PDA

View Full Version : Triaxis gebruiker!!!??



Nocki
13 december 2005, 15:47
Hoi.

Ik heb een vraag over de triaxis van boogie.

normaal werk ik me potmeters/knoppen en dat is erg prettig. preamps met menu's en dergelijke zijn op het podium effe snel niet zo makkelijk als amps met potmeters in te stellen.

hoe vinden jullie de triaxis in te stellen? in principe is hij net zo snel en overzichtelijk in te stellen als de potmeters bij andere amps maar msihcien ook niet.

wat vinden jullie?

Nocki

moonspinners
13 december 2005, 17:20
Als je met programmeerbare preamp wil experimenteren, kun je misschien beter eerst een 2e hands Hughes & Kettner ACCESS kopen.
Kan hetzelfde als de Mesa, klinkt net zo goed, heeft meer handige functies, en kost tweedehands een derde van een Triaxis.
Het is ook een buizen preamp, met hetzelfde bedieningsgemak van een Mesa.
Ik ben inmiddels aan m'n derde begonnen......
(twee keer eerder weggedaan omdat ik dacht ergens anders beter mee af te zijn. Nu heb ik er dus weer eentje, en die doe ik niet meer weg.
Kijk regelmatig op www.ebay.de Daar kom je ze nog wel eens tegen.
Succes

qwertyuiop
13 december 2005, 21:34
haha, deze mede-forummer hierboven heeft mijn oude access omdat ik een triaxis heb gekocht, en natuurlijk ben ik daar veel meer tevreden over ;-) en hij over z'n access.... :razz: geluid blijft toch een subjectief iets....maar het klopt wel dat de access veel meer handige functies heeft dan de triaxis (bijv. meerdere schakelbare loops)

ff serieus; als ik dit forum een beetje goed gevolgd heb, is Nocki een echte boogie-fan, en dan zou ik je toch aanraden de triaxis te kopen.
Omdat; je het echte boogie-geluid alleen uit een boogie haalt. Ik heb al diverse andere opties geprobeerd (inclusief de access dus), maar ben blij dat ik nu uiteindelijk toch de berg met euro's voor de triaxis heb neergeteld.
Hoewel er bergen met gitaristen zijn die helemaal wegzwijmelen bij het geluid van een (eveneeens programmeerbare) Engl bijvoorbeeld. maar die heb ik nooit gehad, dus daar kan ik geen echte mening over geven.

de triaxis is makkelijk programmeerbaar, maar niet zo makkelijk als een top met draaiknoppen. Op het podium is aanpassen van je instellingen (bijv. volumeverschillen tussen de presets) goed te doen tussen de nummers door, maar het is wat lastiger dan draaiknopjes. Maar als je een echte boogie-adept qau geluid bent, en de tijd neemt om je instellingen goed te tweaken vooraf, dan is de triaxis je geld en tijd echt waard.

succes ermee.

Nocki
13 december 2005, 22:50
Idd was mijn eerste gdachte toen ik deze post opende die tegenhanger van de triaxis. maar was de naam kwijt. de acces dus. ik hbe m al eens gehoord en denk idd dat ik toch meer ene boogie gek ben.

ben toch serieus aan het overdenken om alles weg te doen. en een quad of triaxis te kopen. alleen zit ik nog met de moeite van die knoppen. ik ben iemand die thuis heel veel tijd steekt in het afstellen van mn geluid. maar soms op het podium ook graag eens iets veranderd. als ik dan echt moet zoeken naar een preset in een menu voor ik iets kan veranderen duurt dat te lang. en dat komt ook niet pro over. niet at ik pro ben maar ik denk wel dat ik erom bekend sta dat ik mn spullen bij elkaar en voor elkaar heb. ik hoef nooit naar huis voor een batterij een kabel of een zekering. ook hoef ik niet een half uur te zoeken naar een kabel breuk omdat ik dat juist graag allemaal in orde wil hebben. dat levert je toch een goede naam op. dat wil ik graag vast houden. juis de hoeveelheid kanalen van de triaxis spreekt me aan. en ik blijf een grote boogie fan!

ik denk dat ik m maar eens moet gaan beluisteren.

hoe is het werken met de boogie verder? kan je er meer over vertellen? en over de geluiden en bruikbaarheid?

alvast erg bedankt!

Nocki

moonspinners
14 december 2005, 23:29
HEE, "Meest begeerde (ex-)vrijgezel van Nederland!!!" (onderonsje)
DIMMEN HE!!! :-D Wanneer spreken we weer eens af??
Maar goed...
Ik gaf het ACCES advies alleen omdat die 2de hands wat betaalbaarder zijn dan die Triaxis, en ik een beetje anti-Mesa ben geworden. (Ze klinken te gek, maar gaan vaak kapot)
Een tijdje geleden heb ik zitten mailen met iemand die andere buizen in z'n ACCES had gedaan om 'm, met succes, meer gelijkwaardig aan de Triaxis te maken. Helaas ben ik vergeten welk merk buizen, en ben ik die mailtjes allemaal kwijt. Langleve gmail!!
Die ENGL 580 schijnt inderdaad ook waanzinnig te klinken, en als je gaat instellen, kan je gelijk je haar er in kammen, en je Glamrock Make up doen!!
Nocki, ben e nog steeds op zoek naar een 2x12"?? Is die KOCH nix voor je?
Ik heb er nog eentje te koop........Zo'n model uit de eerste serie, met geel logo, en BBQ grill!! Wel een behoorlijke Mesa look :D :D Geintje

qwertyuiop
15 december 2005, 16:38
@moonspinners; ik ben nog steeds de meest begeerde hoor....maar niet meer vrijgezel he?.... :-D ik ga je bellen!

