met buffers etc?
Ik heb nog steeds geen buffers in m'n rack zitten (komt vooral door de nuchtere Noord-Hollandsheid van Ernst die bovendien niet op HRI komt) en ben erg tevreden over de geluidskwaliteit van de pedalenswitcher (bypass klinkt als direct de amp in).
Pedalen zijn niet erg 'hi-end' (electro harmonix, carl martin), dus die voegen wel wat vibe toe (lees ruisjes)......

morris
31 december 2005, 18:43
Alleen heb ik er wel 9 effecten voor hangen en het nodige erachter. En de toon blijft! Het geluid wordt er 200% beter door...

Morris

Hoe heb jij het met buffers etc?
Ik heb nog steeds geen buffers in m'n rack zitten (komt vooral door de nuchtere Noord-Hollandsheid van Ernst die bovendien niet op HRI komt) en ben erg tevreden over de geluidskwaliteit van de pedalenswitcher (bypass klinkt als direct de amp in).
Pedalen zijn niet erg 'hi-end' (electro harmonix, carl martin), dus die voegen wel wat vibe toe (lees ruisjes)......

Bij de MR-9 is elke loop afzonderlijk gebufferd. Het ziet er schitterend uit van binnen en klinkt als een tiet. Het gaat er ook niet alleen om hoe een looper op bypass klinkt, maar vooral ook hoe hij klinkt met de loops geactiveerd....
Op mijn kleine pedalboard (RMC1/Barber TP/VL vibe/OCB/CE2) heb ik een Skrydstrup dual buffer die de pedalen als het ware in een soort loop zet. Tevens zorgt die voor een geisoleerde split naar de tuner (ook een DT7) toe.

Ik ben ook geen expert, maar in mijn geval klinkt het stiller en meer 'open'. Dat gezegd hebbende, mij dunkt dat als je nu tevreden bent over je sound, er weinig reden is tot verandering.

Morris

cosmos
1 januari 2006, 15:56
Hey Morris,

De tering, wat mooi!
Vraagje: wat voor pedalen heb je in je rack zitten, en wat vindt je van de Dunlop rack wah?

robzilla
1 januari 2006, 16:16
Heb je die trem nou voor je amp zitten?

morris
1 januari 2006, 19:12
Hehe :D

'Girl, you really got me nohowwwww'

Jij hebt een zachte Gee en ik heb een harde EL...... :lol: :lol:

Back on topic, je 7HE rack maakt toch geen deel uit van je grote w/d/w setup ofwel?

Dano, je hebt me op een idee gebracht...
Ik kan namelijk de CAE+VHT als dry channel gebruiken i.p.v. de ENgl SE....
dus een 4e mogelijke setup! Ik kan dan meteen de Gforce gebruiken als dry-FX channel! voor bijvoorbeeld Edge achtige delays etc...

Engl SE kopen iemand? ;-)
(geintje)

Morris

morris
1 januari 2006, 19:16
Thanks!

Dit ligt er momenteel op de pedal drawer:

Fulltone Octafuzz + Mini Deja Vibe
Menatone Red Snapper
Keeley Comp
Arion SCH1 chorus
MXR phase 90.

De Dunlup rackwah is fantastisch, eigenlijk alle Wah's in een kassie!

Morris



Hey Morris,

De tering, wat mooi!
Vraagje: wat voor pedalen heb je in je rack zitten, en wat vindt je van de Dunlop rack wah?

morris
1 januari 2006, 19:26
Heb je die trem nou voor je amp zitten?

yep, trem 1 wel. kan ook nog de B-setting naar een andere chain sturen.
evenals de VCA.

Morris

robzilla
1 januari 2006, 19:30
Heb je die trem nou voor je amp zitten?

yep, trem 1 wel. kan ook nog de B-setting naar een andere chain sturen.
evenals de VCA.

Morris

ah, zelf vind ik trem voor de amp helemaal niks. clean gaat wel, maar met wat gain erover wordt het niks..

morris
1 januari 2006, 20:26
Heb je die trem nou voor je amp zitten?

yep, trem 1 wel. kan ook nog de B-setting naar een andere chain sturen.
evenals de VCA.

Morris

ah, zelf vind ik trem voor de amp helemaal niks. clean gaat wel, maar met wat gain erover wordt het niks..

ligft aan de responsiveness (for lack of a better word) van de preamp. Eerlijk gezegd had ik hem ook liever erachter, maar het was een compromis, waarbij het concept de voorrang kreeg...
Toch moet ik zeggen dat ik ook met de gain channels een behoorlijke "sag' krijg...

Morris

srv-man
1 januari 2006, 22:26
Prachtig Morris, het ziet er ongelooflijk strak en gelikt uit en zal ook zo klinken. Zijn die Furmans nou ook nog gemod door PL?

Chiel
2 januari 2006, 19:59
Super strak zeg! Wat een Giant setup! En; toch weer 2 BagEnds d'r bij :D . Het enige beetje hardware die na al die tijd het rackgeweld van Morris overleefd heeft :lol: .

morris
2 januari 2006, 20:29
SRV duder: De Furmans hebben allebei de speciale PL CC-mod!
(de PL cable cut mod). :-D

de Furmans zijn niet gemod, we waren even bang dat de combinatie AR2306 <> VHT niet zo lekker samen zou gaan, vanwege storing etc. Dat zou Paul dan hebben moeten modden middels een loden plaat ertussen, maar het bleek niet nodig. De furman zal sterker storen op preamps of pedaaltjes. Dit gaat prima zo!

Chiel: die BagEnds, daar blijft het lastig afscheid van nemen. Ik denk dat ik er wel nog es twee Boggie 1x12's bij neem, maar die Bagends blijven fantastisch....

Morris

El Bastardo
2 januari 2006, 21:02
Morris, dat jij nog niet aan de PL cabs bent begonnen...

Chiel
2 januari 2006, 21:22
Never change the winning team :wink: .

robzilla
3 januari 2006, 20:20
Wat doet die CAJ VCA nou eigenlijk precies? :)

Chiel
3 januari 2006, 21:42
Uuh, master volume??

morris
4 januari 2006, 10:04
De CAJ VCA heeft twee onafhankelijke volume (VCA) regelingen, via midi aan te sturen. Doordat het er twee zijn, kan ik er een voor de preamp zetten en een erna. Hij kan ook als stereo master worden ingezet.

Morris

srv-man
4 januari 2006, 11:38
Maar je hebt toch maar 1 expressiepedaal in je board zitten, dus kun je er maar 1 tegelijk bedienen.......heb je per preset ingesteld of je voor of na gebruikt?

Wat was die Ernst Rover toch een fijn ding, zit dat allemaal al standaard in.....ik mis hem :cry:

BeeJee
4 januari 2006, 17:13
Ik mis mijn Rover ook SRV-man...


Gelukkig heb ik vanavond weer repetitie en kan ik hem weer lekker bespelen :-D :-D

Chiel
4 januari 2006, 22:47
Ik ook . . . Als kiespijn!

