PDA

View Full Version : Mesa rack gear???



Nocki
13 december 2005, 15:21
Na 2 jaar trouwe dienst zal mn markIV me waarschijnlijk gaan verlaten voor iets anders. Eerst wil ik eens gaan kijken naar een andere kast en daarna naar een andere versterker. Ik zit te denken aan iets voor in mn rack! Maar een top zou tot de mogelijheden kunnen behoren. Momenteel wil ik eens kijken naar een mesa quad preamp en een poweramp of een triaxis. maar een roadking of iets dergelijks is ook niet uit te sluiten. de quad heb ik gehad en is helemaal mijn ding kwa mogelijk heden... de andere 2 ken ik niet.

wat zijn jullie ideeen?

andere merken zijn natuurlijk ook mogelijk behalve de engl. die liggen m niet.
Nocki

wimmeltje
13 december 2005, 18:02
hey nocki,

altijd goed om vooruit te gaan met je rek. Wel zou ik eerst even wat vragen stellen aan mezelf voordat ik verder ga met mijn speurwerk naar een versterker als ik in jou schoenen sta. Het eerste is dat je volgens mij wel tevreden was/bent met de sound uit de Mark versterker. De vragen die dan komen zijn:

Welke sound zoek ik en welke versterker kan mij dit bieden?

Ik heb een multi-fx unit hoe wil ik die erop aansluiten?

Wat ook niet onbelangrijk is het totaal gewicht van het rack. (ken je mijn 12 he rek nog met die bradshaw switching en vht versterkers? loei zwaar) misschien iets om aan te denken.

Schakel mogelijkheden van versterker is dat genoeg en heb ik dat nodig?

Midi schakelingen op de versterker of extern systeem om te schakelen?

Wil je stereo of mono spelen? (gewicht van de eindtrap en hoeveel watt?)

mocht ik een boogie rek kiezen zou er bij mij inkomen:

rackmount dual rectifier
QUAD
Tiaxis
simulclass 2:90

Kijk ook eens naar een VHT GP3, vht eindversterker en brunetti is misschien ook wel leuk om eens naar te kijken. Ik zag op gitaarmarkt een rack koch staan (KC-50??) misschien is dat iets.

jw009
14 december 2005, 10:35
http://www.gitaarmarkt.nl/index.php?ct=gitvers&md=details&id=53019

Er staat een Triaxis versie 2.0 op gitaarmarkt. Ik wil zelf de stap van quad naar triaxis ook maken, alleen is daar voorlopig geen geld voor. Ik zoek de sound van de quad maar dan meer mogelijkheden qua verschillende sounds en hoop dit met de triaxis ooit te gaan bereiken.

jw009
14 december 2005, 10:37
:roll:

Nocki
14 december 2005, 11:53
Hoi. bedaknt voor de reacties. ik heb al contact gehad met de verkoper van de triaxis en dat is idd wel wat ik zoek zou te lezen. ikbne nog meer net een dag heirmee bezig dusde centen zinn er nog niet. eerst alle verkopen.. (check www.tekoopies.s5.com )


wat betreft de vragen van wim:

Welke sound zoek ik en welke versterker kan mij dit bieden?
Ik ben gek van de mesa sound. ik wil meer mesa sounds dan ik al heb. clean van het huidig bevalt niet meer. de mesa amps die ik heb gahd waren beter/anders

Ik heb een multi-fx unit hoe wil ik die erop aansluiten?
dit blijft een probleem met de g-major. ik wil weer terug naar een g-force of eens proberen met een rocktron fx processor. de huidige tonesuck van de g-major neem ik voor lief en kan ik mee leven. ik kan een hoop veranderen met goede instellingen dus die houdt ik tot ik daar een beslissing over heb genomen


Wat ook niet onbelangrijk is het totaal gewicht van het rack. (ken je mijn 12 he rek nog met die bradshaw switching en vht versterkers? loei zwaar) misschien iets om aan te denken.
het gewicht zoals het nu is is ook best zwaar. een triaxis is wat lichter dan een quad geloof ik en zolang het niet meer is dat pre, power en wat ik al heb is het nog goed te doen.

Schakel mogelijkheden van versterker is dat genoeg en heb ik dat nodig?
wat ik kan met deze preset is precies wat ik wil.

Midi schakelingen op de versterker of extern systeem om te schakelen?
ik kan met deze setup wat ik heb en wat erbij komt alles schakelen. alles wordt midi dus een probleem met wat ik al heb

Wil je stereo of mono spelen? (gewicht van de eindtrap en hoeveel watt?)
ik wil in princpe mono spelen maar stereo is ook handig. dry wet is iets wat k graag doe en momenteel speel ik vaak met 2 1960 kasten mono.
met een stereo poweramp ga ik dan waarschijnlijk dry wet spelen. dat geeft ook weer een oplossing voor het tone suck probleem!


