PDA

View Full Version : Starter



JorienR
14 december 2005, 19:02
Hallo, ik ben nieuw op dit forum! De reden is dat ik er serieus over denk een elektrische gitaar te kopen. Ik heb geen ervaring op gitaar (ook niet akoestisch) of andere instrumenten. Ik kan niet eens noten lezen! Toch wil ik erg graag beginnen met een elektrische gitaar. Heeft iemand tips over het leren van gitaar spelen of het kopen van een elektrische gitaar (in Overijssel)??
Ik zit nogal in een dilemma, dus alvast heel erg bedankt!!

Lenweë Míriel
15 december 2005, 16:53
nou lees de faq door en gebruik de zoekfunctie van het forum (mits deze werkt) en als je er daar niet mee uit komt vraag het dan.
en over het leren van gitaar spelen. Zoek naar een muziek school, kost wel wat maar dan heb je ook wat.

license to kill
15 december 2005, 17:36
waarom begin je nu een nieuwe topic? neem de moeite om dit te lezen, het zal je helpen

Het goedkoopst en het best is stedelijke muziekschool, maar dan moet je wel eerst 3 jaar klassieke gitaar doen eer je aan elektrische mag beginnen.
Ik ben dat nu ook aan het doen, ik heb een elektrische en akoestische en mss mag ik een jaar overslaan omdat ik goed ben 8-) (de basis en akkoorden kende ik al) dus dan kan volgend schooljaar nog niet, het jaar daarachter beginnen met Elektrische, maar verwacht niet dat je in de muziekschool echt klassiek leert, als je een goede leraar hebt (zoals ik, eddy peremans, kent iemand die? zeer goede gitarist, akkoestische, hij heeft 4 cd's) en je zegt dat je binnen 3 jaar toch elektrische gaat doen, dan zal hij je wel akkoorden leren en tokkelen met die akkoorden en pop liedjes (ik mag under the bridge spelen voor mijn examen), op een privé school gaat het veel minder vooruit omdat de leraar u niet echt iets kan opdringen, er zijn geen examens, en het is duurder.

Je weet dat ik een versterker verkoop è :-D

JorienR
15 december 2005, 19:11
Ja, ik weet dat je die versterker te koop hebt ;) Ik zal er over na denken.