PDA

View Full Version : Seagull - Ibanez



JoVe
3 oktober 2002, 14:38
Hallo iedereen,
Ik ben op zoek naar een akoustische gitaar. Ik zat eerst te denken aan een Ibanez, maar ik zie dat er hier nogal enthousiast over Seagull wordt gedaan. Is Seagull echt duidelijk beter dan Ibanez? Bij de feedback hebben ze een Ibanez AW 200 voor 299 euro, dit lijkt me een behoorlijke aanbieding (bij de Musik-Produktiv kost een AW 200 meer dan sowieso meer dan 500 euro). Overigens heb ik het geld er toch nog niet voor, want ik heb net een nieuwe bas gekocht :smile:. Ik ben niet op zoek naar een supergitaar, maar het moet wel een beetje kwaliteit zijn. En het moet natuurlijk niet al te veel kosten (daarom leek zo'n Ibanez me wel aardig).

guitarmusicman
3 oktober 2002, 15:02
Hey, ik kan niet op al je vragen beantwoorden maar wat ik wel kan zeggen is dat de ibanez slechter is dan de seagull. Maar met se seagull zal je kwa prijs dan ook wel hoger uitkomen. Ik heb zelf ook een seagull en ben er zeer tevreden over. Daarnaast is het gewoon bijna een feit dat het een van de beste gitaar in zijn prijsklasse is. De mijne heb ik voor 380 euro. Zeer mooi prijsje dus voor een goede kwaliteit. Maar de ibanez kan ook een goede koop zijn hoor, niet veel verstand van acoustische ibanezen en het is maar wat je lekker vind spelen en wat je zelf het mooiste geluid vind. Het is eigenlijk dus een kwestie van uitproberen...

greetz en succes met het uitkiezen