PDA

View Full Version : taylor en yamaha



royguitarman
14 december 2005, 20:22
wie kanmij het verschil uit leggen tussen een yamaha fg641s en een taylor big baby 307

sjaakies
14 december 2005, 21:45
hoi ik heb even voor je gekeken maar het type num fg641s kan ik nergens vinden. wat ik verder van yamaha weet is dat je van het geluid moet houden.
de big baby van taylor. is gewoon een erg goede solid top gitaar met goeie tuners en een ebben toets. in die prijs klasse vind je geen usa made gitaar die beter is.

feiko
17 december 2005, 16:38
Hmm, die namen zouden niet met z'n 2en in een titel mogen staan.

Groetjes Feiko

evilpompie
18 december 2005, 15:06
Wat een onzin, ik zie niet in waarom niet.

feiko
18 december 2005, 15:56
Ik vind dat je een amerikaanse Taylor en een Japanse Yamaha niet met elkaar kunt vergelijken.

Groetjes Feiko

sjaakies
18 december 2005, 19:26
wat je vind moet je bij de politie brengen

dog watson
18 december 2005, 20:04
Sommige Japanse Yamaha's klinken echt beter dan de Baby Taylor (de L-serie bv.). Ze zijn bovendien mooier afgewerkt en voor hetzelfde geld volledig massief (Baby T heeft laminaat zij en achterkant).

feiko
18 december 2005, 20:46
Het zijn allebei zonder twijfel goede gitaren, alleen in mijn ogen niet vergelijkbaar do de grote verschillen.

JoostBaksteen
19 december 2005, 11:15
Het zijn allebei zonder twijfel goede gitaren, alleen in mijn ogen niet vergelijkbaar do de grote verschillen.

Iemand vraagt wat het _verschil_ is. Geef dan een inhoudelijk antwoord, en vertel _waarom_ je vind dat dat niet in 1 titel mag staan.

feiko
19 december 2005, 13:47
Ik zou sowieso geen gitaar kopen van een merk wat ook Motoren, Brommers, Piano's, DVD-spelers, Fietsen, Keyboards enz. maakt.

Daarbij komt dat het allebei budget-modellen zijn, dus minder aandacht aan besteedt, goedkopere materialen gebruikt enz.

En waarom ik vind dat deze twee namen niet in een titel kunnen staan:
Je kan geen appels met peren vergelijken, of een Chevrolet met een Toyota.

Er zitten veel verschillen in o.a. klank en afwerking tussen Japanse en Amerikaanse gitaren.

Voor dat bedrag zou ik eerder op zoek gaan naar een Ibanez of een Crafter.

Groetjes Feiko

dog watson
19 december 2005, 14:31
Belangrijk verschil is dat de Big Baby geen full-size gitaar is, maar ergens tussen een Baby Taylor en een gewone dreadnought in. Een grotere reisgitaar dus. Houtsoorten, afwerking, halsverbinding zijn niet vergelijkbaar met de duurdere Taylors.
Yamaha maakt gitaren in alle prijsklassen, de goedkope (waaronder de FG denk ik) in Indonesië, de duurdere in Japan. o.a. Eric Clapton gebruikt een Yamaha (nylonsnarig), en niet om te motorrijden.
Die FG 641s ken ik niet, maar een LL-16 kost tegen de 700 euro, wat duurder dan de Baby Taylor dus, maar wat mij betreft in alle opzichten beter.

Mattia
19 december 2005, 20:45
Belangrijk verschil is dat de Big Baby geen full-size gitaar is, maar ergens tussen een Baby Taylor en een gewone dreadnought in. Een grotere reisgitaar dus. Houtsoorten, afwerking, halsverbinding zijn niet vergelijkbaar met de duurdere Taylors.
Yamaha maakt gitaren in alle prijsklassen, de goedkope (waaronder de FG denk ik) in Indonesië, de duurdere in Japan. o.a. Eric Clapton gebruikt een Yamaha (nylonsnarig), en niet om te motorrijden.
Die FG 641s ken ik niet, maar een LL-16 kost tegen de 700 euro, wat duurder dan de Baby Taylor dus, maar wat mij betreft in alle opzichten beter.

Euh, nee.

De Big Baby is gewoon een full-size, volwaardig instrument. Punt, en uit.

Dat het er dred-achtig uitziet, maar niet het lompe formaat van een Dred deelt wil absoluut niet zeggen dat het geen 'echte' gitaar is. De Big Baby heeft gewoon een normale mensuur (25.5"), de body lengte is normaal (rond de 19.5", 12mm kleiner dan 'normaal'), en is eigenlijk meer een OM qua formaat, maar dred qua form. En is zeker een volwaardige gitaar. Het zit heel simpel in elkaar, de neck joint is niet bepaald fraai (maar wel lekker effectief), maar met de klank is absoluut helemaal niets mis. De Big Baby's die ik heb mogen bespelen klijken echt supergoed voor het geld. De yamaha die me echt charmeert moet ik nog tegenkomen, maarja, ik hou wel van die Taylor sound.