Nee geintje. Hij heeft dik 2 jaar prima dienst gedaan en de verschillende aansluitingen en routeringen zijn subliem, maar de CAE 3+ SE is toch wel echt dé sound waar ik op zoek naar was :) . Samen met een stel BagEnds en een VHTtje niet te versmaden!

BeeJee
5 januari 2006, 17:02
Chiel, weet wat je zegt...
Zometeen word ik nog echt nieuwsgierig naar die CAE, en er staat er momenteel eentje te koop, voor een bescheiden bedrag :-D
GAS GAS GAS

srv-man
5 januari 2006, 21:57
Zo bescheiden vind ik die prijs persoonlijk niet :wink: Maar ga hem zeker niet proberen, voor je het weet ben je verkocht (tenminste, totdat je weer en OD100 hoort dan 8-) )

BeeJee
6 januari 2006, 14:03
Gelukkig woont het huidige baasje te ver van mij af om er in een impulsieve bui heen te rijden...

Rectifier
6 januari 2006, 14:28
Tis wel lekker bij mij in de buurt..... :roll: :D

morris
6 januari 2006, 17:47
zo ... draadje was even weg, (thanks D. ;-))
maar daar is tie weer!

bluegate
6 januari 2006, 18:21
Moet jij die R1 niet even uit je sig halen...? :wink:
Morgenavond is ie weg!

Hoe klein is de wereld?
Ik koop van Erwin de MFC5 en hij koopt bij jou de R1.
Alles morgen afgehandeld.
Heerlijk zo'n samenloop van omstandigheden. :-D

Rectifier
6 januari 2006, 18:48
Haha had ik net geplaatst in de andere topic.... :lol:

Vaag, er is hier maar 1 donkere gast op dit forum en die lukt het om meteen het forum te Hi-Jacken :D :D :D

morris
6 januari 2006, 19:43
Haha had ik net geplaatst in de andere topic.... :lol:

Vaag, er is hier maar 1 donkere gast op dit forum en die lukt het om meteen het forum te Hi-Jacken :D :D :D

Tja, die donkere gasten verzieken het altijd ;-)

Morris

morris
6 januari 2006, 19:46
Moet jij die R1 niet even uit je sig halen...? :wink:
Morgenavond is ie weg!

Hoe klein is de wereld?
Ik koop van Erwin de MFC5 en hij koopt bij jou de R1.
Alles morgen afgehandeld.
Heerlijk zo'n samenloop van omstandigheden. :-D

+1, dat is ook het mooie van dit forum toch?

Nu SRV man over een paar maanden nog een tyler afhandig maken...

Morris

srv-man
6 januari 2006, 21:07
:lol: Ik begin mij zo langzamerhand niet meer veilig te voelen met al die lieden die mij mijn gitaar afhandig willen maken.

Maar hoe zit het nou met die dubbele VCA en dat enkele voetpedaal?

morris
6 januari 2006, 21:48
:lol: Ik begin mij zo langzamerhand niet meer veilig te voelen met al die lieden die mij mijn gitaar afhandig willen maken.

Maar hoe zit het nou met die dubbele VCA en dat enkele voetpedaal?

O ja, sorry, ik had het even niet gezien, want Dano had mijn draadje verwijderd ;-)

De VCA heeft twee onafhankelijke kanalen en ik kan via midi toewijzen welke ik wil bedienen. Elke vca reageert op aparte CC's.
Ik heb er nu eentje vóór de preamp, en zou de andere net na de preamp kunnen zetten. Per patch kan ik dan instellen welke VCA ik wil bedienen. De ernie ball volumepedaal is overigens tevens expressiepedaal voor het editen van parameters.

Morris

Rectifier
6 januari 2006, 22:03
O ja, sorry, ik had het even niet gezien, want Dano had mijn draadje verwijderd ;-)

De VCA heeft twee onafhankelijke kanalen en ik kan via midi toewijzen welke ik wil bedienen. Elke vca reageert op aparte CC's.
Ik heb er nu eentje vóór de preamp, en zou de andere net na de preamp kunnen zetten. Per patch kan ik dan instellen welke VCA ik wil bedienen. De ernie ball volumepedaal is overigens tevens expressiepedaal voor het editen van parameters.

Morris

Wie is Dano? :???: Wat een eikel :lol:

Anyway, is't niet zonde om een dure EB vol pedaal te gebruiken enkel voor expressie? Is een Roland EV dan niet goedkoper?

morris
6 januari 2006, 22:03
Sorta off topic...

Geinig, ik kreeg net een mailtje van Steen Skrydstrup, hij had mijn nieuwe setup gezien, hij feliciteerde mij ermee en wilde even kwijt dat het er erg goed uit zag allemaal. Leuk toch?

Morris


Waar een biertje drinken op de messe toch allemaal niet goed voor is....

(of slecht, zo je wil......)

http://www.christian-tolle.de/hri/frankfurt_01.jpg

morris
6 januari 2006, 22:06
O ja, sorry, ik had het even niet gezien, want Dano had mijn draadje verwijderd ;-)

De VCA heeft twee onafhankelijke kanalen en ik kan via midi toewijzen welke ik wil bedienen. Elke vca reageert op aparte CC's.
Ik heb er nu eentje vóór de preamp, en zou de andere net na de preamp kunnen zetten. Per patch kan ik dan instellen welke VCA ik wil bedienen. De ernie ball volumepedaal is overigens tevens expressiepedaal voor het editen van parameters.

Morris

Wie is Dano? :???: Wat een eikel :lol:

Anyway, is't niet zonde om een dure EB vol pedaal te gebruiken enkel voor expressie? Is een Roland EV dan niet goedkoper?

Dat is wel zo, maar ik ben de pedaal slag nu eenmaal zo gewend.. De EV5 heeft geen lekkere slag...
Ik druk me een beetje vreemd uit, maar je weet wel wat ik bedoel...

Morris

robzilla
7 januari 2006, 01:40
De ernie balls zijn vrij goedkoop als je ze uit de states haalt, de Jr. is 70 dollar geloof ik.

Is die van jou gemod morris?

morris
7 januari 2006, 14:14
De ernie balls zijn vrij goedkoop als je ze uit de states haalt, de Jr. is 70 dollar geloof ik.

Is die van jou gemod morris?

je bedoelt de potmeter?
Ik heb er wel eens van gehoord, maar tot nu toe geen reden toe gehad. Vie de SC1 is het pedaal prima te calibreren en ik krijg de goede waardes, dus..

Vertel eens wat meer over die mod?

Morris

robzilla
7 januari 2006, 15:09
De ernie balls zijn vrij goedkoop als je ze uit de states haalt, de Jr. is 70 dollar geloof ik.

Is die van jou gemod morris?

je bedoelt de potmeter?
Ik heb er wel eens van gehoord, maar tot nu toe geen reden toe gehad. Vie de SC1 is het pedaal prima te calibreren en ik krijg de goede waardes, dus..

