PDA

View Full Version : de Jaco pastorius jazz bass bij feedback. is het wat?



Nocki
3 oktober 2002, 08:31
Hoi allemaal mijn bassist is gek van de jazz bass (jaco pastorius) die bij feedback staat.

iemand er ervaring mee of meer info?
Nocki

Semafoor
3 oktober 2002, 13:03
Tsja, natuurlijk geen slecht instrument, maar hijs volgens mij wel fretloos (en dat moet je maar net willen).
Hoeveel kost 'ie bij Feedback?

AllodoX
3 oktober 2002, 14:55
'k vond die Marcus Miller jazz wel fucking lekker klinken :grin:

Maui-San
3 oktober 2002, 16:40
Als ie net zo klinkt als die van Pastorius, dan zit het wel goed...

Als jouw bassist een Fender lekker vindt spelen, dan maakt hij met een Fender altijd wel een goede keuze, want het geluid is gewoon goed...

Ik persoonlijk moet er helaas nog een vinden die echt lekker speelt...

flearulez
3 oktober 2002, 17:15
Is dat die relic uitvoering?
Dus dat tie helemaal afgetrapt is?

De grootst mogelijke onzin als je het mij vraagt.Ik heb gelezen dat Jaco zelf een Jazzbass kocht van 500$ en hem zelf de slagplaat en frets eruit joopte. Nu betaal je voor zijn "model" veel geld omdat er Jaco P. opstaat.
Ik zou zelf een jazz kopen relic maken en weet ik wat die gast ermee deed, oja '60 pick-ups zijn ook niet gek.

AllodoX
3 oktober 2002, 17:18
de relic is gewoon een normale bass die beetje gefukked is qua lak en zo :smile:

Ic3gl0vE
3 oktober 2002, 17:45
relics worden gewoon een dagje achter een auto gehangen en dan gaan ze er mee door san francisco touren

AllodoX
3 oktober 2002, 19:43
jah zo iets.. of er worden wat hakenkruizen op gezet, en dan worden ze door een random straat in de bronx met veel niggahz gehaalt..

iets in die richting.. ze worden i.i.g. bewerkt om te zorgen dat ze er " oud " uitzien... maar goed.. als ik 2200 euro moet neerplakken voor een bassje, dan wil ik wel dat ie er piekfijn uitziet, en niet dat ie door een of andere mexikaan als kontenkrabber is gebruikt..

flearulez
3 oktober 2002, 19:46
issie godverdomme 2200 € dan mag hij van mij toch door een AMERIKAAN afgetrapt zijn!

Fender made and broken in America!

rePUNKtative
3 oktober 2002, 21:34
waarom niet een piek fijne mexicaan in de winkel kopen en dan zelf gaan smashen en bashen?? :razz:

Heb je veel meer plezier en je kan schade brengen waar je wilt en beter nog HOE je wilt :smile:

janie
3 oktober 2002, 21:36
ik heb er even op gespeeld, en ja het geluid is super, hij is trouwens niet afgeragd, er zit geen schrammetje op. hij is frettless, en hij is nog van het oude fender hout. maar voor die prijs...ik zou nog even verder zoeken, want er zijn mooiere die goedkoper zijn, je betaald voor deze extra vanwege de naam

basswasp
3 oktober 2002, 22:40
Op 2002-10-03 21:36, schreef janie:
je betaald voor deze extra vanwege de naam


Dat lijkt me hetzelfde met de Modulus Flea-bassen... mooie bassen, maar volgens mij betaal je veel te veel omdat er 'Flea' op staat... (meer dan Fl. 4000,-)

FleaBass
3 oktober 2002, 22:51
die jaco bas is echt vet, klinkt veel vetter dan die marcus miller, maar die bij feedback hangt is een jaco jazz van de artist serie die heb je gefret en fretloos en die zijn niet afgeragd, die custom shop relic jaco, ja die afgeragde, die kost iets van 5000 euro of nog ietsjes meer, Paul (bassmatter) heeft er eentje staan, ziet er echt vet uit, maar die verkoopt ie niet want die is van hemzelf, maar hij kan er wel eentje bestellen... als je geld hebt :smile: alle jaco's zijn made in the U.S.A.

FleaBass
3 oktober 2002, 22:55
mijn modulus Flea5 heb ik ongelooflijk goedkoop kunnen krijgen ..voor precies Fl.2000,- :wink:

flearulez
4 oktober 2002, 19:27
Hmm lekker cheap waar?
Direct van Modulus gekocht zeker

FleaBass
4 oktober 2002, 22:22
je gelooft het misschien niet, maar deze lag bij feedback... ze konden hem maar niet kwijt.. tjah ik snap er ook niks van? ik ben er heel erg blij mee :grin:

basswasp
5 oktober 2002, 08:40
Flea speelt zo'n beetje alles 4-snaar... wie komt er dan ook met een 5-snarige Fleabass? :smile:

flearulez
5 oktober 2002, 16:07
hahafeedback wat een joke ja goed man!

He y anders haal je toch gewoon de b eraf?

Semafoor
5 oktober 2002, 17:06
Ehmmm, khoop niet dat je dat serieus bedoelt :wink:?

basswasp
5 oktober 2002, 17:54
Als ik een mooie 5-snaar zie, ben ik wel bereid 'm om te bouwen naar een 4-snaar :smile:

AllodoX
5 oktober 2002, 18:41
Dus als je een lekker wijf met dikke tieten ziet ben je ook bereid om d'r tieten te amputeren, omdat je liever van platte dubbeltjes houdt ?

jezus christ man.. wat is er mis met een lage B ? je weet niet wat je mist.

basswasp
6 oktober 2002, 11:06
....een bas is geen levend wezen oké?

AllodoX
6 oktober 2002, 11:11
dat vind jij :wink:

basswasp
6 oktober 2002, 11:14
...en jij vindt van niet?

Hmmm... als 'Warwick Thumb' een vrouwennaam was, zou ik bijna denken dat je ging trouwen :wink:

flearulez
6 oktober 2002, 13:00
Nadeel lage b is gewoon dat je niet jumpend wie een mutherf** kan spelen. preobeer eens te slappen op een 5 snaar als hij laaghang en je springt...precies.

Kijk ik ben niet tegen een lage b ik ben van plan er ooit wel zelf een 5 snaar te kopen, maar het kan beperkingen hebben.

AllodoX
6 oktober 2002, 14:40
kijk... dat heet nou 'techniek hebben' :wink:

voor mij maakt een 4,5 of 6 snarige bass echt geen verschil hoor..je speelt alleen een snaartje hoger of lager.. meer niet..

't zal wel een kwestie van wennen zijn...

basswasp
6 oktober 2002, 15:21
Die b is gewoon overbodig...

flearulez
6 oktober 2002, 16:57
slap je met je duim om hoog tim of met je duim omlaag?
Ik slap duim omlaag dus kom ik tegen de B aan

basswasp
6 oktober 2002, 19:28
Waarom niet gewoon 'recht op de snaar slappen'? Zo kan je ook spul als Higher Ground op een 5-snaar spelen...

AllodoX
6 oktober 2002, 19:52
hoe bedoel je met omhoog of omlaag ?

Maui-San
7 oktober 2002, 09:46
Ik denk, dat hij de 'Flea' manier bedoeld. Dus met je duim wijzend naar je A-snaar, als je op de E-snaar slapt. Je kunt dit alleen doen als je bas laag genoeg, zo'n beetje bij je middel, hangt.
Persoonlijk vind ik het een inefficiente manier van slappen. Op de E snaar lukt het nog wel, maar op A,D en G is het weer moeilijk om niet de lagere snaren te raken. MAAR, smaken verschillen natuurlijk...

AllodoX
7 oktober 2002, 10:33
ah.. nee. dan speel zekers ik met m'n duim omhoog.. die staat zo krom als een banaan en zo strak als een minderjarig ku.. ... nevermind :razz:

'k heb eigenlijk nooit last met andere snaren raken..

maar ik denk dat ik je probleem al snap.. de meeste 4-snarige bassen hebben 19mm string-spacing ( ruimte tussen 2 snaren, wordt gemeten bij de brug ), en de meeste 5-snarige bassen 16mm.. ga je dan naar 6-snarige bassen, dan zitten ze soms al aan de 14mm.. lijkt klein verschil, maar je merkt het zekers.

Warwick heeft de z.g.n. ' broadneck '.. da's een 5-snarige met 19mm spacing.. maar er zijn meer 5-snarige bassen met 19mm spacing.. fender jazzbass V, MTD kingston-5, etc..

basswasp
7 oktober 2002, 17:38
Op 2002-10-07 09:46, schreef Maui-San:
Ik denk, dat hij de 'Flea' manier bedoeld. Dus met je duim wijzend naar je A-snaar, als je op de E-snaar slapt. Je kunt dit alleen doen als je bas laag genoeg, zo'n beetje bij je middel, hangt.
Persoonlijk vind ik het een inefficiente manier van slappen. Op de E snaar lukt het nog wel, maar op A,D en G is het weer moeilijk om niet de lagere snaren te raken. MAAR, smaken verschillen natuurlijk...


Slapt prima wat mij betreft :smile:, maar met 'omhoog' en 'omlaag' kunnen toch ook downstrokes en upstrokes bedoeld worden?

AllodoX
7 oktober 2002, 17:47
slappen doe je altijd in een downstroke :wink:

volgens het boekje is het zo :

je drukt de snaar richting het fretboard, maar zorgt dat de snaar het fretboard pas raakt als je duim alweer van de snaar af is.

wat de werkelijkheid is :

je drukt dus de snaar richting het fretboard, en zodra de snaar op het fretboard is, veeg je min of meer met je duim naar beneden, en laat je de snaar weer los.. dan krijg je de mooie " Bwuhmp " slap, en niet de " Bemp " die de meeste beginners hebben.. maar och.. oefening baart kunst.. 't lijkt moeilijk.. maar 't stelt niets voor.. kwestie van veel proberen :smile:

<font size=-1>[ Dit Bericht is bewerkt door: AllodoX op 2002-10-07 17:53 ]</font>

flearulez
7 oktober 2002, 20:31
ja precies dat bedoelde ik met duim omlaag. Inefficient nou probeer de manier volgens het boekje eens als je bass laag hangt.

basswasp
8 oktober 2002, 17:55
Waarom niet je duim in dezelfde richting weghalen als waar ie vandaan gekomen is?

AllodoX
8 oktober 2002, 18:06
je wilt een rollende beweging hebben.. dan klinkt het om de een of andere reden beter..

maareh.. voor slappen moet je bass hoog tot medium hoog hangen. als ie bij je ballen hangt speelt het alleen lekker als je met een plectrum werkt.. en tussen je knieen.. tjah.. " get a life " is het eerste dat me dan te binnen schiet :smile:

flearulez
8 oktober 2002, 20:12
Ja ach is maar hoe je et wilt ik spaal graag midden tot laag.

basswasp
9 oktober 2002, 20:10
Dat speelt fingerstyle ook echt stukken beter, gewoon met een rechte plukarm :smile:

AllodoX
9 oktober 2002, 22:15
fingerstyle speelt eigenlijk het lekkerst als je bass min of meer naast je hangt.. want dan hoef je je arm nie te draaien, en dan heb je betere controle over je vingers.. nadeel is dan wel weer dat je met je linker arm naar voren moet spelen, en dat is niet comfy.. kwestie van goeie balans zoeken dus :smile: