PDA

View Full Version : bestellen via internet



jeroenuiteindhoven
14 december 2005, 09:00
www.guitar24.de iemand ervaring mee?

Ik wil een jazzmaster kopen, 650 incl verzenden. Kan via credit card betalen of transfer, maar heeft iemand hier ervaring mee?

DOEN??

Grtzzz

Mattia
14 december 2005, 11:06
Geen idee. Helpt Googlen enigsinds?

Ik zou wel met Credit Card betalen. Ben je tenminste verzekerd.

jeroenuiteindhoven
14 december 2005, 11:12
iK VOND DE LINK VIA GOOGLE, ZIET ER OK ALLEMAAL REDELIJK THOMANN ETC ACHTIG UIT

brunodb
14 december 2005, 11:36
ik heb heel slechte ervaringen met guitar24

heb er eens iets besteld van 1000 euro.

heb er bijna zes maand op mogen wachten. ondertussen kunnen zij zes maand gebruik maken van je geld, de smeerlappen. want je order is uiteraard pas geldig als je betaald hebt.

reactie op mails duurde altijd heel lang. de leveringstijden klopten niet. elke keer werd het weer veranderd.ik was de wanhoop nabij.

nu ja, het is er dan toch geraakt. maar ik zou er geen tweede keer meer kopen.

thomann is vele malen klantvriendelijker. misschien een fractie duurder maar echt veel beter

brunodb
14 december 2005, 11:37
ik heb heel slechte ervaringen met guitar24

heb er eens iets besteld van 1000 euro.

heb er bijna zes maand op mogen wachten. ondertussen kunnen zij zes maand gebruik maken van je geld, de smeerlappen. want je order is uiteraard pas geldig als je betaald hebt.

reactie op mails duurde altijd heel lang. de leveringstijden klopten niet. elke keer werd het weer veranderd.ik was de wanhoop nabij.

nu ja, het is er dan toch geraakt. maar ik zou er geen tweede keer meer kopen.

thomann is vele malen klantvriendelijker. misschien een fractie duurder maar echt veel beter

brunodb
14 december 2005, 11:37
ik heb heel slechte ervaringen met guitar24

heb er eens iets besteld van 1000 euro.

heb er bijna zes maand op mogen wachten. ondertussen kunnen zij zes maand gebruik maken van je geld, de smeerlappen. want je order is uiteraard pas geldig als je betaald hebt.

reactie op mails duurde altijd heel lang. de leveringstijden klopten niet. elke keer werd het weer veranderd.ik was de wanhoop nabij.

nu ja, het is er dan toch geraakt. maar ik zou er geen tweede keer meer kopen.

thomann is vele malen klantvriendelijker. misschien een fractie duurder maar echt veel beter

Anders Destium
14 december 2005, 11:46
Ik heb geen ervaring met de winkel die je noemt maar wel hele goede ervaringen met musik-produktiv.de.

JoostBaksteen
14 december 2005, 20:16
Ik heb geen ervaring met de winkel die je noemt maar wel hele goede ervaringen met musik-produktiv.de.

+1

EmgMaster
15 december 2005, 16:57
heb persoonlijk goeie ervaring met Thomann, 1 keer wat besteld niet echt veel dus, maar het was wel dezelfde week al binnen.

AlterEgo
15 december 2005, 17:22
Thomann is zeer ok, heb ik een keer een gitaartje besteld (Squier 51) en was binnen een week binnen.

SimonS
15 december 2005, 17:24
heb persoonlijk goeie ervaring met Thomann, 1 keer wat besteld niet echt veel dus, maar het was wel dezelfde week al binnen.

2x bestelling geplaatst. 1ste order prima, erg snel in huis (4 werkdagen). 2de keer was het mis... ergens half oktober order geplaatst en het zou dus hooguit een weekje duren. genaaid met de boodschap dat het tot begin december zou duren voor het uberhaupt bij hun zou liggen in het magazijn. een voor engelstalige begrippen brutaal mailtje gestuurd en het was 4 werkdagen later weer in de bus :cool: Toen konden ze het opeens wél leveren :-?

Aca Ilic
15 december 2005, 18:39
Gitaar bestellen/kopen via internet vind ik eigenlijk belachelijk ( met alle respect Jeroen ) . Een gitaar koop je omdat 'ie goed klinkt, lekker speelt en op het laatste omdat 'ie goed uitziet ( ik neem aan dat meeste deze aspect ook belangrijk vinden, ik niet echt). Het is iets anders als je een setje snaren , een pedaaltje of set elementen via internet bestelt, maar gitaar jongen, .... daar moet je toch bepaalde gevoel bij hebben als je het aanraakt, bespeelt , via versterker uitprobeert etc, etc.

Ik neem aan dat dit niet bedoeld is om "kosten te drukken" oftewel " bij mijn gitaarboer zijn ze veeeeeel duurder".
No hard feelings , dit is alleen mijn visie.

Reel Big Fish
15 december 2005, 18:46
Lijkt me toch logisch? Als de ene boer die 100 km verderop woont iets goedkoper verkoopt (incl. verzending) dan de boer bij je in de buurt, dan ben je toch stom als je de duurdere weg neemt? Dan moet dat boertje zn prijzen maar verlagen. :wink:

SimonS
15 december 2005, 18:48
Gitaar bestellen/kopen via internet vind ik eigenlijk belachelijk ( met alle respect Jeroen ) . Een gitaar koop je omdat 'ie goed klinkt, lekker speelt en op het laatste omdat 'ie goed uitziet ( ik neem aan dat meeste deze aspect ook belangrijk vinden, ik niet echt). Het is iets anders als je een setje snaren , een pedaaltje of set elementen via internet bestelt, maar gitaar jongen, .... daar moet je toch bepaalde gevoel bij hebben als je het aanraakt, bespeelt , via versterker uitprobeert etc, etc.

Ik neem aan dat dit niet bedoeld is om "kosten te drukken" oftewel " bij mijn gitaarboer zijn ze veeeeeel duurder".
No hard feelings , dit is alleen mijn visie.
Het eerste wat in me bovenkwam was: "dit is vast een blues-gitarist". en ja hoor, wat zie ik daar in Aca Ilic's profile :razz:

Aca Ilic
15 december 2005, 19:18
Lijkt me toch logisch? Als de ene boer die 100 km verderop woont iets goedkoper verkoopt (incl. verzending) dan de boer bij je in de buurt, dan ben je toch stom als je de duurdere weg neemt? Dan moet dat boertje zn prijzen maar verlagen. :wink:

en wie garandeert jou dat gitaar van boer van 100 km verderop goed/dezelfde zal klinken/aanvoelen zoals die eentje die je kon uitproberen en helemaal naar je smaak had?

Vampire
15 december 2005, 19:27
Lijkt me toch logisch? Als de ene boer die 100 km verderop woont iets goedkoper verkoopt (incl. verzending) dan de boer bij je in de buurt, dan ben je toch stom als je de duurdere weg neemt? Dan moet dat boertje zn prijzen maar verlagen. :wink:

en wie garandeert jou dat gitaar van boer van 100 km verderop goed/dezelfde zal klinken/aanvoelen zoals die eentje die je kon uitproberen en helemaal naar je smaak had?

Deze discussie is wel eens eerder gevoerd, ik ben het wel met je eens op dit punt, dat je niet kunt testen en dus maar moet hopen dat het goed is, als het toch niet zo klinkt als je wilde ben je de sjaak, aangezien ruilen niet makkelijk gaat en jij telkens voor de verzendkosten opdraait = al snel weer de prijs duurder dan hier...

Maar ja, het scheelt op sommige pedalen gewoon 25 euro... Dat is behoorlijk veel vind ik... :o (als student zijnde, maar ook dat het gaat om 1/8ste van de totaalprijs in geval van een goede Wah om maar wat te noemen)

deedee
15 december 2005, 19:36
Lijkt me toch logisch? Als de ene boer die 100 km verderop woont iets goedkoper verkoopt (incl. verzending) dan de boer bij je in de buurt, dan ben je toch stom als je de duurdere weg neemt? Dan moet dat boertje zn prijzen maar verlagen. :wink:

en wie garandeert jou dat gitaar van boer van 100 km verderop goed/dezelfde zal klinken/aanvoelen zoals die eentje die je kon uitproberen en helemaal naar je smaak had?

+1
misschien is het niet zo, maar voordat ik een gitaar koop wil ik hem toch echt wel hebben gevoeld en gehoord, en wil ik er niet vanuit gaan dat elke gitaar van hetzelfde model hetzelfde is.

fhensen
21 december 2005, 21:16
Een gitaar moet je proberen voordat je hem koopt. Elke gitaar is anders, zeker in de goedkopere sector, maar zelfs in de duurdere sector. Ik had zelf 2 amerikaanse BC-rich bich-en (custom shop) en beiden voelden compleet anders aan (ik heb nu nog maar 1, de lekkerste overgehouden). In de midden sector worden gewoon alle planken gebruikt die voorhanden zijn, dus er kan toonverschil zijn. In de goedkope sector wordt mindere kwaliteit hout en elektronica gebruikt. Maar dat betekent niet dat deze gitaren geen goede toon voortbrengen. Waar ben je naar op zoek? Rinus Gerritsen speelt al 40 jaar op een Danelectro bas (erg goedkope sector), net zoals Jimmy Page, die deze gitaar ook gebruikt (heeft).

Wat betreft internet sales. Thomann is top..... Geen slechte ervaringen mee, maar ik bestel alleen elctronica bij deze muziekhandels (Thomann levert in NL binnen 2 dagen). Gitaren wil ik voelen, proeven, ruiken en vooral horen (net zoals versterkers).

Succes Frank

fhensen
21 december 2005, 21:16
Een gitaar moet je proberen voordat je hem koopt. Elke gitaar is anders, zeker in de goedkopere sector, maar zelfs in de duurdere sector. Ik had zelf 2 amerikaanse BC-rich bich-en (custom shop) en beiden voelden compleet anders aan (ik heb nu nog maar 1, de lekkerste overgehouden). In de midden sector worden gewoon alle planken gebruikt die voorhanden zijn, dus er kan toonverschil zijn. In de goedkope sector wordt mindere kwaliteit hout en elektronica gebruikt. Maar dat betekent niet dat deze gitaren geen goede toon voortbrengen. Waar ben je naar op zoek? Rinus Gerritsen speelt al 40 jaar op een Danelectro bas (erg goedkope sector), net zoals Jimmy Page, die deze gitaar ook gebruikt (heeft).

Wat betreft internet sales. Thomann is top..... Geen slechte ervaringen mee, maar ik bestel alleen elctronica bij deze muziekhandels (Thomann levert in NL binnen 2 dagen). Gitaren wil ik voelen, proeven, ruiken en vooral horen (net zoals versterkers).

Succes Frank