PDA

View Full Version : Racksysteem vs. losse top



SmartyMarti
2 oktober 2002, 21:46
Yo versterkerfanaten,
Wie van jullie weet wat de voor en nadelen van een racksysteem (aparte voor en eindversterker)zijn ten opzichte van een losse top?

Groeten,

Marti

FragDaddy
2 oktober 2002, 21:52
nadeel:

groot en zwaar en vaak duurder

je bent (vooral met een uitgebreid rack) meer aan het programmeren/prutsen als aan het gitaarspelen.


voordeel:

onbeperkte combinatiemogelijkheden (voorversterker/eindversterker)

meerdere eindversterkers kunnen schakelen voor heel verschillend geluid. denk bijvoorbeeld aan een mesa/boogie recto preamp naast een marshall of een engl.

alles in 1 kast, effecten, wireless, versterkers, EQ, tuner, lampje, etc etc etc.

HET STAAT STOER al die lichtjes !

<font size=-1>[ Dit Bericht is bewerkt door: FragDaddy op 2002-10-02 21:52 ]</font>

SmartyMarti
2 oktober 2002, 22:05
Yo Fragdaddy,
Ik was niet van plan om er een koelkast met discoverlichting van te maken. Naast de pre- en poweramp hooguit nog een midiswitcher.

Marti

FragDaddy
2 oktober 2002, 22:10
je kunt er ook over denken om een pre-amp met midi te kopen.

waar heb je eigenlijk een midi-switcher voor nodig als je alleen een pre-amp hebt? de kanalen van een simpele pre-amp zijn te schakelen met een standaard footswitch. net zoals bij een gewone 'top'

midi is in principe alleen handig als je meerdere dingen wilt schakelen. dus bijvoorbeeld een pre-amp naar een ander kanaal en je effecten aan/uit.

Nocki
2 oktober 2002, 23:00
een losse top staat stoer en je kan er niks aan veranderen.
19"je zeult je rot met je starship enterprise...
nocki

Ic3gl0vE
2 oktober 2002, 23:03
voordeel:
je wordt er sterk van en het staat stoer

nadeel:
misschien wil je niet sterk en stoer zijn maar gewoon gitaarspelen :wink:

dml
3 oktober 2002, 10:04
Tja, je kunt bij 19" wel de componenten bij elkaar zoeken maar daar kun je lang, erg lang mee bezig zijn. Bijv. de combinatie Egnater IE4 preamp met Mesa 20/20 poweramp klinkt niet. Ik heb een losse top maar ook een klein rekje met daarin de FX-processor en zender.....
Tis maar net hoe groot je het maakt.

SmartyMarti
3 oktober 2002, 15:09
Op 2002-10-02 22:10, schreef FragDaddy:
je kunt er ook over denken om een pre-amp met midi te kopen.

waar heb je eigenlijk een midi-switcher voor nodig als je alleen een pre-amp hebt? de kanalen van een simpele pre-amp zijn te schakelen met een standaard footswitch. net zoals bij een gewone 'top'

midi is in principe alleen handig als je meerdere dingen wilt schakelen. dus bijvoorbeeld een pre-amp naar een ander kanaal en je effecten aan/uit.


Nou precies daarvoor dus. 'k heb namelijk een effectendinges met midi mogelijkheden.

Wie van jullie kent de preamp van Engl (niet die midipreamp die is niet te betalen)

Rectifier
3 oktober 2002, 16:00
Mmmm, wel verrekte veel overeenkomst met MetalMartyProductions --> SignsofZodiac.
:grin: :grin: :grin: :grin:

Beide ENGL fans, en mr.Savage is geswitched van een rack naar een Savage.
En mr.Sovereign gaat van een combo naar een Rack....

Toeval... :razz:

gerrekat
7 oktober 2002, 19:41
heb al veel pedalen en 19" shit gehad, nu heb ik een peavey triple XXX top die klinkt beter dan alles wat ik ervoor had.

Maar ik hou ook niet van al die effecten, hooguit een klein delaytje en een wahtje, maar zlfs die gebruik ik nauwelijke meer.

IK had geld genoeg om elke top te kopen die ik wilde including MESA, DIEZEL en RIVERA, toch vond ik de PEAVEY HET vetst klinken!
Al hoewel de anderen ook erg goed waren maar dan ie je het prijsverschil, en denk je hoe kunnen ze zoveel vragen voor zo'n top terwijl hij helemaal niet beter beter klinkt dan de relatief goedkope TRIPLE XXX (1400 euro)