PDA

View Full Version : bestaat er een flightcase/koffer/draagtas voor de Boss gt-6



skabouter
2 oktober 2002, 22:36
--------------------------------------------------------------------------------
hallo iedereen, ik ga binnenkort de BOSS GT-6 kopen. maar dan moet ik ook iets hebben om um te vervoeren, want ik FIETS 2x per week naar mun band enzo.

bestaat er een flightcase/koffer/draagtas voor de Boss gt-6 ?

liefst heb ik een draagtas met boss merk dus. anders kan ik vast wel wat anders vinden om um in te doen, maar ik heb liever iets officieels van boss

wie weet of dat bestaat en hoe ik daar aan kan komen.

--------------------------------------------------------------------------------

Marshallover
3 oktober 2002, 07:20
Je krijgt bij de GT-6 zeker weten een eigen doosje, maar een echte flightcase bestaat er niet voor.
Je kunt wel een flightcase laten bouwen voor je Boss, alleen is dat meestal erg duur, en als je in de toekomst van effecten wisselt (en dat gebeurt gegarandeerd) heb je aan die flightcase niks meer

skabouter
3 oktober 2002, 14:48
ja, dat dacht ik ook al. flightcase heb ik een zwak voor. ik vind dat zoooooo mooi. maar niet praktisch nee. maar weet jij meer te vertellen over dat doosje ?

ik kan me er een hoop bij voorstellen, maar geef eens een beeld in de goeie richting
heeft hij een handig handvat, sloten en mooie fluweel rode binnenkant ? of heb je het meer over een kartonnen doos met een touwtje eraan ?

Ic3gl0vE
3 oktober 2002, 17:25
kartonnen doos met een handvat.
je kan ook je eigen kist bouwen

Oviv
3 oktober 2002, 17:41
Ik heb voor ongeveer 60€ materialen zelf een kist gemaakt. Althans een vriend heeft hem gemaakt :smile:. Ik heb de materialen gekocht. Het is een mooie kist om te zien en lekker stevig ook. De materialen heb ik gehaald bij Peter Verspuij in R'dam. Het hout (zwart) heb ik op maat laten zagen.

Zal hem proberen te omschrijven.

Het is een kist die je in principe onderste boven gebruikt. De GT-6 ligt dus in de deksel. Het hoge gedeelte van de kist kan je dmv speciale scharnieren eraf halen waardoor je de deksel met daarin de GT-6 zo op de grond kan zetten. Aan de onderkant van de deksel zitten 4 rubber noppen zodat de deksel iets vrij van de grond staat.

De deksel en het hoge gedeelte heeft hij bekleedt met zgn noppenschuim. Gewoon gehaald bij een DHZ zaak. Doordat je noppenschuin gebruikt ligt de gt-6 lekker vast in de kist en het geeft weer extra bescherming tegen stoten tijdens transport.

Alle hoeken zijn voorzien van aluminium strippen en speciale hoekstukken. Een stevige handvat en sluitingen zitten er uiteraard ook op. Om de deksel en het hoge gedeelte goed sluitend te krijgen hebben we bij Verspuij ook sluitprofielen kocht.

Helaas heb ik geen bouwtekening meer, anders had ik hem wel even naar je toe gemaild. Bij Verspuij konden we ook een bouwtekening inleveren en dan lieten hun hem maken bij een bouwer. Koste ongeveer 150€ en een dag of 10 levertijd.

Ik heb op het forum wel vaker gelezen dat er in het land meerdere bouwers zijn van dit kisten. Gebruik ff de zoekfunctie dan kom wellicht meer tips tegen.

skabouter
4 oktober 2002, 13:22
zo, klinkt vet man ! ja, zelf maken lijkt me ook vet. leuk om te doen enzo. maar ik vind een tas ook wel handig. gewoon een precies op maat gemaakt ugtas zeg maar. mar dan niet voor op je rug. laatst nog gezien op het net. stond ook boss op enzo, dus echt gemaakt voor de GT-6. ik hoop dat je die erbij krijgt als je een GT-6 koopt.

ik heb al wel wat topics over bouwen gezien ja. handige tips vaak.

MAY
4 oktober 2002, 13:37
Je hebt tassen van Rockbag, mijn broer heeft er een voor een GT-3 maar er zit heel weinig voering in.

skabouter
4 oktober 2002, 18:08
dat is niet mooi. ik moet er wel mee kunnen gooien, zonder dat ie beschadigd.

kan je r zelf geen voeriing in proppen ?

Oviv
4 oktober 2002, 22:13
Daarvoor lijkt me een kist maken of laten maken beter voor je gt-6, dan een rugzak.

Dream Theater
7 oktober 2002, 16:04
Op 2002-10-04 18:08, schreef skabouter:
ik moet er wel mee kunnen gooien, zonder dat ie beschadigd.

Skabouter kun je niet gewoon wat beter met je spullen omgaan ipv van een dure kist maken??? Lijkt me een praktische oplossing!
En je krijgt er geen tas bij als je m koopt.

Harry
7 oktober 2002, 16:14
misschien gaat ie op de fiets naar de oefenruimte? Gitaar onder je arm, tas op je rug, of zo. Als je er voorzichtig mee bent moet een tas wel lukken denk ik. Dus als je wilt gooien heb je een kist nodig, maar ook een auto.

skabouter
8 oktober 2002, 23:21
jongens jongens jongens, jullie snappen er gewoon weer helemaal nix van ! alleen harry had op 1 punt gelijk. ik fiets naar de oefenruimte ! maar das dan ook alles.

verder doe ik gitaar onder mijn arm, gewoon op mun rug. en wat jullie dan allemaal lullen over een rugzak voor de gt-6. natuurlijk wil ik geen rugzak voor mijn effecten bak. ! ! zijn jullie nou helemaal betoeterd ?
ik wil gewoon een handige draag tas. zoiets als de rockbag van warwick die ik laatst zag.

maar toch leuk dat jullie zo fantasierijk denken over mijn draag/vervoer methoden.

hehe cheers

Ic3gl0vE
9 oktober 2002, 17:47
Ik stop mijn GT-3 gewoon in mijn eastpak rugtas.. gaat goed hoor.
Ben wel extra voorzichtig op de weg als ik voor zo'n 900 euro aan spullen op m'n rug heb

skabouter
9 oktober 2002, 22:39
das een bizarre eastpak dan. ik heb nu een zoom 4040 (net ietsjes kleiner dan een GT-3)
en die past NIET in mijn eastpak.

laat staan een GT-6 !

Ic3gl0vE
9 oktober 2002, 23:05
uh?

ik heb gewoon zo'n standaard eastpak rugtas en de gt3 past er toch echt in hoor... inclusief snoeren en adapter

Lacrymosa
10 oktober 2002, 15:27
Past ie niet in een laptop tas??

CheerS!!

skabouter
24 oktober 2002, 13:56
to fucking big ! !