PDA

View Full Version : M'n ontwerp



Maartenz
15 december 2005, 18:18
hey,

Ik ben van plan een gitaar te gaan gaan maken en dit is m'n plan;

http://img228.imageshack.us/img228/7416/guitarfinal0nv.gif


Specs:

- 2 stukken essen
- Tele-style neck
- Vintage Noiseless Tele Pickups
- Telecaster Brug
- Telecaster control plate

Wat vinden jullie ervan?

ijzerbroot1
15 december 2005, 18:34
Ik vind het eerlijk gezegd absoluut niks maar dan ook echt helemaal niks. Maar dat is dus een kwestie van smaak. Als dit je droomgitaar is en je hebt de gelegenheid om hem te bouwen; doen.

Reel Big Fish
15 december 2005, 18:41
Ik zou die decal van Fender er niet opplakken i.i.g. :razz:

Voor de rest wel een oké plankie hoor, ahoewel ik mn LP leuker vind. Veel succes!

SimonS
15 december 2005, 19:10
leuk.



istie al af?

Keesz
15 december 2005, 21:28
trek je niets aan van die LP nichtenn! als jij em mooi vind, bouwen!

persoonlijk zou ik de bovenste horn wat langer maken als op sommige Maton's en op de Ovation GP.....

maar voor de rest ziet ie er wel vet uit!

Dirk W
15 december 2005, 22:00
Een dubbele Lp hoorn? dat heb ik ook wel eens geprobeerd, ik vind het er een beetje onnatuurlijk uitzien. Maar het heeft wel iets. Ik zou het iig op een of andere manier asymmetrisch maken. En fender decals moet je wel doen. Fender custom shop. Dat is om al die fender apen om de tuin te leiden.
Dirk

Dirk W
15 december 2005, 22:04
Een dubbele Lp hoorn? dat heb ik ook wel eens geprobeerd, ik vind het er een beetje onnatuurlijk uitzien. Maar het heeft wel iets. Ik zou het iig op een of andere manier asymmetrisch maken. En fender decals moet je wel doen. Fender custom shop. Dat is om al die fender apen om de tuin te leiden.
Dirk

Maartenz
15 december 2005, 22:05
hey,allemaal bedankt voor de reacties!

ik zat net even te denken over m'n neck pick up, omdat ik geen pickguard gebruik weet ik niet op welke hoogte deze moet, heeft iemand mischien wat tips voor me om die diepte te bepalen, zodat ik weet hoe diep ik moet freezen?

Random_hero
15 december 2005, 23:26
Meten = weten.
Koop die PU en meet m op :P

no 1 hops
16 december 2005, 07:05
lijkt wel veel op de bond gitaar.
zou zelf een reversed head proberen.
julian sas gebruikt dat op zijn strats ook

Dirk W
16 december 2005, 08:22
nee man gadver geen reversed headstock! :(
Dirk

Noid
16 december 2005, 09:18
Ik vind het een leuke gitaar, een SG met LP hoorntjes en telecaster hardware. Alleen die headstock vind ik niet passend: de body is mooi symetrisch, die headstock echter niet. Vergelijk ook de headstcok van de variax 300/600 met de 500/700. Daar vind ik de symetrische headstock ook veel beter passend, dan die strat headstock (en dan is het nog geen eens een symetrische body :-? )

http://www.vettaville.com/photos/Variax/500vs300.jpg

Ik vind het dus mooier bij een symetrische body dat de headstock ook symetrisch is ... maar ja het wordt jouw plank :)