@Nocki; De Triaxis is live prima te programeren hoor; je kunt zeer snel ff je treble anders instellen bijv. Maar wat het lastig maakt (en dat is bij elke boogie zo) is dat het effect van het "draaien" aan 1 parameter ook effect heeft op je andere parameters. als je aan de "dynamic voicing" gaat prutsen bijv. kan het het zijn dat je ook je bass weer moet bijstellen. en voordat je het weet heb je dan een hele preset verprutst...(de dynamic voicing is wat dat betreft de lastigste parameter, bass, treble, volume etc. is wel te doen). De presets ansich zijn zeer snel terug te vinden en je instellingen in een oogwenk af te lezen.
Maar mijn ervaring met de triaxis is dat wanneer je voldoende tijd neemt om thuis en in de oefenruimte je geluiden "voor te bereiden", je Live een uitstekend geluid hebt. Wat dat betreft heb je met een triaxis qua geluid het zeker goed voor elkaar!

enne, als je van het specifieke "boogie-geluid" houdt, heb je met de triaxis heaven binnen handbereik....
Ik gebruik de triaxis niet voor erg verschillende sounds, maar meer voor verschillende gain-instellingen, waardvoor ik zo'n 5 kanalen/presets nodig heb. verder heb ik dan nog zo'n 5 presets met in detail een verschillend geluid. (meer drive, minder gain)
Als je interesse hebt, mag je best komen checken hoor. Kunnen we w.s. ook wel iets met de mede-forummer hierboven afspreken, (zodat je de access ernaast kunt horen), want die woont bij mij 2 straten verderop...(Den Haag overigens)

qwertyuiop
15 december 2005, 16:50
overigens heeft de triaxis geen ingewikkelde menu's hoor; what you see is what you get, alle parameters direct afleesbaar en instelbaar. Okk het ff snel saven van een preset na een verandering tussendoor is slechts een kwestie van 2 keer 1 knopje indrukken.

qwertyuiop
15 december 2005, 16:56
en nog iets anders; Monnspinners refereert aan het feit dat boogies veel "kapot" zouden gaan, en dat is iets waar ik nog nooit last van heb gehad. Ik heb inmiddels 5 a 6 boogie-versterkers gehad (waaronder zeer oude) en er is bij mij nog nooit iets kapot gaan! wel moet ik zeggen dat Moonspinners niet de enige is die dat zegt; ik hoor er veel mensen over klagen. Maar goed, wat dat betreft heeft Nocki zelf ook voldoende ervaring met Boogies geloof ik. :wink:

qwertyuiop
15 december 2005, 16:57
en nog iets anders; Monnspinners refereert aan het feit dat boogies veel "kapot" zouden gaan, en dat is iets waar ik nog nooit last van heb gehad. Ik heb inmiddels 5 a 6 boogie-versterkers gehad (waaronder zeer oude) en er is bij mij nog nooit iets kapot gaan! wel moet ik zeggen dat Moonspinners niet de enige is die dat zegt; ik hoor er veel mensen over klagen. Maar goed, wat dat betreft heeft Nocki zelf ook voldoende ervaring met Boogies geloof ik. :wink:

qwertyuiop
15 december 2005, 16:58
en nog iets anders; Monnspinners refereert aan het feit dat boogies veel "kapot" zouden gaan, en dat is iets waar ik nog nooit last van heb gehad. Ik heb inmiddels 5 a 6 boogie-versterkers gehad (waaronder zeer oude) en er is bij mij nog nooit iets kapot gaan! wel moet ik zeggen dat Moonspinners niet de enige is die dat zegt; ik hoor er veel mensen over klagen. Maar goed, wat dat betreft heeft Nocki zelf ook voldoende ervaring met Boogies geloof ik. :wink:

qwertyuiop
15 december 2005, 16:58
en nog iets anders; Monnspinners refereert aan het feit dat boogies veel "kapot" zouden gaan, en dat is iets waar ik nog nooit last van heb gehad. Ik heb inmiddels 5 a 6 boogie-versterkers gehad (waaronder zeer oude) en er is bij mij nog nooit iets kapot gaan! wel moet ik zeggen dat Moonspinners niet de enige is die dat zegt; ik hoor er veel mensen over klagen. Maar goed, wat dat betreft heeft Nocki zelf ook voldoende ervaring met Boogies geloof ik. :wink:

qwertyuiop
15 december 2005, 16:59
en nog iets anders; Monnspinners refereert aan het feit dat boogies veel "kapot" zouden gaan, en dat is iets waar ik nog nooit last van heb gehad. Ik heb inmiddels 5 a 6 boogie-versterkers gehad (waaronder zeer oude) en er is bij mij nog nooit iets kapot gaan! wel moet ik zeggen dat Moonspinners niet de enige is die dat zegt; ik hoor er veel mensen over klagen. Maar goed, wat dat betreft heeft Nocki zelf ook voldoende ervaring met Boogies geloof ik. :wink:

qwertyuiop
15 december 2005, 16:59
en nog iets anders; Monnspinners refereert aan het feit dat boogies veel "kapot" zouden gaan, en dat is iets waar ik nog nooit last van heb gehad. Ik heb inmiddels 5 a 6 boogie-versterkers gehad (waaronder zeer oude) en er is bij mij nog nooit iets kapot gaan! wel moet ik zeggen dat Moonspinners niet de enige is die dat zegt; ik hoor er veel mensen over klagen. Maar goed, wat dat betreft heeft Nocki zelf ook voldoende ervaring met Boogies geloof ik. :wink:

qwertyuiop
15 december 2005, 17:01
wat een fijn forum is dit toch; "er is geen actie aangegeven" maar ondertussen staat het er al 6 keer!

