PDA

View Full Version : advies bij mijn gitaar



license to kill
14 december 2005, 15:34
test

license to kill
14 december 2005, 15:35
ik zou graag mij gitaar een beetje opkrikken alla punk, kheb nu een fender squier bullet en de vraag is, kan ik hem beter verkopen, of kan ik er beter nieuwe elementen inzetten?

Orpheo
14 december 2005, 15:44
bij mijn weten is de squier bullet niet de allerbeste squier beschikbaar, en of je m gaat houden of verkopen is totaal aan jou. ik heb bv mn eerste gitaar verkocht ooit, en ik baal er nog steeds van (t was een topgitaar, maar ook nog eens mn eerste dus dubbeldom), en ik d8 dat die squier van je jou eerste plank was.

wat ik dan zou doen is er een andere pup inzetten. bv de hotrails van seymour duncan. wil je ooit de strat verkopen kan je gewoon de ouwe singlecoil erin zetten, en je hotrail weer in een nieuwe strat steken. werkt als een tierelier.

succes.

license to kill
14 december 2005, 15:47
bedankt, maar zijn pickups eigenlijk duur?

Kim Wilson
14 december 2005, 15:53
bedankt, maar zijn pickups eigenlijk duur?
Ik zou zeggen, kijk eerst eens even rond hier op het forum...

Orpheo
14 december 2005, 15:53
bedankt, maar zijn pickups eigenlijk duur?

tussen de 30 euro 2ehands en 120 euro nieuw, naargelang model en merk. de superdistortion nieuw ligt bv rond de 80 euro, en 2ehands tussen de 30 en 50 euro, als je zoekt.

een bill lawrence element is bv veel duurder, voodoo's, fralin's, etc etc; dure pups. meer dan 130 per stuk uit mijn hoofd. de voodoo's meer.

dejohan
14 december 2005, 17:58
bij mijn weten is de squier bullet niet de allerbeste squier beschikbaar, en of je m gaat houden of verkopen is totaal aan jou. ik heb bv mn eerste gitaar verkocht ooit, en ik baal er nog steeds van (t was een topgitaar, maar ook nog eens mn eerste dus dubbeldom), en ik d8 dat die squier van je jou eerste plank was.

wat ik dan zou doen is er een andere pup inzetten. bv de hotrails van seymour duncan. wil je ooit de strat verkopen kan je gewoon de ouwe singlecoil erin zetten, en je hotrail weer in een nieuwe strat steken. werkt als een tierelier.

succes.

Ik zou ook zeggen: hotrails er in.

license to kill
14 december 2005, 19:00
hotrails in mijn gitaar? en wat about humbuckers? moet dat er ook in?

Jax
14 december 2005, 19:09
hotrails in mijn gitaar? en wat about humbuckers? moet dat er ook in?

De gitaar heeft toch drie singlecoils?? Waar wil je de dan humbucker laten??

GuitarMaster
14 december 2005, 19:11
hotrails in mijn gitaar? en wat about humbuckers? moet dat er ook in?

Hotrails zijn humbuckers...

license to kill
14 december 2005, 19:56
jah eigenlijk, is er wel plaats in mijn gitaar voor een humbucker?

Orpheo
14 december 2005, 19:59
jah eigenlijk, is er wel plaats in mijn gitaar voor een humbucker?

gast, sorry hoor, maar leeeeeeeees eens even eerst! ik zei al:


hotrails zijn humbuckers in de vorm van singlecoils

HET IS DUS EEN HUMBUCKER DIE OP DE PLEK VAN EEN SINGLECOIL PAST!!!!!

daarnaast; het is een squier; denk je echt dat squier de moeite neemt de slots voor de elementen netjes op maat voor een singelcoil te frezen? nee, vaak is dat een grote rechte sleuf waar je bijna iedere pup in kwijt kunt die je wilt, desnoods 4 fullsized hums achter elkaar. moet je alleen eventjes de slagplaat bijzagen.

love_emo
14 december 2005, 20:01
Misschien wel anders kun je er ook een single in zetten die functioneerd als een humbucker. Ik heb er 1 van DiMarzio, een Super Distortion, een mooie witte ;) en die werkt.
Voor punk is de '59 van Seymour Duncan ook mooi, maar ik denk niet dat die er single zijn...
succes!

love_emo
14 december 2005, 20:02
Misschien wel anders kun je er ook een single in zetten die functioneerd als een humbucker. Ik heb er 1 van DiMarzio, een Super Distortion, een mooie witte ;) en die werkt.
Voor punk is de '59 van Seymour Duncan ook mooi, maar ik denk niet dat die er single zijn...
succes!