PDA

View Full Version : vraagje over versterkers



license to kill
13 december 2005, 19:45
sorry, ik had per ongeluk de hele topic verwijdert :-? ik heb een Fender Squier Bullet en ik speel punk alla Nirvana, green day, blink 182, Sum 41, NOFX, the offspring, en raar maar waar, ook Jimi Hendrix

Hoeveel zou ik van mijn versterker mogen vragen??? (specificaties staan hieronder)

lorenz
13 december 2005, 19:58
Nirvana is geen punk


Jimi Hendrix ook niet :razz:

outside
13 december 2005, 20:02
sorry, ik had per ongeluk de hele topic verwijdert :-? ik heb een Fender Squier Bullet en ik speel punk alla Nirvana, green day, blink 182, Sum 41, NOFX, the offspring, en raar maar waar, ook Jimi Hendrix

Wel grappig :D , heb ook een squier strat (wel nog een redelijk goeie naart schijnt, tis al nen oude) en ik speel op een vox ad50vt (2e hands ongeveer binnen je prijsklasse die 250 euro was he?) en ik speel ook deze bands :D . Ga niet voor de spider maar voor de cube-60, vox ad50vt of peavey bandit.

Nadeel van de peavey is dat je nog een hele reeks effecten gaat mogen bijkopen als je dat wilt en bij die 2 moddeling versterkers zijn die er al bij. Vox ad50vt vindik beter dan cube, gewoon de klank is op elk gebied beter en de je hebt meer effecten en deze zijn ook op zeer veel manieren te veranderen, bij de cube maar op 1 manier. Bij de vox kan je ook 2 presets opslaan, waar door ik nu met een (zelfgemaakte) footswitch tussen 3 presets kan schakelen wat in veel liedjes zeer handig is!
Het belangrijkste is dat je ze zelf allemaal eens uit probeert!

deedee
13 december 2005, 20:02
Nirvana is geen punk


Jimi Hendrix ook niet :razz:

green day, blink 182, sum 41, en The Offspring ook niet.

EpiCenturiesAWAy
13 december 2005, 20:18
green day :roll:

Tennek
13 december 2005, 21:08
Nirvana is geen punk


Jimi Hendrix ook niet :razz:

green day, blink 182, sum 41, en The Offspring ook niet.

wat is het dan ?
pop rock ? :-?

license to kill
13 december 2005, 21:14
kheb geen discussie uitgelokt over genres :razz: majah, ik zei punk gwn als veralgemening, Nirvana is grunch en green day is pop
NOFX is dan echte punk en pennywise ook zeker? We zeggen tegen zoveel Punk.
wat is Sum 41 dan, dat is helemaal geen pop (dat was het wel) maar wat is het nu?

bedankt voor u mening outside, kzal eens zien waar ik hem Tweedehands kan kopen. Ma die sounds van de website klinken echt wel vet, ook de clean, dus ik ben aan het twijfelen, kan je de websites van die 2 versterkers eens geven aub?

heeft iemand al een idee hoeveel ik voor mijn London City MVG-200R 40 watt mag vragen? want ik ga die verkopen om bij te leggen bij mijn versterkertje

AART
13 december 2005, 21:54
als je het allemaal op een rijtje wil hebben:

Nirvana: Grunge
Sum 41: pop-punk
Green day: pop-punk
NOFX: Punk
Pennywise: Hardcore/Skate-Punk
Offspring: Pop-Punk
Blink 182: Afschuwelijk

Nrrrk
13 december 2005, 22:00
I agree. x)

en verder, kijk naar Randall, prima voor punk. be-amen meer mensen hier, I think.

AART
13 december 2005, 22:02
I agree. x)

en verder, kijk naar Randall, prima voor punk. be-amen meer mensen hier, I think.

I agree.

Herman
13 december 2005, 22:08
als je het allemaal op een rijtje wil hebben:

Nirvana: Grunge
Sum 41: pop-punk
Green day: pop-punk
NOFX: Punk
Pennywise: Hardcore/Skate-Punk
Offspring: Pop-Punk
Blink 182: Afschuwelijk

Sum: Punkrock
Greenday: Punkrock/punkpop
Pennywise Hardcore/punkrock
Offpsring: Punkrock
Blink: Punkrock

*als we dan toch mierenneukerig gaan doen :wink:

Herman
13 december 2005, 22:09
als je het allemaal op een rijtje wil hebben:

Nirvana: Grunge
Sum 41: pop-punk
Green day: pop-punk
NOFX: Punk
Pennywise: Hardcore/Skate-Punk
Offspring: Pop-Punk
Blink 182: Afschuwelijk

Sum: Punkrock
Greenday: Punkrock/punkpop
Pennywise Hardcore/punkrock
Offpsring: Punkrock
Blink: Punkrock

*als we dan toch mierenneukerig gaan doen :wink:

license to kill
14 december 2005, 07:25
Randall, is dat een merk?

en stop nu toch eens met te zagen over genres :razz:

weet er al iemand hoeveel ik voor mijn versterker max. mag vragen?

wytz
14 december 2005, 07:54
nirvana is ook punk...
grunge is een vorm van punk....

license to kill
14 december 2005, 08:09
hier is een foto van mijn versterker

http://www.esrac.ele.tue.nl/~fred/guitar/ampmods/amp1.jpg

wytz
14 december 2005, 08:29
ik weet niet hoeveel je voor dat ding hebt betaald ooit, maar ik denk niet dat je er teveel van moet verwachten....
100 euro zal heel mooi zijn denk ik, al ken ik deze versterker niet...

license to kill
14 december 2005, 14:31
ik heb hem 100 betaald :razz: dus 100 is zeer mooi om hem 1 jaar te hebben :razz:

Johannes
14 december 2005, 15:33
Voor die versterker mag je vragen wat je wilt natuurlijk (ik gok dat je er 60-70 euro voor kan vragen). Maar als je een nieuwe versterker gaat kopen, dan ruil je m toch gewoon in bij de winkel? Dat is wel zo makkelijk.

Het kan trouwens geen kwaad om met de zoekfunktie (http://www.gitaarnet.nl/forum/search.php/) wat oude topics op te zoeken (zoek bijvoorbeeld op "randall"), en zo je iets meer te verdiepen in de wereld van gitaartjes en versterkers. De allereerste hit van Google (http://www.google.nl/search?hl=nl&q=randall&meta=) je "Randall" invult is het antwoord op je vraag! Als ik dat kan, kan jij het ook, dus nu geen simpele vragen meer. :)

license to kill
14 december 2005, 15:37
ik ga een versterker 2dehands kopen, anders kost dat dubbel zoveel :-?

license to kill
14 december 2005, 15:41
en euh, een Vox, ik zou graag eens weten hoe dat klinkt