Nocki
15 december 2005, 17:07
Ik hoor steeds meer dingen die ik wil horen. het fijt dat met 1 instelling heel het geluid veranderd is juist een van de dingen die ik zo waardeer in mesa. dit is gelijk ook de reden dat je in de winkel met een minuutje klooien de mesagauw afkeurt. mn mark IV heeft dat ook heel erg en juist met de knoppen van de triaxis blijft mn geluid staan ipv perongeluk wat hoger of lager. de triaxis is lekker klein en past mnakkelijk in het rack en is niet zo zwaar als de quad (denk ik, moet ik nog checken).

ik zal vast niet alle geluiden gebruiken van de triaxis maar zeker wel een aantal! Zelf ben ik een grote fan van presets. en dat gaat hier zeker mee lukken....
jullie maken me steeds gekker in de richting van de triaxis.

over axxess. ik heb diverse "mesa killers" gehoord over de tijd en ik heb het altijd wel geweldige amps gevonden allemaal maar voor mij was het steeds net niet "het". Mesa blijft mijn geluidje!!!

wat beteeft het forum is het altijd gewoon niet naar kijken. eerst checken of het er staat. maar het blijft vervelend. Mesa kapot heb ikook nog nooit meegemaakt. en altijd te repareren.

Nocki

Nocki
20 december 2005, 15:09
even voor mezelf het volgende en voor mensen die later deze post herlezen


serienummer < 1700 is versie 1.0
Advies is NIET kopen, omdat er behoorlijk wat problemen mee zijn geweest.

serienummers 1700 < 5200
versie 2.0
Hier zit een rectifierunit in

>5200
versie 2.1
Incl rectifierunit en phat mod.
De phat mod is volgens mij alleen ietsie meer gain en meer mid in de presets. Zegt dus niet zoveel...
Bijna niet te krijgen. Voegt ook nix toe eigenlijk.

Kortom: alles vanaf serienummer 1700 is ok.
Check wel ff alle membraambuttons.

Nocki
20 december 2005, 15:12
even voor mezelf het volgende en voor mensen die later deze post herlezen. il las dit op dit forum maar had steed moete het terug te vinden
en het is wel iets om te onthouden!



serienummer < 1700 is versie 1.0
Advies is NIET kopen, omdat er behoorlijk wat problemen mee zijn geweest.

serienummers 1700 < 5200
versie 2.0
Hier zit een rectifierunit in

>5200
versie 2.1
Incl rectifierunit en phat mod.
De phat mod is volgens mij alleen ietsie meer gain en meer mid in de presets. Zegt dus niet zoveel...
Bijna niet te krijgen. Voegt ook nix toe eigenlijk.

Kortom: alles vanaf serienummer 1700 is ok.
Check wel ff alle membraambuttons.

Nocki
20 december 2005, 15:17
even voor mezelf het volgende en voor mensen die later deze post herlezen


serienummer < 1700 is versie 1.0
Advies is NIET kopen, omdat er behoorlijk wat problemen mee zijn geweest.

serienummers 1700 < 5200
versie 2.0
Hier zit een rectifierunit in

>5200
versie 2.1
Incl rectifierunit en phat mod.
De phat mod is volgens mij alleen ietsie meer gain en meer mid in de presets. Zegt dus niet zoveel...
Bijna niet te krijgen. Voegt ook nix toe eigenlijk.

Kortom: alles vanaf serienummer 1700 is ok.
Check wel ff alle membraambuttons.

Nocki
21 december 2005, 15:51
Het zal duidelijk zijn. na lang erover nagedacht te hebben wordt het de triaxis!

ik ben kwa financien op de helft en moet nog het een en andere verkopen.

alles wat te koop staat op mn site mag weg en zelfs als er onder de prijs wordt verkocht ga ik het redden voor een triaxis en 2:90 oid

iedereen erg bedankt voor de reacties!!! en mocht je een triaxis weten voor een leuk bedrag houdt ik me aanbevolen.

Nocki

Nocki
21 december 2005, 15:56
1x teveel. sorry was te duidelijk... :-D

Fvddungen
22 december 2005, 09:30
Goede keus, Nocki. Ik moet zeggen dat ik je benijd. De Triaxis staat bij mij bovenaan de lijst voor als ik weer aan iets nieuws ga. De G-force staat op nr 2. Mijn gitaarleraar heeft ook die 2 apparaten en ik vind zijn sound echt helemaal te gek. Het beste wat ik ooit heb gehoord.

Je zult er denk ik geen spijt van hebben.

jw009
22 december 2005, 10:56
Even een vraag over de triaxis;

Is het nu zo dat al die 8 verschillende modes nou ook ECHT verschillende sounds hebben, en niet in elkaars verlengde liggen. Dat de een bijvoorbeeld wat minder gain heeft, en de ander wat meer en dit dan een andere mode noemen.

Of zijn het echt verschillende sounds, alsof je de verschillende mark's erin hebt zitten.

jw009
22 december 2005, 10:57
Even een vraag over de triaxis;

Is het nu zo dat al die 8 verschillende modes nou ook ECHT verschillende sounds hebben, en niet in elkaars verlengde liggen. Dat de een bijvoorbeeld wat minder gain heeft, en de ander wat meer en dit dan een andere mode noemen.

Of zijn het echt verschillende sounds, alsof je de verschillende mark's erin hebt zitten.

jw009
22 december 2005, 10:58
-

Nocki
22 december 2005, 15:01
Het zijn 8 verschillende sounds maar wel met het boogie karakter.

de diverse mark series waar deze toch wel op gebaseerd is hebben allemaal een eigen sound maar wel een karakter wat echt boogie sytle is.

dat is ook de reden waaro ik m wil. het behelst het geluid vanaf de mark I wat meer een fender clone is tot aan demark IV die toch heel anders is kwa geluid. vooral met clean.

ook zijn de voicings van de markIII en mark IV alle2 anders.. en deze heeft al deze geluiden.

NOckk

Syman
6 januari 2006, 10:53
Hallo allemaal!

Ik ben zelf ook helemaal Mesa-fan :-D en sprokkel zo het een en ander al aardig bij elkaar. mijn set-up ziet er als volgt uit:
Digitech 2120
Mesa 50/50
Mesa 4x12 std. recto-cab

Nu ben ik ook aan het kijken voor een Triaxis, maar ik lees overal dat deze het beste te gebruiken is i.c.m. en 2:90. Klopt dit? Heeft iemand van jullie daar ervaring mee? Krijg ik niet dezelfde vette rectifier sound met m'n 50/50?

Greets, Sy

Syman
6 januari 2006, 10:54
Hallo allemaal!

Ik ben zelf ook helemaal Mesa-fan :-D en sprokkel zo het een en ander al aardig bij elkaar. mijn set-up ziet er als volgt uit:
Digitech 2120
Mesa 50/50
Mesa 4x12 std. recto-cab

Nu ben ik ook aan het kijken voor een Triaxis, maar ik lees overal dat deze het beste te gebruiken is i.c.m. en 2:90. Klopt dit? Heeft iemand van jullie daar ervaring mee? Krijg ik niet dezelfde vette rectifier sound met m'n 50/50?

Greets, Sy

Syman
6 januari 2006, 10:55
Hallo allemaal!

Ik ben zelf ook helemaal Mesa-fan :-D en sprokkel zo het een en ander al aardig bij elkaar. mijn set-up ziet er als volgt uit:
Digitech 2120
Mesa 50/50
Mesa 4x12 std. recto-cab

Nu ben ik ook aan het kijken voor een Triaxis, maar ik lees overal dat deze het beste te gebruiken is i.c.m. en 2:90. Klopt dit? Heeft iemand van jullie daar ervaring mee? Krijg ik niet dezelfde vette rectifier sound met m'n 50/50?

Greets, Sy

Syman
6 januari 2006, 10:55
Hallo allemaal!

Ik ben zelf ook helemaal Mesa-fan :-D en sprokkel zo het een en ander al aardig bij elkaar. mijn set-up ziet er als volgt uit:
Digitech 2120
Mesa 50/50
Mesa 4x12 std. recto-cab

Nu ben ik ook aan het kijken voor een Triaxis, maar ik lees overal dat deze het beste te gebruiken is i.c.m. en 2:90. Klopt dit? Heeft iemand van jullie daar ervaring mee? Krijg ik niet dezelfde vette rectifier sound met m'n 50/50?

Greets, Sy

Ibanez RuleZ
6 januari 2006, 12:35
die heeft gewoon meer mogelijkheden, maar ik geloof er niet heel erg aan dat het daar "het beste" mee gaat. dat is maar net wat je doel is.

dat t een prima combi is, lijkt me duidelijk

Harrald

qwertyuiop
6 januari 2006, 12:59
ik gebruik de triaxis zelf in combi met de 20/20 van mesa, en ik kan je vertellen dat daar een heerlijk geluid uitkomt. een echt "rectifier" geluid heb ik er nog niet uitgehaald want dat gebruik ik niet. Ik speel voornamelijk pop en rock, dus dat heftige geluid heb ik niet nodig. Bovendien heb ik een vroegere versie van de triaxis, waar nog geen phat-mode op zat, dus.....eigenlijk heb je helemaal niets aan mijn bijdrage :-D

Lock en Load
6 januari 2006, 14:50
Is het niet zo dat in de nieuwe Triaxis de rectifier preset er niet meer inzit omdat de onderdelen niet meer te krijgen waren (of te duur)?

Lock en Load
6 januari 2006, 14:52
Is het niet zo dat in de nieuwe Triaxis de rectifier preset er niet meer inzit omdat de onderdelen niet meer te krijgen waren (of te duur)?

punetaro
6 januari 2006, 16:49
De Mesa 50/50 is de minste van de Power amps van Mesa, qua geluid blaast de 2:90 ( en heb het niet over het wattage ) de 50/50 weg !!!!


Heb geruime tijd ( tot voor kort ) op de combinatie Triaxis - Gmajor - 2:90 - gespeeld en wat een killer set - up. De 2:90 is gematched voor de 2:90 maw ze vullen elkaar perfect aan en met de triaxis kun je de , half drive, deep en modern modes van de 2:90 schakelen. De triaxis is eigenlijk een bibliotheek van mesa sounds

punetaro
6 januari 2006, 17:10
De 50/50 is de minste in het arsenaal van power amps van Mesa, de 2:90 blaast de 50/50 gewoon weg ( en nu heb ik het niet over wattage ).


Heb tot voor kort op een combi van MESA BOOGIE Triaxis, TC ELECTRONICS G-major, MESA 2:90 simull class en een MESA BOOGIE 2 x 12 horizontal rectifier cabinet. Een set-up die garant stond voor een betonne geluidsmuur. De triaxis is gewoon een bibliotheek aan mesa sound en de 2:90 is een power amp met ballen. De triaxis matchen gewoon perfect bij elkaar en met de triaxis kun je de 2:90 aansturen ( modern, deep en half drive ) dus een combinatie van die 2 is een killer team

punetaro
6 januari 2006, 17:14
De 50/50 is de minste in het arsenaal van power amps van Mesa, de 2:90 blaast de 50/50 gewoon weg ( en nu heb ik het niet over wattage ).


Heb tot voor kort op een combi van MESA BOOGIE Triaxis, TC ELECTRONICS G-major, MESA 2:90 simull class en een MESA BOOGIE 2 x 12 horizontal rectifier cabinet. Een set-up die garant stond voor een betonne geluidsmuur. De triaxis is gewoon een bibliotheek aan mesa sound en de 2:90 is een power amp met ballen. De triaxis matchen gewoon perfect bij elkaar en met de triaxis kun je de 2:90 aansturen ( modern, deep en half drive ) dus een combinatie van die 2 is een killer team

punetaro
6 januari 2006, 17:14
De 50/50 is de minste in het arsenaal van power amps van Mesa, de 2:90 blaast de 50/50 gewoon weg ( en nu heb ik het niet over wattage ).


Heb tot voor kort op een combi van MESA BOOGIE Triaxis, TC ELECTRONICS G-major, MESA 2:90 simull class en een MESA BOOGIE 2 x 12 horizontal rectifier cabinet. Een set-up die garant stond voor een betonne geluidsmuur. De triaxis is gewoon een bibliotheek aan mesa sound en de 2:90 is een power amp met ballen. De triaxis matchen gewoon perfect bij elkaar en met de triaxis kun je de 2:90 aansturen ( modern, deep en half drive ) dus een combinatie van die 2 is een killer team

pieter25
23 januari 2006, 10:54
zijn er ergens online soundsamples van de triaxis te vinden? ben wel benieuwd. Heb hem jaren geleden een keer gehoord, en dat klonk wel te gek!

Nocki
23 januari 2006, 11:07
op http://forum.grailtone.com/index.php zijn samples te vinden. leuke boogie site...

heb net een auto gekocht (was nodig, stomme keuring ook altijd) dus triaxis even weer op een lager pitje... maar heb het geld in principe wel.

ben nu bezig om mn marshall cab en mesa mark IV nog lager te prijzen zodat het meihsien wat sneller weg gaat. heb een leuke versie 2 op het ook en een 2x12 erbij. dan in het begin nog even op een oude poweramp (moet ik dat even zoeken) ofzo.

het boogie forum is echt een heel leuk forum. zijn een hoop samples te vinden!

Nocki

jw009
23 januari 2006, 16:41
Hopelijk krijg je de Triaxis snel, want ik ben echt eens benieuwd naar een goede en uitgebreide review van dit ding.

Succes met de zoektocht

jw009
25 januari 2006, 16:33
Deze kans zou ik niet laten liggen een Triaxis voor 1000 euro, op ebay.de.
Het is dat ik geen geld heb... anders had ik hem wel gekocht. Ik loop namelijk zwaar te gassen op een triaxis.



http://cgi.ebay.de/Mesa-Boogie-Triaxis-V-2-0-Preamp-Roehre_W0QQitemZ7385046635QQcategoryZ46657QQssPage NameZWDVWQQrdZ1QQcmdZViewItem

Michael AE
25 januari 2006, 18:06
Ik heb er ook 1 gehad, en ik vond het niet veel soeps. Vaker bij de reparateur dan in mijn rack en echt klinken doet het ook niet, alhoewel dat een kwestie van smaak is. Hou er wel rekening mee dat het een gevoelig apparaat is dat nogal snel kapot gaat en als het kapot gaat ook nog eens een ramp is om te repareren. Iedereen die ik ken die er 1 gehad heeft, heeft er gelazer mee gehad.

tnijland
26 januari 2006, 22:36
Ik heb al jaren een Triaxis en moet zeggen dat het wel een van de meest veelzijdige pre-amps is. Ik had hem bijna verkocht nadat ik een Ernst Rover erbij had gekocht maar ben blij dat ik het niet gedaan heb.

Het mooie aan deze preamp is dat hij heel veel verschillende maar ook echt goed klinkende geluiden heeft. Als je van Robben Ford houdt, pak je lead kanaal 1 green en je kunt het geluid feilloos vastleggen. Ook Larry Carlton is redelijk te benaderen. Heel mooi warm en rond. Het kanaal lead 1 geel heeft net wat meer vervorming en komt ook wat dichter bij een marshall geluid (alhoewel de Rover het hier wint).

Het clean is gewoon top (met name clean 1 groen) en heel erg bruikbaar. Wanneer je de gain voluit zet heb een van de mooiste cruch vervormingen te pakken. Hij reageert perfect op de volume van de gitaar (de toon blijft vol en intact). Clean 2 is een heldere twinkelende country toon (niet helemaal mijn toon).

