PDA

View Full Version : Distortion suggesties



Swan
15 december 2005, 13:13
sjalala

Swan
15 december 2005, 13:14
Hey.
ik ben op zoek naar n nieuw dist/fuzz pedaaltje voor de oefensessies met de band...
ik speel over de daar aanwezige amps (marshall buizencombo of de basversterker) terwijl de andere gitarist zn dual rect. meeneemt, je begrijpt dat met mijn huidige MT2 je me niet meer hoort, dus, die gaat de deur uit.

de laatste tijd heb ik wat fuzzes geprobeerd en ben er achtergekomen dat n fuzz ook wel erg nice kan zijn...
de dist. moet van redelijk clean met n randje tot "insane" kunnen, sustain is ook belangrijk, en in ieder geval niet zo'n idioot compressed en buzzy geluid.
t liefst zou ik n Zvex Fuzzfactory kopen maar die zijn te prijzig.
thuis gebruik ik mn 5150combo.

suggesties?

Rock&Roll
15 december 2005, 18:10
als je het geld ervoor hebt: de okko diablo, you'll never look back!

idno
15 december 2005, 18:19
misschien een big muff?

Negative K3 fan
15 december 2005, 19:01
een wooly mammoth (lijkt me zelfs nog geschikter voor jou dan een FF) of een fuzz factory kan natuurlijk gekloond worden :)

Negative K3 fan
15 december 2005, 19:01
een wooly mammoth (lijkt me zelfs nog geschikter voor jou dan een FF) of een fuzz factory kan natuurlijk gekloond worden :)

Negative K3 fan
15 december 2005, 19:02
een wooly mammoth (lijkt me zelfs nog geschikter voor jou dan een FF) of een fuzz factory kan natuurlijk gekloond worden :)

Swan
15 december 2005, 23:11
gekloond? door wie? :wink:

Fuhgawz
16 december 2005, 11:47
Eén van de criteria was 'clean met een randje' en daar voldoet de Big Muff in ieder geval niet aan. Ik weet niet of de Woolly Mammoth dat kan, maar ik betwijfel het eigenlijk ook omdat dat bekend staat als best wel brute fuzz.
In dat geval zou een Rat voor mij logischer zijn. Deze kan idd clean met een randje zijn, maar ook dikke fuzz produceren. Ook produceert deze genoeg sustain.

jorrit
16 december 2005, 12:27
hmz, gezien je muziek smaak wil je denk ik ook wel goede palm mutes krijgen... een big muff is dan sowieso bagger en vond de rat daar ook nou niet geweldig in...

k heb zelf een zoom tri metal gehad waar ik erg tevreden over was.

alleen sjah randje clean...

Einzeln
16 december 2005, 21:50
als je het geld ervoor hebt: de okko diablo, you'll never look back!

Je overwoog toch nog om een weg te doen? Heb je hem nu onder de knie?

Negative K3 fan
16 december 2005, 21:50
gekloond? door wie? :wink:

er hangen hier op de forums wat fx nerds rond, birt, speeddemon, dirk hendrik etc. etc. maar ze zijn meestal niet zo heel erg blij om van die zvex shit te klonen geloof ik

Swan
19 december 2005, 11:44
mja ik heb niet zo'n gigantisch budget, en laatst de ibanez fuzz geprobeerd en die klonk toch wel erg lekker :)

Negative K3 fan
19 december 2005, 11:54
dat ibanez pedaaltje met zon schakelaar om kapotte speakers te simuleren?? niet aan mij besteed, dan zou ik eerder naar een boss FZ-2 of FZ-3 kijken, heel vet geluid.

Rock&Roll
19 december 2005, 12:42
@Nico: Mijn okko is al verkocht hoor. Maar dat wil niet zeggen dat ik het geen wereldpedaal vind. In mijn mening één van de beste overdrive/distortion pedalen die er zijn.

Quink
19 december 2005, 13:41
@Nico: Mijn okko is al verkocht hoor. Maar dat wil niet zeggen dat ik het geen wereldpedaal vind. In mijn mening één van de beste overdrive/distortion pedalen die er zijn.

Omdat ik zelf ook geïnteresseerd ben in de Okko, mag ik zo brutaal zijn om te vragen waarom je hem dan hebt weggedaan?

Rock&Roll
19 december 2005, 17:49
Ik heb hem weggedaan omdat ik hem niet (meer) nodig had. Ik speel enkel met low-gain en ik denk dat ik die sound makkelijker uit een ander pedaal haal. Ik zoek iets simpels, enkel drive en tone. De Okko is echt een wereldpedaal, though. Voor de klassieke rock tot high gain, met hums of singles alles klinkt perfect. Ik kon hem gebruiken voor een randje, maar ik betrapte mezelf erop dat ik steeds ging bijtweaken. Een goeie gain kreeg ik er dan zonder al te veel moeite uit. Kortom, voor low gain zijn er andere pedaaltjes (voor mij beter geschikt) en daarom mocht de okko weg van mij. Maar ik krijg er ooit wel spijt van :razz: Nu had ik gewoon middelen nodig om mijn andere aankopen te financieren.

Daddy-O
19 december 2005, 18:36
... Maar ik krijg er ooit wel spijt van :razz: ...

ik niet :-D
maar je mag hem nog wel eens lenen ...

Quink
19 december 2005, 21:21
@ R&R: Ok, is duidelijk. Bedankt voor het antwoord. Eigenlijk zijn die dingen die jij noemt ook voor mij een beetje dingen waar ik tegenaan hik.

Rock&Roll
20 december 2005, 10:55
ik niet :-D
maar je mag hem nog wel eens lenen ...

:evil: :-D

Swan
20 december 2005, 23:24
wie weet of de Exar Super Fuzz iets is?

Johannes
21 december 2005, 00:13
Misschien een VISUAL SOUND JEKYLL & HYDE, is geen fuzz, maar een booster en distortion in één. Klinkt als een bom :-D en redelijk betaalbaar.... 130,- nieuw

dejohan
21 december 2005, 11:36
dat ibanez pedaaltje met zon schakelaar om kapotte speakers te simuleren?? niet aan mij besteed, dan zou ik eerder naar een boss FZ-2 of FZ-3 kijken, heel vet geluid.

Je bent gek. De FZ-2 (hyperfuzz) heeft een ongeloofelijk lelijke fuzz (maar er zit wel een lekkere boost functie op).

Izegrim
21 december 2005, 14:22
Als je van van het midcut geluid van je 5150 houdt zou ik zeker de Tri Metal eens proberen. Mocht dat teveel gain of teveel midcut zijn, dan is de Hyper Lead wat voor je want die is wat meer 80's gevoiced. Het zijn beide verschrikkelijk goede pedalen met true bypass, weinig ruis en een sterke behuizing. Vergeet dat het Zoom is want dit is het tegenovergestelde van wat je denkt bij die naam. 8-)

Izegrim
21 december 2005, 14:22
Als je van van het midcut geluid van je 5150 houdt zou ik zeker de Tri Metal eens proberen. Mocht dat teveel gain of teveel midcut zijn, dan is de Hyper Lead wat voor je want die is wat meer 80's gevoiced. Het zijn beide verschrikkelijk goede pedalen met true bypass, weinig ruis en een sterke behuizing. Vergeet dat het Zoom is want dit is het tegenovergestelde van wat je denkt bij die naam. 8-)

Swan
21 december 2005, 16:51
hoe is die trimetal dan in vehouding tot de Metalzone en de ubermetal?

Malochia
21 december 2005, 17:17
Als je van van het midcut geluid van je 5150 houdt zou ik zeker de Tri Metal eens proberen. Mocht dat teveel gain of teveel midcut zijn, dan is de Hyper Lead wat voor je want die is wat meer 80's gevoiced. Het zijn beide verschrikkelijk goede pedalen met true bypass, weinig ruis en een sterke behuizing. Vergeet dat het Zoom is want dit is het tegenovergestelde van wat je denkt bij die naam. 8-)

Inderdaad, die 2, en de Zoom Driver 5000. Heb ik hier thuis staan, klinkt lekker.

Izegrim
21 december 2005, 18:26
hoe is die trimetal dan in vehouding tot de Metalzone en de ubermetal?

De MT-2 is met veel meer mids gevoiced en heeft een ander soort clipping waarvan je moet houden. De TM-01 klinkt wat subtieler qua clipping met ontzettend veel bottom end. Er zit zonder tweaken al minder mids in. Wel bruut. De HL-01 klinkt als een kruising tussen de twee (met een beetje fantasie). Meer ballen, maar minder gain dan de MT-2 en meer mids dan de TM-01. De Übermetal heb ik nooit uitgebreid geprobeerd dus daar kan ik weinig van zeggen. Het is wel een digitale modeller meen ik.

Ik ben erg gek op de TM-01, maar ik moest wel wennen aan het geluid. Ik ga hem een tijdje ruilen met een HL-01 van iemand anders om te zien hoe die bevalt.

Izegrim
21 december 2005, 18:26
hoe is die trimetal dan in vehouding tot de Metalzone en de ubermetal?