Nocki

AART
14 december 2005, 13:15
Nocki, tel even tot 10.


En als je besluit hem toch weg te doen wil ik hem wel overnemen voor 10 euro :wink: :razz:

Nocki
14 december 2005, 17:41
Ik heb er goed over nagedacht. Ik wil verder en meer.

iemand een idee over de beste poweramps voor een quad of triaxis. de simul 90 en 2:90's (zo uit mn hoofd de benamingen) zijn schijnbaar het interesantst maar hoe zit het met bv de 2:50 en de 20/20? is dat ook leuk?

iemand?

Fvddungen
14 december 2005, 18:17
Mijn leraar gebruikt in zijn studio een Triaxis + Geforce + Marshall solidstate poweramp + brakke Celestion Hifi speakers. Ondanks de transistor eindtrap en hifi speakers vind ik de sound echt megasuper. Live gebruikt hij wel een buizen eindtrap met een cabinet, maar ik weet niet welke.

Ik ben zelf ook helemaal verliefd op de sound van de Triaxis. Zodra ik het geld er voor heb en ik ook beetje fatsoenlijk kan spelen, wil ik er ook 1.

BeeJee
15 december 2005, 02:15
Scoor een Traveller van Ernst, pleur er 6L6 buizen (want dat kan...) in en je hebt een betere mesa-eindtrap dan mesa ooit zal maken

habberdoedas
15 december 2005, 13:26
Ha die Nocki,

Ik zou zeggen....simpel houden dat rack en denk ook aan je rug. Het gesleep met zware racks is gen pretje als je alles zelf moet vervoeren en opbouwen. Zoals bekend heb ik 20/20 eindtrap/formula pre/ g-major fx / en roland fc 200. Het werkt nog steeds perfect en ik ben zeer te spreken over de 20/20 eindtrap van mesa. Het is helemaal mijn geluid. Misschien in de toekomst eens een ander pre amp....maar welke dat moet gaan worden ??? Zag dat Mesa een 2 HE pre-amp heeft "de studio rectifier of zoiets??" lijkt me inderdaad een goede vervanger echter momenteel geen cent te makken dus ik blijf nog ff bij wat ik heb. He Nocki suc6 ermee

jw009
15 december 2005, 14:50
iK gebruik zelf de quad icm de mesa 50/50 en bevalt me heel goed.
Heb er JJ buizen ingeknalt wat al wat scheelt, als je ook nog eens een bias mod laat doen, kan dit ding erg lekker klinken

Nocki
15 december 2005, 16:30
Ik ben al eens in het bezig geweest van de formula, gmajor, 20/20 combinatie en ondanks dat ik de el84 subliem vind klinken weet ik dat ik in 6l6 eindtrapjes helemaal mn geluid heb gevonden...

de formula is ook net niet mijn ding maar zeker niet verkeerd...

Nocki

qwertyuiop
15 december 2005, 17:12
ook ff in dit forum een berichtje; ik bespeel m'n triaxis met een G-major en een 20/20 van Boogie, en dat klinkt te gek! grote voordeel van de 20/20 is dat je 'm vrij hard kunt zetten (in tegenstelling tot een 2:90) en dat klinkt lekkerrrrrrr......
ik heb al vaker gelezen over Nocki en z'n "tonesuck", en ik moet zeggen; geen enkele rack-efx doet het zonder tonesuck, dus ook de G-major of G-force niet. So learn to live with it... :wink:

De triaxis trekt zich weinig aan van de tonesuck van de G-major. Als je 'm dry hoort naast wet, hoor je het verschil. Dat doe ik dus ook gewoon niet meer, maar verder blijft het karakter van de triaxis goed overeind in de tonesuck van de G-major.

nogmaals; je mag het complete setje komen luisteren als je wilt. (maar het setje blijft wel in DH :-D )

Nocki
15 december 2005, 19:30
Bedankt! den haag is wel een eindje rijden... dus ik denk dat ik er op een andere manier achter ga komen... :-)
als jij zegt dat de triaxis ook over een 20/20 goed klinkt kan ik daar ook eens naar kijken... er blijft veel over om te kopen... nu eerst eens het een en ander verkopen op mn site... ik heb uitgerekend dat zelfs al verkoop ik het een en ander onder de prijs (niet te gek natuurlijk) verkoop ik er dan precies aan kan komen...

gauw verkopennn... :-)

bedankt voor de reacties tot zo ver! ik twijfelde heel erg over de triaxis maar ben nu over de verschillende vragen en bedenkingen die ik had heen.

Nocki