PDA

View Full Version : gibson gitaar



sKa3
3 oktober 2002, 19:51
ik vond deze gitaar:
http://www.gibson.com/products/gibson/SG/SGDeluxe.html de gibson sg deluxe met drie mini-humbuckers op de site van gibson.

ik vind hem er heel cool uitzien maar ik kan er niet echt veel over vinden op internet.
heeft iemand deze gitaar of weet iemand er iets meer over te vertellen? wat zal deze ongeveer kosten; tweedehands.
ik heb namelijk wat meer geld te besteden dan ik gedacht had en ben daarom een beetje van het epiphone idee af aan het stappen en wil misschien dan maar meteen een tweedehands gibson kopen. (ben trouwens nog niet zeker of ik wel echt al mijn geld eraan op wil maken)

BLOK182
3 oktober 2002, 19:53
ik ken de hele gitaar niet, maarre, dat van "dat je niet weet of je al je geld eraan uit wilt geven", gewoon doen, beter blut met een iets in je handen dan besparen op 100 of 200 euro en dan over een halfjaar toch
"die andere" willen hebben :wink:

signsofzodiac
3 oktober 2002, 20:09
Beter rood staan dan krap zitten :smile:

Fenisi
3 oktober 2002, 20:09
Jah en weet je zeker da je wel een tremelo wil?

signsofzodiac
3 oktober 2002, 20:15
BTW, te gekke plank! De regel bij gitaren is : koop de beste gitaar die je je kunt veroorloven. Beter nu een Gibson dan een Epiphone en volgende jaar weer verkopen

Luca P
3 oktober 2002, 20:25
Zo heb ik ruim 12 jaar rommel gekocht voordat de eerste echte Gibson kwam!

FNaRK
3 oktober 2002, 20:26
hmm, tweedehandse gibson kopen,
kep er nog 1 in de verkoop: Gibson M3, 2 humbuckers, 1 single coil, 24 frets en Floyd rose tremelo...
voor weinug af te halen ! :grin:

pimmetje
3 oktober 2002, 21:02
Sowieso voor de betere gitaar gaan... eerst goedkoop kopen is altijd uiteindelijk duurder.

Maar idd wel eerst goed nadenken wat je dan precies wilt. Dan kan je voor je geld meteen een gitaar kopen waar je echt ff mee vooruit kan (en niet per se alleen maar vooruit moet).

Tremolo zou ik heel hard over nadenken. Als je dat ding niet of weinig gebruikt, zou ik 'm al snel weglaten. Is alleen maar lastig.

Ook ff kijken naar 't geluid. Als ik 't goed heb voor jou punk, indie en ska. Volgens mij is 't dan ook wel lekker om er naast minimaal 1 humbucker een wat scheller single-coil pick-upje bij te hebben.

Neals
3 oktober 2002, 22:19
roadkill, wat kost die M3???

Neals
3 oktober 2002, 22:20
kvin persoonlijk de Gibbies, en dan met name de SG's met grote slagplaat en stoptail brug mooier.

domie
3 oktober 2002, 23:51
idd, hoeveel kost die? m3

Fluffy
3 oktober 2002, 23:54
Hij licht je op, het zal waarschijnlijk een speelgoed gitaartje zijn :grin:

Anders Destium
4 oktober 2002, 00:11
Aarde aan Roadkill...

sKa3
4 oktober 2002, 00:34
wat is er trouwens mis met zo'n tremelo ding? zit die echt vreselijk in de weg als je hem niet gebruikt? zou je hem er eventueel af kunnen halen (alleen die 'tremolo arm' dan he)?

<font size=-1>[ Dit Bericht is bewerkt door: sKa3 op 2002-10-03 23:37 ]</font>

Marc Oblivian
4 oktober 2002, 09:41
'k vin mini-humbuckers ook nie zo geweldig: althans geen goeie er varingen mee....

pimmetje
4 oktober 2002, 09:57
Zo'n tremolo zit bij gewoon spelen niet in de weg. Je zal er bij bends, waarbij je de toon op een snaar naar de toon op de andere buigt, wel op moeten letten (hogere snaar ook een beetje meebuigen). Verder niets.

De ellende komt eigenlijk vooral bij het vervangen van snaren als je er een breekt. Als je een snaar breekt en je zet er een verse op, dan zal de snaar eerst nog ff een tijdje blijven "wennen"... hij ontstemt steeds. Doordat bij dit ontstemmen de tremolo-veren minder weerstand krijgen, ontstemmen alle snaren enigszins. Bij een optreden is dit natuurlijk vrij klote.

Sommige tremolo-systemen hebben dit al (grotendeels) ondervangen, maar lang niet alle en ook niet altijd helemaal).

Als je 't beestje niet gebruikt, voorkom ik deze ellende liever. Ik heb zelf nooit een snaar gebroken op een tremolo-gitaar tijdens een optreden, maar een andere gitarist in een van m'n vorige bands wel.

Als dat aan 't begin van de avond gebeurde, betekende dat dat ik sowieso de hele avond zou moeten soleren en dat ik ook zo hier en daar ook ff de slag nog extra vet moest maken omdat hij alle 6 de snaren niet helemaal meer vertrouwde. Meestal was op zo'n avond de lol er voor hem wel af :grin:.

Fenisi
4 oktober 2002, 10:50
KOop dan gewoon deze heeft geen tremelo en is ook nog een stuk mooier.. :smile:

http://www.gibson.com/products/gibson/sg/SGSupremes02.html

Neals
4 oktober 2002, 10:53
die supreme is ook errug gaaf

FNaRK
4 oktober 2002, 12:40
Gibson M3
z.g.a.n voor 799 eurootjes

FNaRK
4 oktober 2002, 12:53
met hardcase erbij trouwens,
en verse snaren
EN..........2 roadkill plectra
EN..........roadkill stickers

Ic3gl0vE
5 oktober 2002, 21:10
die stickers, daar doen we het voor

FNaRK
5 oktober 2002, 22:11
hehehehe,
zijn ook wel hele mooie stickers !
Weet je wat........ik doe er ook nog een Roadkill ceedee bij :grin:

Ic3gl0vE
5 oktober 2002, 22:20
:grin:

Tremonti
5 oktober 2002, 22:57
Ik kwam laatst in een winkel waar ze een SG hadden die ze voor rond de 200 euro verkochten (nieuw!), is dat niet ongelooflijk goedkoop voor een Gibson?

Anders Destium
5 oktober 2002, 23:17
Ik zal je het anders vertellen: Dat is TE goedkoop voor een Gibson (ik zou gelijk wantrouwig worden iig), hoewel de standaard SG niet overdreven duur is (voor een Gibson :wink: ). Waarschijnlijk was het een Epiphone...

Iceman
6 oktober 2002, 00:14
......of zo'n Stagg.



Beter doorsparen voor het echte werk. Door hun hoge kwaliteit zijn 2dehands A-merken veel waar voor hun geld. Heb eens een keer een Ibanez Musician uit '80 (necktru, enz enz, bc rich USA-kwaliteit!!) voor 1100 piek gekocht. Zo kwam ik er achter dat ik al 10 jaar op verschillende stukken brandhout speelde.

<font size=-1>[ Dit Bericht is bewerkt door: Iceman op 2002-10-05 23:14 ]</font>

MetalliCat
6 oktober 2002, 01:35
Hmm ik meen dat er in een feedback dinkie een epi sg met versterker hoes blabla voor uhm...275 euro ofzo stond...

Fenisi
8 oktober 2002, 00:00
Is wel de kutste epiphone direct

AutoStatic
8 oktober 2002, 12:53
Heb het model nog nooit gezien. Kijk uit met die tremelo, die ontstemt als de neten. Ik heb zelf ook twee bakken met zo'n tremelo en kan er inmiddels wel mee omgaan, maar het blijft uitkijken. Één ongecontroleerd tikje er tegen aan en je gitaar is ontstemd.
Ziet er leuk uit maar ik zou het zelf nooit kopen.

AutoStatic
8 oktober 2002, 12:54
En nee, die tremelo kan je er niet zomaar af halen of even vastzetten.