De MT-2 is met veel meer mids gevoiced en heeft een ander soort clipping waarvan je moet houden. De TM-01 klinkt wat subtieler qua clipping met ontzettend veel bottom end. Er zit zonder tweaken al minder mids in. Wel bruut. De HL-01 klinkt als een kruising tussen de twee (met een beetje fantasie). Meer ballen, maar minder gain dan de MT-2 en meer mids dan de TM-01. De Übermetal heb ik nooit uitgebreid geprobeerd dus daar kan ik weinig van zeggen. Het is wel een digitale modeller meen ik.

Ik ben erg gek op de TM-01, maar ik moest wel wennen aan het geluid. Ik ga hem een tijdje ruilen met een HL-01 van iemand anders om te zien hoe die bevalt.

Izegrim
21 december 2005, 18:30
Natte poes uit de sloot gevist.

Swan
22 december 2005, 21:20
ik ga binnenkort maar es n rij pedaaltjes testen :)
(iemand nog n MT2 kopen? :razz: )

is n (turbo) RAT goed voor iets wat ik zoek? HC reviews klinken wel erg positief

Speeddemon
22 december 2005, 23:34
dat ibanez pedaaltje met zon schakelaar om kapotte speakers te simuleren?? niet aan mij besteed, dan zou ik eerder naar een boss FZ-2 of FZ-3 kijken, heel vet geluid.

Je bent gek. De FZ-2 (hyperfuzz) heeft een ongeloofelijk lelijke fuzz (maar er zit wel een lekkere boost functie op).
Die Fuzz Mode 2 is idd ruk, maar Fuzz Mode 1 van de FZ-2 klinkt lekker ouderwets warm. Ik ben geen fuzz kenner, maar als een pedaal mij automatisch stoner/pschychedelica riffs doet spelen, doet ie iets goed. :wink:

Verder @Swan, ik had je PM gehad, maar niet gereageerd.
Als je een metal-achtige sound wilt, heb je veel meer string-to-string definitie nodig dan wat voor fuzz je kan geven.
Fuzzes zijn gaaf voor wollige riff-gebaseerde dingen, maar niet voor strakke metalsounds.

Swan
23 december 2005, 00:48
@speeddemon, bedankt dat je denkt te weten wat ik wil, maar ik ben niet op zoek naar een typische strakke metalsound.

Swan
24 december 2005, 11:12
ik ga denk ik maar voor de Behringer Ultra Metal UD100

Johannes
24 december 2005, 18:07
Ik weet natuurlijk niet hoe (on)strak een Behringer Ultra Metal UD100 klinkt, maar toch vind ik de 2 bovenstaande posts elkaar nogal tegen spreken. :???:

Swan
25 december 2005, 10:24
grapske :wink:

Nick_EHX
27 december 2005, 01:22
ik gebruik een Behringer GDI 21 voor distortion msichien goedkoop ding maar voor mij is hij perfect :-D

... een electro harmonix graphic fuzz lijkt mij ook erg tof alleen heb ik er geen geld voor :cry:

Einzeln
27 december 2005, 12:35
hoe is die trimetal dan in vehouding tot de Metalzone en de ubermetal?

Verder @Swan, ik had je PM gehad, maar niet gereageerd.
Als je een metal-achtige sound wilt, heb je veel meer string-to-string definitie nodig dan wat voor fuzz je kan geven.
Fuzzes zijn gaaf voor wollige riff-gebaseerde dingen, maar niet voor strakke metalsounds.

@speeddemon, bedankt dat je denkt te weten wat ik wil, maar ik ben niet op zoek naar een typische strakke metalsound.

Ben nog maar pas op dit forum, maar ik moet erg wennen aan deze sjagerijnige toon. Schijnt hier een gebruik te zijn.

Speeddemon
27 december 2005, 13:03
hoe is die trimetal dan in vehouding tot de Metalzone en de ubermetal?

Verder @Swan, ik had je PM gehad, maar niet gereageerd.
Als je een metal-achtige sound wilt, heb je veel meer string-to-string definitie nodig dan wat voor fuzz je kan geven.
Fuzzes zijn gaaf voor wollige riff-gebaseerde dingen, maar niet voor strakke metalsounds.

@speeddemon, bedankt dat je denkt te weten wat ik wil, maar ik ben niet op zoek naar een typische strakke metalsound.

Ben nog maar pas op dit forum, maar ik moet erg wennen aan deze sjagerijnige toon. Schijnt hier een gebruik te zijn.
Dat niet alleen, maar hij toont interesse in een TriMetal en Ubermetal (die toch 'strakke metalsound' als functie hebben), maar als ik vervolgens hem een fuzz AFraadt, omdat fuzzes meestal NIET goed bruikbaar daarvoor zijn, wuift ie mijn advies weg. :-? :???: :roll: