PDA

View Full Version : humbuckers



timbo
12 december 2005, 21:13
kan iemand me uitleggen hoe ik het beste deze dingen kan vervangen ik wil graag een mooi slash geluidje welke humbuckers heb ik daar voor nodig?

wytz
12 december 2005, 21:16
slash gebruikt alnico pro II pickups, van duncan.....
maar dat geeft je nog geen slashsound! :)
een lp een een jcm 800 op volle toeren horen dr ook wel echt bij...

timbo
12 december 2005, 21:17
JA sorry wasvergeten te vertellen k heb een lp maar hoe veel kosten die dingen en kan mij goed worden uitgeled hoe ik dit het beste kan aan pakken?

Harry
12 december 2005, 21:47
en dan moet je ook net zo gaan spelen als slash, anders krijg je dat geluid nog niet.

timbo
12 december 2005, 22:03
nu even serieus jongens want in deze bullshit heb ik geen zin in

Ash ketchum
12 december 2005, 22:12
Het zijn niet alleen de pickups die zijn geluid maken, het ligt ook aan zijn apparatuur en zijn spel. Trouwens voor Appitite for destruction gebruikte hij niet zijn Gibson LP Signature maar een handgemaakte LP kopie.
Voor zijn gear hier een linkje;
http://www.mikesguitarsite.co.uk/stores/guns_n_roses/

Fumi SG
12 december 2005, 22:13
Nou, je koopt een setje Alnico II Pro's (rond de 200 euro ongeveer, zal wat verschillen), daar zit als ik het goed heb een schemaatje bij. Zo niet, zoek je even op internet (o.a. de site van Seymour Duncan).

Het is misschien handig ff een schema te maken van hoe het zooitje nu zit, werkt wat makkelijker als je het weer wilt herstellen. :wink:

Kun je solderen?? Nee, leer het... het is heel makkelijk en dit is ook helemaal niet moeilijk. Vertrouw je het niet, laat het dan ff doen.

Punt
12 december 2005, 22:28
nu even serieus jongens want in deze bullshit heb ik geen zin in

Dat is geen bullshit, toon komt uit je vingers.
Natuurlijk helpt een leuke jcm800 en een goede lp wel.
Je krijgt de sound van slash echt niet al speel je op zijn rig.
En dat is geen Bullshit :)

Harry
12 december 2005, 23:07
misschien weet timbo het beter?

chennie
12 december 2005, 23:34
alnico 2 pro set van duncan in je lp stoppen, ernie ball snaren erop gooien, versterker open draaien, rocken.

HOe je het vervangt ? Heel simpel op de site van duncan staan schema's.
Heb je daar geen verstand van, vraag even. Geen vertrouwen erin, laat het dan doen.

Hoeveel kost een set? Tussen de 60 en 100 per stuk, richting 200 per twee dus. Waar te halen bij elke gitaarboer.

Ik geef je gelijk hoor, het is altijd weer die bullshit van het zijn ook de vingers én de versterker én dat het Gibson én celestion v30 én zo'n hoge hoed met een strakke leren broek....damn you tone snobs! :D

Jerre
13 december 2005, 00:13
Haal die oude hum er uit en kijk hoe hij aangesloten is, snluit die nieuwe gewoon net hetzelfde aan, werkt gegarandeerd.

chennie
13 december 2005, 00:21
Nah, alnico 2 pro's zijn splitsbaar, daar zitten 4 aders aan en een ground. Ik weet zo niet wat je er nu in hebt zitten. Zelf heb ik ook alnico 2 pro, ik dacht rood en wit samen nemen, zwart en groen waren de twee uiteinden en dan groene met de zilveren (ground) samen nemen. Waarschijnlijk zeg ik het fout, maar daar heb je schema's voor om dat te onthouden.

d'oh
13 december 2005, 10:38
timbo, eerst kan je misschien ons beter vertellen wat voor gitaar je hebt, want in een richwood of stagg seymour duncan te gaan proppen is wel een beetje zonde

en harry heeft wel gelijk dat het geluid voornamelijk in je vingers zit en niet in je rig, wil jij het dan zo goed beter weten succes dan maar :-?

Droffie
13 december 2005, 10:44
kan iemand me uitleggen hoe ik het beste deze dingen kan vervangen ik wil graag een mooi slash geluidje welke humbuckers heb ik daar voor nodig?


www.google.nl

rot effe lekker op met je arrogante gedrag...Dat je antwoorden krijgt op een forum is mooi meegenomen, je hebt er geen recht op...

