PDA

View Full Version : Snaar gesprongen



ruycksken
15 december 2005, 18:43
1 dag nadat mij gitaar was herbesnaard is de B-snaar er plots afgeschoten, moet je de eerste dagen nadat ze herbesnaard is voorzichtiger spelen ofzo? Nu, ik heb geen zin om mij gitaar zo elke week te gaan binnenbrengen, daarom zou ik liever zelf snaren leren opleggen, is dit moeilijk, enige tips?

Reel Big Fish
15 december 2005, 18:48
1 dag nadat mij gitaar was herbesnaard is de B-snaar er plots afgeschoten, moet je de eerste dagen nadat ze herbesnaard is voorzichtiger spelen ofzo? Nu, ik heb geen zin om mij gitaar zo elke week te gaan binnenbrengen, daarom zou ik liever zelf snaren leren opleggen, is dit moeilijk, enige tips?

Niet moeilijk, absoluut niet! Wat voor gitaar heb je precies? Het verschilt namelijk per type (LP, strat...) hoe de snaren op je gitaar zitten.

SimonS
15 december 2005, 18:52
http://www.gitaarnet.nl/forum/search.php'
in het zoekveld: snaren AND breken

tadaaa. je bent niet de enige

Lenweë Míriel
15 december 2005, 18:52
ook messchien wel van belang.
Waar is de snaar precies gesprongen?
Want het kan puur toeval zijn, maar het kan ook aan je gitaar liggen of jezelf.

davidof
15 december 2005, 19:02
ff een vraag :) : moet ge die snaren insmeren met een antiroest olie ofzo ?:) kem da ies ergens gezien ofzo denkk

Guitar Martijn
15 december 2005, 19:06
ff een vraag :) : moet ge die snaren insmeren met een antiroest olie ofzo ?:) kem da ies ergens gezien ofzo denkk

Nee, je hoeft ze nergens mee in te smeren! Als ze gaan roesten, kan je ze maar beter vervangen.

ruycksken
15 december 2005, 19:09
Ik heb een Fender Squier strat, de snaar is geknapt aan de brug, heb vandaag wel redelijk wat gespeeld, maar niet zeker niet heftig ( vooral U2 ). De snaar is gesprongen tijdens het spelen van i still haven't found, dus kzal er alleszins niet te gewelmdig mee geweest zijn

ruycksken
15 december 2005, 19:10
Ik heb een Fender Squier strat, de snaar is geknapt aan de brug, heb vandaag wel redelijk wat gespeeld, maar niet zeker niet heftig ( vooral U2 ). De snaar is gesprongen tijdens het spelen van i still haven't found, dus kzal er alleszins niet te gewelmdig mee geweest zijn

Bram+
15 december 2005, 20:04
Hehe NOOIT U2 spelen, da's heel slecht voor je snaren :-D

Utreg
15 december 2005, 20:11
jammer dat er op een pakje snaren nooit een jaar garantie zit :D (of een maand)

ruycksken
15 december 2005, 20:14
haha, hoezo U2 slecht voor je snaren? Als ik een uur speel is dat minstens een half uurtje U2 meespelen :p.

Bl44t44p
15 december 2005, 21:15
Check je brug even voor een braampje oid, zoja, HEEL VOORZICHTIG wegschuren (liefst vijlen).

Dat is overigens ook al 3 miljard keer eerder geschreven hier - oftewel: SEARCH!