PDA

View Full Version : Test opname Vox Tonelab SE



VHsologitarist
15 december 2005, 19:44
Heb een Vox Tonelab SE aangeschaft,

Hier een funky stukje.
Ben nog niet zo goed in presets bouwen.


http://s62.yousendit.com/d.aspx?id=1UWD1E4XVIAEZ1NUA0QU3RFAI4






Grtz
Ferry

davidof
15 december 2005, 20:50
uhh hoelang speelde gij al ? :) echt zalig kwil da ook kunne :D echt chiek gedaan

VHsologitarist
15 december 2005, 21:21
Thnx :D ik speel nu 6 jaarukes gitaar.

De Vox Tonelab SE heeft zoveel mogelijkheden, aangezien ik zelf heel moeilijk iets zelf kan maken.. Ik mis de nodige ervaring nog.
Dat ding is zowat nieuw voor me.

Als er iemand is die toevallig nog een vette preset voor me heeft hoor ik dat ook heel graag :D


Grtz
ferreke

Negative K3 fan
15 december 2005, 22:47
klinkt goed, heel leuk gespeeld!!1

ik zou zelf dat cleane slagje iets opfleuren met een beetje gain, dat het een beetje clean+randje wordt (ac30, jtm, of tweed fender model, of een mespuntje fuzz) over de leadtoon kan misschien ietsje (meer) reverb.

Slechts details, ik vind het al super klinken!

Negative K3 fan
15 december 2005, 22:47
klinkt goed, heel leuk gespeeld!!1

ik zou zelf dat cleane slagje iets opfleuren met een beetje gain, dat het een beetje clean+randje wordt (ac30, jtm, of tweed fender model, of een mespuntje fuzz) over de leadtoon kan misschien ietsje (meer) reverb.

Slechts details, ik vind het al super klinken!

koella
15 december 2005, 23:54
Wat een feel Fer !
Kort maar krachtig.
Hoe kom je zo op een funkstukkie?

VHsologitarist
16 december 2005, 12:36
Hey koella :P

thnx man!!!
het was eigenlijk meer een testje om mijn preset te laten horen die ik had gemaakt.

Met dat funkstukkie:
Ik ben geinspireerd door Nuno bettencourt, daar speelde hij ook een soort gelijk funkstukkie. Blijkbaar is dat op een of andere manier in mijn kop blijven hangen.
De reden dat ik zo'n funkstukkie wou inspelen was omdat ik aan het zoeken was op mn vox tonelab SE en kwam met een instelling waarbij die slagjes lekker klinken (in mijn oor).

De bas die je hoort is gewoon een gitaar die ik met mn vox tonelab SE gepitcht heb, octaaf lager.
Eigenlijk is het een zeer beknopt gitaarstukkie.

:D

Nu zit ik nog te wachten op een vette post van jou :)

Scali
16 december 2005, 14:25
Bevestigt voor mij maar weer eens dat de Tonelab SE z'n naam echt eer aandoet. Op de een of andere manier zit er veel meer een 'live'-gevoel in dan bij opnamen over bv een Pod of GT-8, naar mijn mening (maar ik ben het ook wel eens dat het clean nog wat 'smeuiger' had mogen klinken, met iets meer gain oid, maar dat zal slechts een kwestie van instellen zijn).
Ik wacht zelf nog steeds op de Zoom G9.2tt. Verder ben ik benieuwd naar de Digitech GNX3000, heb ik goede dingen over gehoord. Maar de Tonelab SE heeft de Pod XT en GT-8 al verdrongen voor mij.

*mav11*
16 december 2005, 15:07
Mooi geluid en prachtig stukje. Zoiets kan ik binnen honderd jaar nog niet spelen, maar heb je er een tab van ofzo :-D
Verder goed geluid ,Tonelab klink blijkbaar zeer goed.

Satriani
16 december 2005, 15:24
Shitt dikke shit dude.
Na weken tweaken met die pod heb ik dat er nog niet uit, bas wordt erg modderig.
Met wat voor gitaar heb je dit gespeeld dan?

VHsologitarist
16 december 2005, 21:25
Scali:
Ik ben ook zeer tevreden met de Tonelab SE, ongelooflijk wat een mogelijkheid qua sounds.
Robbert en Boudewijn waren vooral de doorslaggevende voor me tot de aanschaf ervan.
Mocht je de Digitech GNX3000 of Zoom G9.2tt hebben aangeschaft, laat dan wa horen. Ben benieuwd!!

*mav11*:
thnx!! Geloof me dit speel je snel.
Als je echt wilt wil ik dit wel voor je uitwerken op tab.

Satriani:
Thank joeh ;)
Tis gewoon een goedkope gitaar, squier.
Elementen mag ik niet over klagen.



Grtz
Ferreke

Scali
17 december 2005, 01:21
Ik ben ook zeer tevreden met de Tonelab SE, ongelooflijk wat een mogelijkheid qua sounds.

Nja, voor mij is het iets anders... ik heb nu een Zoom 8080, en daar zitten nog meer effecten in dan in de Tonelab SE, zoals bv een harmonizer.
Maar dat vind ik niet zo'n probleem. De Tonelab heeft de minste effecten van alle modelers, maar die geweldige tone maakt een hoop goed. De meeste effecten gebruik ik toch zelden of nooit.


Mocht je de Digitech GNX3000 of Zoom G9.2tt hebben aangeschaft, laat dan wa horen. Ben benieuwd!!

Zal ik zeker doen. Ik verwacht veel van de G9.2tt... 2 buisjes in de voorversterker en 24/96 processing. Als het goed is, moet ie binnen een paar weken verschijnen. Het kleine broertje, de G7.1ut, heb ik oa bij Feedback al op de website gezien.
Toevallig heb ik net nog even wat opgenomen met m'n Zoom 8080:
http://www.soundclick.com/bands/songInfo.cfm?bandID=436524&songID=3221578

Aan de ene kant toont het aan dat de hi-gain sound van de 8080 heerlijk smeuig en expressief is. Aan de andere kant toont het ook aan dat de speakersim van de 8080 enorm achterhaald is. Speakersim is de voornaamste reden.. ik wil graag goede opnamen maken zonder gedoe, gewoon direct de PC in. Verder is het lo-gain gebeuren van de 8080 ook lang niet zo fijn als het hi-gain geluid. Ik hoop dat dat in de G9.2tt allebei opgelost is. Anders is de Tonelab SE een goed alternatief.

*mav11*
17 december 2005, 10:57
[*mav11*:
thnx!! Geloof me dit speel je snel.
Als je echt wilt wil ik dit wel voor je uitwerken op tab.

Ja graag :-D , als het niet te veel werk vraagt.
Het zou fijn zijn. :) [/quote]

Satriani
17 december 2005, 12:18
Satriani:
Thank joeh ;)
Tis gewoon een goedkope gitaar, squier.
Elementen mag ik niet over klagen.



Grtz
Ferreke


Ok :)
Ga zeer binnenkort de tonelab testen :razz:
Ben benieuwd hoe die ut doet tegenover m'n pod xt

Sonno
17 december 2005, 17:25
Dat soundje is zeker niet verkeerd! Gebruik je zo'n ding als directe input of zit er nog een speaker&mic tussen?
En zitten er nog bijzondere elementen in die gitaar? (merk/type)

Bvd Sonno...

piezo
17 december 2005, 19:40
Lees ik dat nou goed? Meer randjes op dat cleane slag geluid? Bij funk? Dan denk ik eerder aan minder! Hoewel: funky is niet hetzelfde is als funk.

@VHsologitarist: Verder lekker stukje trouwens! Die "bas" heeft iets "ampegs" gekregen door de vervorming van de octavider.

Ik ben ook tevreden over mijn Tonelab (desktop).

Voor Tonelab patches kun je terecht bij het forum van http://www.bangroom.de Zeer prettig forum dat helaas al een tijdje uit de lucht is vanwege hacking.

Ik heb eventueel nog wel wat patches/banken voor je, die ik daarvandaan geplukt heb. Een aantal daarvan zijn voor de desktop versie. Stuur me even een PM als je belangstelling hebt.

VHsologitarist
17 december 2005, 19:53
Scali:
Tja ik ben ni echt kapot over zoom, ook je sample (je gitaarsound) vind ik persoonlijk niet echt "jut van het".
Misschien weinig effecten, genoeg voor mij. Het gaat mij meer om de kwaliteit dan de kwantiteit

*mav11*:
zal ik doen voor je... gun me dit weekje nog om mn tentamenweek af te ronden ;)

Sonno:
thnx, dit was idd een testje gewoon mn Vox Tonelab SE direct in de line-in van mn computer.
Ik weet echt niet wat voor elementen er momenteel in mn gitaar zitten. Ze klinken naar mijn smaak aardig, niet ongelooflijk veel output maja.
Tis gewoon een tweedehands squiertje die ik 6 jaar geleden kreeg.

piezo:
thnx!
Idd ik horode het ook.. Ik dacht: ik moet roeien met de riemen die ik heb. Zou er een octaver bestaan die pitcht zonder de natuurlijkheid aan te tasten?
En misschien ben ik wel een leek op sommige gitaar termen, maar snap dat gedeelte van "randjes" niet.
Ik had die site idd ook al gecheckt al had ik er weinig aan omdat ie uit de lucht is.
Thnx anyway :P

Grtz
Ferreke

piezo
17 december 2005, 21:38
Zou er een octaver bestaan die pitcht zonder de natuurlijkheid aan te tasten?
En misschien ben ik wel een leek op sommige gitaar termen, maar snap dat gedeelte van "randjes" niet.


In een analoge octaver moet altijd eerst een blokgolf worden opgewekt om die middels frequentiedeling lager te kunnen "stemmen".
En een blokgolf bevat veel - oneven - harmonischen. Vandaar het vervormde holle geluid van een octavider.

Met een "randje" wordt meestal een beetje vervorming in de volumepieken van je signaal bedoeld. Sommige gitaristen noemen echter een massieve "crunch" (oude Marshall vol open) ook nog een "randje" :-D

Sonno
17 december 2005, 21:47
Sonno:
thnx, dit was idd een testje gewoon mn Vox Tonelab SE direct in de line-in van mn computer.
Ik weet echt niet wat voor elementen er momenteel in mn gitaar zitten. Ze klinken naar mijn smaak aardig, niet ongelooflijk veel output maja.
Tis gewoon een tweedehands squiertje die ik 6 jaar geleden kreeg.


:o Ongelofelijk! Ik weet wat ik wil hebben voor kerstmis! :-D

Scali
17 december 2005, 23:00
Tja ik ben ni echt kapot over zoom, ook je sample (je gitaarsound) vind ik persoonlijk niet echt "jut van het".

Ja ach, het ding is uit 1997 he. Over een gitaarversterker klinkt ie stukken beter. Ik zoek dus iets wat ook zonder versterker echt goed 'live' klinkt. De Tonelab kan dat.

koella
17 december 2005, 23:52
Valt het jullie ook zo op dat Ferreke zich altijd zo heerlijk bescheiden kan opstellen.
En dat voor een Bosschenaar :-D

piezo
18 december 2005, 12:01
Valt het jullie ook zo op dat Ferreke zich altijd zo heerlijk bescheiden kan opstellen.
En dat voor een Bosschenaar :-D
Bedoel je niet: "Voor een forummer ?"

@ Scali:
Een Tonelab wordt inderdaad als de meest "echte" modeler tot nog toe beschouwd vanwege dynamiek en levendigheid, ook door mensen die andere merken gehad hebben. Hou er echter wel rekening mee dat ook een Tonelab nog post-EQ nodig heeft om "live" te klinken.

*mav11*
18 december 2005, 12:37
*mav11*:
zal ik doen voor je... gun me dit weekje nog om mn tentamenweek af te ronden ;)

Ja, al bedankt dan. Maar doe maar rustig (er zit geen haast bij), en succes bij je tentamens.

Koen

Negative K3 fan
18 december 2005, 16:31
Lees ik dat nou goed? Meer randjes op dat cleane slag geluid? Bij funk?

ja!

Negative K3 fan
18 december 2005, 16:50
En misschien ben ik wel een leek op sommige gitaar termen, maar snap dat gedeelte van "randjes" niet.

een klein beetje overdrive zodat je een soort blues achtige dynamiek (compressie) krijgt in je spel, een beetje vervormen bij hard aanslaan. een randje op je cleangeluid ahw.

als je een goede ac30 patch in die tonelab hebt zitten begrijp je het denk ik wel :)

VHsologitarist
21 december 2005, 10:04
piezo:
bedankt voor de uitleg, ookal klinkt het soms als chinees in mn oren ;)
Maar de benaming crunch is mij al wel bekend.

koella:
Wa zedde GIJ KUT? :P ;)
buschije opstelluh... :D

In mn bloed blijf ik een bosschenaar, maar op het forum een formeel manneke. ;)

- Eric -
22 december 2005, 13:59
Die Tonelabs klinken echt gelikt man! Strak gespeeld ook, lekker geluidje :)

Aron Maiden
22 december 2005, 17:59
netjes gedaan, ik hoop snel meer van je te horen!

Bosch
23 december 2005, 18:16
Erg mooie sound! Als je nog een mooie drum eronder wilt dan gil maar :) .

Grtz,

Wouter

c.hultermans
24 december 2005, 17:06
Klinkt lekker hoor Ferreke!!

Je bezit een geweldige feelllllllllllll

Meerrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrr


Grtz,

Conrad

Azrael
27 december 2005, 02:23
Of ik heb hier de verkeerde soundfile voor mijn neus om de een of andere vage reden.....maareh...ik vind het echt vreselijk klinken. Doet me denken aan mijn vamp2 qua distortion en die vind ik extreem bagger. D'r zit zo'n hele lelijke midrange in die als een koekblik klinkt. Aan de spullen waarop ik het luister ligt het niet in iedergeval want dat zit wel snor.

bluegate
27 december 2005, 23:15
Ik vind de begeleiding heel lekker klinken, de solo wat minder.
Niet qua spelen, da's prima in orde. 8-)

Robbert v.d. Hanenberg
28 december 2005, 14:49
Hey Ferry,

Klinkt te gek man!

Vooral heel lekker slag-soundje, solo-sound vind ik wat minder.

Heel lekker gespeeld ook!

Ik heb hier ook nog 2 Tonelab-sample'tjes van 'n tijdje terug:

Heavy: http://www.digitalsoundplanet.com/Members/000135269_000006708_proj.mp3

U2: http://www.digitalsoundplanet.com/Members/000135269_000010548_proj.mp3

Blijft 'n heel bruikbaar apparaat!

Grtz,


Robbert

LaurentB
28 december 2005, 15:03
Heb een Vox Tonelab SE aangeschaft,

Hier een funky stukje.
Ben nog niet zo goed in presets bouwen.


http://s58.yousendit.com/d.aspx?id=200WV76IOLAG129XEBJ9GQFDKB



Grtz
Ferry

Hela, de file is 'expired', krijg ik te zien...

Laurent

VHsologitarist
28 december 2005, 15:49
-Eric-, Aron Maiden, Bosch, c. hultermans, bluegate:
thnx :-D

Azrael:
ja tis ook niet te vergelijken als ik die samples hoor van robbert :wink:

Robbert v.d. Hanenberg:
Wow super vet geluidje!!
Zou je mij die preset kunnen sturen van de heavy sample als je die nog hebt. :o


Die U2 link werkt niet bij mij .

THNX alvast :D

LaurentB:
Ik zal de file opnieuw aanmaken doet ie het zo weer






Grtz
Ferry

LaurentB
28 december 2005, 17:46
LaurentB:
Ik zal de file opnieuw aanmaken doet ie het zo weer

Grtz
Ferry

Ah ja, nu hoor ik hem. Ik vind vooral ook het slaggeluidje leuk! Sologeluid is niet wat ik zou instellen, maar alles is subjectief. Het lijkt trouwens veel op het geluid van Jan Akkerman in de singleversie van 'Hocus Pocus', en dat is inderdaad direct in de mengtafel geprikt, volgens mij. Het KAN wel werken natuurlijk.

Veel spelen met die apparaten! Ik heb een Pod Pro, en dat was ook even zoeken. Meestal zit er een aantal bruikbare geluiden op die dingen, en een aantal onbruikbare.

Laurent

Azrael
28 december 2005, 20:05
LOL...die samples van Robbert lijken tenminste wel ergens op. Klinkt lekker smooth en vrij "echt". Verder hoor ik vaak goede samples van de ToneLab maar ik vind deze daar echt niet bij horen. Misschien ligt het aan je opname spullen?

Negative K3 fan
28 december 2005, 21:04
Heavy: http://www.digitalsoundplanet.com/Members/000135269_000006708_proj.mp3

HAHAHA wtf man geeeniaal die computer geluidjes

Negative K3 fan
28 december 2005, 21:05
Heavy: http://www.digitalsoundplanet.com/Members/000135269_000006708_proj.mp3

HAHAHA wtf man geeeniaal die computer geluidjes

Azrael
30 december 2005, 19:42
Tering gaaf Robert! Doet me aan Matthias Ia Eklunhd denken :P
Gave sound ook! Klinkt echt onwijs dat ding!

segers
8 januari 2006, 13:37
He Fer hij doet het niet meer :-?
grt

VHsologitarist
9 januari 2006, 13:22
He Fer hij doet het niet meer :-?
grt

Hij doet het weer.
p.s. verwacht er niet veel van. Haha .. Het was maar een simpel testje, vluchtig opgenomen.


Grtz
Fer 8-)

segers
9 januari 2006, 20:02
Ja klinkt al behoorlijk lekker zo. Misschien wat minder gain op beide presets maar goed, da's natuurlijk ook een smaakkwestie. Ik speel nu trouwens ook geruime tijd over de tonelab, desktop. Ik speel met dat ding over een lullig Vega keyboardampje maar een geluid dat eruit komt :lol: .
grts
Roy

segers
9 januari 2006, 20:04
Ja klinkt al behoorlijk lekker zo. Misschien wat minder gain op beide presets maar goed, da's natuurlijk ook een smaakkwestie. Ik speel nu trouwens ook geruime tijd over de tonelab, desktop. Ik speel met dat ding over een lullig Vega keyboardampje maar een geluid dat eruit komt :lol: .
grts
Roy

VHsologitarist
9 januari 2006, 20:41
thnx Roy!

Ja idd.. Ik ben ook zeer tevreden over de tonelab. Heb nu inmiddels al vettere sounds eruit gehaald.. De opname die gepost is, was een zelfgemaakte preset toen ik de tonelab 2 dagen had, dus wat wil je ;)

8-)

ben benieuwd naar de volgende post van jou!


Grtz
Fer

Luc-O
9 januari 2006, 21:44
Ik zou zeggen check z'n myspace-site (www.myspace.com/rsegers) ff, en luister daar naar het eerste nummer. En gooi daarna je gitaar maar in de open haard... Tenminste, dat wou ik doen. :wink: :D

Stratman70
9 januari 2006, 22:42
Niet te bescheiden heer O!
Iemand die nummers maakt als Universal Dream (e.v.a. goeie nummers) mag nooit zijn gitaar in de open haard gooien! :evil: :wink:

Hee Ferry, ik dacht hier al gereplied te hebben, maar dus not....
Ik vind je slaggitaargeluid erg mooi, maar de leadsound vind ik eerlijk gezegd, op z'n brabants:

LILLIK! :lol:

Maar goed, je was nog aan het expirimenteren zei je al. Idd minder gain. Ik denk sowieso dat je misschien eens meer moet proberen met een krachtige versterker simulatie met zo weinig mogelijk gain en meer compressie, om een vet, maar transparant geluid te krijgen, er van uitgaande dat je wel iets wil hebben als EVH ofzo?

Je spel vind ik, zoals altijd, echt te gek. Mooie stijl, mooie en goede techniek.

Negative K3 fan
9 januari 2006, 23:33
hmm ik vind dat iedereen wel overdreven hard zit te zeiken op de lead toon, ik vind hem wel iets hebben, iets vloeibaars/liquids met veel haar (komt natuurlijk ook door het spel), zo lelijk is hij toch echt niet?

VHsologitarist
10 januari 2006, 12:59
Luc-O:
Super nummerke van Roy!! Heerlijk om naar te luisteren. Maar mn gitaar in de openhaard gooien, nee dat doe ik niet haha!! :lol:
Je gooit je vriendin toch ook niet in de openhaard ;)
En inderdaad zoals Stratman70 al zei: Iemand als jij moet wel een doorzetter zijn dus blijf spelen op je gitaar :-D

Stratman70:
THNX :D
Ik heb nu inmiddels al meer verstand van de Tonelab.
De Leadsound wat ik speel op de brug vind ik zelf nog steeds niet verkeerd. De eerste wel idd.
Tja. Het geluid van eddie van halen is wel moeilijk. Maar probeer hem idd soms wel te evenaren.

Luc-O
10 januari 2006, 13:06
mn gitaar in de openhaard gooien, nee dat doe ik niet haha!! :lol:
Je gooit je vriendin toch ook niet in de openhaard ;)

Hmm, daar heb je wel een punt... :lol: