PDA

View Full Version : Iets te enthousiast geweest...



frekie
13 december 2005, 16:12
Ben net FF bezig geweest met de 3 kantige vijl met de RW LP. Voor het eerst in 25 jaar gitaarspelen... Helaas mbt de dikke E snaar iets te enthousiast de topkam ingevijld, hij rammelt nu in de open positie :cry: Heeft iemand daar een tip voor, nagellak ofzo?
De rest is beter gelukt, maakt toch wel een wereld van verschil hoor. Hij klemt niet meer in de topkam, blijft ineens perfect op stemming, de actie is veel beter, ik heb zelfs de indruk (suggestie?) dat de snaarspanning lager is :???:

marekoo
13 december 2005, 17:08
HOI FREKEI
je kunt de sleuf van de E, opvullen met epoxy,uit laten harden(+/_
een half uurtje) en dan opnieuw uitvijlen tot de juiste diepte.

succes marco

Kim Wilson
14 december 2005, 08:22
Of je koopt voor 2 euro een nieuwe en je probeert het nog eens...

frekie
14 december 2005, 10:04
Ok bedankt, ik zal eerst die epoxy eens proberen. Als de topkam er toch uit moet wat is dan een veilige methode? Dat ik dus niet de halve toets meeneem :o

Kim Wilson
14 december 2005, 10:27
Dat staat hier wel ergens beschreven, moet je even de zoekfunctie proberen. Volgens mij moet je dan voorzichtig op de kopse kant van de kam tikken. Maar dat weet ik niet precies, dus ik zou even zoeken naar mensen die het wel weten. :)

Noid
16 december 2005, 09:58
Ach ja, herkenbaar net te diep gevijld. Ik gebruik dan altijd wat seconden lijm. Laat een klein druppeltje in de V vorm vallen. Uurtje laten drogen, snaren opspannen, hoogte bepalen en weer lekker verder vijlen. Werkt goed.