Vertel eens wat meer over die mod?

Morris

Ik weet er verder ook niet veel van...

Ik neem aan dat jij een normaal volume pedaal gebruikt en dus zon kabel hebt die splitst in twee mono ends (dus gewoon in de input en output van het volume pedaal). Sommige mensen schijnen op deze manier geen egaal verloop te krijgen wat met een mod te verhelpen is..

http://toneczareffects.com/ verkoopt een gemod eb pedaal als expression pedal...

robzilla
7 januari 2006, 17:08
dubbel

Chiel
8 januari 2006, 00:56
:lol: Ik begin mij zo langzamerhand niet meer veilig te voelen met al die lieden die mij mijn gitaar afhandig willen maken.


Daar maak je het ook zelf naar :D ! Laatst vroeg iemand me nog waar ik mijn gitaren en de rest van mijn gear vandaan haalde. Moest ik bijna jou als vaste hofleverancier noemen :D .

bluegate
8 januari 2006, 12:31
Zie net je Bag Ends en de Engl SE te koop staan.

Wat ga je veranderen?
Een OD-100 met CAE speakercabinets? :-D

Michael AE
8 januari 2006, 12:41
*kuch* 2290 *kuch*.


:D

bluegate
8 januari 2006, 12:53
Geld voor een Tyler nodig??? :razz:

Rectifier
8 januari 2006, 13:19
Huh??? :???: :???: :???: :???:

WAT IS DIT MORRIS???

http://www.gitaarmarkt.nl/index.php?ct=gitvers&md=details&id=54364

VERTEL VERTEL :-?

morris
8 januari 2006, 14:09
:-D :-D

Gisteren toch een belangrijke knoop doorgehakt..
De Naylor superdrive moet er nu toch maar eens van komen..
Ik heb met de EnglSE en de CAE3+ nu eigenlijk twee vergelijkbaar klinkende amps. Ik wil een heel andere sound erbij. Een lowgainer dus.

En met pijn in het hart moet ik dan de SE laten gaan.. Eigenlijk doodzonde, want de uren dat het apparaat is gebruikt zijn op twee handen te tellen. Yoeri heeft er zelfs zijn magic op losgelaten en hij klinkt als een tiet!

Dus, als jullie iemand weten hoor ik het graag, hij komt uit een goed huis!

Morris

Rectifier
8 januari 2006, 14:24
Haha je bedoelt je wilt een Tyler erbij :razz:

Ik neem aan dat je bedoelt dat de CAE3+ en Engl SE tot aan kanaal 3 vergelijkbaar klinken en dat de SE qua high gain verder gaat bij kanaal 4?

Toch?

Dus de CAE3+ word je main amp. Kneem niet aan dat je de Naylor gaat gebruiken met Fahrenheit?

morris
8 januari 2006, 14:31
Haha je bedoelt je wilt een Tyler erbij :razz:

Ik neem aan dat je bedoelt dat de CAE3+ en Engl SE tot aan kanaal 3 vergelijkbaar klinken en dat de SE qua high gain verder gaat bij kanaal 4?

Toch?

Dus de CAE3+ word je main amp. Kneem niet aan dat je de Naylor gaat gebruiken met Fahrenheit?

yep, precies, zo is het.

en ik heb dus eigenlijk twee keer hetzelfde. Wat ik niet heb is een vintage amp (dumble, naylor, fuchs etc..)

Is het niks voor jou kerel? (veel beter dan een bonehead of KHR..
:wink: )

Rectifier
8 januari 2006, 14:57
Neuh niks voor mij. Ik word nu al moe van al die mogelijkheden en drukknoppen op de 580.

Ik zou de SE aan Riffenstein verkopen.

Tis trouwens komkommertijd op gitaarmarkt. Staat veel en van alles te koop.
Engl SE, Brunetti XL-R Evo, CAE3+ SE, H&K Tri-Amp mk2, Bogner Shiva.....

What's up met al dat dure spul? :???:

Chiel
8 januari 2006, 16:11
Zit toch eigenlijk heel stiekem te denken aan die Bogner Shiva combo . . .

wepp
8 januari 2006, 18:48
hehehehe

wist wel dat je nog niet klaar was.........
Typisch gitarist..... :-D

Wepp

srv-man
8 januari 2006, 20:24
:lol: Ik begin mij zo langzamerhand niet meer veilig te voelen met al die lieden die mij mijn gitaar afhandig willen maken.


Daar maak je het ook zelf naar :D ! Laatst vroeg iemand me nog waar ik mijn gitaren en de rest van mijn gear vandaan haalde. Moest ik bijna jou als vaste hofleverancier noemen :D .

:razz: Ja, en dan bij jij nog niet eens mijn grootste afnemer geweest :razz:

srv-man
8 januari 2006, 20:34
:-D :-D

Gisteren toch een belangrijke knoop doorgehakt..
De Naylor superdrive moet er nu toch maar eens van komen..
Ik heb met de EnglSE en de CAE3+ nu eigenlijk twee vergelijkbaar klinkende amps. Ik wil een heel andere sound erbij. Een lowgainer dus.


Low gain :???: Je wordt ouder papa!


Tis trouwens komkommertijd op gitaarmarkt. Staat veel en van alles te koop.
Engl SE, Brunetti XL-R Evo, CAE3+ SE, H&K Tri-Amp mk2, Bogner Shiva.....

What's up met al dat dure spul?

Niets mis mee, dat maakt het juist wat leuker op de 2ehands markt. De meeste vragen er alleen net wat teveel voor om het snel verkocht te krijgen.

Rectifier, ben je nog altijd gek op Rivera? Er staat een Bonehead te koop op HRI, het lijkt mij altijd ook nog wel wat.

BTW, er staat ook een Rivera Rakehead op gitaarmarkt, is dat niets voor jou, Morris? Één van de beste Rivera amps ever, en geen high gainer! MaxM heeft er ooit ook 1 gehad (en aan mij verkocht).

@Morris: je hebt nu een leuk gitaarrack, nu nog een goede gitaar ernaast.... :razz:

Rectifier
8 januari 2006, 22:21
:wink:

Ik ben idd. fan van Rivera. Ik heb nu een Bonehead thuis staan en de eigenaar heeft ook een Rivera Rake top.
Ook een superding.

Ik vind het clean van alle Rivera's die ik tot nu toe heb gehoord (Rake, KHR, Bonehead) het mooiste clean wat ik ooit gehoord heb.
De reden waarom ik de KHR top destijds niet gekocht heb (na 2x testen) is de gedeelde toonregeling van kan. 2+3.

De Bonehead heeft dat wel (als CAE3+) en het maakt me geen reet uit wat men zegt over de Bonehead t.o.v. de CAE3+.
De Bonehead levert de geluiden die ik zoek, klinkt erg strak en direct en heeft veel meer punch dan m'n rack.
Dat is gewoon een feit. Heb nu al 2 weken vergelijken.

