PDA

View Full Version : Probleem met Suhr V60LP pickups :(



cosmos
13 december 2005, 20:29
Hi y'all,

Afgelopen week heeft een mede-forummer nieuwe elementen (Suhr V60LP) in mijn Mexicaanse Strat geïnstalleerd. Na thuis op huiskamervolume te hebben gespeeld (Koch Twintone), gisteravond op mijn Fender Bassman verder gegaan ("echt" volume).

Eigenlijk viel het me nogal tegen, maar ik weet niet zo goed waar dat aan ligt. Ik speel namelijk al zo'n 8-10 jaar met de fabriekselementen (en een Hotrails op de brug), maar had het gevoel dat deze minder werden. Allereerst was de neck/middle combinatie nogal zacht, maar de pickups stonden nogal laag. Dit heb ik dus aangepast. Maar het brugelement is ronduit superschel, en totaal niet bruikbaar voor solo's o.i.d. OK, terugzetten van die Hotrails is een optie, maar ik kan me niet voorstellen dat dat brugelement standaard zo hoort te klinken... :(

Iedereen heeft dat gevoel vast wel eens gehad, dat je veel van een aankoop verwacht en dat het minder "te gek" klinkt als dat je verwacht, maar zou het ook aan iets anders kunnen liggen?

Ik speel verder op: RMC2, Barber DDSS, LTD, Line6 MM4, DL4.

bluegate
13 december 2005, 21:20
Elementen zijn juist geinstalleerd?
(Bridgepickup is overwound en middle pickup is RWRP)

Ik heb ze zelf ook, onlangs in mijn japanse strat en voorheen in mijn
CS strat en ben uitermate tevreden.

cosmos
13 december 2005, 21:28
(Bridgepickup is overwound en middle pickup is RWRP)

Op de 3 doosjes staat resp. Neck, Middle RWRP en Bridge Hot. Allen Low Peak.
En juist omdát iedereen er zo tevreden over is, heb ik ze ook besteld. Maar vooralsnog....:(

cosmos
14 december 2005, 10:02
(Bridgepickup is overwound en middle pickup is RWRP)

Die bridgepickups zijn trouwens toch standaard overwound?

bluegate
14 december 2005, 14:31
Je hebt ook een niet overwound brigde V60LP.

Hoe dicht staan ze bij de snaren? (zit bij mij zo'n 6 a 7 mm tussen)
Wat voor volumepotmeter zit er in de gitaar? (Volgens Suhr: 250k log)
Zijn er nog meer dingen aangesloten behalve 5standen schakelaar +
volumepotmeter?