Lead 1 rectifier is gewoon een mooie heavy (nu)metal sound die direct vraagt om een vette riff. Ook de lead 2 kanalen scheuren behoorlijk, zijn typisch Boogie (ook verschillend) en heel goed toepasbaar voor allerlei solos in de mix.

jw009
27 januari 2006, 09:31
Heb jij ook veel gelazer gehad met je triaxis? Veel kapot?

AART
27 januari 2006, 11:51
staat een v1.0 voor 1250 op g-markt.

Bino
27 januari 2006, 16:23
staat een v1.0 voor 1250 op g-markt.

1250 is echt over priced voor een versie 1.0, heeft geen rectifier unit of phat mode en de eerste generatie triaxis kende wat kinderziektes.

vester86
27 januari 2006, 16:31
er staan nu 2 triaxen te koop op gitaarmarkt, maar volgens mij wel allebei te duur...

Bino
27 januari 2006, 16:35
Tot 2 weken geleden speelde ik op volgende combo

Mesa Boogie Triaxis v 2.0 pre-amp
Mesa Boogie 2:ninety Simul class power amp
TC Electronics G Major

Een echte killer set-up, een muur van beton die blaast. Heb m'n set-up verkocht omdat ik een Mesa Dual Rectifier rackmount kon kopen, en daar was ik al heel lang naar op zoek en na enkele jaren zoeken uiteindelijk gevonden.

Over de triaxis was ik wel tevreden ( en als ik terug wat centjes op overschot heb, koop ik er beslist terug één ) Een arsenaal aan geluiden, kortom een hele Mesa bibliotheek. Of de kanalen klinken zoals de originele amps naarwaar ze genoemd zijn, kan ik niet volledig zeggen daar ik de originelen nog niet allemaal gehoord heb , maar klinken als een rectifier doet het toch niet en ook vond ik dat hij wat gain miste. Lead 1 red best een bruut kanaal maar een rectifier ? Mooi niet.

Wat ik wel zeer positief aan de triaxis vind, is de dubbele equalizer, de eerste bij het binnen komen van het signaal en ééntje bij het buiten komen van het signaal. Kun je echt wonderen mee doen met een dubbele eq.

De triaxis vraagt heel wat tijd en tweaking om een deftig geluid uit te krijgen want voor mensen met weinig geduld zullen ontmoedigen maar eens je weet "how to handle it" kun je echt sublieme sounds uit de triaxis halen.

Bino
27 januari 2006, 16:37
er staan nu 2 triaxen te koop op gitaarmarkt, maar volgens mij wel allebei te duur...


idd voor een :

V1.0 zeker niet meer dan 1000 euro geven
V2.0 zeker niet meer dan 1250 euro geven

De V2.1 zijn zeldzaam op de 2dehands markt en zijn vrij recentelijk dus die kunnen nog wel wat kosten maar de voor de andere triaxissen zijn dit toch de doorgaanse 2dehands prijzen

Nocki
27 januari 2006, 19:30
Ja! maandag ga ik er als het goed is om. nu maar hopen dat het ook gebeurt.

de centen zijn er. en dan de marshall 1960A weg en de mark IV.
de laatste ga ik mishien wel laten tolexen... en de midiswitcher in bouwen en dan ernaast geruiken met midi. of verkopen.

als ik ze beide kan verkopen is dat ook mogelijk desnoods met inruil. heb wel zin in een leuke ibanez ofzo erbij... :-)

ik houdt jullie op de hoogte als ik m heb.

NOcki

Nocki
28 januari 2006, 08:39
Tja en dan blijkt opeens dat je er maandag niet omgaat... Niet snel genoeg terug gemaild en er niet snelgenoeg om geweest... helaas... we blijven gewoon verder zoeken naar een triaxis. ik vind het heel leuk dat iedereen mee helpt zoeken en elke keer ales er een te koop staat ik daar mails over krijg! bedankt iedereeen! super!

Nocki

tnijland
28 januari 2006, 16:15
Jammer Nocki, maar je vindt er vast wel eentje. Je moet net iemand treffen die hem graag kwijt wil of een keertje wat anders wil.

Om terug te komen op de vraag op dit forum of de Triaxis vaak stuk is; Ik heb hem inderdaad een keertje opgestuurd naar de dealer. Het probleem zat in de flatcables van het rectifier board. Nadat deze vervangen was was het allemaal weer OK. Dit schijnt overigens wel een kwaaltje te zijn van deze apparaten.

Als betaalbare power-amp kan ik echt de Simul Class 295 aanbevelen. Zelf amp-goeru Peter van Weelden adviseerde mij om deze niet snel weg te doen om dat hij waanzinnig goed is. Helaas wel duur in onderhoud omdat er maar liefst 8 grote 6L6 eindbuizen in zitten.

OK, de Triaxis maar weer... Het blijft gewoon de enige high quality pre-amp die bruikbaar is voor allerlei soorten en stylen muziek. Een goede mix tussen Fender en Marshall geluiden en daarnaast gewoon de Mesa geluiden. Ik heb toch ook een POD Xt (met alle modelpacks) als alternatief voor wat specifieke amp klanken omdat ik ook in een bigband met veel muziekstijlen speelde. Maar zo'n POD heeft ondanks dat ie heel bruikbaar is, in de verste verte niet de geluidskwaliteit van een Triaxis. Het is gewoon niet vergelijken! Kost natuurlijk ook niks maar het is dan ook helemaal niks voor een purist. Alleen aanschaffen als je wat speciale versterker geluidjes nodig hebt voor opname o.i.d.

Wat ik goed vindt aan de Triaxis is dat hij in een band pas echt goed tot zijn recht komt omdat met name de Mark II en de de Mark IV geluiden heel erg mooi door de mix komen waarbij de dynamic voicing een hele goede rol speelt. Het is dan ook interessant om de Triaxis manual van de Mesa Boogie website eens door te lezen om te zien wat die mafkezen bij het ontwikkelen en implementeren van de hele Mesa bibliotheek allemaal aan extra truukjes hebben ingebouwd. Je kunt er wel een cursus van maken....

AART
28 januari 2006, 18:19
hmm, nocki, Erik vd Haar heeft een echte oude 295 staan voor 1000 euro, ik zou eens kijken of je met hem een dealtje kan maken, die eindtrappen zijn idd wel ok.

Lijkt me lollig als je er straks achter komt dat je alleen de mark IV simulaties gebruikt :D

Nocki
28 januari 2006, 20:31
Bedankt. maar eerst maar eens kijken voor de Triaxis eerst!

het geld is er nu nog wachten tot iemand er een heeft. de versie 1 zie je wel vaak. maar daar wil ik niet zoveel voor uitgeven als er wordt gevraagd.

de poweramp wordt toch wel de 2:90 of een oude switchtrack... :-)

die zie je ook regelmatig voorbij komen...

ben nu aan het onderhandelen met wat mensen voor mn mark IV dus dat zal ook niet lang duren. een paar mensen die hun oude zooit willen inruilen erop en wat geld kunnen missen... binnen kort dus genoeg!

Nocki

jw009
31 januari 2006, 09:41
Even nog een vraag,

het verschil tussen v1 en v2 van de triaxis is het recto board en de fat mod, die bij v2 er wel op zitten (fat ook niet bij alle) en bij v1 niet.

Maar zijn deze mods nou echt zo'n toegevoegde waarde? Kan je zeggen dat V2 echt beter is, of gewoon anders?

En voor welke sound komt die recto sound in de plaats.

chloortablet
3 februari 2006, 22:43
Jw009,

Ik heb op het moment een 50/50 icm met een triaxis 1.0. En ik ben er al 8 jaar zeer tevreden over. Zeer diverse sounds zijn eruit te halen, en hoewel geen Rectifier lijkt lead 2 red er behoorlijk op. Als morgen m`n nieuwe buizen binnen zijn, wil ik wel een paar geluids fragmenten maken, is altijd leuk om te horen hoe hij droog klinkt :)

jw009
4 februari 2006, 00:07
Als morgen m`n nieuwe buizen binnen zijn, wil ik wel een paar geluids fragmenten maken, is altijd leuk om te horen hoe hij droog klinkt :)



Dat zou echt super zijn!! alvast bedankt

Maar waarom doe je er nieuwe buizen in, als je van plan bent om hem te verkopen?

jw009
7 februari 2006, 09:42
de buizen al binnen?

Nocki
7 februari 2006, 14:09
Vorige week heb ik m dan eindelijk gehaald. de versie 1

even geluisterd en het geluid wat op lead1 red zit is echt heerlijk korrelig!
wat ik liever heb dan de halve recto simulatie

ben er erg blij mee en alle geluiden zijn erg verschillend. heb er 1 keer mee in de band gespeeld en het blijkt maar weer dat je daar je geludienm moet instellen... :-)

hopelijk komt deze week mn recto 2x12 cab binnen met v30's en dan alleen nog ene eindtrapje!!! :-)


erg leuk ding die mesa triaxis!
binnenkort wel wat meer info!
Nocki

Nocki
12 februari 2006, 18:24
Tja! daar is tie dan! de triaxis in mn rack en mn 2x12 recto cab!
http://people.zeelandnet.nl/nocki/alles.JPG
De mark IV zit in een zelfbouw topje wat ik heb getolexed. deze wordt verkocht om een poweramp en 2e rectocab te kunnen aanschaffen.
iedereen bedankt voor de reacties op dit topic!

Nocki

AART
12 februari 2006, 21:05
het was daar ook mooi weer zo te zien.

maar gefeliciflapstaart, mooi spul.

jw009
16 februari 2006, 14:49
Hoe kan je aan de triaxis zien welke versie het is? Staat dit nog ergens vermeld ?

Nocki
16 februari 2006, 14:54
totaan versie 1700 is het 1 daarboven 2

als je de triaxis aanzet en er komt op elk schermpje 2.0 te staan is het 2

komt er niks te staat is het versie1

ik ben momenteel bezig met mods voor de triaxis om er nog meer gain uit te halen! k houdt jullie op de hoogte!

zelf heb ik gekozen voor versie 1 omdat deze voor mij beter klinkt (ld1 red) dan de recto sim die op de 2 zit. kan het iedereen aanraden... versie1

Nocki

CrystalPlanet
17 februari 2006, 13:06
Triaxis is altijd een goeie keuze! Congrats!

Ik weet niet of iemand het al gemeld heeft, en ik er misschien overheen gelezen heb, maar je kunt voor de softwareupgrade tussen 1.0 en 2.0 ook de aparte eproms kopen voor relatief weinig geld. Heb ze op eBay regelmatig voorbij zien komen. Opvallendste verschil in de software is dat je met 2.0 alle parameters van de triaxis achter je expressiepedaal kunt zetten en real time veranderen terwijl je speelt. Los van of het wel of niet handig is voor je sound, ziet het erg cool uit als de waardes in de display vanzelf omhoog en/of omlaag gaan. ;)

qwertyuiop
20 februari 2006, 22:01
he nocki!

nu je 'm een weekje of wat hebt; hoe bevalt het? hebben we je de verkeerde preamp aangesmeerd of ben je toch wel blij?

hoe beviel het instellen en aanpassen van je presets "on the fly"?

ben benieuwd...

Nocki
20 februari 2006, 22:04
Hoi,

Ik heb idd niks meer laten horen... :-) sorry daarvoor maar ik wou wachten tot ik compleet was.

nu ben ik dat dus...
http://people.zeelandnet.nl/nocki/rackencabs.JPG

vandaag net mn 2:90 en 2e recto 2x12 cab gehaald...

laat gauw horen hoe het klinkt maar tot nu toe ben ik echt heel blij met de triaxis! net heel czachtjes gespeeld op de combinatie en het klonk zacht al heel goed. was ook wel geschokt dat het zaakje zacht kon... nocki blij!!!!

Nocki

qwertyuiop
20 februari 2006, 22:11
mooi zo,

je was al een boogie-fan, maar nu ben je ook nog triaxis-adept! welcome at the club!
ben benieuwd hoe het je bevalt op het podium. we horen het wel.

Nocki
25 februari 2006, 22:13
Helaas nog steeds neit op het podium geweest. maar dat betekent dus dat ik nu de tijd heb om alles in te stellen.

heb er nu een tijdje mee gespeeld om m te leren kennen an vandaag de tijd genomen om 10 basis geluiden te maken vanaf 0 en gelijk mn g-major erbij in te stellen vanaf 0.

resultaat is geweldig!!!!

ondel elke preset zit een Triaxis geluid en een standaard instelling voor de g-major. onder de ctl knop zit steeds delay. en met de expressie pedaal kan ik fx bijmixen.

heb nu 5 geluiden klaar.

1 Clean + reverb ( CTL = Delay 1200 ms. ) (exp. = Phaser )
2 Clean + reverb + delay 300 ms + chorus ( CTL = delay off ) (exp. = tremelo )
3 Clean + EQ + reverb + delay 350 ms + chorus ( CTL = delay off ) (exp. = Volume )
4 Crunch + reverb ( CTL = delay 350 ms ) (exp. = phaser )
5 crunch + reverb ( CTL = delay 1200 ms ) (exp. = harde tremelo )

dat betekent dus het volgende:

1 is leuk voor slag gitaar. met phaser erbij gaat ie lekker ruig klinken.
als de delay erbij komt kan ik brian may achtige dingetjes doen. vraag en antwoord spel zeg maar.

2 meer om te tokkelen en cleane solo's. voor een zachte slag stap ik op de ctl zodat de delay in dit preset uit gaat. met tremelo erbij krijg je een leuk tapijtje voor mierzoete nummertjes.

3 ook clean maar met de graphic eq in een V vorm zeg maar. hier door gaat het een beetje bijten en ga je richting een akoestisch geluidje. het chorusje maakt het lekker af. dit komt heerlijk dor de mix en de atack is heerlijk. dit is echt een heerlijk U2 geluidje en als ik op CTL stap gaat de delay weer uit. dan is het meer een akoestisch geluid. expressie zorgt voor het volume want met dit kanaal klinkt mn ebow ook geweldig!
volume wordt aan het begin geregeld van de gmajor zodat de spil's van de delay en reverb blijven klinken.

4 clean met een randje. ook voor U2 achtige dingetjes maar aggresiever. voor het delay moet ik CTL ingedrukt houden. het expressie pedaal zorgt voor ene heerlijke phaser.

5 crunch naar overdrive toe. dit kanaal is lekker in yourr face en heerlijke ouderwetse rock. CTL zorgt voor delay met 1200ms zodat ook op dit kanaal het vraag/antwoord spelletje gespeeld kan worden.
de expressie mixt een harde tremelo in het signaal waardoor je een leuk effect voor intro's krijgt...

totr nu toe klinkt de triaxis echt geweldig! In mijn band gebruik ik voor intro's enzo graag een effect en vind het heerlijk om daarmee te spelen. niet alles wordt in de band gebruikt maar sommige dingen best vaak.

opzet is om onder elke preset een goed bruikbaar geluid te hebben wat past binnen wat ik wil. met een stap op CTL of Expressie komt er iets bij. dus nooit meer dan 2 trappen om binnen een preset iets te veranderen. en wil ik iets wat aanstaat weer uit hebben of terug in origineel stap ik gewoon nog eens op de preset knop. het wertk heerlijk snel en simpel...

binnen kort de volgende geluiden erin zetten...


6 High gain slag
7 High gain Solo
8 Santana achtig geluid (smooth)
9 Marshall achtig geluid (grainy)
10 Brian may achtig geluid met veel mid en bite.


op 7 en 10 komt er op het expressie pedaal een pitch shifter.
op 6 komt het op het expressie pedaal phaser
op 8 en 9 komen er op het expresie pedaal een chorus en een delay bij.
bij 6 en 10 wordt weer een delay toegevoegd met het CLT knoppie!

Het klinkt echt super en ik ben erg blij met de geluiden!
iedereen bedankt voor de adviezen. het geluid van mn mark IV vind ik hier ook weer helemaal terug maar dan 10 X beter. en zonder de 2:90 zou het toch niet zo goed klinken als het nu doet. en het mooiste van alles id....

de 2:90 kan ook erg mooi zacht.!

Nocki