PDA

View Full Version : vraagje



Tennek
13 december 2005, 16:08
wel ik ga binnekort beginnen repeteren met mijn bandje
maar mijn vraag is nu ik heb een versterken van 15 watt.
is dit wel genoeg om boven de drum te komen ??? :-?

Bins
13 december 2005, 16:12
Wat voor band/muziekstijl? Is het een buizenversterker? Slaat de drummer hard?

Tennek
13 december 2005, 16:21
dat weet ik allemaal nog nie :o
we hebben nog geen 1 keer gerepeteerd :-?

BartL
13 december 2005, 16:26
Dus je weet niet in wat voor band je gaat spelen, welke muziek jullie gaan maken en of je een buizen of transistor versterker hebt? :lol:

OK DAN! 8-)

Als jij (daarbij) ook niet weet hoe hard je drummer drumt...weten wij ook niet of jouw 15 wattertje hard genoeg gaat! :-D

Fuhgawz
13 december 2005, 16:31
Er van uitgaande dat het om een 15 watt oefencombo'tje gaat zal dat waarschijnlijk niet hard genoeg zijn om boven de drummer uit te komen. Als je je muziekstijl en je budget vermeldt kunnen we je verder helpen met de zoektocht naar een zwaardere versterker.

chennie
13 december 2005, 16:41
ik denk eerlijk gezegd dat je er ook niet echt uitkomt, zo afgaande op je post, dus een sterk staaltje forum psychologie uitoefenend, kom ik op de volgende profielschets:

Klein oefencombo transistor versterker.

Als je iets rustigs speelt, en dan bedoel ik echt rustig en zachtjes met een huiskamerdrummer dan kom het goed.
bij een beetje muziek is dit niet meer het geval, je transistor trekt het niet in vermogen om er boven uit te komen, maar ik denk nog eerder dat je luidspreker het niet meer trekt om op hogere volumes fatsoenlijk geluid te produceren. Zulke versterkers hebben ook niet echt grote speakers om voldoende druk en definitie te geven.

Tenzij je nu zegt dat je trash punk maakt en nog maals versterkt over een PA.

Tupelo
13 december 2005, 17:43
Als t in oefenruimte met mengpaneel is zou je 'm tijdelijk daarop kunnen inpluggen.

X-Rated
13 december 2005, 17:48
15 watt vind ik bij voorbaat al niet genoeg.

Trouwens, staat jouw band toevallig op marktplaats? :wink:

Fumi SG
13 december 2005, 17:51
Dat 15 Watt bij voorbaat al niet genoeg is, is gelul. Ook al 'vind jij dat', onzin...

Tennek
13 december 2005, 17:57
we zouden graag hardrock en metal spelen :D
dus wrs zal het nie gaan :p

moest het nuttig zijn dit is mijn versterker :
http://www.voxamps.co.uk/products/valvetronix/ad15vtad30vt.htm

Bins
13 december 2005, 18:03
Dat gaat waarschijnlijk niet werken, maar probeer het eerst een keer voordat je opzoek gaat naar een nieuwe amp... Misschien is de drummer wel een pussy ;)

ieme
13 december 2005, 18:55
gewoon kwestie van je snaren heel hard aanslaan dan kom je overal boven uit!

Vampire
13 december 2005, 19:59
gewoon kwestie van je snaren heel hard aanslaan dan kom je overal boven uit!

Ja, of de situatie aangrijpen en doen alsof je grof gafe solo's loopt te spelen... met je tanden... !

Ze horen toch niet wat je speelt :lol:

deedee
13 december 2005, 20:30
ik speel op een 10 watt marshall valvestate combootje punk in me bandje. Gaat perfect. Laatst klaagde de drummer dat de zanger mij te hard had gezet :-D . Nadat de drummer natuurlijk eerst mij de schuld gaf :razz: .
Maja, onze drummer is ook een watje :wink: .
Met me broer kwam ik namelijk met me 15 watt peavey transtube absoluut niet hoorbaar door.

Tupelo
14 december 2005, 16:22
Hangt er vooral vanaf hoe hard de rest van je band speelt en hoe hard je drummer slaat. Onlangs toen mijn Twin overleden was en ik de de reserve versterker aan het roken had gebracht ook even teruggegrepen naar mijn 15 watt fendertje van een jaar of 15 geleden. Ding kwam nog een aardig eind ook eigenlijk, 't was vooral de drum waar die niet bovenuit kwam. Toen maar ingeplugd op ons mengpaneel, daarna was ik het beste te horen van de hele band. :-D

Jax
14 december 2005, 16:51
15 watt vind ik bij voorbaat al niet genoeg.

Trouwens, staat jouw band toevallig op marktplaats? :wink:

Hehehe.... :cool: