PDA

View Full Version : Ruis in een wah-pedaal



L-L
12 december 2005, 20:22
Ik heb een aantal pedalen geleend om uit te proberen en ik hoor een ruis in het wahwah-pedaal, is dat normaal? In combinatie met een beetje gain wordt het nog een stuk erger. Waar moet ik 'm plaatsen (volgorde) en heeft hij een eigen aparte voeding nodig?

Graag advies, alvast bedankt!

Vampire
12 december 2005, 21:14
Wat voor Wah-pedalen? (Merk, type?) wat voor versterkers? En wat voor adapters gebruikte je?

De goedkopere wah's als Morley powerwah en de standaard crybaby staan wel redelijk bekend om hun ruis in ieder geval.

L-L
12 december 2005, 22:07
Wat voor Wah-pedalen? (Merk, type?) wat voor versterkers? En wat voor adapters gebruikte je?

De goedkopere wah's als Morley powerwah en de standaard crybaby staan wel redelijk bekend om hun ruis in ieder geval.

Er zit een sticker op met de tekst RMC, ik weet niet welk model.

Ik heb een fender HRD Deville. De adapter is een Boss, op dezelfde adapter zitten nog meer pedalen aangesloten, is dat oke?

De ruis is het extreemst als de wahwah helemaal open staat. In combinatie met een chorus of distortion is het nog een stuk erger.

L-L
12 december 2005, 22:08
Wat voor Wah-pedalen? (Merk, type?) wat voor versterkers? En wat voor adapters gebruikte je?

De goedkopere wah's als Morley powerwah en de standaard crybaby staan wel redelijk bekend om hun ruis in ieder geval.

Er zit een sticker op met de tekst RMC, ik weet niet welk model.

Ik heb een fender HRD Deville. De adapter is een Boss, op dezelfde adapter zitten nog meer pedalen aangesloten, is dat oke?

De ruis is het extreemst als de wahwah helemaal open staat. In combinatie met een chorus of distortion is het nog een stuk erger.

L-L
12 december 2005, 22:08
Wat voor Wah-pedalen? (Merk, type?) wat voor versterkers? En wat voor adapters gebruikte je?

De goedkopere wah's als Morley powerwah en de standaard crybaby staan wel redelijk bekend om hun ruis in ieder geval.

Er zit een sticker op met de tekst RMC, ik weet niet welk model.

Ik heb een fender HRD Deville. De adapter is een Boss, op dezelfde adapter zitten nog meer pedalen aangesloten, is dat oke?

De ruis is het extreemst als de wahwah helemaal open staat. In combinatie met een chorus of distortion is het nog een stuk erger.

L-L
12 december 2005, 22:09
Wat voor Wah-pedalen? (Merk, type?) wat voor versterkers? En wat voor adapters gebruikte je?

De goedkopere wah's als Morley powerwah en de standaard crybaby staan wel redelijk bekend om hun ruis in ieder geval.

Er zit een sticker op met de tekst RMC, ik weet niet welk model.

Ik heb een fender HRD Deville. De adapter is een Boss, op dezelfde adapter zitten nog meer pedalen aangesloten, is dat oke?

De ruis is het extreemst als de wahwah helemaal open staat. In combinatie met een chorus of distortion is het nog een stuk erger.

Vampire
12 december 2005, 22:28
Een RMC is een van de beste Wah's die er is, kijk eens op www.realmccoycustom.com, de site van de maker, daar staat een troubleshoot op bijvoorbeeld.

Ik denk trouwens dat het ligt aan de adapter dan, je hebt een daisy chain begrijp ik, dat zorgt vaak voor ruis heb ik begrepen (zelf geen ervaring mee). Probeer eens een gewone adapter? (eventueel in een winkel als je zelf niet een hebt).

jero
12 december 2005, 22:29
bijna de goede website :)

heb je last van ruis of brom?

Vampire
12 december 2005, 22:33
Ja, dat ch*leraforum, hij is nogal traag, was al bezig met aanpassen.

L-L
12 december 2005, 22:41
Een RMC is een van de beste Wah's die er is, kijk eens op www.realmccoycustom.com, de site van de maker, daar staat een troubleshoot op bijvoorbeeld.

Ik denk trouwens dat het ligt aan de adapter dan, je hebt een daisy chain begrijp ik, dat zorgt vaak voor ruis heb ik begrepen (zelf geen ervaring mee). Probeer eens een gewone adapter? (eventueel in een winkel als je zelf niet een hebt).

Ik ga morgen de wah proberen met een aparte adapter, eens kijken of dat helpt, bedankt!

Dirk_Hendrik
12 december 2005, 22:48
bijna de goede website :)

heb je last van ruis of brom?

Thanks dude, Dat wou ik ook net vragen :wink:

Antal
13 december 2005, 14:16
bijna de goede website :)

heb je last van ruis of brom?

Thanks dude, Dat wou ik ook net vragen :wink:

Jij hebt ook een speciale knop in je browser om die tekst te genereren volgens mij :razz: :wink: :-D

cosmos
13 december 2005, 14:50
Probeer ook de voeding eens wat verder van het wah-pedaal af te zetten, dat wil ook helpen!

L-L
13 december 2005, 16:04
Ik heb nu van alles geprobeerd, andere adapters, ver weg leggen, enz..

Heeft allemaal niets geholpen. Al m'n andere pedalen zijn muisstil, behalve dit geval.

Ik heb een email gestuurd aan die knutselaars van RMC, eens kijken of zij nog bruikbare tips hebben.

Ik heb erg getwijfeld tussen Clyde en RMC, ik heb een beetje het gevoel dat ik een slechte keus heb gemaakt! Eens kijken of ik 'm nog kan ruilen.

Iedereen bedankt voor de adviezen.

DREAMMACHINE
13 december 2005, 17:32
mmh, opvallend.

ik gebruik mn rmc3 nu al ruim een jaar zonder problemen en met echt een geweldige sound waar ik 100% tevreden mee ben. Plug ik hem vandaag in, gaat hij ook opeens een redelijk hoorbare ruis geven ( wordt meer naarmate de wah helemaal open staat)....misschien vergelijkbaar probleem, maar begrijp niet hoe het zo plotseling kan ( tijdens spelen en uitgeschakeld hoor ik er niets van, maar zodra ik de wah beweeg zonder te spelen echt een dikke ruis)....

ik mail iig geoffrey ff!

Vampire
13 december 2005, 19:57
Ik ruik een complottheorie... :o Toch opvallend dat alle Teese wah's het begeven zo net voor kerst... :lol:

cosmos
13 december 2005, 20:41
Ik ruik een complottheorie... :o Toch opvallend dat alle Teese wah's het begeven zo net voor kerst... :lol:

Inderdaad! Zeker op het moment dat hij op zijn site aankondigt dat hij het allemaal niet meer afkrijgt en 3 weken vakantie neemt! ;)

Lock en Load
13 december 2005, 21:37
Ik ruik een complottheorie... :o Toch opvallend dat alle Teese wah's het begeven zo net voor kerst... :lol:

Grappig is dat de mijne ook last heeft van ruis wanneer ik hem beweeg door het treble gebied. grappig is eigenlijk niet het goede woord, het is gewoon vervelend voor mij.

Lock en Load
13 december 2005, 21:37
Ik ruik een complottheorie... :o Toch opvallend dat alle Teese wah's het begeven zo net voor kerst... :lol:

Grappig is dat de mijne ook last heeft van ruis wanneer ik hem beweeg door het treble gebied. grappig is eigenlijk niet het goede woord, het is gewoon vervelend voor mij.

L-L
13 december 2005, 23:06
Het antwoord van Geoffrey op mijn vraag of zijn pedalen ruis produceren.

"Hi,

Thank you for your email. No, my wahs are not completely drop-dead silent. You will hear the circuit alter whatever signal is input. If no signal is input the the circuit will amplify itself to some degree as the circuit is active as long as there is power to it. If your expectation is for the wah to be absolutely dead quiet then you should return it as you will be disappointed.

Peace, Love, and Wah,
Geoffrey"

Dus dat zijn pedalen stil zijn is een verzinsel, had ik misschien toch een Clyde moeten kopen? Of maken die nog meer lawaai?

Vampire
13 december 2005, 23:27
Ik ruik een complottheorie... :o Toch opvallend dat alle Teese wah's het begeven zo net voor kerst... :lol:

Inderdaad! Zeker op het moment dat hij op zijn site aankondigt dat hij het allemaal niet meer afkrijgt en 3 weken vakantie neemt! ;)

Heeeeeeeey....... :o

:lol:

Robbert
14 december 2005, 10:27
ALLE pedalen zijn niet stil, als dat wel zo is, is je pedaal kapot namelijk :D


Wah pedalen zijn gevoelig voor ruis, evenals boosts en fuzzes. Sommige modulatiepedalen, analoog, hebben nog wel eens last van tikjes. Hoort er allemaal bij.
Dus als jij het storend vind dat je wah pedaal wat ruist, dan ga je een ander halen. In de hoop dat die wel stil-ler is.

:)

DREAMMACHINE
14 december 2005, 11:18
...tja, bij mij is het helaas zo dat de wah het afgelopen jaar gewoon wel stil was....en nu niet meer!....dus, lijkt me dat het wel kan......

Robbert
14 december 2005, 13:18
...tja, bij mij is het helaas zo dat de wah het afgelopen jaar gewoon wel stil was....en nu niet meer!....dus, lijkt me dat het wel kan......

Ik heb mijn twijfels :)

DREAMMACHINE
14 december 2005, 22:35
...tja, bij mij is het helaas zo dat de wah het afgelopen jaar gewoon wel stil was....en nu niet meer!....dus, lijkt me dat het wel kan......

Ik heb mijn twijfels :)

....leg uit?

DREAMMACHINE
14 december 2005, 22:36
...tja, bij mij is het helaas zo dat de wah het afgelopen jaar gewoon wel stil was....en nu niet meer!....dus, lijkt me dat het wel kan......

Ik heb mijn twijfels :)

....leg uit?

moonspinners
14 december 2005, 23:56
Ik weet niet of je ook FUZZ en of andere oversturingspedalen gebruikt maar in dat geval kan je beter je WAH na deze pedalen zetten. Een WAH schijnt graag het laatste woord te hebben tegenover pedalen die "schreeuwen"
Ook in ieder geval niet een batterij er in laten zitten als je ook een adapter gaat gebruiken. En als laatste. Als je een losse voeding gebruikt, kan je het beste een gescheiden voeding kopen, of beter nog, een apparte goede voeding voor je WAH.
Verder moge het natuurlijk duidelijk zijn dat wanneer je een WAH helemaal intrapt, er door het vele "hoog" natuurlijk ook veel hoorbaar wordt. Succes!!