PDA

View Full Version : Marshall avt 50 vs. Line 6 Flextone II 60



echobrain
3 oktober 2002, 10:31
Hallo,

Ik ben van plan om een nieuwe versterker te kopen maar ik ben er nog niet helemaal uit welke ik moet nemen.
Ik heb nu een gehuurde roland bc-30 bluescube maar het geluid dat daar uit komt vind ik niet echt best.
Ik speel vooral muziek zoals metallica,megadeth,within temptation,nightwish,autumn enz...
de gitaar die ik heb is een Yamaha rgx 121s

De versterkers die ik op het oog heb zijn de Marshall AVT 50 en de line 6 Flextone II 60

welke raden jullie mij aan om te kopen?

echobrain
3 oktober 2002, 16:44
niemand een antwoord op mijn vraag?

sash
3 oktober 2002, 16:57
Flextone.

Marshall AVT zuigt.

BLOK182
3 oktober 2002, 17:14
idd valvestate blehhhh

Mitch
3 oktober 2002, 20:08
Bull. Valvestates zuigen wel, maar hier wordt gevraagd naar de AVT en die is beduidend beter. Beste clean in deze prijsklasse en zéér penetrant, snijdt keurig door de mix zonder schel te zijn.
Flextone is alleen veelzijdiger in zijn scheurgeluiden. Je zal het daar van af moeten laten hangen welke amp je gaat kopen.

Bas
3 oktober 2002, 20:26
Ik heb een flextone II XL. Je bent ff zoekende naar de 'juiste' settings voor jou muzieksmaak omdat deze amp vrij veelzijdig is. Maar als je die eenmaal hebt klinkt het best lekker!

Heb nu toch wel een heerlijk rock soundje wat er zeker niet voor onder doet.

Het is dan geen 60 maar een XL, maar denk niet dat dat veel uitmaakt.. meeste van die flextone'tjes zijn qua instelbaarheid gelijk.

<font size=-1>[ Dit Bericht is bewerkt door: Bas op 2002-10-03 20:29 ]</font>

PluueeR
4 oktober 2002, 14:26
Inderdaad Bas, een Flexton is gewoon een POD met speakers..... hangt alleen van de speaker config af volgens mij

echobrain
4 oktober 2002, 17:16
Ik had eigenlijk ook al zo'n idee dat de flextone beter zou zijn, hij heeft veel meer mogenlijkheden.

Ik zag op de pagina van line6 dat je er ook een floorboard bij kan kopen, iemand enig idee wat dat kost?

Mitch
4 oktober 2002, 20:33
[quote]
Op 2002-10-04 17:16, schreef echobrain:
Ik had eigenlijk ook al zo'n idee dat de flextone beter zou zijn, hij heeft veel meer mogenlijkheden.

Persoonlijk vind ik de opmerking: 'het is gewoon een POD met speakers' niet echt positief, maar goed...
De Flextone is veelzijdiger, maar dat is niet gelijk aan beter ! Een Boss OD-20 is veelzijdig, maar voor mij niet beter dan mijn Fuzz met maar twee geluiden.....

Veelzijdigheid is één ding, maar belangrijke andere zaken zijn: is de EQ makkelijk regelbaar, hoe levendig is het clean, verzuipt het geluid niet in een bandsituatie (vergis jezelf daar vooral niet in !).

Ik wil de AVT50 niet heilig verklaren hoor, maar hou met meer dingen rekening is mijn advies ! Het is alleen een beetje jammer voor de AVT dat -ie na de laatste prijsverhoging begin dit jaar zo duur is geworden.

En dat floorboard: check "Randapparatuur", daar is net een thread bezig over dit onderwerp. Dat maakt je ook meteen duidelijk waarom ik Line6 niet zo'n lekker merk vind :wink:

sash
5 oktober 2002, 17:05
In de flextone zitten veel meer geluiden. Het enige wat ik er niet zo goed aan vind zijn de clean geluiden, maar dat is makkelijk op te lossen door de juiste cabinetsim keuze. Verder is het een goeie amp met veel geluiden. Op deze amp kan je echt terecht met elke muziekstijl. Om over de effecten maar niet te spreken.

Van zo'n Marshall kun je dat niet zeggen en op een gegeven moment zal je toch zeggen 'had ik die flextone maar genomen'

Ic3gl0vE
5 oktober 2002, 21:26
flextone simuleert een marshall en nog vele anderen

marshall simuleert alleen een marshall (want ze proberen je 'het echte ' geluid te geven.. jaaaaaaja, waarom blijven ze dan toch al die dure buizenamps verkopen?)

Torrasque
15 november 2002, 20:57
Ongelovelijk, jullie hebben het hier over Line-6 vs Marshall, What the vok heeft Line-6 nou bereikt? Waarom hebben Jimi, Dime Bagg, die gast van Slayer, Led Zeppelin, enz enz enz... allemaal voor Marshall gekozen, omdat ze roelen! Alleen, ik herhaal, alleen Mesa/Boogie komt in de buurt...

Negative K3 fan
15 november 2002, 20:58
Maar ik noem een valvestate geen marshall. Als je echt een goede amp wil en metal speelt zou ik nog eventjes doorsparen en een lekker geile all tube ampje kopen.

Bins
15 november 2002, 21:08
Op 2002-11-15 20:57, schreef Torrasque:
Ongelovelijk, jullie hebben het hier over Line-6 vs Marshall, What the vok heeft Line-6 nou bereikt? Waarom hebben Jimi, Dime Bagg, die gast van Slayer, Led Zeppelin, enz enz enz... allemaal voor Marshall gekozen, omdat ze roelen! Alleen, ik herhaal, alleen Mesa/Boogie komt in de buurt...


Dimebag speelt over Randalls. En geeneen van de mensen die jij noemt spelen over valvestates.
Trouwens, echobrain, kijk/luister ff naar Randall combotjes/heads. Ze zijn dirt-cheap en kunnen best lekker scheuren.

Negative K3 fan
15 november 2002, 21:11
Op 2002-11-15 21:08, schreef Bins:


Op 2002-11-15 20:57, schreef Torrasque:
Ongelovelijk, jullie hebben het hier over Line-6 vs Marshall, What the vok heeft Line-6 nou bereikt? Waarom hebben Jimi, Dime Bagg, die gast van Slayer, Led Zeppelin, enz enz enz... allemaal voor Marshall gekozen, omdat ze roelen! Alleen, ik herhaal, alleen Mesa/Boogie komt in de buurt...


Dimebag speelt over Randalls. En geeneen van de mensen die jij noemt spelen over valvestates.
Trouwens, echobrain, kijk/luister ff naar Randall combotjes/heads. Ze zijn dirt-cheap en kunnen best lekker scheuren.


En alleen mesa komt niet in ded buurt, wat denk je van orange, bogner, THD en al die andere veel te dure crap.

Torrasque
15 november 2002, 21:25
True...
Mooie quotes... :wink:

Ic3gl0vE
16 november 2002, 21:47
dus dan plaats je maar NOG een bericht in plaats van dat je er 2 verwijdert...

Torrasque
16 november 2002, 22:41
Ik wist niet dat dat kon, of hoe... Relaxxx

Kjiratsiekoedel
17 november 2002, 14:25
Op 2002-10-04 17:16, schreef echobrain:
Ik had eigenlijk ook al zo'n idee dat de flextone beter zou zijn, hij heeft veel meer mogenlijkheden.

Ik zag op de pagina van line6 dat je er ook een floorboard bij kan kopen, iemand enig idee wat dat kost?


Ik heb een flextone (de oude).

Vandaag wordt (als het goed is) een floorboard bij mij gebracht.

Ik betaal er nu 200 euro voor (2e hands), in de muziekwinkel kost hij ongeveer 330 euro!!

Ik raad je aan er gelijk (tegen korting uiteraard) een floorboard bij te nemen, anders moet je telkens je gitaar loslaten om settings te wijzigen. Tenzij je zelf al een trukendoos hebt, maar dat zal wel niet, want anders zou je niet twijfelen over een line6.

Mijn versterker kostte trouwens 350 euro (2e hands).
Wat kost een Flextone 2 nieuw??

Ibanez RuleZ
18 november 2002, 11:40
en in de tijd van Hendrix was er nog geen line6, wat die opmerking helemaal outroelt. :grin:

harrald