Dus ik ben er nog niet uit. Ik kan de Bonehead overnemen.
Echter is het een erg zware versterker en heeft geen midi. Dus weer jammer t.o.v. een compact rack met plug & play.

Maar goed, wie een mooie sound wil hebben moet sjouwen (pijn lijden).

Duzzzzzzzzz

El Bastardo
10 januari 2006, 20:08
ah Morris, de bagends in de verkoop? Word je eindelijk verstandig en ga je voor PL cabs? :razz:

cosmos
10 januari 2006, 21:19
Jaja, je bent fan, nou weten we het wel.







:D :D

Rectifier
10 januari 2006, 22:24
Ach klote forum. :evil:
Je kan geen fatsoenlijk bericht meer plaatsen, of het is dubbel of het hele topic is plots verdwenen of hij staat er 9x achter elkaar.

Ik weet nie wie de onderhoud in handen maar die gast moet effe wakker worden en die server een trap geven.
Dit is toch geen forum meer als je eerst een handleiding moet lezen over hoe te posten. :o

Rectifier
13 januari 2006, 17:11
Gefeliciteerd gitaarnet.

Eindelijk is het forum aangepast en valt er fatsoenlijk te posten.
Je kan nu ook oude dubbele post's weghalen.

Beterrrrrr

morris
13 januari 2006, 20:21
gelukkig ja.. nu het moderaten een beetje eenvoudiger maken, en we zijn helemaal blij....

Rectifier
14 januari 2006, 01:11
Eén nadeel, je kan geen Smileys in je bericht plaatsen via aanklikken hieronder.
En dat was nou net het leukste onderdeel :D

Alleen als je de smiley code's zelf intypt ;) :s :D :D

LordRiffenstein
14 januari 2006, 09:25
Eén nadeel, je kan geen Smileys in je bericht plaatsen via aanklikken hieronder.
En dat was nou net het leukste onderdeel :D

Alleen als je de smiley code's zelf intypt ;) :s :D :D


Moet je in je control panel, in opties even overschakelen op de standaard editor!

:gitarist: :lp: :B :metal:

EDIT: En die doen het niet grrrrrrrrr

morris
15 januari 2006, 00:46
ff een update...

Ik heb net de BagEnds toch maar verkocht en twee Bogner cubes met V30 zijn al weer onderweg....

Ik weet het... zeg maar niks....

Morris

El Bastardo
15 januari 2006, 12:27
ff een update...

Ik heb net de BagEnds toch maar verkocht en twee Bogner cubes met V30 zijn al weer onderweg....

Ik weet het... zeg maar niks....

Morris

Leer je het nou nooit? Doe nou niet zo eigenwijs en ga voor die PL-cabjes!! :D:D

Rectifier
16 januari 2006, 17:02
Leer je het nou nooit? Doe nou niet zo eigenwijs en ga voor die PL-cabjes!! :D:D

Waarom? Over een half jaar gaat Morris W/D/W draaien met 3 Bogner 4x12's :D

Dan kan je beter cab's hebben die beter in de markt liggen en waardevaster zijn. Hij denkt gewoon heel ecologisch ;)

El Bastardo
16 januari 2006, 18:00
Waarom? Over een half jaar gaat Morris W/D/W draaien met 3 Bogner 4x12's :D

Dan kan je beter cab's hebben die beter in de markt liggen en waardevaster zijn. Hij denkt gewoon heel ecologisch

Hoezo beter in de markt liggen,
ten 1e; Paul kan ze niet aangesleept krijgen, zo hard gaan ze. Hij koopt ze met alle plezier terug.
ten 2e; de PL cabs zijn de laatste cabs die je ooit koopt, dus het maakt niet hoe ze in de markt liggen ;)

Rectifier
16 januari 2006, 18:16
Dat dacht Morris ook van z'n SE :D

dickie
16 januari 2006, 18:44
Hoezo beter in de markt liggen,
ten 1e; Paul kan ze niet aangesleept krijgen, zo hard gaan ze. Hij koopt ze met alle plezier terug.
ten 2e; de PL cabs zijn de laatste cabs die je ooit koopt, dus het maakt niet hoe ze in de markt liggen ;)

Ja Leon, je moet ze hebben om te weten waar je over praat... toch?

Heb t ook allemaal gehad - sterker nog: Morris' Bag Ends waren ooit van mij!
Maar ze kunnen inderdaad niet tippen aan de PL's - (De mijne hebben we echter wel naar mijn eigen smaak getuned.. vraag Paul maar eens...)

Kan alleen maar zeggen: geniet ervan... doe ik al ruim 3 jaar!

Gr. Dickie

Rectifier
16 januari 2006, 19:01
Ja Leon, je moet ze hebben om te weten waar je over praat... toch?


Dat geldt voor alles... ;)

morris
16 januari 2006, 20:05
Er komt inderdaad nog een PL 2x12 bij. De Bogners blijven in principe gewoon in de studio staan, de 2x12 gaat standaard mee de buhne op. Tenminste, als we een nieuwe zanger vinden, anders is het voorlopig ff afgelopen met GAS :satisfie:

Morris

Chiel
16 januari 2006, 21:26
Mijn nieuwe Studiotone is ook mooi hoor :rockon:. . . .

wimmeltje
18 januari 2006, 11:59
hey morris,

Ik zit zelf nu te gassen op de 3+ Se die op internet staat voor bij mijn 2502 en G-force, maar vertel eens ik heb gelezen dat het tweede kanaal heel marshall achtig is en derde kanaal heel soldano klinkt klopt dat ongeveer en waar moet ik het mee vergelijken? Ik ben erg benieuwd namelijk.

Rectifier
18 januari 2006, 17:59
Ik heb onlangs een CAE3+ SE getest en kan. 2 is idd. marshall achtig maar het viel mij persoonlijk wat tegen.
Ik hou meer van een strakkere moderne gain sound en dat kon ik niet terug vinden in kanaal 2.

Voor veel mensen is de CAE3+ helemaal geweldig, daarom was ik ook zo benieuwd. Maar ik ben nu heel erg blij met m'n ENGL580 omdat die veel moderner klinkt en vooral strakker wat gain betreft.

Verder geen slecht woord over de CAE3+. Clean was prima, warm en diep en kan 3. gaf meer dan genoeg gain.
Iedereen is lyrisch over kan. 2 maar ik niet. Maar goed dat smaken verschillen ;)

morris
18 januari 2006, 23:13
Tja, Dano, ik moet zeggen dat ik heel erg heb moeten wennen aan de CAE, na mijn (nu jouw) E580. De 580 is gewoon veel strakker, zoals alle Engl amps. Maar nu kan ik niet meer zonder. Vandaar dat mijn Engl SE ook mag moven. Klinkt me veel te 'generic' en heeft veel te veel gain.
De 3+ heeft een unieke klank, en het feit dat kanaal 2 je niks doet, heeft OF te maken met het feit dat die preamp defect is, OF het gewoonweg je sound niet is. Dat je de Bonehead lekker vindt klinken is voor mij bevestiging van het tweede. Niks mis mee! Ik vind de bonehead een veredelde pod. Dat komt omdat ik van dynamiek houd. Ik kan op kanaal 3 van de 3+ met mijn volumepot op mijn gitaar terug naar een cleane sound, probeer dat eens met een bonehead. Wat dat betreft is de KHR veeeel beter. De Bonehead is mijns inziens een gedrocht, gemaakt onder commerciele pressie en endorsement verplichtingen. Op laag volume klinkt hij lekker, maar op de buhne wordt het een heel ander verhaal. Met de CAE 3+ is het net andersom! Paul maakt veel betere amps!

Morris

srv-man
18 januari 2006, 23:57
Zo, da's duidelijke taal!

Voor wat betreft de CAE preamp, ik heb de 3+(die duidelijk afwijkt van de SE) en die klinkt ook te gek. Omschrijvingen als Marshall- en Soldano-achtig vind ik niet heel veel zeggen. Uiteindelijk is een Soldano ook weer een soort opgevoerde Marshall (geluidsmatig), maar dan toch weer net anders.
De CAE klinkt gewoon als een CAE, luister eens naar de clips van Bluegate alhier en die van Vinnyburns op HRI, dat zijn de typische CAE geluiden in mijn oren.

Als je het over het karakter hebt dan klopt het ongeveer wel. Kanaal 2 is een fantastisch brute dynamische scheur met heel veel punch en meer gain dan de 3+SE. Prikt door ieder bandgeluid heen.
Kanaal 3 is qua hoeveelheid gain en karakter wel enigszins Soldano-achtig, maar toch weer net anders. Het heeft een soort zingende vioolachtige toon, maar het heeft wel echt zijn eigen geluid en laat het karakter van de pu's niet helemaal intact (itt kanaal 2).
Ik heb zelf ook een Engl, die klinkt veel strakker, maar mist het brute punchy karakter van de CAE. De Engl heeft ook zijn eigen karakter, maar ik vind de klank van de CAE veel natuurlijker klinken. De enige amp die me tot op heden meer heeft bekoord is de OD100. En inderdaad, hoe harder de CAE gaat hoe beter hij gaat klinken.

Rectifier
19 januari 2006, 01:09
Hmm veredelde pod is wel erg ver gaan.
Voor de Bonehead geldt ook dat je met buisjes aan de gang moet. Net zoals je de CAE3+ moet tweaken moet je dat met de Bonehead ook.
De gain is idd. compressed maar pas vanaf stand gain op 7/8. Nou zover heb ik de gain niet open.

Misschien was die pre-amp idd. wel niet lekker. Ik kraak de CAE3+ ook niet af maar het is gewoon niet wat ik verwachtte.
Maar waarom zou je op kan.3 ook clean willen spelen? Ik haal het volume weleens terug op m'n gitaar maar niet om clean te spelen.
Dan had ik wel een non-master vol. amp gekocht.

Het zegt me niets hoe een amp klinkt. Wat de één Soldano vind, vind de ander Marshall omdat ze die eens uit een POD hebben gehoord om over POD te spreken :p

wimmeltje
19 januari 2006, 07:39
ok, duidelijk. Ik zit te denken om namelijk mijn jmp-1 te gaan vervangen door een 3+se die tekoop staat op internet. Wat is trouwens een beetje een goede prijs voor een 3+ se?

bluegate
19 januari 2006, 09:13
@ Wimmeltje, ik heb de mijne voor de 1400 gekocht.
Was een oudere CAE 3+ maar met de SE mod op het 3e kanaal.
Het is een flinke prijs, maar je ziet ze niet vaak en dan moet je jezelf
gewoon afvragen: Heb ik het ervoor over.
Voordeel is dat de waarde toch wel behouden blijft vanwege de naam en
kwaliteit.

@Rectifier, de test om clean te kunnen spelen op het 3e kanaal zegt iets
over de versterker/preamp.
Naar mijn mening wordt de originele toon van de gitaar dan beter behouden
ook als de gain flink wordt opgeschroefd.
Het geeft in ieder geval aan dat het kanaal dynamiek heeft.
Wat helaas ontbreekt in een hoop scheurkanalen.

@Morris, de OCD kan dit ook :D

morris
22 januari 2006, 18:47
Quick update, vandaag eens de bogner cubes op volume getest. Tering wat een lekkere cabs zijn dat. Ze hebben nog meer laag dan de bagends, en het midden is veel smeriger, op een lekkere manier, door de V30. Ze hebben alleen wat minder hoog, maar de spread is daarintegen vele malen beter.. Het clean is ietsje minder dan de bagends. Het rare van deze jongens is, het klinkt helemaal niet als een 1x12. Als je je ogen dicht doet, denk je dat je 2 (goede) 2x12's hoort. Komt volgens mij door de valse lucht door de ports aan de voorkant. HEERLIJK!

Chiel
23 januari 2006, 13:12
Ik vind het tweede kanaal van de CAE zo onwijs lekker! Heb een Bogner Shiva getest, maar die kreeg ik pas echt lekker klinkend met een treble booster ervoor :( . Lijkt wel alsof er een heel frequentie gebied geknepen wordt :confused:. Na een tijdje amps testen ondervond ik maar weer eens hoe goed dat 2de kanaal van de CAE 3 is.

De CAE 3 klinkt op het 2de kanaal zo lekker vet en crispy. Typisch het geluid van 'Girl' (Anouk). Lekker rechttoe rechtaan met alle definitie van iedere toon. Zet je je gitaar in de single coil stand dan krijg je een lekkere moderne srv-sound. Volumepot een stukkie terug en je hebt een heerlijk diep en vet clean met een randje. Super!
Heb overigens een 'blinddoek' test gedaan en de enige setup die mij echt kan aanzetten tot het omruilen van mijn set is de OD100 en de Hook. Maar ja, da's puur weer een luxe probleem :satisfie:. Voorlopig is het wel ff goed zo. Eerst een mooie Tom Anderson ter vervanging van mijn Zion RT :D.

morris
12 februari 2006, 22:09
Hey guys...

Weer even een update...
Ik heb de Tuki covers binnen uit de states. Geweldig spul, kan ik iedereen aanbevelen. De padding is van binnen dermate sterk dat er in principe weinig mee kan gebeuren onderweg. De buitenkant is superstevig.

http://home.planet.nl/%7Eadria308/HRI/Tuki.jpg


Ach ja, en zonder de Tuki's is het eigenlijk veel mooier...

http://home.planet.nl/%7Eadria308/HRI/bogners.jpg

Morris

Chiel
12 februari 2006, 22:45
Nice family you've got there!

Rectifier
13 februari 2006, 12:15
Whaaaaaaaaaaaa

Je moet wel een bijpassend pak kopen :p:

http://www.sail.nl/material/items/postbank-2.jpg

Maar eh, ziet er strak uit.
Ik heb overigens de Bogner Cube's jaren gelee eens getest en qua constructie/afmeting/houtdikte zijn ze zo goed als identiek aan mijn Recto 1x12 cabs.
Alleen heb ik geen port's. Dat verschil hoor je, mijn cabs hebben een strakker laag maar wel met een overkill aan bas. Dat zou voor mijn cabs een lichte verbetering zijn om ze ported te maken.

DarknessAwaits
13 februari 2006, 12:22
Die covers zien er goed uit. Welke heb je genomen want ze hebben zoveel verschillende covers... is het die voor de 5150 kast?

Heb je ze trwns zelf geimporteerd of is er iemand in Nederland die ze verkoopt?

morris
13 februari 2006, 13:45
Whaaaaaaaaaaaa

Je moet wel een bijpassend pak kopen :p:

http://www.sail.nl/material/items/postbank-2.jpg

Maar eh, ziet er strak uit.
Ik heb overigens de Bogner Cube's jaren gelee eens getest en qua constructie/afmeting/houtdikte zijn ze zo goed als identiek aan mijn Recto 1x12 cabs.
Alleen heb ik geen port's. Dat verschil hoor je, mijn cabs hebben een strakker laag maar wel met een overkill aan bas. Dat zou voor mijn cabs een lichte verbetering zijn om ze ported te maken.

Hahaha LOL!
Overigens, ik vind de cubes al behoorlijk veel laag hebben, veel meer dan de bagends. Als de Thieles nog meer laag hebben lijkt me dat wel erg veel..

Morris

morris
13 februari 2006, 13:49
Die covers zien er goed uit. Welke heb je genomen want ze hebben zoveel verschillende covers... is het die voor de 5150 kast?

Heb je ze trwns zelf geimporteerd of is er iemand in Nederland die ze verkoopt?

Ze maken elke gewenste cover op maat, als hij niet op de site staat, is het een kwestie van maten doorgeven. Ik heb ze gewoon rechtstreeks besteld, en een week later had ik ze in huis. 250 dollar incl. shipping. Zal iets van 210 euro worden, ik heb geen invoerrechten hoeven te betalen.

Morris

Jimi Hendrix
13 februari 2006, 13:58
Covers laten maken kan, on a sidenote, ook gewoon in Nederland.
Een kennis van me heeft bijv. laatst hele mooie covers op maat laten maken door een lokale kleine zelfstandige. Bij wijze van spreken ga je dan gewoon langs met je cab of het ding waarvoor je een cover wilt. (tuinstoelen?)

DarknessAwaits
13 februari 2006, 15:04
Ik ben aan het sparen voor een Bogner 4x12 Cab, en met de ervaring die ik heb blijft het tolex van deze kasten niet gespaard.

Het zou makkelijker zijn als we een busje hadden voor de band maar die hebben we helaas niet en zo moeten er soms 2 4x12's in een stationwagen (volvo v40) geprakt worden. Dat durfde ik wel aan met mijn oude laney, want die was toch niet moeders mooiste meer maar als ik eenmaal m'n Bogner heb...

Rectifier
13 februari 2006, 15:46
Hahaha LOL!
Overigens, ik vind de cubes al behoorlijk veel laag hebben, veel meer dan de bagends. Als de Thieles nog meer laag hebben lijkt me dat wel erg veel..

Morris

Ik heb geen Thiele's. Ik heb de Recto V30 Cab.

http://www.mesaboogie.com/Product_Info/Guitar%20Cabinets/LgrRIGHT-Cabs/1x12Rect-LG.jpg

Menig basgitarist wordt schijtziek van mijn boxen.
Doordat mijn cabs 100% gesloten zijn kan er nergens lucht weg. Ze klinken ook wat opener als ik het achterpaneel 3/4 open zou hebben (getest).

Ik heb onlangs op een setup gespeeld van een niet nader te noemen gitarist hier op dit forum met 2 Bag End's en deze hadden idd. stukken minder laag dan mijn eigen cabs. (no offence mate ;))
Wat niet wil zeggen dat de één beter is dan de ander. :p

Jimi Hendrix
14 februari 2006, 11:20
Ik heb onlangs op een setup gespeeld van een niet nader te noemen gitarist hier op dit forum met 2 Bag End's en deze hadden idd. stukken minder laag dan mijn eigen cabs. (no offence mate ;))
Wat niet wil zeggen dat de één beter is dan de ander. :p

Ik was het niet, want ik heb maar 1 Bag-End.
Laatst trouwens een live-opname gemaakt (gesplit vanaf de FOH tafel), wat een sound van Suhr Strat (maple toets,sss)- Rivera KHR - gmajor(haha) -Bag-End. Echt die bag-end blijft gewoon de bomb voor mij.

morris
14 februari 2006, 20:07
Ik was het niet, want ik heb maar 1 Bag-End.
Laatst trouwens een live-opname gemaakt (gesplit vanaf de FOH tafel), wat een sound van Suhr Strat (maple toets,sss)- Rivera KHR - gmajor(haha) -Bag-End. Echt die bag-end blijft gewoon de bomb voor mij.

Posten die handel! ;-)

Chiel
14 februari 2006, 23:54
En ik ook niet! Heb er wel twee maar gebruik er maar eentje. En dat gaat tering jantjes hard! Die andere staat nb. als referentie cab in de studio van een kennis van me. Telkens weer laat hij menig gear junkie versteld staan door de sound uit dat kleine kastje :cooler:. Echt wel een blijvertje.

Jimi Hendrix
15 februari 2006, 11:43
Posten die handel! ;-)

http://www.jurgenburdorf.nl/bagend.mp3

was het laatste nummer, dus het gaat wat over the top qua spel... wees gewaarschuwd.

nogmaals:
suhr SSS strat - rivera KHR - gmajor - bag-end

Chiel
15 februari 2006, 11:57
Alleen de songname is al goed! :rockon:

morris
15 februari 2006, 23:18
Thanks Jurgen,
klinkt idd lekker!

Morris

Rectifier
16 februari 2006, 01:00
goh, waar heb ik dit eerder gehoord :p

Lekkere sound.
Alleen hoor je pas echt goed hoe zo'n speaker klinkt als je er zelf in bandgeweld over speelt.

kokeleko
16 februari 2006, 09:04
Als we het toch over hebben, ik heb een tweetal 1x12" cabjes laten bouwen ala Egnater stijl, enne niet duur :-)
Gesloten achterkant, V-30 speakers klinken lekker.

http://img132.imagevenue.com/loc265/th_76857_IMG_0633.JPG (http://img132.imagevenue.com/img.php?loc=loc265&image=76857_IMG_0633.JPG)

Jimi Hendrix
16 februari 2006, 09:46
goh, waar heb ik dit eerder gehoord :p

Lekkere sound.
Alleen hoor je pas echt goed hoe zo'n speaker klinkt als je er zelf in bandgeweld over speelt.


dat deed ik toch? hahaha ;-)

Rectifier
16 februari 2006, 12:16
ja ik bedoel zelf als gitarist
als je in het publiek zit hoor je niet het verschil althans niet zonder vergelijk

Rectifier
16 februari 2006, 12:16
Als we het toch over hebben, ik heb een tweetal 1x12" cabjes laten bouwen ala Egnater stijl, enne niet duur :-)
Gesloten achterkant, V-30 speakers klinken lekker.

http://img132.imagevenue.com/loc265/th_76857_IMG_0633.JPG (http://img132.imagevenue.com/img.php?loc=loc265&image=76857_IMG_0633.JPG)

Mooie setup zo Ko.

Chiel
16 februari 2006, 12:52
idd een vette set hoor! Zie je niet veel meer die Egnaters. To bad, de 19" versie is ook waanzinnig.

kokeleko
16 februari 2006, 12:59
Dank u, dank u , Rectifier.

Tis wel lekker veelzijdig zo, losse poweramp erbij, en kan het gewoon(meestal) mono gebruiken, leuke spielerij.

Je ziet ze idd niet veel, krijg geregeld complimenten van geluidmannetjes en gitaristen over de sound van de TOL-100.
Ik heb die IE4 preamp ook gehad, maar als top komt het toch net wat beter uit verf, vooral kanaal 2.

LordRiffenstein
16 februari 2006, 13:34
Dank u, dank u , Rectifier.

Tis wel lekker veelzijdig zo, losse poweramp erbij, en kan het gewoon(meestal) mono gebruiken, leuke spielerij.

Wat ik me nu afvraag is of je dan de bekabeling moet veranderen als je switch tussen w/d/w en mono. En of je een heel stel andere presets gebruikt voor w/d/w tov mono.

wimmeltje
16 februari 2006, 20:25
Hey Morris,

ff een vraagje, weet jij welk merk sliding shelve je hebt in je rek zitten waar de pedaaltjes op vast zitten? Ik ben er erg benieuwd naar omdat ik er zelf ook nog 1 zoek van die maat.

groetjes Wimmeltje

robert-gitarist
16 februari 2006, 21:58
Ik vraag me af wat z'n 19"Crybaby unit kost..Zie best veel mensen ermee enzo..Weet iemand wat die kosten en waar je die kan kopen?
Bedankt :)

ieme
16 februari 2006, 22:19
wil ik ook wel weten!

bluegate
16 februari 2006, 22:31
Rond de $600 in de US, zal hier dus op 600+ Euro uitkomen.
Dat is de prijs bij de Dunlop store http://store.jimdunlop.com/product_info.php?products_id=28

Dan maar 2 kabels extra...

ieme
16 februari 2006, 22:33
is er in NL ergens een op voorraad????

morris
16 februari 2006, 22:37
Ik heb nu de Penn R1290 drawer.

http://www.penn-elcom.com/CatImages/CDimages400x400/Racking/Drawers-Shelves/R1290-1UK.jpg

In mijn vorig rackje had ik ook een penn, de R 1194:

http://www.penn-elcom.com/CatImages/CDimages400x400/Racking/Drawers-Shelves/R1194-2UKSL.jpg

Echter, die is loodzwaar. Qua stabiliteit zijn ze even goed.

De rackwah heb ik destijds (een jaar of 4 geleden of zo) rechtstreeks bij Dunlop besteld omdat ze in Europe nergens te krijgen zijn (waren). Ik heb toe als ik mij niet vergis iets van 750 $ betaald. Ik had het geluk dat de Nederlandse douane die dag vrij had :dance:
Inmiddels is deze versie niet meer te krijgen, maar de nieuwe versie is nog gewoon bij de Dunlop Custom shop te bestellen. De prijs zal nog steeds ongeveer hetzelfde zijn.

Morris

morris
16 februari 2006, 22:42
Herstel! 699 $ incl shipping was het.

(geen cent teveel hoor!)

Weet je wat het probleem is, ik houd niet van lange signaalkabels van en naar mijn pedalboard. Je kunt het wel bufferen uiteraard, maar de meeste wah's houden niet van buffers vóór de wah. Dit ding is wel iets wat nooit weggaat. IK heb ook een RMC, maar de Dunlop klinkt nog ff een slagje lekkerder. Bovendien is hij ultiem tweakable. Wat mij betreft het meest constante item in mijn rack, met de 3+.

Morris

Analie-G
17 februari 2006, 00:31
Hi Morris,
Ik heb je rack al meerdere keren bekeken en ziet er goed doordacht uit....

Vraagje (ook aan andere w/d/w-ers) :

Je gebruikt een 4x12 voor je dry en 1x12`s voor je wet......euhm . klinken je fx dan niet minder open resp met meer mid t.o.v de dry 4x12 ....???

Je fx zijn peperduur en daar heb je (voorlopig) een minder cab voor dan je dry...

Gebruik je die expander van TC om je fx signaal (nog ????) breder te maken ??
Ik zou toch zeggen dat zo`n Eclipse al verrekte goed moet klinken zonder expanders ...??

Heb je ook ergens samples staan van je setup hoe het allemaal klinkt ??

Thanks en heel veel speel plezier !!
A+

bluegate
17 februari 2006, 00:59
Je hoeft voor de Wets niet dezelfde kasten te hebben.
Ze zijn immers een aanvulling op het originele geluid.
Als je relatief normaal met effecten omgaat zullen ze tussen de
15 a 25% van het volume weergeven die de Dry kast heeft.

1x12" hebben wat minder laag/laagmid maar dat is voor effecten niet
negatief, het houdt je geluid juist open.
Het stereobeeld is bij hoge tonen ook veel sterker dan bij lage tonen.

(En wie gaat er nou met drie 4x12" kasten slepen... past niet eens in
personenauto) ;)

morris
17 februari 2006, 01:05
Hi Morris,
Ik heb je rack al meerdere keren bekeken en ziet er goed doordacht uit....

Vraagje (ook aan andere w/d/w-ers) :

Je gebruikt een 4x12 voor je dry en 1x12`s voor je wet......euhm . klinken je fx dan niet minder open resp met meer mid t.o.v de dry 4x12 ....???

Je fx zijn peperduur en daar heb je (voorlopig) een minder cab voor dan je dry...

Gebruik je die expander van TC om je fx signaal (nog ????) breder te maken ??
Ik zou toch zeggen dat zo`n Eclipse al verrekte goed moet klinken zonder expanders ...??

Heb je ook ergens samples staan van je setup hoe het allemaal klinkt ??

Thanks en heel veel speel plezier !!
A+

Anand,

Ik speel in principe redelijk 'droog'. Mijn effecten zijn alleen de icing on the cake. De bogner cubes klinken (zeker gemiked) waanzinnig goed en krijgen door hun 8 ohms ook full power van de Brunetti. Het klinkt dus absoluut zeer uitgebalanceerd. Laten we wel wezen, voor ambience, delays en chorus heb je ook niet meer nodig dan een (of twee) 1x12s. Ik heb geen direct signaal in mijn wet cabs, dus. Met mijn stereo setup speel ik nu live met de 2 cubes en dat klinkt waanzinnig. Ik zou dus ook niet willen zeggen dat de wets door een 'mindere' cab worden uitversterkt. Sterker nog, ik denk juist dat dit de meest ideale combinatie is. Voor delays en revs in een WDW setup wil je net een wat meer gefocuste sound, dat maakt het net strak en breed....

Morris

ps. soundclips wordt aan gewerkt, maar door het inwerken van nieuwe bandleden moet dit even wachten....

morris
17 februari 2006, 01:07
Je hoeft voor de Wets niet dezelfde kasten te hebben.
Ze zijn immers een aanvulling op het originele geluid.
Als je relatief normaal met effecten omgaat zullen ze tussen de
15 a 25% van het volume weergeven die de Dry kast heeft.

1x12" hebben wat minder laag/laagmid maar dat is voor effecten niet
negatief, het houdt je geluid juist open.
Het stereobeeld is bij hoge tonen ook veel sterker dan bij lage tonen.

(En wie gaat er nou met drie 4x12" kasten slepen... past niet eens in
personenauto) ;)

Uhhuhuhu... yeah... what he said... ;-)

Beavis

kokeleko
17 februari 2006, 08:04
Wat ik me nu afvraag is of je dan de bekabeling moet veranderen als je switch tussen w/d/w en mono. En of je een heel stel andere presets gebruikt voor w/d/w tov mono.

Heej Yourie.

Ik hoef de bekabeling niet te veranderen, alleen de mix 2 out wordt dan aangesloten op 2 kabels ipv 1.

Voor mono en of stereo heb ik dezelfde opzet kwa patches, met dit verschil dat ik stereo een dual delay gebruik uit de G2, ik heb dan ook maar 2 banks nodig.
Eentje mono en eentje stereo, en dat is een druk op de knop op de G2.

LordRiffenstein
17 februari 2006, 10:02
Heej Yourie.

Ik hoef de bekabeling niet te veranderen, alleen de mix 2 out wordt dan aangesloten op 2 kabels ipv 1.

Voor mono en of stereo heb ik dezelfde opzet kwa patches, met dit verschil dat ik stereo een dual delay gebruik uit de G2, ik heb dan ook maar 2 banks nodig.
Eentje mono en eentje stereo, en dat is een druk op de knop op de G2.

Ko,

ik veronderstel dat je dus je fx in de line mixer als stereo gepatcht heb. Dus bv je MPX hangt dan links/rechts op bv Mix2IN2 links en rechts. Als je dit mono gebruikt verlies je toch een stuk van je FX sounds???? Je speelt dan toch of je links or je rechts gedeelte van je FX kwijt op die manier???

Analie-G
17 februari 2006, 12:32
Anand,

Ik speel in principe redelijk 'droog'. Mijn effecten zijn alleen de icing on the cake. De bogner cubes klinken (zeker gemiked) waanzinnig goed en krijgen door hun 8 ohms ook full power van de Brunetti. Het klinkt dus absoluut zeer uitgebalanceerd. Laten we wel wezen, voor ambience, delays en chorus heb je ook niet meer nodig dan een (of twee) 1x12s. Ik heb geen direct signaal in mijn wet cabs, dus. Met mijn stereo setup speel ik nu live met de 2 cubes en dat klinkt waanzinnig. Ik zou dus ook niet willen zeggen dat de wets door een 'mindere' cab worden uitversterkt. Sterker nog, ik denk juist dat dit de meest ideale combinatie is. Voor delays en revs in een WDW setup wil je net een wat meer gefocuste sound, dat maakt het net strak en breed....

Morris

ps. soundclips wordt aan gewerkt, maar door het inwerken van nieuwe bandleden moet dit even wachten....


OK Morris,
Ik heb het eigenlijk nooit uitgeprobeerd met 2 1x12 kasten voor de fx......
Zelf speel ik altijd met 3 4x12` ......heb dan ook wel een eigen aanhanger ...hihihih Klinkt ook super en staat er super op het podium....

P.S , cd presentatie van de nieuwe band waarin ik speel (www.sphereofsouls.com) wordt gehouden in Helmond / Plato ergens begin mei.......en dan staat alles op het podium ....

Gr,
A+

kokeleko
17 februari 2006, 13:00
Ko,

ik veronderstel dat je dus je fx in de line mixer als stereo gepatcht heb. Dus bv je MPX hangt dan links/rechts op bv Mix2IN2 links en rechts. Als je dit mono gebruikt verlies je toch een stuk van je FX sounds???? Je speelt dan toch of je links or je rechts gedeelte van je FX kwijt op die manier???

Als ik de G2 op mono(global output) zet komt er uit de linker en rechter-output het zelfde signaal, dus uit de mixer komen dan eigenlijk twee identieke mono signalen.

Maar zoals gezegd gebruik ik een mono en een stereo bank.

Rectifier
17 februari 2006, 13:43
In mijn vorig rackje had ik ook een penn, de R 1194:

http://www.penn-elcom.com/CatImages/CDimages400x400/Racking/Drawers-Shelves/R1194-2UKSL.jpg

Echter, die is loodzwaar. Qua stabiliteit zijn ze even goed.

Morris

Deze heb ik ook. Hij is idd. nogal zwaar maar onverwoestbaar.
Ik meende dat hij 7 kg. weegt.
Dat lijkt niet veel maar tel dat bij de rest op van je rack en je plaatst er uiteraard nog pedalen op etc.

wimmeltje
17 februari 2006, 14:35
Deze had ik ook eerst maar had ik verkocht omdat ik hem ook veel te zwaar vind. Waar kan je die kleinere kopen want daar heb ik wel interesse in.

Rectifier
17 februari 2006, 15:27
Die kan je bij elke flightcase boer wel bestellen.

Conijn in Eindhoven, of Jukebox kunnen dat toch ook wel leveren?

wimmeltje
17 februari 2006, 15:57
Die kan je bij elke flightcase boer wel bestellen.

Conijn in Eindhoven, of Jukebox kunnen dat toch ook wel leveren?

Conijn heeft alleen de zware laden. Maar Conijn bestaat niet meer en is overgenomen door Feedback. Ik zal wel eens contact met Jukebox opnemen of hun hem hebben.

reitse
27 februari 2006, 17:15
yow... morris

jij heb egt een heele mooie midi controller enzo
hoe duur was dat om langs paul lenders te gaan

Rwin
27 februari 2006, 17:24
qua benzine? ;)

Check je andere topic (http://www.gitaarnet.nl/forum/showthread.php?t=70684) reitse :)