PDA

View Full Version : Alternatief voor Celestion G12H-100 in Twin 100W



Jorn-
13 december 2005, 00:23
In mijn geblackfacede (apart woord zo) Twin Reverb 100W heb ik momenteel Celestion G12H-100 speakers liggen. Het laag en hoog van deze speakers is vol en mooi, alleen nu vind ik eigenlijk dat het geluid in het middengebied te dof is. Ik moet er teveel hoog indraaien om het geluid wat opener te laten klinken, het probleem is dan dat als ik hoog speel, het geluid te schel wordt en me trommelvliezen martel. Ik speel o.a. op een Dearmond M-75T. Als ik hierop met het hals-element speel, is het geluid veel te dof en wollig in vergelijking hoe het zou moeten klinken. Het wat jazzy geluid komt er dan niet uit. Omdat er zoveel soorten speakers zijn, vraag ik me af wie me iets kan adviseren.

Mr.Jay
13 december 2005, 14:23
In mijn geblackfacede (apart woord zo) Twin Reverb 100W heb ik momenteel Celestion G12H-100 speakers liggen. Het laag en hoog van deze speakers is vol en mooi, alleen nu vind ik eigenlijk dat het geluid in het middengebied te dof is. Ik moet er teveel hoog indraaien om het geluid wat opener te laten klinken, het probleem is dan dat als ik hoog speel, het geluid te schel wordt en me trommelvliezen martel. Ik speel o.a. op een Dearmond M-75T. Als ik hierop met het hals-element speel, is het geluid veel te dof en wollig in vergelijking hoe het zou moeten klinken. Het wat jazzy geluid komt er dan niet uit. Omdat er zoveel soorten speakers zijn, vraag ik me af wie me iets kan adviseren.

G12H100 vind ik ook geen mooie Twinspeaker. heb zelf tijdje goeie ervaringen gehad met EMI LEGEND121, en ClassicLEAD80 (wel ouwe).

JaY

Jorn-
13 december 2005, 19:08
Ik herriner me dat je ooit een keer schreef ook de Legend 122 in een Twin te hebben gehad (Ronnie Earl sound). Nu lees ik her en der dat zowel de Legend 121, 122 en 125 gebruikt worden. Ze hebben allen verschillende Wattages (van 35Watt tot 150Watt), maakt het dan uit welke worden gebruikt..., die van 35 Watt, ontploffen die niet als je versterker hard staat?

Jorn-
13 december 2005, 19:08
Ik herriner me dat je ooit een keer schreef ook de Legend 122 in een Twin te hebben gehad (Ronnie Earl sound). Nu lees ik her en der dat zowel de Legend 121, 122 en 125 gebruikt worden. Ze hebben allen verschillende Wattages (van 35Watt tot 150Watt), maakt het dan uit welke worden gebruikt..., die van 35 Watt, ontploffen die niet als je versterker hard staat?

Jorn-
13 december 2005, 19:09
Ik herriner me dat je ooit een keer schreef ook de Legend 122 in een Twin te hebben gehad (Ronnie Earl sound). Nu lees ik her en der dat zowel de Legend 121, 122 en 125 gebruikt worden. Ze hebben allen verschillende Wattages (van 35Watt tot 150Watt), maakt het dan uit welke worden gebruikt..., die van 35 Watt, ontploffen die niet als je versterker hard staat?

Jorn-
13 december 2005, 19:09
Ik herriner me dat je ooit een keer schreef ook de Legend 122 in een Twin te hebben gehad (Ronnie Earl sound). Nu lees ik her en der dat zowel de Legend 121, 122 en 125 gebruikt worden. Ze hebben allen verschillende Wattages (van 35Watt tot 150Watt), maakt het dan uit welke worden gebruikt..., die van 35 Watt, ontploffen die niet als je versterker hard staat?

Jorn-
13 december 2005, 19:10
Ik herriner me dat je ooit een keer schreef ook de Legend 122 in een Twin te hebben gehad (Ronnie Earl sound). Nu lees ik her en der dat zowel de Legend 121, 122 en 125 gebruikt worden. Ze hebben allen verschillende Wattages (van 35Watt tot 150Watt), maakt het dan uit welke worden gebruikt..., die van 35 Watt, ontploffen die niet als je versterker hard staat?

Jorn-
13 december 2005, 19:12
Ok, er ging dus iets fout,...maar me bericht staat er.

Mr.Jay
13 december 2005, 21:43
Ok, er ging dus iets fout,...maar me bericht staat er.

je hebt een "langer" geheugen dan ik :wink:
Ik heb even mijn archieven gecheckt en om dit keer precies te zijn : het waren de EMI legen 121A die ik in mijn Twin had. Ze waren 150W met 2" voice coil.

JaY

Jorn-
19 december 2005, 08:54
Na enig speurwerk (op dit forum is er namelijk al veel over geschreven) twijfel ik nu tussen de Celestion Classic Lead en de Weber California. Ik speel voornamelijk clean en gebruik soms een Red Snapper voor een net wat vetter geluid. Welke van deze speakers is hier het beste geschikt voor? En wat is het verschil qua geluid? Overal lees ik namelijk dat deze beide zeer goed tot hun recht koment in een Twin.

piezo
28 december 2005, 16:26
heb zelf tijdje goeie ervaringen gehad met EMI LEGEND121, en ClassicLEAD80 (wel ouwe).

Ik wist niet dat er oude en nieuwe Classic Leads bestonden. Ik ben wel erg benieuwd wat het verschil daartussen is en vanaf welk jaar dit verschil optreedt. Want aangezien ik hier nogal wat posts van deskundigen heb gelezen die de Classic Lead aanbevolen in een open 1x12 cofiguratie wou ik die wel eens proberen in mijn Koch KC50 DLX.

Mr.Jay
28 december 2005, 16:44
heb zelf tijdje goeie ervaringen gehad met EMI LEGEND121, en ClassicLEAD80 (wel ouwe).
Ik wist niet dat er oude en nieuwe Classic Leads bestonden. Ik ben wel erg benieuwd wat het verschil daartussen is en vanaf welk jaar dit verschil optreedt.

Ik bedoel met ouwe : ouwe/gebruikte/ingespeelde, dus geen nieuwe uit de doos.
Maar daarnaast dacht ik ook dat de ClassicLead80's opnieuw zijn uitgebracht, dus tijdje uit de produktie zijn geweest ?....misschien weet iemand hier meer van ?

JaY