PDA

View Full Version : aankoopadvies: Roland Cube30 en Ibanez SA120



HaV
13 december 2005, 16:10
Hallo allemaal,

Hierbij zal ik mee eerst eventjes voorstellen: ik ben Herre a.k.a. HaV, ben 27 jaar en woon in Zwaagwesteinde.

Zo’n 8 jaar terug speelde ik enkele akkoorden op m’n akoestische/western gitaar, maar door het breken van m’n linkerpols zo’n 6 jaar terug, is dit op een zeer laag pitje komen te staan. Ik wil nu het spelen weer op gaan pakken.

Mijn muziekvoorkeur ligt bij de wat zwaardere rock tot metal. Nu wil ik graag een elektrische beginnersgitaar aan gaan schaffen. M’n budget ligt tussen de 500 – 600 euro voor een versterker en gitaar. Is hier iets leuks voor te kopen? Zelf zat ik te denken aan een Roland Cube 30 in combinatie met een Ibanez SA120 of zo. Past dit wat bij m’n muziekstijl en is dit een leuke gitaar om op te beginnen?

Graag zou ik enkele ervaringen over bovenstaande combinatie horen, of advies over een andere combinatie in dezelfde prijsklasse.

Alvast bedankt,

Groeten,
Herre

BassAgent
13 december 2005, 16:31
Ja, zijn beiden mooie apparaatjes. Die SA heeft toch een trem? Vastzetten of een locking nut kopen en installeren. Anders ontstemt je gitaar veel te snel.

bon_jovi
13 december 2005, 18:54
ikzelf ben ook al weken info en dergelijke aan het zoeken voordat ik mijn 1ste gitaar koop en deze combinatie staat ook op mn lijstje, zeker die Roland lijkt me een goeie keuze.

Ik heb ook al veel positiefs over Cort X-2 gehoord en de London city gitaren.

Bins
13 december 2005, 19:10
Het is misschien slim om met een 2ehands gitaar te beginnen, dan heb je of een betere gitaar voor hetzelfde geld, of meer geld over voor je (2ehands) versterker.
*kuch* Check mn onderschrift *kuch*

ijzerbroot1
13 december 2005, 19:11
O ik ben de enige niet....haha....maar goed je hebt een PM!

Bins
13 december 2005, 19:42
Kapers op de kust!!

Outrage
13 december 2005, 20:26
zowel die ibanez als die cort (london city ken ik niet) zijn meer dan prima om te beginnen. Roland cube trouwens ook.

HaV
14 december 2005, 11:34
Hallo allemaal, alvast bedankt voor de reacties.

Is een gitaar met tremelo wel verstandig voor een beginner?
Een RG321 lijkt mij ook een zeer leuke gitaar om mee te beginnen, zijn er ervaringen met deze gitaar?

HaV

Terence
14 december 2005, 13:57
Een tremelo is leuk, maar niet strikt noodzakelijk. Het hangt er maar net vanaf of jij later iets met een tremelo wil kunnen doen zonder eerst een andere gitaar te moeten kopen.
Het lijkt me dat als je begint je de tremelo iig niet zult missen, er valt genoeg te oefenen zonder de tremelo.

Terence
14 december 2005, 13:58
Een tremelo is leuk, maar niet strikt noodzakelijk. Het hangt er maar net vanaf of jij later iets met een tremelo wil kunnen doen zonder eerst een andere gitaar te moeten kopen.
Het lijkt me dat als je begint je de tremelo iig niet zult missen, er valt genoeg te oefenen zonder de tremelo.

HaV
14 december 2005, 15:11
ik heb ook enkele muziekwinkels in Leeuwarden gemaild. Van ééntje kreeg ik een aanbieding teruggemaild: een Ibanez GRX170 + Cube30 voor net geen 500,-.

Op zich leek de prijs me wel leuk, maar kan geen echte goede info over de gitaar vinden. Kennen jullie deze gitaar?

Ik zal in ieder geval a.s. donderdagavond of anders in het weekeinde eens langs wat zaken gaan om wat informatie. Hopende dat deze verkopers goede info kunnen geven en niet alleen maar z.s.m. willen verkopen.

Maar als er mensen zijn met ervaringen met deze gitaar hoor ik het graag.

BassAgent
14 december 2005, 15:22
Mijn vuistregel is: nooit een Ibanez kopen met een G voor het type. Niet mooi afgewerkt, slechte kwaliteit. Kun je beter de SA120 kopen of de *kuch*SA160 van Bins*kuch* en de trem vast (laten) zetten.

Nickname
14 december 2005, 15:28
Mijn vuistregel is: nooit een Ibanez kopen met een G voor het type. Niet mooi afgewerkt, slechte kwaliteit. Kun je beter de SA120 kopen of de *kuch*SA160 van Bins*kuch* en de trem vast (laten) zetten.

Op zich zijn het best wel fijne gitaartjes afgezien van de tremolo die je duidelijk vast moet laten zetten dan, maar het speelt zeker wel fijn.. afwerking is inderdaad iets minder maar dat heb je dan ook met een Gxx model. En je moet niet geven om het ibanez GIO logo op de kop.. dat vind ik toch wel lelijk.. iemand toevallig een slabloontje liggen van een echt ibanez logo?

Nickname
14 december 2005, 15:29
Mijn vuistregel is: nooit een Ibanez kopen met een G voor het type. Niet mooi afgewerkt, slechte kwaliteit. Kun je beter de SA120 kopen of de *kuch*SA160 van Bins*kuch* en de trem vast (laten) zetten.

Op zich zijn het best wel fijne gitaartjes afgezien van de tremolo die je duidelijk vast moet laten zetten dan, maar het speelt zeker wel fijn.. afwerking is inderdaad iets minder maar dat heb je dan ook met een Gxx model. En je moet niet geven om het ibanez GIO logo op de kop.. dat vind ik toch wel lelijk.. iemand toevallig een slabloontje liggen van een echt ibanez logo?

RedBuell
14 december 2005, 15:44
Mijn vuistregel is: nooit een Ibanez kopen met een G voor het type. Niet mooi afgewerkt, slechte kwaliteit. Kun je beter de SA120 kopen of de *kuch*SA160 van Bins*kuch* en de trem vast (laten) zetten.

Op zich zijn het best wel fijne gitaartjes afgezien van de tremolo die je duidelijk vast moet laten zetten dan, maar het speelt zeker wel fijn.. afwerking is inderdaad iets minder maar dat heb je dan ook met een Gxx model. En je moet niet geven om het ibanez GIO logo op de kop.. dat vind ik toch wel lelijk.. iemand toevallig een slabloontje liggen van een echt ibanez logo?


Kijk eens op E-bay Ibanez logo's zijn voor een prikkie te koop.