PDA

View Full Version : Gejatte gitaar



Rubenios
2 oktober 2002, 21:25
Okee dit kwam ik tegen op het Children of Bodom forum (en de officiele site) dat de twee Custom made gitaren (jackson) van Alexi gejat zijn... Jezus ik vind het jatten van een gitaar nog wel erger dan het jatten van iemands vriendin... Hopelijk krijgt ie hem weer terug... En hopelijk laten ze de dader zijn ballen opeten, omdat ik hierdoor langer op de nieuwe CD van cob moet wachten...

Greetz, Rubenios

FragDaddy
2 oktober 2002, 21:47
rustig, rustig. je krijgt nog een hartaanval zo.

1) ja, vervelend dat iemand een gitaar jat, maar beter een gitaar dan een auto.

2) jammer dat het een gitaar van een 'bekende' artiest is, maar die heeft toch geld zat om er nog 1 te kopen/laten maken. dus beter die van hem, dan die van een jongen die er 10 jaar voor heeft moeten werken.

3) wat een vage smoes zeg. het album wordt uitgesteld omdat de gitaar er niet is. pak gewoon een andere (niet custom) uit het rek en speel verder. kom op zeg. als er maar 6 snaren (of soms 7) op liggen kun je er toch mee spelen?

Robbert
2 oktober 2002, 22:03
Op 2002-10-02 21:47, schreef FragDaddy:
rustig, rustig. je krijgt nog een hartaanval zo.

1) ja, vervelend dat iemand een gitaar jat, maar beter een gitaar dan een auto.

Gloeiende.. je zou maar een artiest zijn die meer om gitaren geeft dan om auto's. En dan vooral om je eigen gitaren....

2) jammer dat het een gitaar van een 'bekende' artiest is, maar die heeft toch geld zat om er nog 1 te kopen/laten maken. dus beter die van hem, dan die van een jongen die er 10 jaar voor heeft moeten werken.

Dus dat maakt alles weer goed ofzo? Wel eens gehoord van emotionele waarde? Geld zat of niet. Bekend of niet.. van gitaren moeten ze afblijven.

3) wat een vage smoes zeg. het album wordt uitgesteld omdat de gitaar er niet is. pak gewoon een andere (niet custom) uit het rek en speel verder. kom op zeg. als er maar 6 snaren (of soms 7) op liggen kun je er toch mee spelen?

Nou heb ik niet veel verstand van gitaren hoor. Maar ik weet wel dat niet iedere Fender hetzelfde klinkt. Zelfs niet iedere strat. Dus.. een gitaar klinkt misschien als een gitaar, maar niet als jou gitaar. Snappie?

Anders Destium
2 oktober 2002, 23:37
Die gitaren die hij had waren zeg maar redelijk exclusief als in geen tweede met die specs...(een Jackson-neck met scalopped frets ook dacht ik, die maken ze niet zomaar)
Ik begrijp best dat Alexi even de tijd neemt om een gitaar te vinden of te laten maken die hem genoeg bevalt, maar inderdaad balen dat het nieuwe album vertraging oploopt...

Jay Cal
3 oktober 2002, 06:19
Joh hij heb toch een endorsement? Jackson heeft binnen een maand wel weer een nieuwe scalloped rhoads voor hem klaar.

Ps. die goud-zwarte vind ik persoonlijk echt monsterlijk...

Grtz,

Gianno

michielv
3 oktober 2002, 08:29
Humm, over dat custom made verhaal heb ik ook zo'n mening. Natuurlijk zijn er gitaren en gitaren maar in een interview met Slash in Guitar Player (eeuwen geleden) stond ook 1 lange klaagzang over dat Gibson geen goede Les Pauls meer maakte en dat oude zo duur waren enz. Terwijl hij in hetzelfde interview uitlegde dat de "Sweet Child O Mine" Les Paul (nou ja, dat ding uit de video en waar hij "Appetite" op gespeeld heeft) geen Gibson maar een handgebouwde replica was. Ik bedoel, dan ga je toch naar die bouwer en koop je 10 van die dingen! Dan ga je toch niet zitten eikelen dat Gibson geen goede gitaren meer maakt! Sukkel!

