PDA

View Full Version : Starter



JorienR
14 december 2005, 19:02
Hallo, ik ben nieuw op dit forum! De reden is dat ik er serieus over denk een elektrische gitaar te kopen. Ik heb geen ervaring op gitaar (ook niet akoestisch) of andere instrumenten. Ik kan niet eens noten lezen! Toch wil ik erg graag beginnen met een elektrische gitaar. Heeft iemand tips over het leren van gitaar spelen of het kopen van een elektrische gitaar (in Overijssel)??
Ik zit nogal in een dilemma, dus alvast heel erg bedankt!!

Lenweë Míriel
15 december 2005, 16:53
nou lees de faq door en gebruik de zoekfunctie van het forum (mits deze werkt) en als je er daar niet mee uit komt vraag het dan.
en over het leren van gitaar spelen. Zoek naar een muziek school, kost wel wat maar dan heb je ook wat.

license to kill
15 december 2005, 17:36
waarom begin je nu een nieuwe topic? neem de moeite om dit te lezen, het zal je helpen

Het goedkoopst en het best is stedelijke muziekschool, maar dan moet je wel eerst 3 jaar klassieke gitaar doen eer je aan elektrische mag beginnen.
Ik ben dat nu ook aan het doen, ik heb een elektrische en akoestische en mss mag ik een jaar overslaan omdat ik goed ben 8-) (de basis en akkoorden kende ik al) dus dan kan volgend schooljaar nog niet, het jaar daarachter beginnen met Elektrische, maar verwacht niet dat je in de muziekschool echt klassiek leert, als je een goede leraar hebt (zoals ik, eddy peremans, kent iemand die? zeer goede gitarist, akkoestische, hij heeft 4 cd's) en je zegt dat je binnen 3 jaar toch elektrische gaat doen, dan zal hij je wel akkoorden leren en tokkelen met die akkoorden en pop liedjes (ik mag under the bridge spelen voor mijn examen), op een privé school gaat het veel minder vooruit omdat de leraar u niet echt iets kan opdringen, er zijn geen examens, en het is duurder.

Je weet dat ik een versterker verkoop è :-D

JorienR
15 december 2005, 19:11
Ja, ik weet dat je die versterker te koop hebt ;) Ik zal er over na denken.
Maar zo'n muziekschool is hier niet in de buurt. Plus is het erg duur (ja, ik weet wel dat ik er wat voor over moet hebben, maar toch) en heb ik er om heel eerlijk te zijn niet het geduld voor. Ja, ik ben eigenwijs, ik weet het ;)

deedee
15 december 2005, 19:47
waarom begin je nu een nieuwe topic? neem de moeite om dit te lezen, het zal je helpen

Het goedkoopst en het best is stedelijke muziekschool, maar dan moet je wel eerst 3 jaar klassieke gitaar doen eer je aan elektrische mag beginnen.
Ik ben dat nu ook aan het doen, ik heb een elektrische en akoestische en mss mag ik een jaar overslaan omdat ik goed ben 8-) (de basis en akkoorden kende ik al) dus dan kan volgend schooljaar nog niet, het jaar daarachter beginnen met Elektrische, maar verwacht niet dat je in de muziekschool echt klassiek leert, als je een goede leraar hebt (zoals ik, eddy peremans, kent iemand die? zeer goede gitarist, akkoestische, hij heeft 4 cd's) en je zegt dat je binnen 3 jaar toch elektrische gaat doen, dan zal hij je wel akkoorden leren en tokkelen met die akkoorden en pop liedjes (ik mag under the bridge spelen voor mijn examen), op een privé school gaat het veel minder vooruit omdat de leraar u niet echt iets kan opdringen, er zijn geen examens, en het is duurder.

Je weet dat ik een versterker verkoop è :-D

Dat van die prive leraar ben ik het niet eens.
Hoezo kan mijn leraar mij niets opdringen? Evenveel als eentje van de muziekschool. Sowieso, een goede leraar hoeft jou niets op te dringen, maar die laat jou spelen wat jij leuk vindt. Ik speel puur en alleen gitaar omdat ik het leuk vind, en toch betrap ik mijzelf soms erop dat ik een uur lang alleen maar etudes heb zitten spelen :wink:

Wat heb je aan examens? Als je naar het cons gaat moet je toch auditie doen, en redt je het niet met een examen.
Ik kan nu precies zeggen wat ik wil doen. Jij waarschijnlijk een heel stuk minder.

JorienR
15 december 2005, 20:08
Ik ben het wel met Deedee eens. Ik ben 15, ben níet van plan om naar het conservatorium te gaan of iets professioneels te doen met het gitaarspelen, ik wil het alleen doen omdat het mij geweldig lijkt om mijn eigen muziek te maken. En dan vooral muziek die ik zelf mooi vind, zoals de nummers van Nirvana.

license to kill
15 december 2005, 20:21
privé is wel heel duur (soms wel tot 15 euro per les). In Aalst kost het 70 euro voor een jaar muziekschool per instrument.

@deedee, maar bij privé les is de kans veel groter dat je sneller stopt omdat je die studie niet wilt doen, maar als je ze kent, is je techniek wel vooruit gegaan, een privéleraar betaal je per les (niet elke privéleraar) , dus als je niet wilt gaan, steek je het geld in je zak en ga je gaan shoppen.

conclusie: privé is alleen goed als je echt weet waar te gaan.

@JorienR: ja, ik ram een beetje door met die versterker, ma ik ben geobsedeert door die spider II die ik ga kopen :-D en kheb momenteel nog niet genoeg geld, kzal proberen te stoppen met zagen :roll: :dance:

license to kill
15 december 2005, 20:22
privé is wel heel duur (soms wel tot 15 euro per les). In Aalst kost het 70 euro voor een jaar muziekschool per instrument.

@deedee, maar bij privé les is de kans veel groter dat je sneller stopt omdat je die studie niet wilt doen, maar als je ze kent, is je techniek wel vooruit gegaan, een privéleraar betaal je per les (niet elke privéleraar) , dus als je niet wilt gaan, steek je het geld in je zak en ga je gaan shoppen.

conclusie: privé is alleen goed als je echt weet waar te gaan.

@JorienR: ja, ik ram een beetje door met die versterker, ma ik ben geobsedeert door die spider II die ik ga kopen :-D en kheb momenteel nog niet genoeg geld, kzal proberen te stoppen met zagen :roll: :dance: