PDA

View Full Version : Gezocht: dikke metal gitaar tot +- 250 euries



E-J
15 december 2005, 12:43
Ha mensen,
Naast mijn Strat wil ik een metal gitaar, daardoor gaat mijn Les Paul kopie de verkoop in.

*SPAM als er iemand interesse heeft, ik hoor het graag* :wink:

Ik heb een budget van 250 euries, ik wil graag een simpele gitaar met humbuckers, die ik wil vervangen door Dimarzio X2N of Schallers.
Zelf dacht ik aan een Dean Vendetta (1.0 of 2.0). Welke andere gitaren kunnen jullie nog aanraden?

pinbackfreak
8 april 2006, 17:57
Heb je inmiddels resultaat behaald?
Zou me interesseren.
Heb je ook overwogen om er Seymour Duncans in te zetten?

Wat was de reden voor DiMarzio? Een metalsound?
Ben benieuwd!

pimmetje
8 april 2006, 18:15
Ik weet ff niet wat voor kopie die LP van je is en zo, maar zoals je je plan nu neerzet, lijkt 't mij op 't eerste gezicht een beetje omslachtig.

Ik bedoel... voor 250 zal je naar alle waarschijnlijkheid geen wereldplank op de kop tikken. Je kan 2eHands natuurlijk een prima speeltje scoren, maar je begrijpt wel dat er in die prijsklasse duidelijke beperkingen zijn.
Is 't geen optie om gewoon die dimarzio's in je LP kopie te zetten?

Lord Abortion
9 april 2006, 11:34
Tweedehands gewoon uitkijken voor een oude BC Rich superstrat (van in de eighties). Ik heb een tijdje geleden er eentje gescoord voor 200 euro. 't was een MIJ NJ Gunslinger met Bill Lawrence Ultrasonic pickups in. Als je een MIJ-versie vind heb je echt wel supermateriaal. Die moeten qua afwerking en bespeelbaarheid niet onderdoen voor USA's, en hebben ofwel Gotoh ofwel Kahler hardware. Body's zijn esdoorn of mahonie, afhankelijk van bouwjaar en type.

Waarom die oude NJ series niet zo populair zijn heb ik nooit begrepen. Ik moet de eerste gitaar nog tegenkomen die zoveel waar voor je geld geeft.

Nickname
9 april 2006, 14:25
Probeer eens een Ibanez GRG170, Dat zijn wel leuke gitaren geschikt voor metal.. en zeker als je later nog eens je elementen verandert. Probeer er maar eens 1 in de winkel.. Ik vind ze zeker niet slecht :)

E-J
9 april 2006, 18:46
Hahaha oud topic alweer.

De Les Paul is inmiddels al lang en breed verkocht, en ik ben echt niet meer op zoek naar een metalgitaar, ik speel het helemaal NIET meer (richt me nu op een 'vintage' 70,80iger jaren geluid).

Dus weg met dit topic tenzij anderen nog even hierover willen lullen 8-)

Jax
9 april 2006, 19:07
En toen had je spijt dat je je lp verkocht hebt..... :D

E-J
9 april 2006, 20:43
En toen had je spijt dat je je lp verkocht hebt..... :D

Haha grapje zeker ;)

Basseytje
9 april 2006, 21:01
wat voor lp was t nou?

crrrN
9 april 2006, 23:01
Ibanez RG321

Trick
10 april 2006, 21:11
Is jackson niet iets voor je? Klinken wel puik, en hebben ook nog looks. Probeer 2e hands gewoon een japanner te scoren, voor 250 zit je wel goed dan.

Luke-wannabe
10 april 2006, 23:04
Lees ff dude :D