Maar het blijft kut wanneer je instrument gejat is. Want voor je weer een gitaar hebt die precies zo is als jij het hebben wilt ben je wel even verder. Maar het is geen smoes natuurlijk om je plaatje niet op tijd af te hebben :wink:

Stefan16384
3 oktober 2002, 10:10
Op 2002-10-02 21:47, schreef FragDaddy:
rustig, rustig. je krijgt nog een hartaanval zo.

1) ja, vervelend dat iemand een gitaar jat, maar beter een gitaar dan een auto.


No way!!!!!! Die auto is gewoon een roestig blik op 4 wielen waarvan er nog genoeg rondrijden. Als ze dan iets moeten jatten, dan die auto maar. Van mijn gitaar blijven ze af!!!!

FragDaddy
3 oktober 2002, 12:19
De auto is wel een stukkie duurder als die gitaar.

een nieuwe custom gitaar bouwen kost een dagje ofzo. (als de bouwer meteen begint) dus dat is het probleem niet.

dat de ene gitaar anders klinkt dan de andere weet ik ook, maar maakt dat voor de CD uit?

Noctiis
3 oktober 2002, 12:31
niet als je er EMG's ingooit, die klinken in elke gitaar hetzelfde...
Ennem, een custom gitaar in een dag? Mijn vorige custom gitaar duurde 9 maanden.

Ic3gl0vE
3 oktober 2002, 15:44
kep liever dat iemand m'n fiets jat dan m'n gitaar hoor...


maar anywayz.. ze moeten de releasedatum niet verzetten, krijgt er iemand met mij aan de stok :wink:

FragDaddy
3 oktober 2002, 16:07
Mijn vorige custom gitaar duurde 9 maanden.


ja, maar ze zijn niet 9 maanden aan het BOUWEN !! je moet gewoon 9 maanden wachten !!

als je maar belangrijk genoeg bent dan gaan ze echt wel meteen voor je aan het werk. en dan is zo'n gitaar wel binnen 1 dag af (excl. lak dan he)

Noctiis
3 oktober 2002, 16:10
dat is echt niet in 1 dag gedaan hoor, er moet flink wat gebeuren aan zo'n custom ding...
en die RR van CoB is niet custom voor hem gebouwd, hij heeft m gekocht van iemand anders.

<font size=-1>[ Dit Bericht is bewerkt door: Noctiis op 2002-10-03 17:48 ]</font>

Ic3gl0vE
3 oktober 2002, 17:18
volgens mij moet daar staan dat 'ie NIET voor hem gebouwd is... anders klopt je zin niet :smile:

Noctiis
3 oktober 2002, 17:47
oe ja sorry :grin: foutje

Neals
3 oktober 2002, 21:23
EEn van die gozers van nickelback had op lowlands ook een custom gibson, die was ook nog niet helemaal af...

Braindead
3 oktober 2002, 22:09
quote Anders Destium "Die gitaren die hij had waren zeg maar redelijk exclusief als in geen tweede met die specs...(een Jackson-neck met scalopped frets ook dacht ik, die maken ze niet zomaar) "
Wat dat betreft moet ik je gelijk geven, sterker nog volgens mij hebben ze bij Jackson nog nooit een gitaar met scalopped frets gemaakt. Hmmmmm strange hoe zou die gast daar aangekomen zijn. :smile:
Laten we het er maar op houden dat ie een scalloped fretboard had. ( zeker een Yngwie wanne be):-)
Maar scalloped frets of niet jatten is sowieso fout.

Neals
3 oktober 2002, 23:02
gelukkig heb ik een ibanez, en als ik de eventuele jatters van mijn gitaar tegenkom, gaat de spitse ibanezheadstock door de aarsch er in en door de muil er uit (zucht, was ik maar een bassist)

Stefan16384
3 oktober 2002, 23:08
Op 2002-10-03 12:19, schreef FragDaddy:
De auto is wel een stukkie duurder als die gitaar.


Jouw auto misschien.... De mijne niet echt :smile: