PDA

View Full Version : hebben jullie er wel eens last van...



Neals
2 oktober 2002, 22:12
dat je je gitaar oppakt, en totaal niet op snelheid kan komen, terwijl je eerder die dag de sterren van de hemel speelde...
is mij net gebeurd, iemand tips???

maarten
2 oktober 2002, 22:28
ja dat heb ik dus echt supervaak. De ene keer race je over die hals en de andere keer kun je nog geen barré goed doen. T heeft bij mij vaak te maken wat ik ervoor gedaan heb. Heb ik lang achter de pc gezeten dan speel ik echt crap, of als ik van buiten kom. Nu heb ik ALIJD last van ijskoude handen dus voor kou ben ik erg gevoelig. Over t algemeen speel ik wel beter als mn handen warm zijn (dus als ik direct van buiten kom en speel is t niks) en gewoon even je handen losmaken, pruts maar wat aan, pingel wat en je merkt dat t op een gegeven moment soepeler gaat..



bij mij dan :smile:

mazzels
maarten

IJzerbroot
2 oktober 2002, 23:17
Jaha...bekend euvel, heb ik ook last van. Dan douw ik of die gitaar weer terug in z'n koffer (want waarom mezelf in de weg zittten want het wordt dan toch niks) of ik ga een keer of -tig de bluesscale in a zitten pingelen........resultaat warme handjes en dan gaat het wel weer. Maar soms heb ik ook wel eens zo'n dag die in het teken staat van Murphy's Law.....

Anders Destium
2 oktober 2002, 23:46
Omdat ik bijna altijd (lees altijd) meespeel met muziek pak ik dan bij voorkeur een CD van In Flames, even een tijdje warmdraaien met de ritme-gitaarstukken en dan weer doorblazen :smile:

moretel
3 oktober 2002, 16:45
Ik had regelmatig, vooral overdag dat gevoel, als iedereen thuis was ging ik pas echt lekker herrie maken en was ik helemaal warm gespeeld.

Ik begin tegenwoordig elke sessie rustig met wat riffjes en lickjes en wat jazz accoorden. Na een uurtjes zijn dan je vingers goed ingespeeld en kan daarna het geweld losbarsten.
Nu met de winter in het zicht zal het wel eens wat langer duren maar belangrijk is om heel rustig te beginnen dan komt het eigenlijk vanzelf.
Als het dan niet echt wil kan het ook zijn dat je gewoon te moe bent. Ik heb veel onregelmatig gewerkt en dat is niet bevordelijk voor je concentratie, dan eindig je meestal met dat gepiel in A terwijl je onderuit gezakt in de stoel zit.

Rutger
3 oktober 2002, 17:21
Tja, ik heb ook vaak gelijk zin om op volle snelheid te gaan rocken als ik 's avonds thuiskom. Maar als je net je dag niet hebt wil het gewoon niet en gooi je gefrustreerd die gitaar maar aan de kant. Je kunt dan maar beter een versnelling terugnemen en beginnen met wat rustige nummertjes. Wat vooral helpt is met toonladders je vingers losspelen. En dan heb je toch een mooie "frustratieloze "avond.

eind goed al goed

FragDaddy
4 oktober 2002, 09:41
heb ik ook vaak last van, de ene keer speel ik makkelijker en beter dan de andere keer.

geen pijl op te trekken

Neals
4 oktober 2002, 09:42
tis vooral kut als je onstage ineens amper kan spelen

Raffel
4 oktober 2002, 10:02
ik heb dat altijd na een avondje doorzakken... Volgende dag kun je nix :smile:

Maar in combinatie met alcohol speel je weer heel soepel...

Maaruh, sowieso als ik op een dag maar 1 uur haal, ben ik bagger... :S

moretel
4 oktober 2002, 10:04
Das weer een ander probleem, tot nu toe alleen in mijn dromen gehad.

Ook goed is om met iets nieuws te beginnen, nieuwe toonladder, riffjes, technieken etc. , daar heb je niet zoveel snelheid voor nodig.

B_FORCE
5 oktober 2002, 15:34
gewoon master of puppets spelen, zij je handen in 1 keer warm :smile:

maar, nee, ff serieus, ik heb het ook wel vaak,
vooral als ik van buiten kom en et is koud buiten (koude handen), en soms heb je je dag gewoon niet en een andere keer heb je een super dag en dan kan je opeens alles spelen......

Ic3gl0vE
5 oktober 2002, 20:03
hmm nee ik heb wel eens dat ik m'n gitaar vet stroef vind spelen maar dan moet er gewoon een beetje formula 65 (soort fastfret) over de snaren heen en dan is alles weer goed

Vai Himself
5 oktober 2002, 22:09
ja als je net van buiten komt en dan worden je vingers veel dikker door de warmte :sad:

Anders Destium
5 oktober 2002, 22:19
misschien moet je ze niet meer gelijk in je kont stoppen elke keer als je ergens binnenkomt :razz: , zorgt er ook voor dat ze niet steeds zo bruin worden (geloof me: DAT valt op)
:grin:

Stefan16384
5 oktober 2002, 23:20
Heb ik inderdaad ook wel eens last van ja. Soms loopt het gewoon voor geen meter terwijl ik net een uur geleden mezelf verbaasde. Het is me nog niet gelukt iets de schuld te geven. Zal wel met iets vaags te maken hebben. Ik ga er echter niet moeilijk om doen, dan zet ik gewoon die gitaar ff aan de kant en ga ik een beetje rondneuzen op http://www.gitaarforum.nl ofzo...