PDA

View Full Version : Help, ik ben een starter!



JorienR
14 december 2005, 19:10
Hallo, ik ben nieuw op dit forum! De reden is dat ik er serieus over denk een elektrische gitaar te kopen. Ik heb geen ervaring op gitaar (ook niet akoestisch) of andere instrumenten. Ik kan niet eens noten lezen! Toch wil ik erg graag beginnen met een elektrische gitaar. Heeft iemand tips over het leren van gitaar spelen of het kopen van een elektrische gitaar (in Overijssel)??
Ik zit nogal in een dilemma, dus alvast heel erg bedankt!!

Tennek
14 december 2005, 21:11
ik ben ook van de eerste keer naar een elektrisch gegaan.
en ik had ook nog nooit een instrument gehad.
wel als tip kan ik je geven: als je je gitaar koopt , koop dan ook een leerboek ( zo dee ik het ook ) en veel op het internet surfen voor info.
en zoek vrienden die al gitaar spelen :p
noten moet je niet kennen voor gitaar te leren spelen.ik ken ook geen noten
met tabs gaat dat even goed (mss gemakkelijker ).
en er zullen hier wel genoeg mensen zijn die je uitleg willen geven over tabs.
greetz tennek

Tennek
14 december 2005, 21:12
ik ben ook van de eerste keer naar een elektrisch gegaan.
en ik had ook nog nooit een instrument gehad.
wel als tip kan ik je geven: als je je gitaar koopt , koop dan ook een leerboek ( zo dee ik het ook ) en veel op het internet surfen voor info.
en zoek vrienden die al gitaar spelen :p
noten moet je niet kennen voor gitaar te leren spelen.ik ken ook geen noten
met tabs gaat dat even goed (mss gemakkelijker ).
en er zullen hier wel genoeg mensen zijn die je uitleg willen geven over tabs.
greetz tennek

license to kill
14 december 2005, 21:34
als je soms toevallig een versterker zoekt voor beginners :wink: ik heb er een, een London City 40 Watt (kan je je vader al op stang mee jagen hoor, serieus, dit is al luid voor thuis, oor concerten niet natuurlijk) , goed om mee te beginnen (80 euro) mijn email is wiwiuvin@hotmail.com , als je geinterreseerd bent