Doe effe moeite en zoek 't zelf op...

jorrit
13 december 2005, 10:52
volgens mij kun je ze in een setje kopen 119,99 euro ofzo....

en nou je bek dicht houden en kopen die krengen..

MoserCustomShopDotCom
13 december 2005, 10:58
nu even serieus jongens want in deze bullshit heb ik geen zin in

Dat is geen bullshit, toon komt uit je vingers.
Natuurlijk helpt een leuke jcm800 en een goede lp wel.
Je krijgt de sound van slash echt niet al speel je op zijn rig.
En dat is geen Bullshit :)


Het is geen bullshit nee. Maar daar ging het hem niet om. Hij wilde alleen weten hoe je een element vervangt. Hij wil een geluid RICHTING Slash. (om het beter te formuleren).

Maar dan komen er gelijk reacties zoals van Droffie... :roll: Beetje socialer mag ook wel hoor....

Harry
13 december 2005, 14:34
fijn dat jij gaat uitleggen wat timbo bedoelt. Maar als timbo goedbedoelde adviezen als bullshit afdoet vraagt hij erom.

MoserCustomShopDotCom
13 december 2005, 14:39
fijn dat jij gaat uitleggen wat timbo bedoelt. Maar als timbo goedbedoelde adviezen als bullshit afdoet vraagt hij erom.


Ik zeg niet dat ik dat goed vind... Maar het kwam op mij niet echt over als een aanval.

"rot effe lekker op met je arrogante gedrag" <-- dat wel wat meer.

timbo
13 december 2005, 16:52
aan dat advies van moet je het zelfde kunnen als slash vind ik bullshit want dat snapt iedere debiel dus ga toch fietse man emt je goede advies de rest wel bedankt voor de uitleg

timbo
13 december 2005, 16:53
aan dat advies van moet je het zelfde kunnen als slash vind ik bullshit want dat snapt iedere debiel dus ga toch fietse man met je goede advies de rest wel bedankt voor de uitleg

timbo
13 december 2005, 16:53
aan dat advies van moet je het zelfde kunnen als slash vind ik bullshit want dat snapt iedere debiel dus ga toch fietse man met je goede advies de rest wel bedankt voor de uitleg

timbo
13 december 2005, 16:54
aan dat advies van moet je het zelfde kunnen als slash vind ik bullshit want dat snapt iedere debiel dus ga toch fietse man met je goede advies de rest wel bedankt voor de uitleg

timbo
13 december 2005, 16:55
wat hoe kom ik aan 4 reacties? :-?

MoserCustomShopDotCom
13 december 2005, 16:55
Ik geef het op... :-?

timbo
13 december 2005, 16:56
4 reacties wtf?

MoserCustomShopDotCom
13 december 2005, 16:56
Ik geef het op... :-?

bram123
13 december 2005, 16:58
Timbo joenguh ga nou maar gewoon die humbuckers halen en laat ons weten of je er iets mee bent opgeschoten.
Ik hoop voor je dat je ook een jcm800 hebt staan die je vol open kan draaien en een dikke gibson, anders zullen die humbuckers vast een flut-investering blijken.

timbo
13 december 2005, 16:59
en het is trouwens voor een epiphone lp maar als het een rw was dan was het zeker zonde ja.maar zijn er geen andere soort humbuckers die bijna selfde geluid heeft als die alnico's?

bram123
13 december 2005, 17:05
weet je, ik verdiep me altijd ZELF ook in een onderwerp voor ik een vraag op een forum plaats. Jij daarentegen stelt lompe vragen en gaat mensen afbekken als ze niet precies zeggen wat jij wilt horen. Waarschijnlijk wil je die slash humbuckers trouwens helemaal niet hebben.

Harry
13 december 2005, 17:09
aan dat advies van moet je het zelfde kunnen als slash vind ik bullshit want dat snapt iedere debiel dus ga toch fietse man met je goede advies de rest wel bedankt voor de uitleg

daar gaat het niet om hufter. Geluid zit voor een groot deel in je vingers.

En dat je 14 jaar bent en een bek vol puisten hebt zou een goede verklaring voor je gedrag zijn.

Helter Skelter
13 december 2005, 17:14
rustig harry... :D

bram123
13 december 2005, 17:15
rustig harry... :D

nee hup harry! 'geef em van jetje!'

Harry
13 december 2005, 17:33
het is het eigenlijk niet waard, maar ik heb vreselijk de pest aan kleine kutkereltjes met een grotere bek dan ze waar kunnen maken :-D

timbo
14 december 2005, 12:02
weet je, ik verdiep me altijd ZELF ook in een onderwerp voor ik een vraag op een forum plaats. Jij daarentegen stelt lompe vragen en gaat mensen afbekken als ze niet precies zeggen wat jij wilt horen. Waarschijnlijk wil je die slash humbuckers trouwens helemaal niet hebben.

ik bek mensne helemaal niet af al lees je even goed dan lees je dat ze juist op mij schelden.

timbo
14 december 2005, 12:03
weet je, ik verdiep me altijd ZELF ook in een onderwerp voor ik een vraag op een forum plaats. Jij daarentegen stelt lompe vragen en gaat mensen afbekken als ze niet precies zeggen wat jij wilt horen. Waarschijnlijk wil je die slash humbuckers trouwens helemaal niet hebben.

ik bek mensne helemaal niet af al lees je even goed dan lees je dat ze juist op mij schelden.

timbo
14 december 2005, 12:03
weet je, ik verdiep me altijd ZELF ook in een onderwerp voor ik een vraag op een forum plaats. Jij daarentegen stelt lompe vragen en gaat mensen afbekken als ze niet precies zeggen wat jij wilt horen. Waarschijnlijk wil je die slash humbuckers trouwens helemaal niet hebben.

ik bek mensne helemaal niet af al lees je even goed dan lees je dat ze juist op mij schelden.

timbo
14 december 2005, 12:04
weet je, ik verdiep me altijd ZELF ook in een onderwerp voor ik een vraag op een forum plaats. Jij daarentegen stelt lompe vragen en gaat mensen afbekken als ze niet precies zeggen wat jij wilt horen. Waarschijnlijk wil je die slash humbuckers trouwens helemaal niet hebben.

ik bek mensne helemaal niet af al lees je even goed dan lees je dat ze juist op mij schelden.

timbo
14 december 2005, 12:05
weet je, ik verdiep me altijd ZELF ook in een onderwerp voor ik een vraag op een forum plaats. Jij daarentegen stelt lompe vragen en gaat mensen afbekken als ze niet precies zeggen wat jij wilt horen. Waarschijnlijk wil je die slash humbuckers trouwens helemaal niet hebben.

ik bek mensne helemaal niet af al lees je even goed dan lees je dat ze juist op mij schelden.

timbo
14 december 2005, 12:05
weet je, ik verdiep me altijd ZELF ook in een onderwerp voor ik een vraag op een forum plaats. Jij daarentegen stelt lompe vragen en gaat mensen afbekken als ze niet precies zeggen wat jij wilt horen. Waarschijnlijk wil je die slash humbuckers trouwens helemaal niet hebben.

ik bek mensne helemaal niet af al lees je even goed dan lees je dat ze juist op mij schelden.

timbo
14 december 2005, 12:06
weet je, ik verdiep me altijd ZELF ook in een onderwerp voor ik een vraag op een forum plaats. Jij daarentegen stelt lompe vragen en gaat mensen afbekken als ze niet precies zeggen wat jij wilt horen. Waarschijnlijk wil je die slash humbuckers trouwens helemaal niet hebben.

ik bek mensne helemaal niet af al lees je even goed dan lees je dat ze juist op mij schelden.

Deftonic
16 december 2005, 06:29
pfff Timbo, doe ff wat aan je ping ofzo :D ik ben de tel van je reacties kwijt

Noid
16 december 2005, 08:02
Jammer ... weer zo'n topic waar sterk afgeweken wordt van waar het eigenlijk om gaat.

Lieve Timbo: je hebt een boel kunnen leren uit dit topic:

inhoudelijk: welke PUP's gebruikt slash en waar kan ik schema-tjes vinden

Qua forumgebruik:
Als je een vraag stelt en niet duidelijk bent wat je wel en niet wil horen, dan krijg je goedbedoelde antwoorden, die ook de info waar je niet naar zoekt kunnen bevatten. Als je daarop reageert met een waardeoordeel (bullshit waar je niet op zit te wachten), Dan krijg je terecht reacties terug. Het past niet om met zo'n waardeoordeel te reageren, omdat je zelf niet duidelijk bent in je vraagstelling wat je wel en niet wil horen. Harry bedoelde het goed, had je met respect een reactie hierop gegeven dan had je voorkomen dat je vervolgens zelf ook onrespectvolle reacties van anderen had gekregen.

Voor die anderen geldt wat mij betreft overigens ook: de pot verwijt de ketel dat íe zwart ziet. Wijs iemand erop dat zijn/haar reactie onprettig is, verval zelf ook niet in onrespectvol gedrag. Dat voorkomt van die over en weer scheld topic´s.

Veel succes Timbo met je quest.

jpb
16 december 2005, 08:54
Weer een hoop onzin in dit topic :-? . Laten we weer gewoon bij de basis beginnen:
Slash? Wie of wat is Slash? Er zit er een op mijn toetsenbord. Verder nog iemand???

Scali
16 december 2005, 09:39
Als je een vraag stelt en niet duidelijk bent wat je wel en niet wil horen, dan krijg je goedbedoelde antwoorden, die ook de info waar je niet naar zoekt kunnen bevatten. Als je daarop reageert met een waardeoordeel (bullshit waar je niet op zit te wachten), Dan krijg je terecht reacties terug. Het past niet om met zo'n waardeoordeel te reageren, omdat je zelf niet duidelijk bent in je vraagstelling wat je wel en niet wil horen. Harry bedoelde het goed, had je met respect een reactie hierop gegeven dan had je voorkomen dat je vervolgens zelf ook onrespectvolle reacties van anderen had gekregen.

Nou begrijp ik timbo ook wel een beetje. Hij vraagt toch duidelijk welke humbuckers hij moet hebben om als Slash te klinken, en dan krijg je een antwoord dat je net zo als Slash moet gaan spelen. Waarschijnlijk had timbo dat zelf ook wel door, en dat vroeg hij ook helemaal niet. Anders had hij wel in speeltechniek gepost, en gevraagd "hoe laat ik mijn speeltechniek zo veel mogelijk op die van Slash lijken?". Dat heeft hij nu nog steeds niet gedaan, dus ik neem aan dat hij daar geen interesse in heeft.

Harry zal het vast wel goed bedoelen, maar ik zie het ook als off-topic, en ik kan wel begrijpen dat timbo niet op dergelijke reacties zat te wachten.
Dat had hij iets vriendelijker kunnen zeggen (of gewoon kunnen negeren), maarja, misschien had hij z'n dag niet. Ik vind niet dat je hem dan een preek in forumgedrag moet geven (of vind je dat nodig omdat hij hier nog relatief nieuw is? Daar moet je geen onderscheid in maken, vind ik. Je kunt immers niet zien hoe lang hij al ervaring heeft op andere forums, etc.).

Wat mij betreft is Harry minstens zo 'fout' als timbo.

Maar weer on-topic... Slash gebruikt dus Seymour Duncan Alnico Pro II. Dus... die moet je ook gebruiken dan, logischerwijs (hoewel er vast ook nog tig andere elementen te noemen zijn die ongeveer net zo klinken... maar dan zit het hem in dat 'ongeveer' he...).

Noid
16 december 2005, 10:41
...
Nou begrijp ik timbo ook wel een beetje. Hij vraagt toch duidelijk welke humbuckers hij moet hebben om als Slash te klinken, ...
Harry zal het vast wel goed bedoelen, maar ik zie het ook als off-topic, en ik kan wel begrijpen dat timbo niet op dergelijke reacties zat te wachten.
Dat had hij iets vriendelijker kunnen zeggen (of gewoon kunnen negeren), maarja, misschien had hij z'n dag niet.

Ik vind niet dat je hem dan een preek in forumgedrag moet geven (of vind je dat nodig omdat hij hier nog relatief nieuw is? Daar moet je geen onderscheid in maken, vind ik. Je kunt immers niet zien hoe lang hij al ervaring heeft op andere forums, etc.).

Wat mij betreft is Harry minstens zo 'fout' als timbo.


Het gaat mij niet om goed of fout: naar mijn mening is niemand hier "fout", ik twijfel niet aan Harry's goede bedoelingen nog aan die van Timbo. Preken is/was ook niet mijn behoefte: ik dacht een oorzaak - gevolg relatie te zien. Waardoor men elkaar de pot verwijt. (Vooral omdat Timbo op pagina 1 begint met "bullshit" en op pagina 3 opmerkt "ik bek mensne helemaal niet af", natuurlijk kan Timbo een K dag hebben gehad) Ik hoop dat de blik op oorzaak - gevolg de betrokkenen helpt het gezeik naar elkaar te doorbreken. Het gaat natuurlijk nergens meer over.

Ik zal mijn reactie beperken tot
" Als je een vraag stelt en niet duidelijk bent wat je wel en niet wil horen, dan krijg je goedbedoelde antwoorden, die ook de info waar je niet naar zoekt kunnen bevatten.

En voor alle betrokkenen geldt:
had je met respect een reactie hierop gegeven dan had je voorkomen dat je vervolgens zelf ook onrespectvolle reacties krijgt. Dat geeft anderen niet het recht om iemand die een keer een onrespectvolle reactie geeft met gelijke wapens terug te pakken (de pot verwijt de ketel).

RS-Rik
16 december 2005, 10:59
Duncan =

Zwart = Hot

Rood = pickup spoel

Wit = hummig spoel

Groen = aarde

kale draad = aarde

Gisteren zijn er bij mij flying V nog een Duncan SH-5 Custom in gefrot en een Gibbie 496R


en oeoeoeoeoeoeoeooeoeoeh wat een prachtig geluidje.
Als je er flink wat gain op zet komen vooral de hoge felle boventonen door, ik dacht gelijk aan Judas Priest 8-) en Maiden.

Maar als je op je versterker het hoog wat terug draait en je gain ook dan wordt je spontaan getrakteerd op een overheerlijke crunch

Scali
16 december 2005, 11:20
Preken is/was ook niet mijn behoefte: ik dacht een oorzaak - gevolg relatie te zien.

Zeker, maar zoals ik al zei, ik zie een iets andere relatie, die begint bij Harry, die eigenlijk de vraag niet beantwoordt. Misschien dat timbo dat ook weer ervaart als neerbuigend.. zo'n gevoel van "Dacht je dat ik dat nog niet wist? Voor wat voor simpele ziel zie je me aan?". Dat kan best, want misschien speelt timbo al ruim 10 jaar gitaar, en is ie daar al lang achter gekomen. Beetje lastig om in te schatten allemaal, als je de achtergronden niet kent.


Ik zal mijn reactie beperken tot
" Als je een vraag stelt en niet duidelijk bent wat je wel en niet wil horen, dan krijg je goedbedoelde antwoorden, die ook de info waar je niet naar zoekt kunnen bevatten.

En voor alle betrokkenen geldt:
had je met respect een reactie hierop gegeven dan had je voorkomen dat je vervolgens zelf ook onrespectvolle reacties krijgt. Dat geeft anderen niet het recht om iemand die een keer een onrespectvolle reactie geeft met gelijke wapens terug te pakken (de pot verwijt de ketel).

Zeker, maar het blijft een forum, en we blijven mensen, helaas.
Je weet meestal niet precies met wie je te maken hebt, en het komt nogal eens voor dat dingen niet zo begrepen worden als ze bedoeld zijn.

Trouwens, ik heb het topic nog eens doorgelezen, en ik zie dat het om een Epiphone-gitaar gaat. Ik heb zelf Gibson-elementen (490R/498T) in m'n Epi LP gezet (een Samick uit 1995), en ik ben er zeer tevreden over.
In mijn geval vond ik de gitaar op zich erg goed... speelt lekker, goede sustain, mooie donkere akoestische toon. Maar de elementen brachten het niet helemaal goed over. Beetje muddy, karakterloos.
Nu ik de elementen heb vervangen (en ook de pots, bedrading, switch en jack, zou ik ook aanraden, want dat was bij mij van zeer matige kwaliteit), zit er een heel mooi rijk geluid in, dat volgens mij niet ver af zit van een echte Gibson.
Dus als je verder tevreden bent over je gitaar, dan zou ik zeker aanraden om de elementen (en de rest) te vervangen, want je krijgt er echt een topgitaar voor terug. Mijn gitaar is nu clean al geweldig, en met distortion klinkt het heerlijk strak, en kom ik heel dicht in de buurt van het geluid van Gary Moore.

timbo
16 december 2005, 11:24
eindelijk eens normale praat en ik had jullie al bedankt maar nu nog een keer ik weet genoeg thnx!

Harry
16 december 2005, 13:03
Zeker, maar zoals ik al zei, ik zie een iets andere relatie, die begint bij Harry, die eigenlijk de vraag niet beantwoordt. Misschien dat timbo dat ook weer ervaart als neerbuigend.. zo'n gevoel van "Dacht je dat ik dat nog niet wist? Voor wat voor simpele ziel zie je me aan?". Dat kan best, want misschien speelt timbo al ruim 10 jaar gitaar, en is ie daar al lang achter gekomen. Beetje lastig om in te schatten allemaal, als je de achtergronden niet kent.



in dat geval mag hij dat gewoon zeggen, en als dat niet lukt kan hij tegengas verwachten. Klaar.

Kim Wilson
16 december 2005, 14:52
Timbo had bijvoorbeeld i.p.v. dit:

nu even serieus jongens want in deze bullshit heb ik geen zin in
ook kunnen zeggen: "Ja, dat snap ik, maar welke elementen kan ik daarvoor gebruiken?"


Dat klinkt al heel anders...
Daarbij is de term "bullshit" nogal confronterend voor iemand die jou met goede bedoelingen een advies doet. En ik heb ook wel es ergens geen zin in, maar sommige dingen gebeuren nu eenmaal...